Šeštadienis, 16 sausio, 2021
  • Apie Alkas.lt
  • Renginiai
    • Paskaitos
    • Seminarai
    • Konferencijos
    • Šventės
    • Koncertai, vakaronės, pasilinksminimai
    • Parodos
    • Kiti renginiai
  • Skelbimai
    • Ieško
    • Siūlo
    • Konkursai
  • Žaidimai
  • Radijas
  • Nuorodos
    • Pradžia
  • Reklama
Alkas.lt
Advertisement
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi įrašai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi įrašai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Lietuvoje elektriniai dviračiai – jau ne egzotika

www.alkas.lt
2014 08 19 08:36
0
0
SHARES
Lietuvoje elektriniai dviračiai – jau ne egzotika
Vilnietis Vitalijus | D. Černiak nuotr.
Vilnietis Vitalijus | D. Černiak nuotr.

Elektrinių dviračių privalumais Lietuvoje džiaugiasi ne tik pažangus ir naujovėmis besidomintis jaunimas. Vis dažniau į šią patogią, greitą ir smagią transporto priemonę krypsta ir senjorų akys.

Didmiesčių gyventojams elektriniai dviračiai tapo panacėja nuo transporto spūsčių piko valandomis. Galimybė dvigubai greičiau pasiekti darbo  vietą ir namus be didelių pastangų tokio tipo dviračiams Lietuvoje pranašauja sėkmę, kurią šis išradimas jau senokai pelnė visame pasaulyje.

Išbandžiusieji elektrinius dviračius žino, kad jie – puiki judėjimo priemonė perkrautose miesto erdvėse ir išsiruošus poilsiui į gamtą.

Šis  išradimas veikia labai paprastu principu. Elektrinis dviračio variklis įsijungia automatiškai, tik pradėjus minti pedalus, o valdiklis važiuojančiam suteikia tiek galios, kiek jos ir reikia. Minant pedalus greičiau, galios būna daugiau, minant lėčiau – jos sumažėja. Dviračio variklis išsijungia paspaudus stabdžių svirtį arba tiesiog nustojus minti pedalus.

Kiekvienas elektrinis dviratis turi tris esminius elementus, kurie jį paspartina. Tai yra: akumuliatorius (baterija), elektrinis variklis ir valdiklis, kontroliuojantis elektronikos darbą. Be paspartinimo mechanizmo elektrinis dviratis  niekuo nesiskiria nuo tradicinio dviračio.

Iki šiol Lietuvoje šis išradimas kelią skynėsi sunkokai. Ne tik todėl, kad į naujoves žmonės dažniausiai reaguoja atsargiai.  Baugino elektrinių dviračių kaina, kuri siekė nuo 4 iki 10 tūkst. Lt.

Šiandien tokį dviratį galima įsigyti gerokai pigiau. Maža to, Lietuvoje jau yra elektrinių dviračių specialiai pritaikytų šalies rinkai – klimato zonai, geografijai ir eksploatacijai.

„Keletą metų ieškojome tiekėjų, kurie patenkintų mūsų poreikius. Ieškodami gamintojų, atsižvelgėme į tai, jog Lietuva – šiaurinis ir lietingas kraštas. Omenyje turėjome ir duobėtus mūsų kelius, druskas, purvą. Todėl bendravome su keliais tiekėjais, galinčiais išpildyti mūsų pageidavimus. Dar apie metus laiko užtruko gamyba tokių dviračių, kurie po ilgų testavimų Lietuvoje atitiko mūsų lūkesčius“, – pasakoja elektriniais dviračiais prekiaujančios kompanijos vadovas Dmitrijus Černiak.

Pasak jo, elektriniais dviračiais domisi skirtingų poreikių žmonės. Vieni juos įsigyja tam, kad galėtų mesti svorį, kiti – turintys  rimtų sveikatos problemų. Šie dviračiai labai patogūs ir saugūs naudoti sergantiems širdies ligomis. Jaunimas perka tam, kad sutaupytų laiko – su elektriniu dviračiu norimą vietą galima pasiekti perpus greičiau, nei su paprastu dviračiu. Tretieji tiesiog paskaičiuoja, kad šiltuoju sezonu važiuoti į darbą elektriniu dviračiu bus ne tik patogu, bet ir taupu.

„Minant tokio dviračio pedalus apima jausmas, tarsi pedalai sukasi patys, o iš nugaros jus kažkas stumia, todėl po bandomųjų važiavimų visi klientai šypsosi. Pagrindinis tokių dviračių privalumas yra tas, kad kelionės tikslą galima pasiekti dvigubai greičiau sunaudojant mažiau jėgų. Pavyzdžiui, nuo Santariškių iki Vilniaus oro uosto galima numinti per 30 min., o nuo „Akropolio“ prekybos centro iki autobusų stoties – per 18 min.“, – teigia D. Černiak.

Elektrinius ESonic dviračius varo šiuolaikinis bešepetis 250 vatų variklis. Šis variklis visiškai nereikalauja aptarnavimo. Didelis jo privalumas yra veiksmingas energijos naudojimas, o tai leidžia ilgą laiką naudoti dviratį kaip transporto priemonę. Su pilnai pakrautu akumuliatoriumi variklio pagalba apie 100 km ilgio distanciją galima pasiekti vos už  1,30 Lt. Variklis padeda įsibėgėti dviračiui iki 25 km per valandą. To pilnai pakanka saugiam ir komfortiškam važinėjimui miesto gatvėmis ir gamtoje.

„Daugeliui kyla klausimas ar elektriniam dviračiui pakanka 250 vatų galios variklio? Spręskite patys: nesitreniravęs žmogus per trumpą laiką mindamas pedalus gali išvystyti 180–200 vatų galią, sportininkas per tą patį laiką – iki 400–500 vatų. Jei planuojate važinėtis ne kalnuotose vietovėse, tai tokio variklio pilnai pakaks kasdienėms kelionėms“, – tikina pokalbininkas.

Dmitrijus Černiak pastebi, kad Lietuvoje požiūris į ekologišką ir patogią transporto priemonę – dviratį, keičiasi labai sparčiai. Kasmet Lietuvą apjuosia vis daugiau dviračių takų. Vilniuje veikia miesto dviračių savitarnos sistema „CycloCity Vilnius“, dviračių nuomos punktai dygsta ne tik Lietuvos kurortuose, bet ir mažesniuose šalies miesteliuose.

Ekspertai šviesią ateitį prognozuoja ir elekriniams dviračiams.

Kompanija „Navigant Research“ atlikusi analizę daro prielaidą, jog kasmet prekyba tokio tipo dviračiais tik didės. Kompanijos duomenimis, iki 2013 m. elektrinių dviračių jau buvo parduota 30,6 mln. vienetų, iki 2020 metų šis skaičius turėtų padidėti iki 37,9 mln. vienetų.

Susiję straipsniai:

  1. J. Dapšauskas. Įsikandus cigaretę apie kitų baisiai užterštą orą
  2. Elektromobilių savininkams – nemokamas parkavimas
  3. Automobilis ir ekologija, jau suderinama?
  4. Vilniuje iki 2020 planuojama nutiesti 112 kilometrų dviračių takų
  5. Ar žinote, kad Jūsų kelionė palieka pėdsaką? (video)
  6. Savaitę – be automobilio
  7. Kauno gatvėmis riedės pirmasis lietuviškas elektrinis autobusas

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

„Mokslo sriuba“: apie klimato kaitą

Kaip Lietuvoje suvokiama klimato kaita?

2021 01 13
Ateinančiais metais numatote statybas? Statybų sektoriaus laukia rimti pokyčiai

Ateinančiais metais numatote statybas? Statybų sektoriaus laukia rimti pokyčiai

2020 12 13
Skelbiamas trumpų filmų konkursas apie Baltijos šalių tapatybę „Common Baltic – Short Film Contest“

NVO parengė siūlymus, kaip išsaugoti švarią ir gyvybingą Baltijos jūrą

2020 12 07
Jau rytoj Susisiekimo ministerija kviečia keliaujant į darbą pavežti kaimyną

Kas pigiau: nuosavas automobilis ar kitos susisiekimo priemonės?

2020 11 28
Rhenus-Karriere nuotr.

Iš naujos Vyriausybės vežėjai tikisi glaudesnio bendradarbiavimo

2020 11 23
Autobusas | sumin.lt nuotr.

Telšių miestui – ES lėšos saugesniam ir patogesniam viešajam transportui

2020 11 16
Vitalijus Balkus | Alkas.lt ekrano nuotr.

„Iš savo varpinės“: Dūstantys spūstyse miestiečiai niekam nerūpi? (video)

2020 11 02
A. Gaidamavičius: Miškų genocidas tęsiasi

EP siekia įpareigoti įmones tikrinti, ar jų prekės neprisideda prie miškų naikinimo

2020 10 25
Kaip važiuosime ateityje: darniai, saugiai, „žaliai“ ir… be vairuotojų

Kaip važiuosime ateityje: darniai, saugiai, „žaliai“ ir… be vairuotojų

2020 10 23
„Mokslo salos“ statybos | kaunas.lt nuotr.

Kauno Nemuno saloje pradėtos vienintelio šalyje mokslo muziejaus statybos

2020 10 22
Rodyti daugiau

Kiti Straipsniai

Kaip Lietuvoje suvokiama klimato kaita?

by Kristina Aleknaitė
2021 01 13
8
„Mokslo sriuba“: apie klimato kaitą

Ar klimato kaitos klausimas svarbus Lietuvos gyventojams? O gal mes manome, kad klimato pokyčiai mūsų šalyje nevyksta? Siekiant išsiaiškinti visuomenės...

Skaityti toliau

Ateinančiais metais numatote statybas? Statybų sektoriaus laukia rimti pokyčiai

by Kristina Aleknaitė
2020 12 13
5
Ateinančiais metais numatote statybas? Statybų sektoriaus laukia rimti pokyčiai

Ateinančiais metais numatote statybas? Statybų sektoriaus laukia rimti pokyčiai | ROCKWOOL nuotr. Aukščiausia energinio veiksmingumo klasė...

Skaityti toliau

NVO parengė siūlymus, kaip išsaugoti švarią ir gyvybingą Baltijos jūrą

by Ditė Česėkaitė
2020 12 07
6
Skelbiamas trumpų filmų konkursas apie Baltijos šalių tapatybę „Common Baltic – Short Film Contest“

Jono V. nuotr Švari ir gyvybinga Baltijos jūra – to siekia visos Baltijos jūros pakrantės šalys,...

Skaityti toliau

Kas pigiau: nuosavas automobilis ar kitos susisiekimo priemonės?

by Ditė Česėkaitė
2020 11 28
2
Jau rytoj Susisiekimo ministerija kviečia keliaujant į darbą pavežti kaimyną

sumin.lt nuotr. Nors nuosavo automobilio turėjimas ilgą laiką buvo vertinamas kaip didžiulis privalumas, pastaruoju metu ši...

Skaityti toliau

Iš naujos Vyriausybės vežėjai tikisi glaudesnio bendradarbiavimo

by Ditė Česėkaitė
2020 11 23
0
Rhenus-Karriere nuotr.

Rhenus-Karriere nuotr. Lietuvos tarptautinio transporto ir logistikos įmonių atstovai viliasi, kad naujoji Vyriausybė bendradarbiaus su verslu,...

Skaityti toliau

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Baideno žiedeliai skleidžiasi? apie Č. Iškauskas. Džo Baidenas – „konservatorius liberalo kailyje“
  • Žemyna apie I. Meškauskas. Užmirštieji šaukiasi teisingumo ir atminimo
  • Žemyna apie D. Razauskas. Arba Lietuva, arba „lotyniško pagrindo“ asmenvardžiai
  • Prieš 6 m. ir šiandien apie V. Sinica. Meilė Lenkijai reikalauja slėpti istoriją
  • Svajonė apie Dalai Lama: Dabar mums vien maldos nepadės
  • Kūrėjai - atsiliepkite apie Kokį skaitytoją užsiaugino lietuviškos knygos?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Dalai Lama: Dabar mums vien maldos nepadės
  • I. Meškauskas. Užmirštieji šaukiasi teisingumo ir atminimo
  • Vis dažniau vaikams duodami gamtiniai vardai: Vėtrė, Vėtra, Vėjas
  • M. Puidokas. Kas žlugdo Vakarų civilizaciją ir iškelia komunistinę Kiniją?
  • Kodėl verta rinktis polinius pamatus?
  • Prezidento ir ministro pokalbyje – dėmesys aplinkosaugai ir vertingiausioms šalies teritorijoms

Skaitomiausi straipsniai

  • R. Trimakas. Laplaso demonas. JAV prezidento rinkimus laimėjo komunistinė Kinija peržiūrėta: 3644; komentarų: 89
  • D. Trampo šalininkai įsiveržė į Kapitolijų (tiesioginė transliacija) peržiūrėta: 2169; komentarų: 68
  • Sudaryti 2021 m. šauktinių į privalomąją pradinę karo tarnybą sąrašai, ministras tikisi, kad jaunuoliai bus paskiepyti peržiūrėta: 1746; komentarų: 3
  • O. Strikulienė. Kapitolijaus šturmą inicijavo ne Trampas (video) peržiūrėta: 1570; komentarų: 37
  • Virtualioje galerijoje – prieš 30 metų kurti piešiniai, vaizduojantys Sausio 13-ąją vaikų akimis peržiūrėta: 1343; komentarų: 3
  • S. Vaikutis. Kaip aš likau nenušautas 1991 m. sausio 11 dieną prie Spaudos rūmų… peržiūrėta: 1262; komentarų: 4

Artimiausi renginiai

  1. Lenkijos lietuviai TELEVIZIJOJE ir RADIJUJE

    2021-01-17 08:30 - 09:00

Žiūrėti visus Renginiai

Naujausi komentarai

  • Baideno žiedeliai skleidžiasi? apie Č. Iškauskas. Džo Baidenas – „konservatorius liberalo kailyje“
  • Žemyna apie I. Meškauskas. Užmirštieji šaukiasi teisingumo ir atminimo
  • Žemyna apie D. Razauskas. Arba Lietuva, arba „lotyniško pagrindo“ asmenvardžiai
  • Prieš 6 m. ir šiandien apie V. Sinica. Meilė Lenkijai reikalauja slėpti istoriją
  • Svajonė apie Dalai Lama: Dabar mums vien maldos nepadės
  • Kūrėjai - atsiliepkite apie Kokį skaitytoją užsiaugino lietuviškos knygos?
  • R. Deltuvui premija apie Seime – pokalbis apie Lietuvos miškų valdymą (tiesioginė transliacija)
  • T0mas J. apie M. Puidokas. Kas žlugdo Vakarų civilizaciją ir iškelia komunistinę Kiniją?
  • Pajūrietis apie Marijos Gimbutienės metų renginiai vyks Lietuvoje, Prancūzijoje, JAV
  • Ateina technologijos apie Žemės ūkio ateitis – ekologiškas, ekonomiškas ir gyvybingas kaimas

Tags

Aplinkos ministerija Dalia Grybauskaitė ES Europos sąjunga gamta Gamta ir ekologija istorija JAV Kaunas kelionės kinas Knyga konkursas koronavirusas kultūra Kultūros ministerija kultūros paveldas Latvija lenkai Lenkija Lietuva lietuviai lietuvių kalba menas mokiniai mokslas muzika NATO paroda politika renginiai rinkimai Rusija Seimas sportas studentai sveikata tauta Ukraina vaikai Vilnius Vyriausybė Šventės šventė švietimas
aaa
Kitas straipsnis
Vytautas Rubavičius | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

V. Rubavičius. Rusija tikrina NATO atlapus

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi įrašai

Paskolos internetu | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Apie Alkas.lt
  • Renginiai
  • Skelbimai
  • Žaidimai
  • Radijas
  • Nuorodos
  • Reklama
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi įrašai