Vilniaus centre nuo rudens važinėja modernūs ekologiški autobusai. Du žiediniai maršrutai driekiasi Goštauto, Maironio gatvėmis iki Rotušės.
„Tai sumažins lengvųjų automobilių srautus senamiestyje, paskatins miestiečius dažniau naudotis viešuoju transportu, taip pat atgaivins Gedimino prospektą, kuriuo šiuo metu nevažiuoja nė vienas autobusas ar troleibusas,“ – teigė Vilniaus meras A.Zuokas, apie būtinybę vežti keleivius ekologišku viešuoju transportu senamiestyje prabilęs dar gegužės mėnesį.
Senamiesčio maršrutuose važinėjančiuose autobusiukuose galioja mėnesiniai ir vienkartiniai viešojo transporto bilietai. Vienu metu jais važinėja keturi autobusiukai kas 8–10 minučių. Kiekviename iš jų įrengta 11 sėdimų ir ne mažiau kaip 9 stovimos vietos. Maršrutai sujungė tris dideles automobilių statymo aikšteles: esančią prie Seimo, požeminę Gedimino prospekte bei daugiaaukštę Tilto gatvėje ir Tymo kvartale.
„Autobusuose naudojamos dujos. Tai ne tik ekologiškas, bet ir šiuo metu gerokai pigesnis kuras. Be to, naujos transporto priemonės atitinka Euro 5 standartą, leistina žalingųjų dalelių taršos norma yra vos 0,005 g/km“, – teigė Vilniaus autobusų parko direktorius Gintaras Nakutis.
Tai pirmasis atvejis, kai maršrutai važinėja specialiai Senamiesčiu. Tiesa, iš miesto centro į Užupį ir Žvėryną 2003–2007 metais važinėjo autobusai. Tačiau didelėms transporto priemonėms buvo sudėtinga kursuoti siauromis gatvėmis.
Po senamiesti vaikštau tik pėsčias ir tų autobusiukų nė nepastebėjau. Pažiūrėjęs į maršrutą net nelabai supratau, kur būtų verta juo važiuoti. Pėsčiam daugeliu atveju ir pigiau, ir ekologiškiau, ir net greičiau.
Nuo kada dujos tapo ekologiškomis? Atsakau: nuo tada, kai žodis “ekologija” tapo pasipelnymo šaltiniu ir jį pradėta klijuoti kur papuola. Teisinga būtų sakyti, kad dujomis varomas transportas teršia tik šiek tiek mažiau.