Trečiadienis, 20 sausio, 2021
  • Apie Alkas.lt
  • Renginiai
    • Paskaitos
    • Seminarai
    • Konferencijos
    • Šventės
    • Koncertai, vakaronės, pasilinksminimai
    • Parodos
    • Kiti renginiai
  • Skelbimai
    • Ieško
    • Siūlo
    • Konkursai
  • Žaidimai
  • Radijas
  • Nuorodos
    • Pradžia
  • Reklama
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi įrašai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi įrašai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

Kur dingo Lietuvos tarpukario sparnai? (I)

Valius Venckūnas, www.alkas.lt
2011 07 27 22:34
0
0
SHARES
Kur dingo Lietuvos tarpukario sparnai? (I)

Pirmasis originalios lietuviškos konstrukcijos lėktuvas Dobi-I, ir jo "tėvas" J.Dobikevičius

Pirmasis originalios lietuviškos konstrukcijos lėktuvas Dobi-I, ir jo "tėvas" J.Dobkevičius

Labiausiai tituluotas visų laikų karo lakūnas Erichas Hartmanas prieš pat mirtį duotame interviu prasitarė, kad 1945-aisiais, traukiantis nuo Berlyno prieigas puolančių raudonosios armijos dalinių, jam teko sunaikinti 25 naujutėlaičius to meto lėktuvus – ir apgailestaudamas pridūrė, jog šiais laikais turėti visus juos muziejuose būtų neapsakomai malonu.

Tas pats E. Hartmanas tikriausiai pažinojo ne vieną kolegą, prisidėjusį prie Lietuvos aviacijos sunaikinimo 1941-aisiais, karo pradžioje. Kiek verta dabar mums būtų tuo metu Kauno, Zoknių ar Pajuosčio aerodromuose stovėjusi kolekcija? Koks likimas ištiko ją bei visus tuos lėktuvus, kuriais taip didžiavosi anų laikų Lietuva? Pasigilinkime į istoriją – pabandykime išsiaiškinti, kaip tarpukariu mažai valstybėlei Europos centre išdygo sparnai, ir kur gi jie dingo.

Graži trumpos istorijos pradžia

Apie Antaną Gustaitį ir žymiuosius jo „ANBO“ bent šiek tiek informacijos rasti galima net mokykliniuose vadovėliuose. Mažiau žinomas yra kitas lietuvių konstruktorius Jurgis Dobkevičius – gal dėl to, kad nei vienas jo sukonstruotas lėktuvas taip ir nepriimtas karinėn tarnybon. Tačiau neskaitant šių dviejų pavardžių, tarpukario Lietuvos aviacija kaip ir neegzistuoja – užmiršti Lietuvos lakūnų žygiai nepriklausomybės kovose 1919-1920 metais, mažai kas bepamena, kad prasidėjus pirmajai sovietų okupacijai karinės oro pajėgos iki paskutinių akimirkų buvo pasiruošusios duoti atkirtį atžygiuojantems rusų daliniams.

Bet, nepaisant nusistovėjusios nuomonės, tarpukariu Lietuvos karo aviacija buvo pajėgi ir nemenka jėga, lakūnai skraidė tiek senesniais ir naujesniais vakarietiškais, tiek originaliais vietinės gamybos lėktuvų modeliais.

Pilotų pamėgtas, Nepriklausomybės kovose pasižymėjęs LVG C.VI

Pirmasis besikuriančios Lietuvos karo aviacijos lėktuvas – trofėjinis angliškas Sopwith „1 1/2 Strutter”, priklausęs sovietų 12-ajam naikintuvų aviabūriui, ir dėl gedimo nutūpęs prie pat fronto linijos. Tai įvyko 1919-aisiais, tačiau suremontuoti lėktuvą pavyko tik po dviejų metų. Kovose jis taip ir nebuvo naudojamas, trečio dešimtmečio pabaigoje skaitėsi beviltiškai pasenusiu, o savo galą pasitiko 1928-aisiais, kai pilotuojamas kapitono L. Plesecko užsidegė ore – nusileisti pavyko, lakūnas atsipirko lengvais sužeidimais, tačiau relikvija ramiai virto degėsių krūva Kauno aerodromo prieigose. Taigi, pirmojo Lietuvos lėktuvo išsaugoti nebepavyko dėl daugiau ar mažiau natūralių priežasčių.

Tačiau „Strutteris“ tebuvo atsitiktinis laimikis, praėjus vos kelioms dienoms po jo atsiradimo iš Vokietijos atkeliavo pirmoji stambi siunta besikuriančiai Lietuvos kariuomenei. Tai aštuoni naujutėlaičiai LVG C.VI, už kuriuos  sumokėta beveik 300 000 markių – neįsivaizduojamai dideli pinigai tais laikais, ypač tokiai nedidelei valstybei. Užtat jau po mėnesio ant Panevėžyje įsitvirtinusių bolševikų ėmė kristi pirmosios aviacinės bombos. Nors lėktuvas buvo žvalgybinis, kaip lengvąjį bombonešį jį naudojo visų nepriklausomybės kovų metu – tai buvo įprasta tais laikais. Su šiais vokiškais sparnuočiais susieta didelė dalis to meto pilotų žygdarbių,  juo vykdytos pirmosios kovinės operacijos, iškęsta ir pirmoji avarija, ir pirmasis susidūrimas su priešo naikintuvais. Pastarasis, laimei, pasibaigė sėkmingai – palyginti nerangus ir lėtas LVG C.VI  pilotų meistriškumo dėka sugebėjo išsisukti ir pabėgti nuo jį atakavusių bolševikų.

Legendinis Fokker D.VII, pirmojo pasaulinio karo veteranas, radęs savo vietą tarpukario Lietuvos oro pajėgose

Šio modelio sparnuoti žirgai dar dešimtmetį išliko pagrindiniu Lietuvos oro pajėgų ginklu, naudotu visur kur tik įmanoma. Ir viso jų buvo 21 – neskaitant aštuonių pirmųjų dar septyni įsigyti vėliau, o šeši pagal brėžinius pagaminti Kaune. Kovų su lenkais metu šį paukštį net sugebėta panaudoti kaip naikintuvą. Prie Aleksoto aerodromo artėjant dviems priešo bombonešiams, skubiai į orą pakelti du mūsiškiai, vienas kurių buvo LVG C.VI. Kitu, Fokker D.VII, skrido jaunas, perspektyvus pilotas Jurgis Dobkevičius – žmogus, suprojektavęs pirmuosius Lietuvoje originalios konstrukcijos lėktuvus.

Dobiai virš Kauno

1922-aisiais iš Kauno aerodromo pakilo keistai atrodantis lėktuvėlis. Buvo kur kas mažesnis už paprastai aplink skrajojančius biplanus (ketursparnius lėktuvus, kaip kad LVG C.VI), atrodė vikrus ir greitas. Pirmasis lietuvių konstruktoriaus kūrinys Dobi-I išties pretendavo į keletą tuometinių aviacijos rekordų, ir jei ne šiokie tokie nesklandumai, galėjo būti paleistas serijinėn gamybon. Deja, skristi juo buvo itin sudėtinga – bijodamas, kad niekas kitas šio kūrinio nesuvaldys, konstruktorius J.Dobkevičius kitų pilotų prie jo neprileisdavo, nuolat tobulindavo ir bandydavo konstrukciją pats. Tiesa, truko tai neilgai. Po dviejų metų nuo pirmojo skrydžio, besileidžiant pievoje Dobi-I rėžėsi į vežimą, kurio savininkas tyčia sustojo paspoksoti, kas čia skraido.

Sutrupintos faneros krūva virtęs lėktuvas ir sulaužyta koja konstruktoriaus nesustabdė, jau po metų iš angaro išriedėjo naujas Dobi-II. Nuo savo pirmtako jis skyrėsi beveik viskuo – o labiausiai paskirtimi. Žymiai didesnis, skirtas žvalgybai ir tolimiems skrydžiams. Priešingai nei pirmasis, šis Dobkevičiaus kūrinys iškart tapo Vakarų Europos aviacijos žurnalų žvaigžde, kaip greičiausiu pasaulyje lėktuvu su tokio tipo varikliu. Verta pažymėti, jog Lietuvos konstruktoriams nuolat tekdavo dirbti su morališkai pasenusia užsienietiška technika: varikliai, kuriuos Dobkevičius naudojo, buvo išimti iš skraidymui nebetinkamų pirmojo pasaulinio karo veteranų. Įdomiausia, kad tai nesutrukdė konstruoti neįtikėtinomis savybėmis pasižyminčius fiuzeliažus, netgi versdavo ieškoti naujų techninių sprendimų, kurių dėka lietuviški lėktuvai galėdavo varžytis su užsienietiškais analogais – tasi pačiais, kuriuose „plakė“ pagal paskutinį technikos žodį žymiausiose pasaulio gamyklose padirbti varikliai.

Ne išimtis buvo ir Dobi-II, bandomuosiuose skrydžiuose jis demonstravo neįtikėtinus rezultatus. Deja, šio modelio gyvenimas irgi nebuvo ilgas. 1924 m. lapkritį inžinierius jį davė „pasiskraidyti“ kitam pilotui – Jonui Mikėnui, ir tai buvo lemiamoji klaida. Sumaitoto lėktuvo remontuoti niekas taip ir neapsiėmė.

Dobi-III jau neliko neįvertintas, tačiau turėjo šiokių tokių konstrukcijos ydų.
Greitas ir netikėtas puikaus lėktuvo ir genialaus jo konstruktoriaus galas. Dobi-III nuolaužos po paskutiniojo skrydžio.

Po Dobi-II sekė Dobi-III, konstruktoriaus sugrįžimas prie nedidelių vikrių lėktuvų gamybos. Į naują projektą sudėjus Dobi-I bandymų metu įgytą patirtį gimė vienintelis lietuviškas „grynakraujis“ naikintuvas. Stebino jis labiau inovacijų gausa, nei kovinėmis charakteristikomis. Nors vardinant trečiajame panaudotas technologijas tektų nuolat vartoti žodžius „pirmą kartą aviacijos istorijoje“, tačiau savo charakteristikų pademonstruoti šis paukštis taip ir nespėjo. Vartant istorijos puslapius gali atrodyti, kad J.Dobkevičių persekiojo prakeikimas – visi jo kūriniai anksčiau ar vėliau suduždavo, tik per plauką nepribaigdami konstruktoriaus ar jo bendražygių. Pirmą kartą Dobi-III dužo 1924 m. gruodį, lengvu šoku atsipirkęs konstruktorius jį suremontavo ir po metų į orą pakėlė dar sykį – šįkart paskutinį ne tik lėktuvui, bet ir jo pilotui. Iš nuolaužų ištrauktas nutrūktgalvis konstruktorius išgyveno tik kelias valandas.

Mūsų dienų nepasiekė nei vienas Dobkevičiaus rankomis sukurtas aviacijos šedevras. Nors pagal tų metų standartus ir itin geri, jo lėktuvai dėl įvairių priežasčių nebuvo priimti kariuomenėn, tad trečią dešimtmetį Lietuvos aviacija pasitiko su užsienietiškų, pirktų arba trofėjinių lėktuvų aviaparku. Beje, nepriklausomybės kovų metu ir iškart po jų Lietuva turėjo bent po vieną daugumos stambiausių pasaulio lėktuvų gamintojų mašiną – tarnavo čia ir keli legendiniai „Fokkeriai“, ir įvairių modifikacijų „Albatrosai“, žvalgyvai naudoti itališki SVA-10, o pirmu masiškai oro pajėgose naudotu naikintuvu tapo „Šmolikais“ praminti čekoslovakiški Letov Š.20L. Dar įdomiau tai, kad visa gausybė įvairiausių lėktuvų, vos atitarnavę savo amžių, nurašyti nebūdavo – kol įmanoma, jais skraidyti mokydavosi jauni lakūnai, tad dauguma veteranų antro pasaulinio karo sulaukė tvarkingai išrikiuoti angaruose.

Nėra susijusių.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Oro uostas | sumin.lt nuotr.

Oro uostai primena svarbiausius reikalavimus keleiviams

2021 01 08
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Aviacinė žiema jau prasidėjo: kokius iššūkius ji kelia oro paslaugų teikėjams?

2020 11 15
Šiaulių oro uostas | siauliai.lt nuotr.

Į Šiaulių oro uostą grįžta aviacija: „Aviatic MRO“ pasirašė sutartį su didžiausia Izraelio aviacijos ir kosmoso įrangos gamintoja

2020 09 14
Transporto kompetencijų agentūra l TKA logo

Baigtas Transporto kompetencijų agentūros pertvarkymas

2020 08 06
KOP Aviacijos bazė Šiauliuose | kam.lt nuotr

JAV skyrė 24 mln. eurų Lietuvos Aviacijos bazės pajėgumui stiprinti

2020 08 05
Biržuose – senovinių automobilių suvažiavimas „Nesenstanti Klasika“

Biržuose – senovinių automobilių suvažiavimas „Nesenstanti Klasika“

2020 07 27
Paulius Kripas | ans.lt nuotr.

Skrydžių vadovo amatas: daug įtampos ir nulis klaidų

2020 07 04
Tadas Sidaravičius | on.lt nuotr.

Karinio aerodromo skrydžių vadovas: tai darbas, kuriame rutinos nėra

2020 06 21
Renginio akimirkos | M. Bartaševičiaus nuotr.

Pasitinkant Kovo 11-ąją VĮ „Oro navigacija“ atidaryta A. Sartanavičiaus nuotraukų paroda (nuotraukos)

2020 03 10
Seimo nariai prašo įamžinti generolo Povilo Plechavičiaus atminimą

Povilas Plechavičius ir Skuodas. 130-osioms gimimo metinėms artėjant

2020 01 31
Rodyti daugiau

Naujienos

Sanatorijos „Belorus“ darbuotojai  šaukiasi Lietuvos Prezidento pagalbos
Lietuvoje

Sanatorijos „Belorus“ darbuotojai šaukiasi Lietuvos Prezidento pagalbos

2021 01 20
Mažosios kultūros sostinės pradeda įgyvendinti savo programas
Kultūra

Mažosios kultūros sostinės pradeda įgyvendinti savo programas

2021 01 20
Jono Šliūpo muziejuje – virtualus autentiškų delmonų rekonstrukcijų parodos atidarymas (video)
Etninė kultūra

Jono Šliūpo muziejuje – virtualus autentiškų delmonų rekonstrukcijų parodos atidarymas (video)

2021 01 20
Pelkės: kokį vaidmenį jos atlieka mūsų gyvenime?
Gamta ir ekologija

Pelkės: kokį vaidmenį jos atlieka mūsų gyvenime?

2021 01 20
Kauno gatvėse – gerokai mažiau nelaimių, eismo saugumui – dėmesys ir šiemet
Gamta ir žmogus

Kauno gatvėse – gerokai mažiau nelaimių, eismo saugumui – dėmesys ir šiemet

2021 01 19
Atnaujinta daugiau kaip 300 daugiabučių
Lietuvoje

Spartinant daugiabučių atnaujinimą kuriama nauja Investicijų platforma

2021 01 19


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Pajūrietis apie Lietuvos meno kūrėjus suglumino Lietuvos kultūros tarybos parama Rusijos atlikėjams
  • Pajūrietis apie M. Kundrotas. Apeiga, paprotys ir prasmė
  • patriotis apie Lietuvos meno kūrėjus suglumino Lietuvos kultūros tarybos parama Rusijos atlikėjams
  • Kęstutis apie M. Kundrotas. Apeiga, paprotys ir prasmė
  • Saulius apie D. Razauskas. Arba Lietuva, arba „lotyniško pagrindo“ asmenvardžiai
  • Pajurieciui apie M. Puidokas. Kas žlugdo Vakarų civilizaciją ir iškelia komunistinę Kiniją?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Sanatorijos „Belorus“ darbuotojai šaukiasi Lietuvos Prezidento pagalbos
  • Mažosios kultūros sostinės pradeda įgyvendinti savo programas
  • Jono Šliūpo muziejuje – virtualus autentiškų delmonų rekonstrukcijų parodos atidarymas (video)
  • Pelkės: kokį vaidmenį jos atlieka mūsų gyvenime?
  • Asmenų be pilietybės Lietuvoje jau mažiau
  • Mirė Aukščiausiosios Tarybos gynėjas ir kariuomenės kūrėjas Vaclovas Jazerskas

Skaitomiausi straipsniai

  • Baltų tikėjimo puoselėtojai kviečiami dalyvauti elektroninėje apklausoje (video) peržiūrėta: 2046; komentarų: 17
  • D. Razauskas. Arba Lietuva, arba „lotyniško pagrindo“ asmenvardžiai peržiūrėta: 1826; komentarų: 15
  • M. Puidokas. Kas žlugdo Vakarų civilizaciją ir iškelia komunistinę Kiniją? peržiūrėta: 1582; komentarų: 32
  • Lietuvos Prezidento prašoma užtikrinti deramą pagarbą Nacionalinei J.Basanavičiaus premijai peržiūrėta: 1533; komentarų: 11
  • V. Sinica. Interneto cenzūros režimas (video) peržiūrėta: 1415; komentarų: 11
  • S. Vaikutis. Kaip aš likau nenušautas 1991 m. sausio 11 dieną prie Spaudos rūmų… peržiūrėta: 1400; komentarų: 5

Artimiausi renginiai

  1. Lenkijos lietuviai TELEVIZIJOJE ir RADIJUJE

    2021-01-21 19:30 - 19:45

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

Oro uostai primena svarbiausius reikalavimus keleiviams

by Ditė Česėkaitė
2021 01 08
0
Oro uostas | sumin.lt nuotr.

Oro uostas | sumin.lt nuotr. Aviacijoje saugumas yra svarbiausias. Kaskart kilus rimtesniam įvykiui ar atsiradus naujoms...

Skaityti toliau

Aviacinė žiema jau prasidėjo: kokius iššūkius ji kelia oro paslaugų teikėjams?

by Ditė Česėkaitė
2020 11 15
0
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr. Spalio paskutinį sekmadienį pradėtas skaičiuoti ne tik įprastas žiemos, bet...

Skaityti toliau

Į Šiaulių oro uostą grįžta aviacija: „Aviatic MRO“ pasirašė sutartį su didžiausia Izraelio aviacijos ir kosmoso įrangos gamintoja

by Ditė Česėkaitė
2020 09 14
0
Šiaulių oro uostas | siauliai.lt nuotr.

Šiaulių oro uostas | siauliai.lt nuotr. Bendradarbiavimo sutartis su Izraelio aviacijos ir kosmoso įrangos gamintoja „Israel...

Skaityti toliau

Baigtas Transporto kompetencijų agentūros pertvarkymas

by Ditė Česėkaitė
2020 08 06
0
Transporto kompetencijų agentūra l TKA logo

Transporto kompetencijų agentūra l TKA logo Šią savaitę užbaigta VšĮ Transporto kompetencijų agentūros reorganizacija,  kuri įstaigą...

Skaityti toliau

JAV skyrė 24 mln. eurų Lietuvos Aviacijos bazės pajėgumui stiprinti

by Ditė Česėkaitė
2020 08 05
0
KOP Aviacijos bazė Šiauliuose | kam.lt nuotr

KOP Aviacijos bazė Šiauliuose | kam.lt nuotr Lietuvos kariuomenei perduoti už Jungtinių Amerikos Valstijų paramą įrengti...

Skaityti toliau

Naujausi komentarai

  • Pajūrietis apie Lietuvos meno kūrėjus suglumino Lietuvos kultūros tarybos parama Rusijos atlikėjams
  • Pajūrietis apie M. Kundrotas. Apeiga, paprotys ir prasmė
  • patriotis apie Lietuvos meno kūrėjus suglumino Lietuvos kultūros tarybos parama Rusijos atlikėjams
  • Kęstutis apie M. Kundrotas. Apeiga, paprotys ir prasmė
  • Saulius apie D. Razauskas. Arba Lietuva, arba „lotyniško pagrindo“ asmenvardžiai
  • Pajurieciui apie M. Puidokas. Kas žlugdo Vakarų civilizaciją ir iškelia komunistinę Kiniją?
  • Pajurieciui atsakymas apie Iš Vokietijos į Rusiją sugrįžęs A. Navalnas sulaikytas oro uoste (video)
  • vykdoma lūšių stebėsena apie Saugomose teritorijose žiemą vykdoma lūšių stebėsena
  • Neužmirštuolė apie S. Vaikutis. Kaip aš likau nenušautas 1991 m. sausio 11 dieną prie Spaudos rūmų…
  • Žemyna apie Iš Vokietijos į Rusiją sugrįžęs A. Navalnas sulaikytas oro uoste (video)

Tags

Aplinkos ministerija Dalia Grybauskaitė ES Europos sąjunga gamta Gamta ir ekologija istorija JAV Kaunas kelionės kinas Knyga konkursas koronavirusas kultūra Kultūros ministerija kultūros paveldas Latvija lenkai Lenkija Lietuva lietuviai lietuvių kalba menas mokiniai mokslas muzika NATO paroda politika renginiai rinkimai Rusija Seimas sportas studentai sveikata tauta Ukraina vaikai Vilnius Vyriausybė Šventės šventė švietimas
Kitas straipsnis
Jūros šventė 2011 kviečia atrasti lobį

Jūros šventė 2011 kviečia atrasti lobį

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi įrašai

Paskolos internetu | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Apie Alkas.lt
  • Renginiai
  • Skelbimai
  • Žaidimai
  • Radijas
  • Nuorodos
  • Reklama
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi įrašai