Šeštadienis, 10 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Automobiliai dažniausiai apdaužomi 3 ir 6 valandą ryto

www.alkas.lt
2015-09-29 08:03:05
0
jenniferelliott.com nuotr.

jenniferelliott.com nuotr.

jenniferelliott.com nuotr.
jenniferelliott.com nuotr.

Spalį prasideda rūko sezonas, kuris dažniausiai tęsiasi iki gruodžio mėnesio. Atslinkus rūkui, vairuotojams sunku gerai matyti kelią, pastebėti kitus automobilius ar laiku sureaguoti į posūkį. Draudimo bendrovės BTA duomenimis, esant šioms oro sąlygoms pastebimas avarijų augimas. Prastas matomumas ypač pavojingas važiuojantiems 3 ir 6 valandą ryto. Eismo įvykių užfiksuojama 10 proc. daugiau nei įprastai.

„Dėl rūko smarkiai sumažėja vairuotojų galimybė gerai matyti kelią. Jiems sunku įžvelgti tolimus objektus bei laiku pastebėti kelio ženklus ar posūkius. Mūsų duomenimis, tokios oro sąlygos pavojingiausios ankstyvą rytą į kelią išsiruošusiems vairuotojams. Statistika rodo, kad esant prastam matomumui, avaringumas išauga tarp 3 ir 4 bei 6 ir 7 valandos ryto. Šiuo laiku kelyje automobilių nėra daug, eismas neintensyvus, todėl vairuotojai ir apsigauna. Manydami, jog kelias tuščias, jie nepaiso prastų oro sąlygų ir vairuoja taip, lyg rūko nebūtų. Dažniausiai vairuotojai suklysta nesitikėdami tokiu metu išvysti kitos transporto priemonės, o per rūką jos nepamatę pakliūva į nelaimę“, – komentuoja draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Per rūką – žala už 700 eurų

Susidarius rūkui į eismo įvykį pakliuvę vairuotojai dažniausiai skundžiasi transporto priemonės apgadinimu. Tokie pareiškimai sudaro net 65 procentus kreipimųsi. Trečdalis per rūką nutikusių įvykių – atsitrenkimas į medį, stulpą ar kelio ženklą. Susidarius rūkui žmonės partrenkiami retai ir tokie įvykiai sudaro apytiksliai 1 procentą visų incidentų. Vidutiniškai per rūką į eismo įvykius patekę vairuotojai patiria 700 eurų žalą.

Kokį greitį pasirinkti nurodo stulpeliai

Susidarius rūkui, BTA ekspertas A. Žiukelis vairuotojams pataria smarkiai apriboti greitį ir važiuoti taip, kad pamačius kliūtį būtų įmanoma staigiai sustabdyti automobilį. Užmiesčio kelyje kelio kraštą žymintys stulpeliai įprastai būna sustatyti kas 50 metrų. Jeigu vairuotojas važiuodamas nemato toliau nei atstumas nuo vieno iki kito stulpelio, rekomenduojama ženkliai sumažinti greitį. Jeigu matomas vos vienas stulpelis, tuomet matomumas yra 50 metrų arba daugiau. Tokiu atveju patariama važiuoti iki 50 kilometrų per valandą. Važiuojant tokiu greičiu, vairuotojas turi galimybę pastebėjęs kliūtį sustabdyti automobilį iki jos. Jeigu matomi du stulpeliai, galima važiuoti iki 70 kilometrų per valandą. Jeigu matomi trys ar daugiau stulpelių, galima važiuoti ir leistinu užmiestyje greičiu. Tačiau ekspertas pataria būti nuovokiems ir įvertinti rūko keliamą grėsmę, tad visuomet sulėtinti greitį. Į tiršto rūko ruožą įvažiuoti būtina itin atsargiai. Kai kurie vairuotojai į jį tiesiog įlekia, nors nėra įsitikinę, kad kelias tuščias. Esant labai prastam matomumui, patartina sustoti ir palaukti, kol rūkas prasisklaidys.

Būtina pasirūpinti langais

Atėjus rudeniui, vairuotojams rekomenduojama pasitikrinti, ar veikia galinio lango šildymas bei stebėti, kaip šyla veidrodėliai. Pastebėjus defektų, būtina juos sutvarkyti ir taip apsisaugoti nuo galimos nelaimės.

Vairuotojams nederėtų važiuoti aprasojusiais langais. Jeigu jie aprasoję iš išorės, reiktų juos nuvalyti, jeigu rasoja iš vidaus, derėtų luktelti, kol automobilio ventiliatorius juos nupūs. Mašinoje turintiems kondicionierių, patartina jį įjungti, nes šis prietaisas sausina orą, tad langai taps švarūs daug greičiau.

Vairuotojai turėtų pasitikrinti, kaip veikia jų valytuvai. Senus ir blogai valančius vertėtų pakeisti naujais.

Priešrūkiniai žibintai – ne tik dėl grožio

Esant prastam matomumui, vairuotojams patariama prisiminti, kad automobilyje įmontuoti priešrūkiniai žibintai. Jie reikalingi ne tik matomumui pagerinti, tačiau ir siekiant būti pastebėtam kitų vairuotojų. Rekomenduojama naudoti ir priekinius, ir galinius priešrūkinius žibintus.

Žinant, jog netrukus reikės atlikti posūkį, A. Žiukelis pataria įjungti posūkio signalus anksčiau nei įprasta. Taip padidėja tikimybė, kad kiti vairuotojai transporto priemonę pamatys greičiau.

Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA klientų aptarnavimo tinklas – vienas plačiausių Lietuvoje. Šiuo metu veikia 107 bendrovės atstovybės, klientais kasdien rūpinasi daugiau nei 400 darbuotojų. 2014 m. bendrovė užregistravo 39 tūkst. naujų įvykių ir išmokėjo apie 27 mln. eurų draudimo išmokų. Pernai ne gyvybės draudimo bendrovė vidutiniškai per vieną mėnesį išmokėjo virš 2 mln. eurų, per vieną darbo dieną išmokėjo vidutiniškai po 100 tūkst. eurų arba per vieną darbo minutę vidutiniškai išmokėjo po 200 eurų draudiminių įvykių žaloms padengti. Šiais metais bendrovė pradėjo teikti naują paslaugą turto draudimo klientams – pagalbą namuose.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Dešiniavairiai automobiliai turės atitikti specialius reikalavimus
  2. Lietuva ir toliau gerina kelių eismo saugą
  3. Kaip tinkamai pervažiuoti greičio ribojimo kalnelį?
  4. Naujos kartos sukčiai pelnosi žiedinėse sankryžose
  5. Keisdamas padangas, pagalvok, kur dėsi senas
  6. Kelių pinklės Europoje
  7. Nedrausmingiems vairuotojams baigiasi ramus gyvenimas
  8. Lietuvos automobilių kelių direkcija: kelyje būkime atsargūs
  9. Dauguma lietuvių važinėja netinkamomis naudoti padangomis
  10. Pataria kartingo meistrai, kaip sėdėti prie vairo (video)
  11. Važiuok dviračiu saugiai!
  12. Įvyko oficialus Birštono miesto ir tarptautinės magistralės A16 (E28) žiedinės sankryžos atidarymas (nuotraukos)
  13. Žiemines padangas keisti į vasarines dar ankstoka
  14. Didmiesčių gyventojai turi ruoštis eismo spūstims: grįžta studentai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

JEF viršūnių susitikimas
Užsienyje

Prezidentas: Ukrainos likimas – visos Europos saugumo likimas

2025 05 09
Minų paieškos operacija
Lietuvoje

Baltijos jūroje – tarptautinė minų paieškos operacija

2025 05 09
Lentelės atidengimo iškilmės
Lietuvoje

Europos dieną atidengta Šumano deklaracijos 75-mečiui skirta lentelė

2025 05 09
Kariai | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Įstatymų pakeitimais siūloma gerinti sąlygas kariams

2025 05 09
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Gamta ir žmogus

Įvardyti veiksniai, keliantys stresą skrendant lėktuvu

2025 05 09
Vaikai | Alkas.lt, A.Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Kauno moksleiviai kviečiami vasaroti turiningai

2025 05 09
Žemės sklypai | am.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Siūloma steigti ekologines investicines vietoves

2025 05 09
Sukčiavimas
Lietuvoje

Sukčiai naudojasi naujuoju „Artea“ banko pavadinimu

2025 05 09

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie Signataras Z. Vaišvila kviečia jungtis prie referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo
  • . . . apie Signataras Z. Vaišvila kviečia jungtis prie referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo
  • „Respublika" praneša, jog: apie Prezidentas: Ukrainos likimas – visos Europos saugumo likimas
  • +++ apie Prezidentas: Ukrainos likimas – visos Europos saugumo likimas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)
  • Kardiologinės sveikatos priežiūra: kelias į stiprią širdį
  • Apskaitos paslaugos: Noewe.eu profesionalūs sprendimai verslui
  • Vasarinės padangos – saugumo ir patogumo veiksnys šiltuoju metų laiku
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Greičio matuoklis | lakd.lt nuotr.

Nustatytos greičio matuoklių įrengimo keliuose sąlygas

2025 05 08
Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Vyriausybė pritarė Geležinkelių transporto kodekso pakeitimams

2025 05 07
Elektrinis laivas

Laukiama pasiūlymų, kaip pavadinti naujus elektrinius laivus

2025 05 07
Julius Sabatauskas nuotr.

J. Sabatauskas pažėrė kritikos dėl greičio matuoklių mažinimo

2025 05 06
Automobilis

Paprastas, nebrangus, patikimas: ar tokių automobilių dar yra?

2025 05 04
automobilis | pixabay.com nuotr.

Ar DI kameros padės vairuotojams atsiplėšti nuo telefono?

2025 05 04
Motociklo avarija

Sugrįžus dviračiams eismo dalyviams – pirmosios nelaimės

2025 05 03
Perėja | Lietuvos policijos nuotr.

Pareigūnų dėmesys – mikrojudumo priemonių vairuotojamas

2025 05 02
Briedžiai | pixabay.com, Erik Karits nuotr.

Gegužė – pavojingiausias mėnuo keliuose

2025 05 02
Vilnius

Sostinė imasi priemonių triukšmo mažinimui

2025 05 02

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie Signataras Z. Vaišvila kviečia jungtis prie referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo
  • . . . apie Signataras Z. Vaišvila kviečia jungtis prie referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo
  • „Respublika" praneša, jog: apie Prezidentas: Ukrainos likimas – visos Europos saugumo likimas
  • +++ apie Prezidentas: Ukrainos likimas – visos Europos saugumo likimas
  • Mikabaliui apie R. Jankūnas. Valstybės vadovas su KGB šešėliu?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Trišalė taryba baigė svarstyti naująjį Darbo kodeksą, visais klausimais nepavyko sutarti

Trišalė taryba baigė svarstyti naująjį Darbo kodeksą, visais klausimais nepavyko sutarti

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai