Liepos 14–25 d. vykstančių Pėstininkų brigados „Geležinis Vilkas“ Karaliaus Mindaugo husarų bataliono vertinamųjų pratybų „Karaliaus kirtis 2025“ metu bataliono kariai vykdė kompleksišką perdislokavimo treniruotę, kurios metu pirmą kartą panaudojo atnaujintą geležinkelio atšaką į Pajuosčio aerodromą. Treniruotės tikslas – didinti padalinių perdislokavimo gebėjimus ir patikrinti Lietuvos geležinkelių infrastruktūros pritaikymą karinėms reikmėms.
3 skirtingos transporto rūšys
Bataliono padaliniai iš dislokacijos vietos Panevėžyje, pasitelkdami tris skirtingas transporto rūšis – geležinkelius, oro transportą ir judėjimą keliais, persikėlė į Pabradės Generolo Silvestro Žukausko poligoną, kur tęsia gynybos operacijų pratybas. Tai pirmoji tokio pobūdžio treniruotė Husarų bataliono istorijoje, kurios metu karinis vienetas praktiškai įvertino galimybes greitai ir efektyviai manevruoti šalies viduje, naudojant nacionalinę transporto infrastruktūrą.
Svarbiu logistikos kanalu tapo naujai atnaujinta Pajuosčio aerodromo geležinkelio atšaka, kuri pirmą kartą išbandyta praktiškai karinės technikos perdislokavimui. Ši atšaka yra strateginis karinio mobilumo projektas, kurio įgyvendinimas ir praktinis panaudojimas leidžia didinti tiek nacionalinių, tiek NATO sąjungininkų pajėgų perdislokavimo galimybes bei sumažina kelių tinklo apkrovimą.
Kombinuotas perdislokavimas
Šios treniruotės metu patvirtinta, kad integruotas skirtingų transporto priemonių naudojimas leidžia užtikrinti greitą ir saugų kovinių vienetų perdislokavimą, o efektyvus Lietuvos transporto infrastruktūros panaudojimas suteikia operacijoms reikiamą manevro greitį.
Kombinuotas perdislokavimas – tai vienas svarbiausių gynybos planavimo elementų, užtikrinantis kariuomenės pajėgumą laiku sustiprinti reikiamą operacijų rajoną. Treniruotė parodė, kad tiek nacionalinių planų, tiek kolektyvinės gynybos užduočių vykdymui Lietuvos kariuomenė jau dabar gali naudoti tiek geležinkelių, tiek oro ir kelių transporto sistemas.
Parengta pagal Lietuvos kariuomenės pranešimą