Sekmadienis, 24 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

„Via Lietuva“ sukūrė žemėlapį, leidžiantį įvertinti kelių būklę

www.alkas.lt
2025-04-03 16:06:00
0
Žemėlapis apie kelių būklę

Žemėlapis apie kelių būklę | „Via Lietuva“ nuotr.

Nuo šiol gyventojai turi galimybę įvertinti Lietuvos kelių ir tiltų būklę – „Via Lietuva“ sukūrė specialų stebėsenos žemėlapį keliubukle.lt. Šis įrankis leidžia tiek nacionaliniu, tiek savivaldybių lygmeniu efektyviau planuoti investicijas ir įvertinti esamą kelių ir tiltų kokybę visoje šalyje. Taip pat skaidriai stebėti jų infrastruktūros pokyčius bei prisidėti prie svarbių diskusijų apie jų priežiūrą ir remontą.

Duomenys apie kelius ir darbus

Naujas žemėlapis suteikia galimybę kiekvienam peržiūrėti duomenis apie kelių ir tiltų būklę, inžinerinius kelių objektus, kurie yra remontuojami. Šiuo metu žemėlapyje pateikta 2025 m. pradžios informacija, žemėlapį atnaujinti ketinama kiekvieną metų ketvirtį. Žemėlapyje įdiegta ir skaičiuoklė, leidžianti apskaičiuoti reikalingas lėšas kelių ar tiltų remontui.

„Žemėlapis padės gyventojams stebėti tiek šalia jų, tiek kitose Lietuvos vietose esančių kelių ir tiltų būklę. Viešai ir interaktyviai prieinami duomenys leis sekti, kaip keičiasi susisiekimo infrastruktūra.

Beje, žemėlapyje gyventojai galės rasti atsakymą į dažnai kylantį klausimą – kiek visgi kainuoja nauja gatvė ar kilometras naujos automagistralės ir kiek lėšų prireiktų, kad Lietuvoje nebeliktų nesaugių tiltų ir blogos būklės kelių“, – teigia susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

Tikimasi, kad žemėlapis taps esminiu įrankiu siekiant maksimalaus skaidrumo Lietuvos transporto infrastruktūroje. Dėl transporto srautų ir infrastruktūros augimo įrankis bus nuolat atnaujinamas ir plėtojamas, kad jis tarnautų kaip tiksli ir objektyvi priemonė viešoms diskusijoms kelių infrastruktūros tema.

„Lietuvos infrastruktūros modernizavimas yra ne tik investicija į kelius ir tiltus, bet ir į šalies ekonomikos augimą, žmonių saugumą bei geresnę gyvenimo kokybę“, – tikina  „Via Lietuva“  l.e.p. generalinis direktorius Martynas Gedaminskas.

Prasta kelių infrastruktūros būklė

Valstybinius reikšmės kelius „Via Lietuva“ vertina atsižvelgiant į pagrindinius jų rodiklius: vidutinį vandens gylį provėžoje, kelio dangos plyšius, lopus, nelygumus. Taip pat kelio duobes ir vidutinį kelio profilio dydį. Kelių būklės rodikliai kasmet nustatomi atliekant valstybinės reikšmės kelių su asfalto danga būklės tyrimus pasitelkiant modernią lazerinę įrangą, pagal kurios surinktus duomenis atliekami dangos būklės rodiklio (DBI) skaičiavimai.

Remiantis 2025 m. pradžios duomenimis, Lietuvoje iš viso daugiau nei 21 000 km kelių tinklų daugiau nei 6 tūkst. km kelių yra prastos būklės. Blogiausios būklės Lietuvoje yra rajoniniai keliai – 3 670 km arba 42 proc. viso rajoninių kelių tinklo yra reikalingas remontas. Krašto keliai taip pat prastos būklės – net 1 993 km arba 40,5 proc. viso tinklo yra neatitinkantys kokybės reikalavimų. Geresnės kokybės yra magistraliniai keliai ir automagistralės, tačiau atitinkamai 19,4 proc. automagistralinių ir 19,7 proc. magistralinių kelių reikalingas remontas.

Taip pat iš viso Lietuvoje yra 1500 tiltų, iš kurių 117 yra blogos būklės, o 35-iems taikomi eismo apribojimai. Likusi tiltų dalis siekia 50–60 metų amžių, todėl jų būklė artimiausiu metu gali sparčiai blogėti. Tilto kokybė yra vertinama pagal tokius kriterijus kaip tilto pakloto, tilto perdangos, atramų ir prietilčių pažaidos.

„Nepaisant to, kad tiltų ir viadukų būklė tiesiogiai lemia eismo saugumą, jų būklė kasmet vis prastėja. Kadangi finansinės galimybės atnaujinti visus tiltus yra ribotos, šiemet prioritetą skirsime tiems, kurių būklė kitąmet gali tapti kritinė. Siekiant pratęsti tiltų eksploatacijos laiką, būtina taikyti kompleksines priemones, o viena iš jų – užtikrinti, kad prasčiausios būklės tiltai tarnautų ilgiau“, teigia „Via Lietuva“ l.e.p. generalinis direktorius Martynas Gedaminskas.

Į prastos būklės kelių, tiltų ir viadukų atnaujinimą darbus nukreipiamos investicijos duos reikšmingą rezultatą tik tuomet, kai bus pasiektas tvarus ir ilgalaikis kelių infrastruktūros finansavimas.

Susisiekimo ministerija jau ėmėsi spręsti ilgametes problemas

Tam, jog kelių infrastruktūrai būtų užtikrintas tvarus finansavimas, tikimasi ne tik susitelkimo politiniame lygmenyje, ieškoma sprendimų, kurie leistų kurti ilgalaikius, nepriklausančius nuo kasmet tvirtinamo lėšų krepšelio iš bendro valstybės biudžeto, planus.

Susisiekimo ministerija visuomenei dar kovo mėn. pristatė planus nuo kitų metų Lietuvoje įkurti Valstybinį kelių fondą. Šis sprendimas ir siūlymas susisiekimo ministro Seime bus pristatytas dar šioje Seimo pavasario sesijoje.

Įkūrus valstybinį Kelių fondą bus galima pasiekti esminį pokytį gerinant valstybinių kelių infrastruktūrą, skatinant regionų pasiekiamumą bei gerinant Lietuvos transporto sistemos konkurencingumą.

Kaip teigia l.e.p. „Via Lietuva“ generalinis direktorius Martynas Gedaminskas, dabartinis kelių finansavimo modelis yra ydingas, nes remiantis juo yra sudėtinga pradėti ilgalaikius projektus, nes finansavimas nuolat kinta. Be to, dabar įstatymuose įtvirtintas Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimo modelis neužtikrina, kad visos su keliais susijusios lėšos, pavyzdžiui, rinkliavos, būtų panaudotos būtent kelių tinklo plėtrai.

Laikinai „Via Lietuva“ vadovo pareigas einantis M. Gedaminskas taip pat priduria, jog  Lietuvoje lėšos, surenkamos iš besinaudojančių keliais, apmaudu, tačiau negrįžta atgal į kelius, dėl to blogėja ir kelių saugumo būklė.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Pagal kelių būklę Lietuvą jau aplenkė lenkai ir baltarusai, aplenks ir latviai
  2. Išsakytas susirūpinimas kelių būkle
  3. Kelių būklė ir eismo sąlygos 2017-10-10
  4. „Via Lietuva“ sugriežtino kelių dangos reikalavimus
  5. „Via Lietuva“ pradėjo rajoninių kelių perdavimą savivaldybėms
  6. Sparčiai blogėjant kelių būklei, kuriamas Kelių fondas
  7. Pristatyti svarbiausi kelių tvarkymo darbai
  8. Šiais metais bus tvarkoma 30 km krašto kelių
  9. Tiltų būklė šalyje sparčiai blogėja
  10. Kelių tvarkymui paskirstyta 583,2 mln. eurų
  11. Didėja lėšos kelių ir tiltų tvarkymui
  12. Teikiami siūlymai dėl kelių būklės gerinimo
  13. Kelių direkcija – naujas vardas, nauja strategija
  14. Kelių apšvietimui pradedama naudoti žalioji energija
  15. Seime – siūlymas lanksčiau finansuoti kelių taisymą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Mokiniai | smsm.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Išsaugotos 42 miestelių gimnazijos, kurioms grėsė pertvarka dėl per mažo mokinių skaičiaus

2025 08 23
Žemės ūkis
Lietuvoje

Ministerija ramina ūkinkus dėl galimo įsipareigojimų nevykdymo

2025 08 22
Piniginė
Lietuvoje

Ką svarbu žinoti skolininkui, susidūrusiam su sunkumais?

2025 08 22
Vaistinė
Gamta ir žmogus

Atnaujinama vaistų išrašymo ir išdavimo tvarka

2025 08 22
J. Basanavičiaus gatvė
Lietuvoje

Dėl archeologinių tyrimų keičiasi eismas J. Basanavičiaus gatvėje

2025 08 22
Klaipėdos daugiabučiai
Lietuvoje

Klaipėdoje toliau didinamas statymo vietų skaičius

2025 08 22
„Vytis“
Lietuvoje

Steigiamas gynybos ir saugumo inovacijų kūrimo centras

2025 08 22
Telefonas
Lietuvoje

„Sodra“ įspėja apie sukčių skambučius

2025 08 22

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Tiesą rašo? apie T. Labutienė. Tomaševskis grįžta su LVŽS pagalba?
  • +++ apie A. Valotka. Valininiai ledai
  • ... apie A. Valotka. Valininiai ledai
  • LETA apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Trys paprastos taisyklės, nepamirštamam patiekalui
  • Atostogos – teisė, kurią verta išnaudoti laiku
  • Egzotiniai vaisiai – vitaminai kūnui ar nematoma grėsmė lėkštėje?
  • Mažesni butai – auganti būsto rinkos kryptis

Kiti Straipsniai

Viaduko statyba

Naujas viadukas: mažiau spūsčių ir nauja kryptis pajūrio link

2025 08 22
Kintai

Kuršių mariose – nauji laivybos darbai

2025 08 20
Automobilių stovėjimo aikštelė

Kelyje Kaunas–Marijampolė–Suvalkai atidaryta stovėjimo aikštelė

2025 08 20
Eugenijus Sabutis

Prašoma naikinti E. Sabučio neliečiamybę

2025 08 19
Kelio darbai

Kelio darbai keliasi į magistralę Vilnius–Panevėžys

2025 08 19
Klaipėdos uostas

Klaipėdos uoste diegiama įranga prieš trikdžius

2025 08 18
Kelio ženklas

Keliuose – papildomi ženklai prie greičio matuoklių

2025 08 13
Kelio darbai, kelio ženklas

Trakų rajone vienu metu – per 120 projektų

2025 08 12
„Via Baltica“

Atidaroma nauja kelio „Via Baltica“ atkarpa

2025 08 12
„Rail Baltica“ traukinys | panevezys.lt nuotr.

„Rail Baltica“ liniją Lenkija–Kaunas projektuos Vokietijos bendrovė

2025 08 11

Skaitytojų nuomonės:

  • Tiesą rašo? apie T. Labutienė. Tomaševskis grįžta su LVŽS pagalba?
  • +++ apie A. Valotka. Valininiai ledai
  • ... apie A. Valotka. Valininiai ledai
  • LETA apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • +++ apie T. Labutienė. Tomaševskis grįžta su LVŽS pagalba?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Plūduras

Apie sienos apsaugos zoną Kuršių mariose įspės plūdurai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai