Šeštadienis, 26 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kaip išvengti slidaus kelio pavojų?

www.alkas.lt
2024-12-09 06:26:00
0
Kelias, žiema | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kelias, žiema | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Atėjus žiemai ir kelius vis dažniau padengiant plikledžiui ar pirmajam sniegui pasipila avarijos – dalis vairuotojų per metus, regis, pamiršta, kaip saugiai vairuoti slidžiame kelyje. Slidi kelio danga iššūkiu tampa ne tik pradedantiesiems, bet ir patyrusiems vairuotojams, mat vairavimas šaltuoju metų laiku reikalauja specifinių žinių ir praktikos.

Žinovai pabrėžia, kad daugeliui trūksta tinkamų įgūdžių ir gebėjimo atpažinti pavojingus atvejus, todėl būtina arba mokytis saugaus vairavimo slidžiame kelyje, arba vengti sudėtingų sąlygų.

„Visų pirma, tai mes nemokame važiuoti slidžiu keliu. Gali pamiršti tai, ką kažkada žinojai, tačiau per metus nepamirši to, ko ir nemokėjai. Norint tokiomis sąlygomis nepasimesti, visų pirma reikia arba kiekvienam individualiai mokytis vairuoti sudėtingomis sąlygomis, mokytis slydimo valdymo, važiuoti taip, kad automobilis nepaslystų arba tiesiog vengti sudėtingų vairavimo sąlygų“, – sako buvęs lenktynininkas ir vienas žinomiausių vairavimo instruktorių Lietuvoje Artūras Pakėnas.

Plikledis dažniausiai susidaro aukščiausiose vietose, kurios pirmos atšąla ir yra labiausiai veikiamos vėjo – apledėti ypač linkę tiltai ir viadukai. Miestuose ledo susikaupimo rizika padidėja sankryžose, staigiuose posūkiuose ar nuokalnėse.

Be to, kelio atkarpos slidžios dažnai pasidaro ne tik dėl itin žemos temperatūros, bet ir esant stipriai pūgai. Tokiais atvejais sniego sluoksnis nuolat spaudžiamas pravažiuojančių transporto priemonių ir prispaustas prie kelio paviršiaus gali įgauti ledinį pavidalą, o temperatūrai dar labiau nukritus – sustingsta į pavojingą slidų sluoksnį.

Mokytis ir praktikuotis arba vengti

Mokymasis vairuoti ekstremaliomis sąlygomis apima daugybę įvairiausių situacijų, tačiau, anot vairavimo eksperto, lengviausia visų pirma yra išmokti slidžiame kelyje tiesiog nepaslysti.

„Žinoma, galima nevažiuoti slidžiais keliais, jei apie juos žinome, galime nevairuoti tomis dienomis, kai oro sąlygos prastos, kai didelė tikimybė, kad bus slidu. Tai padaryti gana lengva, juk miestuose apskritai retai kada būna slidu ir tai nesunku numanyti. Dažniausiai nepasirenkame saugaus greičio, o kai paslystame vadovaujamės logika – kaip jau dievas duos“, – sako A. Pakėnas.

Žiemą kelio dangos būklė nuolat kinta, todėl vairuotojams itin svarbu stebėti oro temperatūrą ir atidžiai įvertinti, ar yra apledėjimo tikimybė. Prieš kelionę įvertinus kelio būklę galima iš anksto pasiruošti ir pritaikyti vairavimo stilių – šių įgūdžių įmanoma įgyti tik nuosekliai praktikuojantis.

„Pagrindiniai patarimai yra paprasti: sumažinti greitį, nedaryti staigių judesių, staigiai nestabdyti, laikytis saugaus atstumo. Slidžiame kelyje viską reiktų daryti atsargiau, lėčiau ir ramiau“, – teigia vairavimo instruktorius.

„Mylios be promilių su „Švyturys nealkoholinis“ projektui „Spinter Research“ atlikta gyventojų apklausa atskleidė, kad didžiausiais pavojais keliuose lietuviai laiko būtent prastą kelio būklę, oro sąlygas, vairavimo įpročius ir automobilių techninę būklę.

„Švyturys-Utenos alus“ vadovas Rolandas Viršilas pabrėžia ir vairuotojų atsakomybę bei dėmesingumo svarbą esant sudėtingoms eismo sąlygoms.

„Svarbu nepamesti savitvardos, neskubėti ir išlikti tolerantiškiems kelyje, ypač kai vairavimo sąlygos tampa sudėtingesnės dėl slidžios kelio dangos ar prasto matomumo sningant,“ – teigia R. Viršilas.

Anot jo, projektu norima paskatinti vairuotojus žiemai pasiruošti atsakingai. Jis taip pat pažymi, kad įmonėje vykdomos vairavimo įgūdžių tobulinimo iniciatyvos.

„Savo vairuotojams nuolat organizuojame mokymus, kuriuose jie atnaujina žinias apie vairavimą įvairiomis oro ir kelio sąlygomis. Periodiškai atnaujinami įgūdžiai padeda vairuotojams geriau pasiruošti žiemos iššūkiams ir leidžia kelyje nesutrikti, taip prisidedant prie bendro eismo saugumo”, – priduria R. Viršilas.

Technologijos padeda, kai jomis mokama naudotis

Daugelis šiuolaikinių automobilių turi specialias sistemas, kurios slidžiame kelyje automobiliui padeda išlikti stabiliam, tačiau, kaip teigia A. Pakėnas, tik retas supranta, kaip šios sistemos veikia ir geba išnaudoti jų privalumus.

„Norint mokėti jomis pasinaudoti taip pat reikia treniruočių, bandymų. Žinoma, pačios sistemos vairuotojams padeda tyliai, sistemos veikia, tačiau viskam yra ribos. Net su pačiu naujausiu automobiliu ir geriausiomis padangomis slidžiu keliu nevažiuosite lyg vasarą“, – teigia pašnekovas.

Panašūs įsitikinimai, pasak A. Pakėno, sklando ir apie keturių varančiųjų ratų sistemą turinčius automobilius, kurių populiarėjant miesto visureigiams šalies keliuose smarkiai padaugėjo. Vis dėlto pašnekovas teigia, kad tikime stereotipais neva tokie automobiliai neslysta, neklimpsta ir įveikia bet kokias ekstremalias sąlygas.

„Nusipirkę patį geriausią nešiojamąjį kompiuterį pasaulyje jūs automatiškai netapsite geru IT specialistu. Tas pats ir su automobiliais, turinčiais keturis varančiuosius ratus – jie nieko patys savaime kelyje nedaro. Man yra tekę mokymus vesti su įvairiausiais automobiliais ir, patikėkite, tikrai ne kiekvienas vairuotojas, kai jį pastatome į sudėtingą padėtį, džiaugiasi keturiais varančiaisiais ratais. Vairuoti tokį automobilį sudėtingomis sąlygomis taip pat reikia mokytis. Išmokus – tai puikus įrankis“, – sako A. Pakėnas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kaip išvengti pavojų slidžiame kelyje?
  2. Kaip išvengti pirmojo plikledžio staigmenų?
  3. Kaip išvengti daug kainuojančių eismo įvykių?
  4. Eismas per Vėlines: kaip išvengti nemalonumų?
  5. Kaip vairuojant išvengti aklųjų zonų spąstų?
  6. Automobilį graužia rūdys: kaip to išvengti?
  7. Pavojų keliuose kelia ne tik neblaivūs ir nekultūringi vairuotojai
  8. Nevalyti automobiliai kelia nemažai pavojų
  9. Pavojų vairuotojams kelia ir duobės keliuose
  10. Didžiausią pavojų automobiliams kelia blogi technikai
  11. Eismo įvykių priežastys Baltijos šalyse: koks elgesys kelia pavojų?
  12. Pavasarį kelyje pavojų – ne ką mažiau
  13. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  14. Lenktynininko patarimai: Kaip vairuoti žiemą?
  15. Kaip naujiems vairuotojams įveikti didmiesčių iššūkius

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Pranzcūzija pripažino Palestiną
Užsienyje

Prancūzija pripažins Palestinos valstybę? Izraelis tai vadina „apdovanojimu terorizmui“

2025 07 25
Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilniuje prasideda kelionės elektriniu laivu Nerimi

2025 07 25
Gelbėjimosi ratas
Gamta ir žmogus

Skendimo prevencijos diena: kaip išvengti skaudžių nelaimių?

2025 07 25
Aplinkos apsaugos departamento logotipas | aad.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Iš pareigų traukiasi AAD direktorius

2025 07 25
Sunkvežimiai „Renault D“
Lietuvoje

Lietuvos kariuomenę pasiekė „Renault“ sunkvežimiai

2025 07 25
Elektra
Energetika

II ketvirtį elektros pagaminta 50 proc. daugiau, nei tuo pat metu pernai

2025 07 25
Sraigtasparnis
Lietuvoje

VSAT pristatė naujus orlaivius

2025 07 25
Baltijos jūros krantų stebėsena
Gamta ir ekologija

Paskelbti Baltijos jūros krantų pokyčių stebėsenos rezultatai

2025 07 25

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Genadijus M apie D. Trampas: „Patriot“ raketos jau pakeliui į Ukrainą
  • +++ apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Globalistas apie A. Medalinskas. D. Trampo pažadai: viltys, rūkas ir ir leidimas dar 50 dienų daužyti Ukrainą?
  • Kęstutis K. Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Tautos valia prieš biurokratinę cenzūrą: referendumo dėl turto neapmokestinimo iniciatoriai kreipėsi į teismą
  • Kaip vėsinti namus be kondicionieriaus? 7 paprasti, bet veiksmingi būdai
  • Prancūzija pripažins Palestinos valstybę? Izraelis tai vadina „apdovanojimu terorizmui“
  • Vilniuje prasideda kelionės elektriniu laivu Nerimi

Kiti Straipsniai

Žaliųjų ežerų paplūdimys

Į sostinės paplūdimius – autobusu ar dviračiu

2025 07 24
Krunos tiltas

Galimi eismo ribojimai važiuojantiems Krunos tiltu

2025 07 24
Susisiekimas, neįgalieji | sumin.lrv.lt nuotr.

Siūloma peržiūrėti A+ juostos naudojimo tvarką asmenims su negalia

2025 07 23
Žvyrkelis

Žvyrkelių asfaltavimo programa įgauna pagreitį

2025 07 23
Lietus keliuose

Kelininkai įspėja dėl smarkaus lietaus

2025 07 22
Žiedinė sankryža

Palangos aplinkkelyje atsiras nauja žiedinė sankryža

2025 07 22
Vilijampolė

Vilijampolės transporto mazgas užtikrins sklandesnį eismą

2025 07 22
Kelionė, automobilis

2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

2025 07 20
Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kaip išvengti didelių degalų sąnaudų?

2025 07 19
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.

Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

2025 07 18

Skaitytojų nuomonės:

  • Genadijus M apie D. Trampas: „Patriot“ raketos jau pakeliui į Ukrainą
  • +++ apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Globalistas apie A. Medalinskas. D. Trampo pažadai: viltys, rūkas ir ir leidimas dar 50 dienų daužyti Ukrainą?
  • Kęstutis K. Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Jonas apie V. Juozapaitis. Valstybinės kalbos niekinimas vidurvasario tyloje
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Nuo draudimų prie bendraveikos – naujos kryptys kultūros paveldo apsaugoje | D Balčiūnaitės-Svirskės, Ž. Merkininkės ir G. Bernatavičiaus nuotr.

Nuo draudimų prie bendraveikos – naujos kryptys kultūros paveldo apsaugoje

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai