Sekmadienis, 20 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Automobilių servisai po remonto dūmingumą tikrinti privalo

www.alkas.lt
2024-09-28 08:51:00
0
Automobilių dūmingumo matavimas | stormstudio.lt nuotr.

Automobilių dūmingumo matavimas | stormstudio.lt nuotr.

Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą viešoje erdvėje, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, ar tai naudinga? O ar žinojote, kad automobilių taršą privalo matuoti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus? Tokia yra galiojanti tvarka, tačiau apie ją beveik niekas nekalba, nes tai papildomos išlaidos servisams, kurių kai kurie turėti tiesiog nenori…

Atnaujintas aprašas įpareigoja servisus dirbti kitaip

Įsivaizduokite, kad jūsų automobiliui nepavyko pereiti techninės apžiūros dėl per didelio teršalų kiekio išmetamosiose dujose. Ribos peržengtos nedideliais kiekiais, bet vis tiek peržengtos. Automobilis, rodos, dirba optimaliai, bet vis tiek kažkur slepiasi problema. Nuvažiuojate į servisą. Meistrai pažiūri vieną komponentą, kitą, pakeičia purkštuką, susimokate pinigus ir bandote dar kartą. Vėl nepavyksta. Pinigai išmesti į balą? Galite reikšti pretenzijas, tačiau nieko nepasieksite. Istoriją teks kartoti iš naujo.

O ar žinojote, kad nuo šių metų gegužės pirmosios tokie nuotykiai turėtų būti neįmanomi, nes jei servisas jūsų automobiliui tvarkė tuos komponentus, kurie daro įtaką išmetamosioms dujoms, kartu su sąskaita už darbus jis turi pateikti ir išmetamųjų dujų matavimų rezultatus.

Taip, tikėtina, dėl to, kad keliais nevažinėtų daugiau nei turėtų teršiantys automobiliai, nusprendė susisiekimo ministras Marius Skuodis ir aplinkos ministras Simonas Gentvilas, pasirašę po Transporto priemonių techninės priežiūros, remonto, techninės pagalbos ir perdirbimo paslaugų teikimo tvarkos ir aplinkos apsaugos reikalavimų aprašo atnaujinimu.

Dabar šiai temai aktualus IV skyriaus „Aplinkos oro apsaugos reikalavimai“ 24-asis punktas skamba štai taip: „Transporto priemonės techninė būklė, jei buvo atlikta degalų tiekimo, oro tiekimo, išmetamųjų dujų neutralizavimo dalių, įrangos, komponentų, sistemų techninė priežiūra ar remontas, įskaitant perdirbimą, privalo atitikti susisiekimo ministro arba jo įgalioto asmens tvirtinamus techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus, o išmetamosios dujos – Teršalų išmetimo reikalavimuose nustatytas normas.

Išmetamųjų dujų neutralizavimo įranga (katalizatorius, kietųjų dalelių filtras) pakeičiama nauja arba naudota, jei ši dar yra veiksminga. Atlikus darbus patikrinama išmetamųjų dujų atitiktis Teršalų išmetimo reikalavimuose nustatytoms normoms – atliekamas išmetamųjų dujų parametrų matavimas ir jo rezultatai nurodomi užsakymo paraiškoje ar kituose transporto priemonės valdytojui išduodamuose dokumentuose.“

Dar automobilių tobulintojams ar teršalų neutralizavimo sistemas norintiems išoperuoti specialistams gali būti įdomus ir 25-as punktas: „Draudžiama į transporto priemonę įmontuoti dalis, įrangą, komponentus, sistemas, kurie nenumatyti gamintojo ir mažina, atjungia ar išderina išmetamųjų dujų neutralizavimo įrangos veikimą ir (ar) veiksmingumą.“

Teršalų matavimo įranga gali būti naudinga ir kasdienėje veikloje

Taigi dabar visi servisai, remontuojantys variklius ir kitus komponentus, kurie daro įtaką išmetamosioms dujoms, turėtų turėti išmetamųjų dujų sudėtį matuojančius aparatus arba sutvarkytus automobilius vežti išmatuoti dūmingumą ir po remonto išvadas pateikti klientams. Tačiau ar ši praktika veikia? Kol kas – nelabai.

Mažai servisų turi tokią įrangą ir vadovaujasi šiais aprašais, dėl to daug kas tyliai daro taip, kaip darę. Surasti, kur būtų galima pasitikrinti dūmingumą be techninės apžiūros paslaugas teikiančių įmonių – sudėtinga, bet įmanoma. Pavyzdžiui, Vilniuje tokią įrangą turi ir naudoja „Martono“ servisų tinklas.

„Mes tokią įrangą nusipirkome prieš kurį laiką. Normalu, kad, norint kokybiškai suremontuoti transporto priemonę ir atiduoti klientui ją tvarkingą, be dūmingumo patikros negalima atlikti kai kurių remonto darbų, nes kai automobilis yra per daug dūmina, priežasčių gali būti daug, tad diagnostika ne visuomet būna paprasta. Remontuoji ir nežinai, koks galutinis rezultatas, taigi įrangą turėti naudinga.

Pas mus dabar ir turbinų meistrai atvažiuoja patikrinti automobilių. Be to, dabar tai privaloma daryti pagal įstatymą, taigi ši įranga servise yra būtina“, – priežastis, kodėl „Martonas“ pradėjo naudoti dūmingumo matavimo įrangą, paaiškino serviso atstovas Mantas Rimkus.

Rimkus pridūrė, kad senesniais automobiliais važinėjantys klientai ir patys atvažiuoja patikrinti išmetamųjų dujų, nes natūralu, prisibijo aplinkosaugos, kuri, pamatavusi dūmingumą pakelėje, gali ne tik panaikinti techninės apžiūros galiojimą, bet ir skirti nemenką baudą. Išvažiavę iš „Martono“ ir rankoje turėdami savo automobilio dūmingumo matavimų rezultatus jie gali būti garantuoti, kad važinėja tvarkingu automobiliu.

Dūmingumas rodo, kad reikės didesnio remonto

Dėl ko teršalų kiekis išmetamosiose dujose gali peržengti nustatytas ribas? Paprasčiausias paaiškinimas – dėl automobilio nusidėvėjimo, tačiau aiškių priežasčių yra iš tiesų daug.

„Gali būti pats variklis susidėvėjęs: tepaliniai žiedai susidėvėję, indėklai ar dar kažkas, susidėvėję DPF ir kiti filtrai, katalizatoriai, blogas išmetimo sistemos slėgio daviklis, temperatūrinis daviklis, EGR vožtuvo darbas. Taip pat ir turbinos problemos, problemos degalų įpurškimo sistemoje, blogas degalų siurblys ar kiaura išmetimo sistema. Dyzeliniai automobiliai dažnai pradeda dūminti daugiau nei turėtų, kai susidėvi purkštukai“, – priežastis neatsikvėpdamas vardijo Mantas Rimkus.

Nuspėti, dėl ko dūmija automobilis, galima tiek pagal išmetamųjų dujų spalvą, tiek pagal sudėtį. Tačiau nustatyti konkrečią problemą neretu atveju nebūna lengva, nes dauguma galimai susidėvėjusių komponentų – variklio viduje, tad pats darbas juos ištraukti ir apžiūrėti – sudėtingas ir nepigus. Dauguma klientų nori kuo pigesnės ir paprastesnės diagnostikos.

Nauda vairuotojams

Susisiekimo ir aplinkos ministrai atnaujintus automobilių remontavimo aprašus pasirašė labiau su aplinkosaugine idėja, kad į gatves neišvažiuotų daugiau nei priklauso teršiantys automobiliai, kad servisai juos sutvarkytų taip, kaip reikia, kad jie atitiktų taršos normas. Tačiau automobilių meistrai sako, kad tai gali vairuotojus apsaugoti ir nuo didesnių problemų.

„Padidėjęs dūmingumas yra signalas, kad automobiliui reikalingas didesnis remontas. Ir jeigu tai nebus sprendžiama laiku, remonto dydis ir kaštai gali smarkiai išbrangti, nes vienas gedimas sukelia kitą ir įvyksta grandininė reakcija, pavyzdžiui: susidėvėjusi turbina praleidžia tepalą į variklį ir išmetimą, varikliai užsigazuoja ir sprogsta. Labai brangūs yra DPF ir GPF filtrų gedimai“, – galimas problemas vardijo „Martono“ direktoriaus pavaduotojas.

Taigi, jei dūmingumas po remonto nesumažėja, vadinasi, problema nėra išspręsta, ji gali daryti žalą kitiems automobilio komponentams. Servisai dabar privalo ne tik tvarkyti problemas, bet ir pateikti dokumentą, rodantį, kad dūmingumas yra geras, automobilis tvarkingas.

O kas, jei po variklio ar išmetimo sistemos remonto dūmingumo matavimai klientui nebus pateikti? Ne pirmas kartais, kai valstybė, sugalvojusi reikalavimus, nelabai pasirūpina priežiūra, kaip jie įgyvendinami.

Teoriškai – nieko, dėl to dauguma servisų tyli ir veikia kaip seniau. Tačiau klientai gali kreiptis į vartotojų teisių apsaugos tarnybas – pagal naujuosius aprašus jos privalės ginti klientą ir papurtyti servisus, kurie jus į gatvę išleido nesumažinę automobilio dūmingumo iki nustatytų normų ribų. Taip pat patys klientai turėtų reikalauti iš servisų dokumentų, rodančių, kad automobilis iš remonto dirbtuvių išvažiuoja neteršiantis aplinkos daugiau, nei turėtų.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kokių ir kiek automobilių turime?
  2. Sukčiai nesnaudžia ir automobilių prekyboje
  3. Po žiemos – automobilių apžiūra bei atnaujinimas
  4. Automobilių išlaikymo kaštai nemažėja
  5. Automobilių nuoma: kas galima, o ko nedaryti?
  6. Eismo taisyklės – ne tik automobilių vairuotojams
  7. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  8. Automobilių priešai – akmenys, vėjai ir vagys
  9. Automobilių kainos keičia lietuvių planus
  10. Kauno centre – daugiaaukštė automobilių saugykla
  11. Automobilių priežiūra – ilgalaikio naudojimo užtikrinimas
  12. Padirbtų gaminių sąraše – ir automobilių tepalai
  13. Prieš kelionę automobiliu – namų darbai
  14. Aplinkosaugininkai pradėjo automobilių taršos patikras
  15. Važiuoti automobiliu galėtumėte net perpus pigiau

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.
Istorija

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

2025 07 20
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
Istorija

Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

2025 07 20
Vyksta Žagarės Vyšnių šventė
Kultūra

Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

2025 07 19
Dviračių takas
Lietuvoje

Radviliškyje atsiras 15 kilometrų naujų dviračių takų

2025 07 18
Smiltynės perkėla
Lietuvoje

Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

2025 07 18
Maistas, maisto ruošimas
Lietuvoje

Aštuoniose mokyklose vaikai permokėjo už maistą

2025 07 18
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.
Lietuvoje

Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

2025 07 18
Dviračių saugykla
Gamta ir žmogus

Per 2 metus sostinėje atsiras per 100 dviračių saugyklų

2025 07 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Budweiser apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • V V P I ukf 1976 apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Rimgaudas apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kaip pasiruošti užsienio kelionei, kad netektų kreiktis į gydytojus?
  • Pirmieji veiksmai, pametus ar radus mokėjimų kortelę
  • Anksčiau grąžinta būsto paskola: verta ar ne?
  • ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

Kiti Straipsniai

Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kaip išvengti didelių degalų sąnaudų?

2025 07 19
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.

Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

2025 07 18
Automobilis BMW

Greičio mėgėjų įpročiai nesikeičia

2025 07 18
Automobilių statymas

Sotinėje – nauji atsiskaitymo už automobilių statymą būdai

2025 07 11
Saugokimės ligų, plintančių per vandenį

Specialistai ragina šulinių vandenį gerti tik įsitikinus, kad jis saugus

2025 07 11
Elektromobilio įkrovimas

Sostinėje panaikintos elektromobilių lengvatos. Ar tai atsilieps plėtrai?

2025 07 09
automobilis

Lenktynininkai: vairavimo sąmoningumas auga, bet pasitempti reikia

2025 07 09
Parama Ukrainai

Valstybinių miškų urėdija Ukrainai perdavė 15 automobilių

2025 07 08
Gatvė | panevezys.lt nuotr.

Panevėžys Mažos taršos zonos planą atidėjo iki spalio

2025 07 07
Automobilis

Kuo pasikliauti renkantis naudotą automobilį?

2025 07 05

Skaitytojų nuomonės:

  • Budweiser apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • V V P I ukf 1976 apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Rimgaudas apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • skt. apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kalbėta apie imigrantų padėtį Lietuvos darbo rinkoje ir jų lietuvių kalbos mokymąsi | vki.lrv.lt nuotr.

Kalbėta apie imigrantų padėtį Lietuvos darbo rinkoje ir jų lietuvių kalbos mokymąsi

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai