Pirmadienis, 16 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Šiemet ketinama įrengti bei atnaujinti apie 400 pėsčiųjų perėjų

www.alkas.lt
2024-07-29 12:57:00
0
Šviesoforas | vialietuva.lt nuotr.

Šviesoforas | vialietuva.lt nuotr.

„Via Lietuva“ per šiuos metus visoje Lietuvoje planuoja įrengti bei atnaujinti rekordinį skaičių – 360 pėsčiųjų perėjų, praėjusiais metais šis skaičius siekė 176. Taip pat šiemet „Via Lietuva“ ketina įrengti ir per 100 inžinerinės eismo saugos priemonių: sankryžų, tvorų, saugančių eismo dalyvius nuo laukinių gyvūnų, apsauginių kelio atitvarų, greičio mažinimo kalnelių, salelių ir kt.

Iš viso Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinkle šiuo metu yra netoli 2000 pėsčiųjų perėjų. Atlikus pėsčiųjų perėjų saugumo analizę, nustatyta, jog tik apie 12 proc. pėsčiųjų perėjų yra saugios ir atitinka joms keliamus saugumo reikalavimus.

Pagrindiniai eismo saugumo trūkumai, dėl kurių pėsčiųjų perėjų dalis šalyje yra nesaugios ir neatitinka joms keliamų normatyvinių reikalavimų – per plati važiuojamoji dalis, pėsčiųjų eismo infrastruktūros tęsinių, kryptinio apšvietimo nebuvimas, matomumo atstumo neužtikrinimas ir pan.

Kadangi bendras kelių apšvietimas neužtikrina pakankamo pėsčiųjų perėjos apšvietimo, visose remontuojamose pėsčiųjų perėjose, kurios nėra apšviestos kryptiniu apšvietimu, jį suplanuota įrengti. Šis sprendimas padės išskirti pėsčiųjų perėją ir pėsčiuosius, esančius prie jos, iš kelio aplinkos tamsiuoju paros metu.

Kitas svarbus saugos kriterijus – perėjos plotis. Didelė dalis šalies valstybiniuose keliuose esančių perėjų neatitinka leistino pločio reikalavimų, kurie padeda užtikrinti saugų važiuojamosios kelio dalies kirtimą pėstiesiems. Pėsčiasis, siekiant didesnio saugumo, važiuojamojoje dalyje turėtų užtrukti kuo trumpiau ir gebėti įvertinti eismo sąlygas, kad galėtų saugiai kirsti kelią. Tyrimai rodo, kad važiuojamojoje dalyje transporto priemonių vairuotojai linkę važiuoti greičiau, o siauresnėse vietose – pasirinkti mažesnį greitį.

„Via Lietuva“ atlikti perėjų atnaujinimo ir tobulinimo rezultatai rodo, jog juos atlikus – nelaimių, susijusių su pėsčiųjų judėjimu važiuojamosios dalies kirtimo vietoje, skaičiai mažėja. Kelyje Kaišiadorys–Žiežmariai esančioje pėsčiųjų perėjoje, dvejus metus iš eilės buvo fiksuojami automobilių užvažiavimai ant pėsčiųjų. Įrengus kryptinį apšvietimą ir iškiliąsias saleles, pėsčiųjų perėjoje eismo įvykių iki šiol neužfiksuota.

„Šiais metais vykdome didžiausios apimties kelių ir jų infrastruktūros atnaujinimo darbus šalies istorijoje, tačiau nepamirštame ir saugumo keliuose užtikrinimo. Dėl šios priežasties diegiame įvairias kompleksines priemones visoje Lietuvoje – nuo inžinerinių saugos sprendimų iki šviečiamosios veiklos, nukreiptos į bendruomenes. Pastarųjų skaičius šiais metais yra rekordinis, o tam teigiamos įtakos turi nuosekliai didėjanti eismo saugos priemonėms skiriama lėšų dalis. Vis tik, norint užtikrinti eismo dalyvių saugumą, vien mūsų pastangų nepakaks – saugumas kelyje priklauso ir nuo pačių vairuotojų pasirinkto saugaus greičio ar atidaus vairavimo“, – pabrėžia „Via Lietuva“ Projektų valdymo grupės vadovas Gediminas Katinas.

2024 m. didžiausia dalis pėsčiųjų perėjų bus įrengta ar atnaujinta Tauragės, Šiaulių, Marijampolės, Utenos, Alytaus, Kauno, Telšių apskrityse. Taip pat – Panevėžio, Klaipėdos bei Vilniaus prieigose. Planuojama, kad pėsčiųjų perėjų įrengimo ir atnaujinimo darbai bus baigti jau šių metų rudenį.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ketinama įrengti apie 120 km apsaugos priemonių nuo gyvūnų
  2. 80 Vilniaus pėsčiųjų perėjų taps saugesnės
  3. Ketinama atnaujinti Eismo informacinę sistemą
  4. Šiemet ketinama sutvarkyti 8 magistralinius ruožus
  5. Iki metų pabaigos – apie 40 km pėsčiųjų ir dviračių takų
  6. Pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti siūlomi Kelių eismo taisyklių pakeitimai
  7. Kaune įrengtos pirmosios išmaniosios pėsčiųjų perėjos
  8. Du „Via Balticos“ ruožai bus baigti dar šiemet
  9. Šiemet bus sutvarkyta virš 130 km kelių
  10. Panevėžyje šiemet bus baigti darbai Smėlynės gatvėje
  11. Kaune – pirmoji šalyje įstrižinė pėsčiųjų perėja
  12. Kitamet bus atnaujinti tik 4 km. Lietuvai gėdą darančio legendinio betonkelio Vilnius-Utena
  13. Seimas svarstys siūlymą, kad apie visus greičio matavimo prietaisus įspėtų kelio ženklai
  14. Įspėjama apie sudėtingas sąlygas keliuose
  15. Atšvaitų diena primins apie jų reikšmę

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Seimas
Lietuvoje

Seimas svarstys siūlymą dėl galimybės įvesti nacionalines sankcijas

2025 06 16
Ūkininkų spaudos konferencija
Lietuvoje

Ūkininkai ruošiasi akcijai „NE – mokesčių buldozeriui“

2025 06 16
Lokys
Gamta ir žmogus

Pristatytas veiksmų planas dėl Vilniaus apylinkėse klaidžiojančio lokio

2025 06 16
Remigijus Žemaitaitis
Lietuvoje

R. Žemaitaitis ragina pažaboti elektroninių cigarečių juodąją rinką

2025 06 16
Prezidentas susitiko su Lietuvos garbės konsulais
Lietuvoje

Prezidentas susitikime su Lietuvos garbės konsulais

2025 06 16
LK analitikai
Lietuvoje

Propagandistų akiratyje –Vokietijos brigada ir karinės pratybos

2025 06 16
Šildymas
Lietuvoje

Ministerija kviečia atnaujinti šildymo sistemas

2025 06 16
Piniginė, pinigai | pixabay.com, Blickpixel nuotr.
Lietuvoje

Lietuvoje grynieji išlieka populiariausias mokėjimo būdas

2025 06 16

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Tomas Jakutis apie L. Kojala. Apklausos dėl Haris ir Trampo varžybų gali klaidinti
  • P.Skutas apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis
  • Bartas apie Dėl mokinių ugdymo planų kreipiamasi į teismą
  • Rimgaudas apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Seimas svarstys siūlymą dėl galimybės įvesti nacionalines sankcijas
  • Ūkininkai ruošiasi akcijai „NE – mokesčių buldozeriui“
  • Pristatytas veiksmų planas dėl Vilniaus apylinkėse klaidžiojančio lokio
  • R. Žemaitaitis ragina pažaboti elektroninių cigarečių juodąją rinką

Kiti Straipsniai

Kretingalės tiltas

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos keliautojams verta pamatyti šią vasarą

2025 06 16
Briedžiai | pixabay.com, Erik Karits nuotr.

Motociklai, žvyrkeliai, briedžiai ir kiti vairuotojų vasaros iššūkiai

2025 06 15
Sostinės Kareivių gatvė

Netrukus prasidės sostinės Kareivių gatvės atnaujinimas

2025 06 11
Vokiečių gatvė

Atnaujinama sostinės Vokiečių gatvė, bus eimo pokyčių

2025 06 10
Traukinys

4 dienoms stabdomas traukinių eismas atkarpoje Klaipėda–Plungė

2025 06 10
Tiltas per Dubysą

Ariogaloje atidarytas eismas tiltu per Dubysą

2025 06 09
Laiptai | kaunas.lt nuotr.

Kaune – daugiau patogumų pėstiesiems

2025 06 09
Kelias | Unsplash nuotr.

Savivaldybių keliams paskirstyta 5 mln. eurų

2025 06 09
Motociklo avarija

Žinovai įvardijo pagrindines motociklininkų avarijų priežastis

2025 06 07
Dviračių takas

Klaipėdoje atnaujinami dviračių ir pėsčiųjų takai

2025 06 06

Skaitytojų nuomonės:

  • Tomas Jakutis apie L. Kojala. Apklausos dėl Haris ir Trampo varžybų gali klaidinti
  • P.Skutas apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis
  • Bartas apie Dėl mokinių ugdymo planų kreipiamasi į teismą
  • Rimgaudas apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Rimgaudas apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Naujos AB Akola Group sėklų gamyklos Latvijoje simbolinės kapsulės įkasimo iškilmės | akolagroup.lt nuotr.

Įkasta simbolinė kapsulė skelbia sėklų gamyklos Latvijoje statybų pradžią

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai