Panaudojant Europos Sąjungos fondų investicijas, bus baigtas gilinti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos kanalas. Tam skirta 17,3 mln. eurų iš ES Sanglaudos fondo.
„Auganti konkurencija laivybos rinkoje diktuoja poreikį nuolat tobulinti uosto infrastruktūrą, neatsilikti nuo pasaulinių tendencijų ir kuriamų technologijų. Investicijos į Klaipėdos uosto laivybos kanalo gilinimą sukurs apčiuopiamą naudą tiek transporto sektoriui, tiek šalies ekonomikai – mūsų uostas išlaikys konkurencingumą regione, be to, bus saugesnis laivybai ir draugiškesnis aplinkai“, – sako susisiekimo ministras J. Narkevičius.
Įgyvendinus projektą, visas Klaipėdos uosto vidinis kanalas bus baigtas gilinti iki 15 m. Nuo šiaurinės uosto dalies iki Malkų įlankos padidinus laivybos kanalo gylį bei leistiną laivų grimzlę iki 13,8 m, į uostą atvykstantys laivai galės būti pilniau pakrauti, o tai sumažins laivybos intensyvumą – trumpės krovinių gabenimo laikas, mažės oro tarša.
Pasak susisiekimo ministro, dėl efektyvesnio laivų talpos išnaudojimo turėtų didėti laivų eismo saugumas.
Bendra projekto vertė siekia apie 30 mln. eurų, iš jų apie 17,3 mln. eurų sudaro ES Sanglaudos fondo lėšos. Darbus planuojama baigti 2022 m. pavasarį.
Kad uostas gilinamas gerai, bet, kad būtų pajėgta konkuruoti krovinių tranzite su Rygos ir Gdansko uostais, yra svarbu ir geležinkelio europinė vėžė Klaipėdai, nes minėti kaimynų uostai – Gdanskas ją turi, o Ryga greitai turės. Kas per ministras, kad tai rūpesčių jam nekelia. Juk “Rail Baltica” nuo Rygos tiesiant ne per Šiaulius, o per Panevėžį, Klaipėdos uostas krovinių tranportavimo prasme paliekamas kaip ir be perspektyvos. Beje, “Rail Baltica” maršrutu blokuojant Klaipėdos uostą kartu bus blokuojamas ir Vilniaus krovinių terminalas. Kur Vyriausybės, ministrų vieši pamąstymai šia prasme… Taigi, regis, ne visai valstybiškai yra “priglaudžiamos” ES Sanglaudos fondo lėšos…
Musėt kažkam rūpi, kad uostas kuo toliau liktų
Beje, gal bendradarbiavimo susitarimai su kaimyne pasiekti tik tokia kaina – mūsų uostas nekonkuruos su jų gdanskais. Juk ar ne porą dešimtmečių draugiškoji strateginė blokavo susitarimus ir dėl plento, ir dėl geležinkelio, draugiškai laikė už gerklės… Ar ne taip buvo?
Yra dar ir Šventosios uostas. Kiek jachtų, visokių laivių laivelių iš viso pasaulio. Gyvenimas Šventosios uoste virte verda. Apsilankykite, nenusivilsite!