Antradienis, 26 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Akiračiai

K. Dambrauskas. 1863 metų sukilimas – daugiau nei vien tik kova už laisvę

Karolis Dambrauskas, www.satenai.lt
2017-12-05 14:00:37
6
Rytinis Gedimino pilies kalno šlaitas. 1927 m. | Lenkijos valstybinis skaitmeninis archyvo nuotr.

Rytinis Gedimino pilies kalno šlaitas. 1927 m. | Lenkijos valstybinis skaitmeninis archyvo nuotr.

       
Rytinis Gedimino pilies kalno šlaitas. 1927 m. | Lenkijos valstybinis skaitmeninis archyvo nuotr.
Rytinis Gedimino pilies kalno šlaitas. 1927 m. | Lenkijos valstybinis skaitmeninis archyvo nuotr.

Neseniai rasti 1863 metų sukilimo vado Lietuvoje Zigmanto Sierakausko palaikai. Galimas daiktas, kad greta aptikti ir dar vieno sukilėlių vado Konstantino Kalinausko palaikai. Šios netikėtos radybos suteikia progą dar kartą prisiminti 1863 metų sukilimą ir aptarti jo reikšmę sukilėlių palikuonims. Ta proga Lenkijos instituto Vilniuje, Lenkijos Respublikos ambasados, Vytauto Didžiojo universiteto ir partnerių pastangomis Vilniuje ir Kaune neseniai surengta diskusija „Kas mums liko iš 1863-iųjų sukilimo idealų?“

Diskusija paliko dvejopą įspūdį. Viena vertus, beveik visi renginio dalyviai pažymėjo, kad sukilimas mums pirmiausia kalba apie laisvę ir apie kovą už šią trapią vertybę. Tačiau, geriau pagalvojus, kuris gi istorinis įvykis apie ją nekalba? Visą Lietuvos istoriją, pradedant Brunono išsiuntimu pas šventą Petrą ir baigiant Sąjūdžiu, galėtume matyti kaip nesibaigiantį ėjimą laisvės link. Tad vargu ar suklystume sakydami, kad tokios diskusijos išvados buvo kuo nors netikėtos. Laisvė, žinoma, yra puiku, tačiau ar sukilimas mums paliko dar ką nors? Jeigu taip, kodėl prisimename tik laisvę? O jei praeities herojai primena tik laisvę, tuomet – kieno ir kokią? Galiausiai ar nenutinka taip, kad prisimindami šiuos įvykius kartu truputį pamirštame?

Diskusijos dalyviai sutiko, kad 1863 metų sukilimas nebuvo kova už lietuvių, lenkų ar baltarusių laisvę. Kaip teigė lenkų istorikas ir publicistas prof. Bogdanas Civinskis (Bohdan Cywiński), klaida būtų vertinti sukilimą iš tautinės perspektyvos, nes sukilimo metu gyvenę žmonės savo tautybę suvokė kitaip, nei ją šiandien suvokiame mes: anuomet priklausomai nuo aplinkybių tas pat žmogus save galėjo laikyti ir lenku, ir lietuviu, ir baltarusiu.

Klausimus apie sukilėlių tautybę užduoda šiandien gyvenantys ir sukilimą aptarinėjantys žmonės. Ir nors žiūrint iš istorinės perspektyvos sukilimo vertinimas tautiniu požiūriu (kurios tautos ir prieš kurias kovojo) turi mažai ką bendro su istorija, kai kur tokios tautinės istorijos interpretacijos gali vaidinti praktinį vaidmenį. Kaip sakė Europos humanitariniame universitete dirbanti sociologė ir politologė dr. Tatjana Čiulickaja, šiandieninėje Baltarusijos visuomenėje, ypač režimui oponuojančioje jos dalyje, K. Kalinauskas reprezentuoja europietiškos valstybės idėją ir yra tautą telkianti ir vienijanti figūra.

Vis dėlto Lietuva – ne Baltarusija ir poreikio sąmoningai prisiminti istoriją ne tokią, kokia ji buvo, o tokią, kokios labiau reikėtų šiandien, Lietuvoje šiuo metu nėra. Galop (tautinė) atmintis ir tapatybė ne visuomet yra užmirštamos sąmoningai. Remiantis žymiu nacionalizmo tyrinėtoju Benediktu Andersonu, kad praeityje prisimintume save kaip lietuvius, turime pamiršti, jog lietuviai (tokie, kokie esame šiandien) anuomet nebuvome. Tokia užmarštis – ne iliuminatų sąmokslo rezultatas, o gan natūralus atminties procesas (visi mūsų prisiminimai visuomet yra šiek tiek iškraipyti).

Gerą tokios atminties ir užmaršties dialektikos pavyzdį diskusijoje Vilniuje pateikė istorikas Antanas Kulakauskas. Jis prisiminė sukilimo šūkį „Už jūsų ir mūsų laisvę!“ Šiandien daugeliui šis šūkis kalba apie lenkų ir lietuvių laisvę. Tačiau, pasak istoriko, anuomet Lenkija, Lietuva ir Baltarusija buvo įsivaizduojamos kaip vienas darinys. Tad tikroji šio sukilimo šūkio prasmė – už mūsų (lenkų, lietuvių ir baltarusių) ir jūsų – rusų – laisvę, mat kai kurie sukilėliai tikėjosi, kad prieš carą nukreiptą sukilimą parems ir Rusijos valstiečiai. Vadinasi, sukilimo metu kelti šūkiai kalbėjo apie universalios, nedalomos, mums ir jiems brangios laisvės idealą. Tačiau laikui bėgant originali šūkio prasmė buvo pamiršta, kad šį šūkį būtų galima prisiminti naujai. Šiandien rūpinamės pirmiausia savo ir savo sąjungininkų laisve, o Rusija mums įdomi tik kaip priešė.

Klausimas apie sukilimo aktualumą mūsų laikais išduoda paties klausiančiojo abejonę. Diskusijoje Kaune moderatorius Simonas Jazavita svarstė, kad galbūt sukilimo palikimą galėtų padėti aktualizuoti populiarioji kultūra. Pavyzdžiui, anot S. Jazavitos, vienu žymiausių sukilėlių galėtų būti pagrindinis Žiulio Verno (Jules Verne) knygos „Dvidešimt tūkstančių mylių po vandeniu“ herojus kapitonas Nemas. Pradiniame romano variante jis pristatomas kaip kilmingas lenkas, netekęs šeimos per 1863 metų sukilimą. Tačiau tokios kapitono Nemo biografijos nepraleido prancūzų cenzoriai, nenorėję gadinti dvišalių Prancūzijos ir carinės Rusijos santykių.

Ėjimas, žinoma, neblogas. Hipsteriai veikiausiai neprieštarautų, o gal net ir patys susėdę Pilies gatvės „Caffeine“ vienas kitam pasakotų: „Ė, seniuk, o tu žinai, kad pagrindinis kapitono Nemo knygos veikėjas Žiulis Vernas buvo rusas, kuris kovojo sukilime prieš lenkus?“ Tačiau net jei atmintis ir neapgautų, kalbant nuoširdžiai, koks gi skirtumas, dalyvavo kapitonas Nemas sukilime ar ne?

Ir vis dėlto sukilimo palikimą reikėtų aktualizuoti. Jono Biliūno apysakoje „Liūdna pasaka“ proto netekusi valstietė Juozapota vis kartoja: „Kiek ponų… kokie jie visi gražūs“ ir „Ar nežinai tamsta, kur mano Petriukas?..“ Gražūs ponai – be abejonės, sukilėlius į priekį vedusi bajorija, o Petriukas – į sukilimą išėjęs ir iš jo negrįžęs Juozapotos vyras. Lietuvių, lenkų ir baltarusių kova už laisvę nuo rusų ar kokio kito užsieninio jungo yra tik viena medalio pusė. Ne mažiau svarbu ir tai, kad sukilime kovojo skirtingų luomų atstovai. Šiuo požiūriu sukilimas mums primena, kad „mažas žmogus“ gali būti ne tik istorijos purtomas ir mėtomas objektas (liek prakaitą už tą šeimininką, mirk – už aną), bet ir istorijos subjektas, kuris pats pasirenka, kiek, kada ir už ką dirbti ir mirti. 1863 metų sausio 22 dieną Nacionalinis centro komitetas Lenkijoje išleido sukilimo tikslus deklaruojantį manifestą. Lietuviškas sukilimo akto variantas skelbė: „Ir nu szias dienas nebera jau newalos; nes nebera pona, ni bajora, ni mužika, ni žida, o esam wisi brolej ir wejkaj ligi arba wienodi, kejp prisz Pona Diewa, tejp ir prisz musu brangiojaj Tewine!“

Penkiasdešimtyje mūsų tautinio džiaugsmo atspalvių menkai matomas lieka faktas, kad Z. Sierakauskas ir K. Kalinauskas atstovavo vadinamųjų raudonųjų sukilėlių frakcijai – radikaliai demokratiškiems sukilimo iniciatoriams, pasisakiusiems už baudžiavos panaikinimą, istorinės Lenkijos (ir Lietuvos) nepriklausomybės atkūrimą, esmines socialines reformas (įskaitant ir žemės), nesuteikiant jokių kompensacijų žemvaldžiams. Savo tikslais raudonieji skyrėsi nuo baltųjų frakcijos, sukilimą parėmusios šiam jau prasidėjus. Baltieji, nors ir rėmė baudžiavos panaikinimo idėją, pasisakė už privilegijas stambiesiems žemvaldžiams.

Kokia gi būtų buvusi politinė šių socialinių reformų išraiška? 1857 metais Peterburge Nikolajaus Černyševskio leistame žurnale „Sovremennik“ Z. Sierakauskas rašė apie būtinybę „ugdyti mintį, kad žmonių brolybė yra tautų brolybė. Žmonija sudaro vieną šeimą […], būtinai reikia gerbti visas nacijas […]. Mūsų sūnūs arba anūkai galbūt pamatys germanų, romėnų ir visų tautų broliškas sąjungas.“ Sukilėliai propagavo federacinės valstybės idėją. Z. Sierakauskas netgi siūlė šią idėją to meto Rusijos valdžiai. 1862 metais savo pažįstamam liberalių pažiūrų Rusijos karo ministrui Dmitrijui Miliutinui jis įteikė memorandumą, kuriame „reikalavo visiškos autonomijos Lenkijos karalystei ir Lietuvai, su Rusija sujungtoms federacijos ryšiais“. Omenyje turėta gan decentralizuotos federacijos idėja, kur federalinė valdžia spręstų daugiausia su šalies gynyba, užsienio politika ir pinigų leidimu susijusius klausimus, o federacinės tautos turėtų stiprią savivaldą visais kitais klausimais. Kad tokia federacija būtų buvusi gyvybinga, anot Z. Sierakausko, reikėjo visų tautų lygiateisiškumo. Visos federacinės tautos privalėjo turėti galimybę mokyklose, valstybinėse įstaigose ir teismuose kalbėti savo gimtąja kalba.

Sukonkretinkime: Z. Sierakauskas kovojo už laisvę. Tačiau tai nebuvo liberaliai suvokiama individo laisvė būti pačiam sau ponu. Nekovojo už kurios nors vienos tautos laisvę. Veikiau tai buvo kolektyvinė kova už daugybės pavergtų žmonių iš(si)laisvinimą. Taip, sukilimas paklojo pagrindus nepriklausomai Lietuvos valstybei. Tačiau kas gi sudaro šį skirtingų epochų jungiamąjį audinį? Valstiečiai, tie, kurie 1863 metais priešininkus pasitiko ištiesintais dalgiais. Smulkieji ūkininkai XX amžiaus pirmoje pusėje tapo Lietuvos socialdemokratų partijos rinkėjų baze. Raudonieji vėl buvo išsilaisvinimo kovų priešakyje: 1918 metais Lietuvos Tarybos nariai socialdemokratai Steponas Kairys ir Mykolas Biržiška išreiškė nepritarimą kitų partijų atstovų siekiui Lietuvą padaryti Vokietijos protektoratu. 1918 metų vasario 16 dieną Taryba balsavo už kairiųjų ir kelių demokratų pasiūlytą Lietuvos Nepriklausomybės Akto variantą, kuriame skelbė „atstatanti nepriklausomą demokratiniais pamatais sutvarkytą Lietuvos valstybę“. Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad 1863 metų sukilėlių pavidalu užgimęs demokratinės ir lygios visuomenės provaizdis buvo sudarytas ne tik iš bajorišką „honorą“ pademonstravusių valstiečių, bet ir kovą kartu su pastaraisiais pasirinkusių kilmingųjų: Alfonso Moravskio, Andriaus Domaševičiaus, Vlado Sirutavičiaus, jau minėto Mykolo Biržiškos.

Tad blogiausia, ką galima padaryti, prisimenant 1863 metų įvykius, tai pamiršti drauge su sukilimo vadais galvas guldžiusius juozapotų „newalas“, kovojusius ne už laisvę nuo svetimo jungo, o už laisvę būti lygiems su kitais to paties Dievo sukurtais žmonėmis. Kovojusius ne už laisvę nuo svetimo ar savo pono įsakymų, o už laisvę turėti savo balsą. Būtų lygiai taip pat neteisinga, jei tokios didelės istorinės asmenybės kaip Z. Sierakauskas ar K. Kalinauskas būtų sumažintos iki nacionalinio lygmens, paverčiant juos vienos kurios nors tautos herojais. Pamiršome, kad jie kovėsi už mūsų – lenkų, lietuvių, baltarusių – ir tam tikra prasme visų carinio jungo nepripažįstančių rusų laisvę. Tad, užuot ėję herojų privatizacijos keliu, verčiau pagalvokime, kaip galėtume pasidalinti šiuo išskirtiniu atradimu su savo ir kaimyninių šalių gyventojais.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Paberžėje bus atkurti 1863-ųjų metų sukilimo ir partizaninių kovų epizodai
  2. Lietuva ir toliau tvirtai rems Ukrainą bei jos teisėtą kovą už laisvę ir teritorinį vientisumą
  3. Č. Iškauskas. 1863 m. sukilimo vertinimai: lenkai ar lietuviai?
  4. A. Navickas. Tibeto laisvės kova ir mūsų reikalas
  5. L. V. Medelis. Vincas Kudirka: …turėsite dar sunkesnę kovą, kol savo juodųjų nenugalėsite
  6. Kauno apskrities bajorų draugija ir Lietuvos šaulių sąjunga minėjo 1863 m. sukilimo metines
  7. Klaipėdoje kviečia baltarusių ir lietuvių fotoprojektas „Vien tik mes“
  8. Baltarusijoje prasidėjo pirmininkavimui ES ir 1863-ųjų sukilimui skirtos „Lietuvos dienos“
  9. Č. Iškauskas. Baltijos šalys: daugiau nesutarimų, negu bendrumo ženklų
  10. Lisabonoje atidaryta fotografijų paroda „Kelias į Laisvę. Lietuva 1988-1991 metais“ (nuotraukos)
  11. T. Baranauskas. 2013-ųjų metų Lietuvos istorijos jubiliejai
  12. Vydūnas. Tautos laisvė ir reikšmė (I)
  13. Vydūnas. Tautos laisvė ir reikšmė (II)
  14. Vydūnas. Tautos laisvė ir reikšmė (III)
  15. J. Vaiškūnas. Laisvė suvereniteto griuvėsiuose?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 6

  1. ... says:
    8 metai ago

    Graži nuotrauka,kai kalnas apaugęs medžiais.

    Atsakyti
    • Giedrius says:
      8 metai ago

      Tai matot ką “unijotas-patriot’ Pilsudkis su…
      ir pridirbę,
      – apleidę visai Didžiojo Karaliaus VYTENIO
      supiltą (labiausiai gudų rankomis) piliakalnį,
      jo perėmiko Gedimino vardu tebevadinamą
      …a p l e i d ę medžiais 🙁
      kokia, kada lietuvių GYNYBINĖ PILIS …med-iai apleista
      buvus;
      ramūs būkim; tvirti
      ir susiturės kas Vytenio (sprendimu iš Naugarduko) pradėta!

      Atsakyti
    • Žemyna says:
      8 metai ago

      Turiu dar spalvotą plakatą iš paskutinių sovietmečio metų su Gedimino pilimi. Nepaprastai gražus ir jaukus vaizdas. Tai, kas padaryta kalnui, kitaip, kaip sąmoningą piktadarystę vertinti neišeina.

      Atsakyti
  2. burbulas says:
    8 metai ago

    Nuotrupomis yra žinoma jog 19 amžiuje Žemaitijoje gamtatikiai (senosios lietuvių kultūros tesėjai), vienijosi į sukilimą (iš knygos “Žemaitija” Ch.L.T. Pichel). Galbūt yra žinoma kažkas daugiau, ar gamtatikių sukilimas turi kažką bendro su 19 amžiaus sukilimais? Žemaitija kentėjo nuolatinę Lenkijos, Rusijos kultūrinę priespaudą, naturalu jog 19 amžiaus baltų kultūros žadintojai galėjo išprovokuoti tokį TAUTINĮ sukilmą.

    Atsakyti
  3. Getas says:
    8 metai ago

    Burbule, kodėl vadinate gamtatikiais, juk lietuviai turėjo dievus, kaip graikai, romėnai? Ar esate apsėstas lenkomanų ir kt. lietuvių naikintojų, kad naudojatės lenkų niekinančios propagandos pavadinimais?

    Atsakyti
  4. Julius says:
    8 metai ago

    “Visą Lietuvos istoriją, pradedant Brunono išsiuntimu pas šventą Petrą”
    O kuo čia dėta Lietuva? Juk ne joje jis buvo išsiųstas pas Petrą.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Putinas–Brežnevas, degantis Kremlius
Ukrainos balsas

A. Navys, M. Sėjūnas. Rusiją reikia sutriuškinti jos pačios labui

2025 08 25
Siuntos
Architektūra

RRT: kaip elgtis su siuntomis į JAV po muitų pokyčių

2025 08 25
Pratybos | KASP nuotr.
Lietuvoje

Pietryčių Lietuvoje – lauko taktinės pratybos

2025 08 25
Huffingtonpost.com nuotr.
Lietuvoje

Tyrimas: dalis gyventojų keliauja nepaisydami skolų

2025 08 25
Vudis Alenas Maskvos kino savaitėje
Kultūra

Ukraina pasmerkė Maskvoje pasirodžiusį Vudį Aleną

2025 08 25
D. Šakalienė lankosi Ukrainoje
Lietuvoje

Krašto apsaugos ministrė lankėsi Kijeve

2025 08 25
Eglė Navickienė pradėjo bado akciją
Lietuvoje

Kalvarijos mokytoja pradėjo bado akciją: ministrė žada tyrimą, LŠDPS ragina solidarizuotis

2025 08 25
Sveikata
Lietuvoje

Valstybės kontrolė: regionuose patekti pas medikus sunkiau

2025 08 25

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie L. Kalėdienė. Kodėl Rūta Lūp (Loop) dainuoja rusiškai?
  • Sergiejus Bulba, Eduardas Glioza apie Pietryčių Lietuvoje – lauko taktinės pratybos
  • Vidimantas apie L. Kalėdienė. Kodėl Rūta Lūp (Loop) dainuoja rusiškai?
  • Artis Grynas, Vadimas Gerasimovičius apie L. Kojala. Zelenskio ir Europos lyderių vizitas Vašingtone

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Medžio meistras M. Ratavičius: medinis paveldas – mieste bendruomenę telkiantis elementas
  • Kuršių nerijai iškilmingai suteiktas Europos kino kultūros lobio statusas
  • Juozo Tumo-Vaižganto premija paskirta Aldonai Ruseckaitei
  • A. Navys, M. Sėjūnas. Rusiją reikia sutriuškinti jos pačios labui

Kiti Straipsniai

Istorijas jungianti detalė

Istorijas jungianti detalė

2025 08 19
Honorata istorijos kabinete su mokiniais

M. Rybelienė, E. Rybelis. Ir kodėl tuomet mokinius iš Gudijos sunkvežimiais į Lietuvą vežėme?

2025 08 12
Protestas prie URM

Protestu prie URM raginta naikinti S. Cichanouskajos atstovybės akreditaciją (nuotraukos)

2025 08 08
Dainavos krašto vasaros stebuklas: kai liaudies daina tampa tiltu į mūsų būties gelmę, kvietimu susitikti su savo šaknimis

Dainavos krašto vasaros stebuklas: kai liaudies daina tampa tiltu į mūsų būties gelmę, kvietimu susitikti su savo šaknimis

2025 08 07
B. Makauskas. Lenkas apie lietuvių Lietuvą

B. Makauskas. Lenkas apie lietuvių Lietuvą

2025 08 05
Priešiškas dronas nukrito Lietuvos kariniame poligone Gaižiūnuose

Lietuvą atakavęs dronas sudužo Lietuvos kariniame poligone…

2025 08 01
Į Lietuvą vėl įskriejo dronas

Šį rytą į Lietuvą vėl įskriejo dronas: Baltarusijos provokacija ar hibridinio karo taktika? PAPILDYTA

2025 07 28
Romualdas Grigas

R. Grigas. Lietuvio kryžkelė: dvasinė ar tik geografinė Tėvynė?

2025 07 26
Edvardas Zaikovskis

Mirė garsus baltų-slavų praeities tyrėjas, archeologas Edvardas Zaikouskis

2025 07 24
Pasieniečiai padeda Latvijos kolegoms

Dar 8 pasieniečiai išvyko saugoti Latvijos sienos su Baltarusija

2025 07 21

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie L. Kalėdienė. Kodėl Rūta Lūp (Loop) dainuoja rusiškai?
  • Sergiejus Bulba, Eduardas Glioza apie Pietryčių Lietuvoje – lauko taktinės pratybos
  • Vidimantas apie L. Kalėdienė. Kodėl Rūta Lūp (Loop) dainuoja rusiškai?
  • Artis Grynas, Vadimas Gerasimovičius apie L. Kojala. Zelenskio ir Europos lyderių vizitas Vašingtone
  • +++ apie Z. Vaišvila, E. Čibirauskas, G.Ustinavičius. Kodėl VRK neregistravo referendumo, kad valstybė nefinansuotų politinių partijų?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
V. Vizgirdos tapytas paveikslas

Lietuvos 100-mečiui – moksline konferencija „Vakarykščio pasaulio atgarsiai“ ir K. Bradūno archyvų paroda

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai