Viešoji įstaiga „Mokyklų tobulino centras“ (MTC), devintus metus įgyvendinanti jaunųjų mokytojų pritraukimo programą „Renkuosi mokyti“, pradeda naują projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“. Juo siekiama tvarių vadovavimo, ugdymo ir bendravimo pokyčių mokyklų bendruomenėse įtraukiant ir mokinius, ir mokytojus, ir mokyklų vadovus. Projekto metu bus remiamasi įtraukiojo ugdymo samprata bei sėkminga programos „Renkuosi mokyti!“ patirtimi.
Imtis naujo projekto, pasak MTC steigėjos Eglės Pranckūnienės, paskatino įsisenėjusios mokyklų problemos. „Mokinių pasiekimų tyrimų duomenys rodo, kad penktadalis 15-os metų sulaukusių moksleivių neturi bazinio raštingumo. Dėl augančios socialinės ir ekonominės atskirties, taip pat individualizuoto mokymo stokos negerėja mokinių pasiekimų lygis bei jų pasitenkinimas pačia mokykla. Be to, prognozuojama, kad nuo 2018-ųjų Lietuvoje ims trūkti mokytojų, nes talentingiausi jauni žmonės nenoriai renkasi mokytojo profesiją. Akivaizdu, kad mums reikia programų ir projektų, kurie padėtų mokykloms susidoroti su sudėtingais iššūkiais. To mes ir siekiame“, – sako E. Pranckūnienė.
Planuojama, kad projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ per dvejus metus iš viso dalyvaus 30 šalies mokyklų. Kiekvienoje iš jų dirbs programos „Renkuosi mokyti“ mokytojas, specialūs kvalifikuoti mentoriai. Mokyklų vadovai savo vadybines kompetencijas tobulins ilgalaikėje tarptautinėje mokymosi programoje, parengtoje kartu su organizacija „International Leadership Associates“. Atrinkti mokyklų mokytojai savo kvalifikaciją kels tęstinėje mokymosi programoje „Įtraukusis ugdymas klasėje“. Projekto metu į daugelį procesų bus siekiama įtraukti ir pačius moksleivius bei jų tėvus.
Įsisenėjusias mokyklos problemas būtina spręsti, tikina projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ iniciatoriai.
„Seniau programoje didžiausią dėmesį skirdavome mokytojui ir jo darbui klasėje. O šį kartą kviečiame sisteminiams ir reliems pokyčiams mokykloje ir jos bendruomenėse“, – sako projekto vadovė Indrė Stankienė.