Baltarusijai nusprendus apmokestinti daugiau kelių sunkiasvoriam transportui, Lietuvos vežėjai pradėjo nuogąstauti dėl būsimų nuostolių. „Tai yra perdėta reakcija, nes didesni mokesčiai turės įtakos visiems rinkos dalyviams vienodai ir netgi, jei kaštai būtų žymūs, paslaugos brangtų visiems klientams, bet rinka išliktų stabili“, – teigia Vokietijos kapitalo logistikos įmonės „Rhenus Svoris“ generalinis direktorius Arūnas Bertašius.
Pasak A. Bertašiaus, tai yra neįveikiama jėga ir nebus taip, kad viena įmonė dėl to nukentės, o kita ne. Vis daugiau kelių apmokestina ne tik Baltarusija ir Rusija – tą daro ir Vokietija bei kitos šalys.
„Neturėtume koncentruotis į tai, „kaip mums čia blogai“. Efektyviai dirbantis logistikos verslas turėtų reaguoti pozityviau, nes verkšlenimas nieko gero neduoda nei verslo aplinkai, nei sprendimų paieškai. Rinka viską išlygins – jeigu negali padidėjusių kaštų „praryti“, tai kelk kainą. Jei negali kelti kainos, susitaikyk. Tokia yra verslo logika, juo labiau, kad tam negalime daryti įtakos.
Į šiuos pokyčius reikia reaguoti profesionaliai ir ieškoti būdų, kaip dengti išlaidas ar jų išvengti. Sprendimų paieškai padeda geresnis suvokimas to, kas vyksta. Jeigu Rusija nuspręs apmokestinti kelius, tai ji tą ir padarys, nes tai yra jos keliai ir jos teisė tą daryti.
Kai Vokietija apmokestino kelius, visi vežėjai įvertino savo išlaidas ir toliau dirba. Tai yra normali verslo rizika, kurią verslininkai turi prisiimti. Turėtume svarstyti ne apie tai, kas blogo atsitiko, o apie tai, kokios yra išeitys, kaip efektyviau organizuosime pervežimus, kad padengtume padidėjusias išlaidas“, – teigia A. Bertašius.
bile tik vez man vienoda roda kok kain