Lietuvos oro uostai (LTOU) skelbia, kad pasirašyta būsimo Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo projektavimo sutartis su „Zaha Hadid Architects“ tarptautine architektūros įmone. Tai yra vienas svarbiausių pasiruošimo etapų naujo atvykimo terminalo projekte. Naujas Vilniaus oro uosto atvykimo terminalas, planuojama, gali būti atidarytas keleiviams 2028 metų pabaigoje.
Simboliniame sutarties pasirašymo renginyje Vilniaus oro uoste dalyvavo LR Susisiekimo ministras, Jungtinės karalystės ambasadorė,„Zaha Hadid Architects“ vadovas, Lietuvos oro uostų, Vilniaus miesto savivaldybės atstovai. Renginiui pasirinkta ir simbolinė, būsimo naujo Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo vieta – pastatas, kurį ateityje ir pakeis naujasis atvykimo terminalas.
„Svarbu ne tik kaip išlydime, bet ir kaip pasitinkame. Atvykimo terminalas – tai mūsų šalies vizitinė kortelė, pirmasis įspūdis apie Lietuvą. Norime, kad atvykstančius pasitiktų tokia Lietuva, kokia ji yra šiandien – moderni, šiuolaikiška ir sparčiai auganti. Ne mažiau svarbu, kad šis terminalas taps svarbia visos Lietuvos susisiekimo sistemos dalimi, sujungsiantis oro bei geležinkelių, autobusų, dviračių ir kitų transporto priemonių susisiekimo galimybes, taip užtikrinant patogų judėjimą visiems keleiviams. Taigi naujas atvykimo terminalas keis ne tik Vilniaus oro uosto veidą, bet ir visą judumo sistemą aplink jį“, – sako Susisiekimo ministras Juras Taminskas.
Strateginis žingsnis
Teigiama, kad pirmojo projektavimo etapo vertė – 5,74 mln. eurų (su PVM), juo bus suprojektuota erdvi ir šiuolaikiška bagažo atsiėmimo salė, keleivių pasitikimo salė, privažiavimo keliai prie naujosios terminalo dalies ir sutvarkytos viešosios erdvės.
„Toliau nuosekliai įgyvendiname Vilniaus oro uosto keleivių infrastruktūros plėtrą – tai strateginis žingsnis, numatytas tiek mūsų ilgalaikiuose planuose, tiek ir Vyriausybės programoje. Džiaugiamės, kad šį projektą kurs pasaulinio lygio architektai „Zaha Hadid Architects“. Naujojo atvykimo terminalo architektūrinė idėja siekia sukurti harmoningą oro uosto kompleksą, kuriame darniai susijungs funkcionalumas, estetika ir tvarumas. Tai dar vienas žingsnis link modernesnių, patogesnių ir tvaresnių keleivių kelionių Lietuvoje“. – teigia Lietuvos oro uostų (LTOU) Infrastruktūros departamento direktorius Arnas Dūmanas.
„Mums didelė garbė kurti naująjį atvykimo terminalą Vilniuje. Reikšmingas pajėgumų išplėtimas veikiančiame oro uoste reikalauja itin tikslaus koordinavimo su esamomis struktūromis ir sistemomis – tai architektūrinis dialogas, jungiantis unikalų naujojo terminalo dizainą su jau sukurta infrastruktūra, siekiant tęsti efektyvią ir tvarią Vilniaus oro uosto plėtrą, pritaikytą ateities poreikiams ir augančiai Lietuvos kelionių paklausai. Mūsų patirtis, įgyta kuriant vienus pažangiausių keleivių terminalų pasaulyje – Pekine, Sidnėjuje ir Mumbajuje – užtikrins, kad naujasis Vilniaus atvykimo terminalas pasižymės aukščiausiu keleivių patogumo ir patirties standartu“, – sako Ludovico Lombardi, „Zaha Hadid Architects“ vadovas.
Teigiama, kad naujam Vilniaus oro uosto atvykimo terminalui keliami svarbiausi tikslai yra funkcionalumas ir aukščiausio lygio keleivių patirtis.
2027 metų pirmoje pusėje, planuojama, skelbti terminalo rangovo atranką statyboms darbams.
Terminalo viduje – biurai, prekybos patalpos, bagažo atsiėmimo erdvė
Bendras būsimo Vilniaus atvykimo terminalo plotas turėtų būti daugiau nei 12,5 tūkst. kvadratinių metrų. Terminalo viduje bus sukurta apie 2.500 kv. metrų ploto naujoms prekybos, maitinimo ir kitų paslaugų erdvėms, įrengta nauja bagažo atsiėmimo erdvė (beveik 3800 kv. metrų) ir keleivių pasitikimo salė, kurios plotas turėtų būti apie 1.200 kv. m. Numatoma, kad atvykimo terminalo viršutiniuose aukštuose bus įrengtos biurų patalpos, kurios bus skirtos Lietuvos oro uostų darbuotojams (iš viso apie 2100 kv. metrų).
Priešais pastatą bus suformuota nauja viešoji erdvė (apie 2,5 tūkst. kv. metrų), taip pat šalia terminalo keleivių atvykimui ir pasitikimui bus pritaikyta ir nauja eismo schema.
Projektas bus vykdomas keliais etapais
Visas būsimo terminalo projektas vyks keliais esminiais etapais. Pirmasis etapas – iki 2028 metų pabaigos – apima projektavimą, esamos teritorijos atlaisvinimą (senų pastatų griovimo darbus), naujo terminalo ir aplinkinių teritorijų rangos darbus bei terminalo atidarymą keliautojams.
Svarbu priminti, kad pirmojo etapo metu Vilniaus oro uoste dabar esantis „Oro navigacijos“ (ON) skrydžių valdymo bokštas liks ir bus integruotas į naujojo atvykimo terminalo infrastruktūrą. Antruoju etapu, kurio įgyvendinimo laikotarpis bus patikslintas, planuojama, kad fiziniam pastatui – skrydžių valdymo bokštui, bus pasiūlytas skaitmeninis nuotolinis sprendimas.
Naujo atvykimo terminalo architektūrinė idėja
„Zaha Hadid Architects“ pasiūlyta naujojo atvykimo terminalo architektūrinė idėja siekia subalansuoti visus Vilniaus oro uosto terminalus į vieningą kompleksą. Terminalas bus projektuojamas kaip simetriška esamų terminalų dalis – pratęsimas.
Planuojama, kad terminalas darniai jungs traukinių, autobusų, dviračių ir kitų transporto priemonių susisiekimo galimybes, taip pat bus pritaikytas patogiam pėsčiųjų, dviratininkų bei žmonių su negalia judėjimui. Projektas išsiskirs ir tvariais sprendimais – lietaus vandens surinkimo sistema, želdynais, konstrukcijos ir apdailos elementais iš natūralių medžiagų. Teigiama, kad vizualiniai ryšiai, aiški ženklinimo sistema ir erdvi viešoji erdvė palengvins orientaciją bei užtikrins aukšto lygio patirtį keleiviams.
Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo architektūrinė idėja siekia darniai susieti Lietuvos kultūrinį identitetą su šiuolaikiniu dizainu. Terminalo forma paremta rombo ir trikampio geometrija, kuri įkvėpta tradicinių lietuviškų motyvų. Terminalai ir būsima aikštė suvienijami į darnią visumą, kuri ne tik patenkina dabartinius poreikius, bet ir leidžia lanksčiai plėstis ateityje.
Parengta pagal LTOU pranešimą






















TAI BUS TREČIA vILNIAUS ORO UOSTO PLĖTIMOSI REKONSTRUKCIJA NUO 1991 M. kAS TAI? AR NEPAKANKAMAS BUVUSIŲ REKONSTRUKCIJŲ IR STATYBŲ ĮVERTINIMAS, AR NETIKĖTAS vILNIAUS ORO UOSTO AUGIMO TEMPAS?