2024 m. gruodžio 20 d. kreipėmės į Seimo frakcijas dėl laikinosios Seimo komisijos sudarymo dėl VRK veiklos, organizuojant ir vykdant 2024 m. rinkimus, ištyrimo.
Negavus frakcijų atsakymų, kreiptasi į Teisės ir teisėtvarkos komitetą, kuris paskelbė negavęs siūlymų, o 2025 kovo 14 d. – į visus Seimo narius. Į Seimo narius kreiptasi dar kartą, prieš Seimui balsuojant dėl VRK narių. Tyla. Tik Ignas Vėgėlė atsakė, kad medžiaga naudinga ruošiant Rinkimų kodekso pataisas.
Tačiau viešai paskelbtu įstatymo projektu Nr. XVP-597(2) dėl Rinkimų kodekso pataisų siūlomi pakeitimai tik dėl politinių reklamų skaidrumo pagal Europos Komisijos rekomendacijas. Dėl mūsų siūlymų – tyla.
Todėl Seimo valdybai pateikėme konkrečius siūlymus dėl esminių rinkimų skaidrumo užtikrinimo sąlygų. Seimui pasiūlėme Rinkimų kodeksą suderinti su:
- Lietuvos Elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų įstatymo reikalavimais, nes pati VRK raštu mums patvirtino, kad „Rinkėjo puslapyje“ naudojami elektroniniai parašai yra nekvalifikuoti, t. y. neatitinkantys šio Lietuvos įstatymo ir ES reglamento 910/2014, dėl to yra negaliojantys. Todėl 2024 m. Respublikos Prezidento rinkimuose kandidatų parėmimo parašai buvo negaliojantys, dėl to negalėjo būti įregistruotas nė vienas iš 8 kandidatų. Prezidento rinkimai turi būti organizuojami iš naujo.
- Reikalavimu užtikrinti rinkimų dokumentų (biuletenių, vokų, lipdukų) apskaitą pagal reikalavimus griežtos atskaitomybės dokumentams, nes stebėtojai nustatė, kad VRK Informacinė sistema (VRKIS) realiu laiku neregistruoja jų judėjimo, daug nepanaudotų biuletenių neapskaitoma, buvo dalinami net biuleteniai be numerių. Duomenys apie rinkimų biuletenius įvedami tik rinkimų dieną, VRKIS leidžia keisti duomenis atbuline data. Rinkimų biuleteniai buvo perdavinėjami net nepasirašytais ar ranka taisytais aktais. Pasaulio lietuvių apygardoje biuletenių skaičius, kuriuos balsavimo komisijoms perdavė VRK, skyrėsi nuo skaičiaus, kurį šios balsavimo komisijos gavo. Londone šis skirtumas Seimo rinkimų metu – 14 tūkst. biuletenių.
- Reikalavimu VRK turėti VRKIS nepriklausomą auditą, sertifikatus, atitikimo valstybės IT saugos standartams.
- Reikalavimais VRK užtikrinti, kad nebūtų 2024 m. rinkimuose stebėtojų fiksuotų šiurkščių pažeidimų – balsavimo biuleteniai nebuvo pristatomi rinkimų apylinkės įstatymo nustatytu laiku, tai jų trūko, tai jų akivaizdžiai per daug buvo atspausdinta (papildomai – net 30 proc.), antro turo biuleteniai spausdinti nebaigus skaičiuoti pirmo turo rezultatų ir jų nepatvirtinus, nebaigus teisminių ginčų dėl balsų skaičiavimo (ne tik Pasaulio lietuvių rinkimų apygardoje, spausdinat juos iš kompiuterio be numeracijos šaknelių, bet ir Lietuvoje spaustuvėje su jų numeracija). Būtina uždrausti naudoti nenustatyto pavyzdžio rinkimų biuletenius. 22-ose rinkimų apygardose Seimo rinkimuose nustatyti dideli neatitikimai tarp VRK išleistų ir faktiškai naudotų biuletenių, kitų rinkimų apygardų duomenis stebėtojams teikti atsisakė ir apygardų komisijos, ir VRK.
- Uždrausti VRK komisijų šališką rinkimų dalyvių atžvilgiu veiklą ir interesų konfliktus (pvz., komisijos įsikūrimo kandidato, kaip Seimo nario, priimamajame, tai įvyko Žirmūnų apygardoje su Tėvynės sąjungos kandidate Paule Kuzmickiene).
- Užtikrinti draudimą rinkimų komisijoms riboti stebėtojų teises, nes 2024 m. net VRK neteikė dokumentų stebėtojams, nepripažino aibės jų protestų, atmetė skundus formaliais pagrindais, tvirtino balsų skaičiavimo rezultatus neišnagrinėjus skundų ar jų net nenagrinėjus.
- Pašalinti teisinės apsaugos spragas, kad rinkimai nebūtų butaforija:
7.1 Suteikti teisę rinkimų stebėtojams skųsti ne tik savivaldybių ir Europos Parlamento, bet ir Prezidento bei Seimo rinkimų rezultatus, nes šiuo metu tik Prezidentas ir Seimas, t. y. rinkimų rezultatais suinteresuoti asmenys, turi teisę kreiptis į Konstitucinį Teismą (šia teise naudojosi tik Prezidentė Dalia Grybauskaitė dėl 2016 m. Seimo rinkimų rezultatų).
7.2 Suteikti teisę skųsti rinkimų rezultatus rinkimuose dalyvavusiems kandidatams (įspūdingas būtų Donaldo Trampo komentaras, jei JAV rinkimų rezultatų negalėtų skųsti rinkimuose dalyvavę kandidatai).
7.3 Nustatyti realią rinkiminės kampanijos trukmę, kad iki rezultatų tvirtinimo liktų laiko teisminiams ginčams dėl pažeidimų.
- Nustatyti privalomą reikalavimą rinkimų apygardų komisijoms perskaičiuoti daugiamandatės apygardos balsus, inventorizuojant apygardų komisijose pasiliktus rinkimų biuletenius ir patikrinant, ar jais nebuvo balsuota.
- Uždrausti užsienyje balsavimo paštu išorinius vokus atidaryti iki stebėtojų atvykimo, juose rastus vidinius vokus saugoti ne atvirose dėžėse, o užantspauduotose balsavimo dėžėse.
- Pasiūlyta išvis atsisakyti išankstinio balsavimo, nes Seimo rinkimuose nustatyta, išankstinio balsavimo vokai nėra atsakingai saugomi iki jų skaičiavimo rinkimų dieną rinkimų apylinkėse, atspausdinta buvo net 30 proc. daugiau rinkimų biuletenių, nei rinkėjų sąrašuose buvo įrašyta rinkėjų, didelė dalis šių biuletenių liko apygardų komisijose, neperduodant jų apylinkių komisijoms ir jų neinventorizuojant ir neapskaitant. Išankstinio balsavimo metu nustatyta daugiausia pažeidimų ir nekontroliuojamų situacijų. Seimo dėmesį atkreipėme į tai, kad išankstinio balsavimo atsisakyti pasiūlyta ir JAV.
Lauksime Seimo valdybos sprendimo. Priešingu atveju teks konstatuoti, kad ir šis Seimas nesuinteresuotas, kad rinkimai vyktų skaidriai.






















Dėl tų siūlymų yra ir bus tyla. Juk juridinę reikšmę turinčių faktų nei Seimas, nei VRK nustatyti negali. Iš informacijoje pateiktų faktų galima spręsti, kad tai galimi piknaudžiavimo pareigomis ir galiomis veiksmai, todėl jų pagrindu dera kreiptis į STT dėl sprendimo atlikti tų veiksmų kaip galimos korupcijos politikoje tyrimą. Toks, manau, šiuo atveju būtų teisinis veikimo kelias.
vėl šitie putino pakalikai reiškiasi
Zigmai, kai ignoruoji antikonstitucinius seimo rinkimų įstatymą bei seimo rinkimus, esi naudingas Lietuvą užvaldžiusioms partinėms nusikaltėlių gaujoms, kurios išvarė iš Lietuvos bemaž milijoną (pusę visų) darbininkų.
Jau 9 paskutinieji seimai – antikonstituciniai (n_e_l_e_g_i_t_i_m_ū_s neteisėti), kai seimo rinkimų įstatymas nedera su konstitucijos 55 straipsniu, kai sąrašinių negali būti seime.
55 straipsnis
Seimo nariai turi būti
“renkami ketveriems metams remiantis visuotine, l_y_g_i_a, tiesiogine rinkimų teise”.
Seimo nariai turi būti renkami l_y_g_i_a_teisiškai, bet taip nėra. Jei rinkėjai neleidžia sąrašinio kandidato į seimą vienmandatėje (pro duris), tai jis patenka pagal partinių gaujų sąrašą (per langą). Partinių gaujų sąrašiniai yra privelegijuotieji antikonstituciniu būdu.
Beveik pusė privelegijuotųjų gaujų (70) partinių banditų – į seimą sulindę per “langus” ir tupintys, lietuvišką duoną ėdantys bei prieš Lietuvą veikiantys užsieniečių naudai. Labai blogai.
Pavyzdžiui, Lazdynų vienmandatėje rinkimų apygardoje:
buvo 11 kandidatų;
po rinkimų vienmandatėse, Saulius Skvernelis buvo “nutrenktas” ir atsidūrė 10 vietoje.
Išvada: rinkėjai nenori matyti Sauliaus Skvernelio seime, bet jis ten per “langą” įlindęs tupėjo seimo pirmininko vietoje ir vadovavo Lietuvai nenaudingų taisyklių kūrimui bei iki šiol lietuvišką duoną ėda bei prieš Lietuvą veikia užsieniečių naudai.
Dar, pavyzdžiui, Naujininkų–Rasų vienmandatėje rinkimų apygardoje:
buvo 12 kandidatų;
po rinkimų vienmandatėse, Inga Ruginienė buvo “nutrenkta” ir atsidūrė 6 vietoje (tik su 1178 balsuotojų simpatijomis).
Išvada: rinkėjai nenori matyti Ingos Ruginienės seime, bet ji ten per “langą” įlindusi ir dar premjere užsimanė būti brazauskinių bolševikams panorėjus.
Inga Ruginienė antikonstituciniu būdu patekusi į seimą pagal partinės gaujos sąrašą.
Labai blogai
Už antikonstitucinę veiklą ir už labai sunkius padarinius Tautai bei Lietuvai, visi buvusieji bei esamieji seime yra verti tremties iš Lietuvos su pilietybės panaikinimu ir turto konfiskavimu.
Visiškai teisingas komentaras.Antikonstituciniai Seimo rinkimai Lietuvoje vyksta nuo 1992 m., kai Lanndzbergio iniciatyva buvo priimtas rinkimų įstatymas, nustatantis dabartinė rinkimų tvarką. Konstitucija paminta. Vaišvila atkakliai vysto visai kitas temas, tarsi nežinotų apie 55 Konst. str. Gal prieš metus panašias klausimais jis buvo užsiėmęs. Tada po jo straipsniu buvo komentarai apie 55 str., bet jis tai gal nenori pastebėti.
Ne t_v_a_r_k_a, o agresyvi diktatūrinė sukčių bolševikų antikonstitucinė b_e_t_v_a_r_k_ė.
Reikalingas sukilimas tvarkos (pa)darymui.