Kelio Vilnius–Utena (A14) atnaujinimas įgauna pagreitį. Šiuo metu intensyviai dirbama visuose penkiuose kelio ruožuose nuo 21 iki 64 kilometro. Iki rugsėjo planuojama įrengti didžiąją dalį pagrindo ir apatinio asfalto sluoksnio, o kai kuriose atkarpose – ir viršutinį asfaltbetonio sluoksnį. Visi darbai turėtų būti baigti 2026 metais.
Per pirmuosius keturis mėnesius tvarkomuose ruožuose jau atlikta daug reikšmingų darbų – baigiama ardyti senoji betoninių plokščių danga, daugelyje vietų jau įrengtos žemės sankasos, šalčiui atsparus sluoksnis, skaldos pagrindas ir vandens pralaidos.
Be to, dalis ruožų jau padengta asfaltbetonio pagrindo sluoksniu, o artimiausiomis savaitėmis kai kuriuose vietose jau bus klojamas apatinis asfalto sluoksnis. Iš viso bus pakloti trys asfalto sluoksniai.
Taip pat vykdomi ir kiti reikšmingi infrastruktūros gerinimo darbai – įrengiamos požeminės perėjos laukiniams gyvūnams bei apsauginės tvoros nuo žvėrių, atliekami melioracijos darbai.
„Kelio Vilnius–Utena atnaujinimas yra vienas svarbiausių šiuo metu vykdomų kelių infrastruktūros projektų Lietuvoje. Šiandien galime džiaugtis matydami realią pažangą – darbai vyksta visuose penkiuose ruožuose, o kai kur jau pradėta tiesti asfalto danga.
Žingsnis po žingsnio artėjame prie tikslo sukurti šiuolaikinį, saugų ir patogų kelią tiek gyventojams, tiek verslui“, – akcentavo AB „Via Lietuva“ vyriausioji projektų vadovė Anna Dembskienė.
Atnaujinamas daugiau nei 40 km ruožas
Įgyvendinant šį projektą iš viso bus atnaujintas likęs 42,8 kilometro ruožas, kuriame bus atnaujinta kelio danga, sustiprinta konstrukcija ir sankasa, įrengtos vandens pralaidos bei nuovažos. Visame kelyje bus įrengtos ir „2+1“ eismo juostos. Pagal projektą eismo juostos keisis maždaug kas 1,5–2,5 kilometro.
Be to, kelyje bus įrengta daugybė patogumą ir saugumą užtikrinančių infrastruktūros elementų.
Bus pastatytos penkios požeminės perėjos laukiniams gyvūnams, įrengta 90 kilometrų apsauginės tinklo tvoros. Nuo susidūrimo eismo dalyvius saugos 95,91 kilometro metalinių atitvarų, o nuo automobilių keliamų garsų – 1,6 kilometro triukšmo užtvarų.
Keliaujantiems viešuoju transportu magistralė taip pat taps kur kas patogesnė – bus pastatyta 20 autobusų sustojimo stotelių su laukimo paviljonais. Automobilių vairuotojai bei keleiviai galės atsipūsti poilsio aikštelėje.
Be to, sankirtoje su keliu Nemenčinė–Eitminiškės–Paberžė bus įrengta žiedinė sankryža, o per magistralę einantis kelio Giedraičiai–Miežioniai–Dubingiai viadukas bus kapitaliai suremontuotas.
Parengta pagal „Via Lietuva“ pranešimą
Straipsnyje aprašyta maloni ateitis. Tačiau pernai perdarytas šio kelio ruožas Molėtai-Utena parodė nemalonią realybę. Po kapitalinio šio kelio remonto kelias tapo mažiau saugus juo važiuoti.Nes kelias buvo bereikalingai paaukštintas bei susiaurintas. Todėl aš nieko gero nesitikiu ir iš dabar vykstančio kelia perdarymo. Tai. kad Lietuva vairuojama nesąžinigųjų ir 75 metams užsikonservavusių įrodo nepabaigiama griovimo realybė.