Ketvirtadienis, 24 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Etninė kultūra

Etnomada, kuri tinka šiandien: apie šiuolaikinę tapatybę su dizainere D. Gudačiauskaite

www.alkas.lt
2025-07-04 09:00:00
1
Dizainerė D. Gudačiauskaitė rodo naujausius gaminius | S. Samsonas, LNM nuotr.

Dizainerė D. Gudačiauskaitė rodo naujausius gaminius | S. Samsonas, LNM nuotr.

Prieš metus Lietuvos nacionalinio muziejaus etnomados linija žengė pirmuosius žingsnius, o šiandien – šuoliuoja tolyn: drąsiau, naujoviškiau, bet vis dar išlaikydama tai, kas svarbiausia, – ryšį su amatu, tapatybę ir pagarbą tekstilės paveldui.

Įsibėgėjusio projekto kūrybinę komandą pernai papildė profesionali tekstilininkė, dizainerė Dovilė Gudačiauskaitė. Dizainerės vaidmuo čia – padėti LNM audėjų kuriamus išskirtinius rankų darbo gaminius pateikti šiuolaikinei auditorijai dar patrauklesne ir šiuolaikiškesne forma.

Apie tai, kaip etnomada šiandien tampa ne tik aprangos dalimi, bet ir asmenine kultūrine žinute, kurią kiekvienas gali perduoti ją vilkėdamas, pasakoja D. Gudačiauskaitė.

Naujausi etnomados aksesuarai | S. Samsonas, LNM nuotr.
Naujausi etnomados aksesuarai | S. Samsonas, LNM nuotr.

Susižavėjimas, kuris virsta kūryba

– Esate tekstilininkė, bet kartu ir mados pasaulio atstovė, dizainerė. Kaip nutiko, kad įsiliejote į muziejaus veiklą, etnomados aksesuarų kūrimo procesą?

– Viskas prasidėjo „Baltabalta“ butike, kur vyko susitikimas tarp menininkų ir muziejų parduotuvėlių atstovų, siekiant užmegzti ryšius, pasidalinti sumanymais, galbūt net kartu kurti dovanas ar suvenyrus.

Ten sutikau Liną Ausiejienę ir Eglę Raškovskienę iš LNM Tekstilės atkūrimo dirbtuvių. Etnomados projektas tuo metu jau gyvavo, ir jos man parodė riešines, dar kelis aksesuarus.

Mane tai tiesiog pakerėjo: sumanymas, turinys, forma – viskas suskambėjo. Pajutau tokį stiprų impulsą, kad net negalėjau užmigti – galvoje pradėjo suktis vaizdai, kūrybiniai sumanymai.

Netrukus susisiekėme su LNM Etnografijos ir antropologijos skyriaus vadove Migle Lebednykaite ir sutarėme bendradarbiauti. Vėliau nuvykau pas jas – o ten mane pasitiko šilta, jauki atmosfera.

Tikra oazė skubančiame pasaulyje. Šiandien jaučiuosi visiškai įsiliejusi į šį nepaprastą, profesionalų meistrių kolektyvą. Mano vaidmuo čia – papildyti jų gilų meistriškumą šiuolaikinio dizaino sprendimais, bet kartu išlaikyti pagarbą jų pagrindiniam kūrybiniam darbui.

– Kas jums, kaip kūrėjai, tapo svarbiausia prisijungus prie šio projekto – ką norėjote sustiprinti, ką subtiliai keisti?

– Pirmiausia norėjau tiesiog įsigilinti į tai, kas jau sukurta – ne keisti, ne griauti, o suprasti esamą kryptį, nes būtent audėjų ir tekstilininkų rankomis gimsta autentiški dirbiniai, kurio estetinį pateikimą aš tik stengiuosi praturtinti.

Pamačiusi asortimentą, pajutau, kad jame jau yra graži dermė tarp etninės kultūros ir šiuolaikiškumo, bet norėjosi tai sustiprinti. Mano tikslas buvo švelniai suvienodinti kai kuriuos techninius bruožus – apdailą, furnitūrą, pamušalus – kad visas rinkinys įgautų vientisumo.

Norėjosi, kad aksesuarus būtų lengviau derinti prie šiandienos aprangos, kad tautiniai bruožai dar labiau išryškėtų šiuolaikiniame kontekste.

Dalis LNM Tekstilės atkūrimo dirbtuvių komandos | S. Samsonas, LNM nuotr.
Dalis LNM Tekstilės atkūrimo dirbtuvių komandos | S. Samsonas, LNM nuotr.

Nuo audimo iki improvizacijos

– Iš gamyboje atlikusių skiaučių gimsta ir išskirtiniai, netikėti sprendimai. Papasakokite apie juos daugiau.

– Kūrybiniai impulsai dažnai kyla iš pačių audėjų, taip pat tekstilininkų, o aš įsitraukiu ten, kur galiu padėti vaizdu išgryninti sumanymą ar pateikimą. Be pagrindinių gaminių – riešinių, delninių, kurias audėjos audžia nuo nulio, – kartu pradėjome plėtoti dar vieną kryptį: panaudoti likučius.

Atkuriant autentiškus audinius ar tautinius drabužius, užsiėmimuose lieka daug skiaučių – skirtingų spalvų, raštų, regionų. Tai gali būti kelnių, sijonų, prijuosčių gabaliukai.

Tiesiog žiūriu į tą lopinėlį, ir prasideda istorijos – išsiplečia laikas, erdvė, atsiranda jausmas. Ir tada bandau paversti tai mielu, artimu daiktu, kuris atras savo žmogų. Taip ir gimė kuprinių su kišenėmis, aplikacijomis, taip pat kaspinėlių sumanymas. Taip niekas nėra perkama ar naujai gaminama – viskas puošiama tuo, kas jau yra.

– Kiekvienas aksesuaras – savitas, vienintelis. Kaip manote, ar būtent ši nepakartojamumo savybė suteikia rinkiniui ypatingą vertę?

– Tai tikrai nėra masinė gamyba ar verslo planas. Tai tarsi dalis didesnio darbo, kurį audėjos dirba muziejuje, t. y. atkūrinėja autentiškus rūbus ir aksesuarus iš muziejaus fondų ar pagal išlikusią ikonografinę medžiagą, bet nori juo pasidalyti ir čia.

Visi gaminiai – rankų darbo, todėl kiekvienas skiriasi: forma, spalva, detalėmis. Jie gana universalūs, paprasti, bet kartu labai išskirtiniai. Gamybos procesas ilgas, kartais nelengvas – kartais ne viskas išeina taip, kaip norėtume, bet tame ir slypi grožis.

– Kuo Jus pačią žavi audimo procesas ir kokių savybių reikia, norint jį įvaldyti?

– Pažiūrėkime į senus laikus – moterims audimas buvo tų laikų internetas: ir meditacija, ir malda, ir bendrystė viename. Jos domėdavosi, padėdavo viena kitai užtaisyti stakles, dalindavosi raštais, mokydavosi viena iš kitos, lankydavo ir domėdavosi kaip sekasi. Dabar, kai bendrauju su audėjomis, matau – tai labai nuoširdūs, geri, ramūs žmonės.

Ramybė taip pat yra būtina audimui. O audžiant turi būti čia ir dabar, mylėti kiekvieną siūlą, – kitaip nieko nebus. Audimo procesas prasideda dar prieš pačią audimo veiklą – pasiruošimas reikalauja matematinio tikslumo: reikia suskaičiuoti siūlus, suplanuoti raštą.

Raštas – tai žinios, atmintis. Ir tik tada prasideda pats audimas, kupinas susikaupimo. Gal dėl to visi šie gaminiai ir skleidžia tokią ramybę – per žmones, kurie juos kuria.

– O ar Jums pačiai tai artima?

– Prisimenu save pirmame kurse – reikėjo austi, o man tai buvo siaubas, nes mano mintys lakstė visur, todėl taip ir nepavyko įvaldyti šio amato. Todėl dabar itin džiaugiuosi galimybe sugrįžti prie audimo – tik jau kitaip, be spaudimo, tiesiog stebint, kaip tai daro tikros savo amato meistrės.

Man žymiai ramiau ir prasmingiau būti šalia, kai matau, kaip LNM Tekstilės atkūrimo dirbtuvių audėjų – Linos Ausiejienės, Ramutės Radiūnės, Eglės Raškovskienės, Alinos Žemienės, Daivos Onos Šopienės – rankomis gimsta etnomados aksesuarai.

Dar dera paminėti ir LNM tekstilininką Mantą Televičių, kuriam ir kilo pirminis sumanymas iš juostų pagaminti riešines. Jos davė pradžią etnomados suvenyrų linijai.

Tekstilės užsiėmimuose taip pat gaminamos Etnografijos ir antropologijos skyriaus rinkiniuose saugomų tautinio drabužio dalių rekonstrukcijos. Čia kiekvienas judesys liudija ilgametę patirtį, jautrumą medžiagai ir pagarbą papročiui. Tai – tikras įkvėpimas.

Audimo procesas Tekstilės atkūrimo dirbtuvėse | S. Samsonas, LNM nuotr.
Audimo procesas Tekstilės atkūrimo dirbtuvėse | S. Samsonas, LNM nuotr.

Sąmoninga mada

– Kaip jūsų kūryboje susilieja grožis ir atsakomybė – ar mada, jūsų akimis, gali būti sąmoningumo platforma?

– Turiu labai nedaug daiktų ir drabužių – nešioju savo „aprangas“, o visą išraišką kuriu aksesuarais ir jų deriniais. Man svarbu ne kiekybė, o kokybė ir prasmė.

Renkantis daiktus svarbu nepasiduoti jausmui, o įvertinti jų vertę – kokią istoriją jie pasakoja, ką simbolizuoja. Etnomados aksesuaruose slypi mūsų tautinė tapatybė – tai ne šiaip grožis, bet ir žinutė.

Esu už lėtąją madą ir sąmoningą gyvenimą. Gal ir neišgelbėsime pasaulio, bet galime prisidėti, rinkdamiesi tikrus, kokybiškus, etiškai sukurtus daiktus.

– Jūs ne kartą stebėjote, kaip gimsta rankų darbo aksesuaras, kuriam reikia daugybės valandų kruopštaus darbo. Kokių nematomų žingsnių visuomenė dažnai net nesusimąsto?

– Manau, daugelį šokiruotų faktas, kiek iš tiesų tai reikalauja laiko ir pastangų. Kai kuriems gaminiams net siūlai yra dažomi rankomis, o kartais, jei tai eksponato kopija, netgi suverpiami iš linų.

Vien spalvos atitaikymas gali užtrukti ilgai – reikia daug bandymų, kol pasiekiamas rezultatas. Pavyzdžiui, norint nuausti delninės audinį, reikia daugybės metrų siūlų, tai užtrunka daugybę dienų, o po to dar tenka viską susiūti rankomis. Vis dar per mažai kalbame apie tai, ką reiškia rankų darbas. Tai yra ir priešprieša šiuolaikinei skubai, ir sąmoningo kūrimo manifestas.

– Ką šiandien reiškia tikrai išmanyti amatą – ar tai tampa ne tik meistrystės ženklu, bet ir vertybine pozicija?

– Vienu metu visi tarsi bėgome nuo amato – norėjome būti menininkais, dizaineriais, bet ne „paprastais“ amatininkais. O juk be amato viskas lieka ore: sumanymas be pagrindo.

Dabar matau, kaip tai keičiasi, ypač tarp jaunų žmonių. Jie ne tik domisi amatu, bet ir kuria, komercializuoja, paleidžia į rinką. Jie to nori.

Dėstydama Vilniaus dailės akademijoje, matau labai aiškų amatų sugrįžimą. Kai žmogus moka – jis turi įrankius, kaip sukurti daiktą, kuris kalba pats už save. Tekstilė – taip pat. Svarbu apie tai kalbėti, tai rodyti. Nes tai – didelė vertybė ir galinga jėga.

– Kaip manote, kodėl tai, nuo ko bėgome, – rankų darbas, etninė kultūra – dabar vėl žavi?

– Man atrodo, kad tiesiog viskas apsisuko ratu. Technologijos keičiasi, bet žmogaus prigimtis išlieka – mūsų bazinis DNR, pamatiniai dalykai niekur nedingsta. Ir anksčiau atrodė, kad pakaitalai, greita gamyba – tai patogumas, pažanga.

Bet dabar vis daugiau žmonių ima galvoti, kokia yra kaina. Kieno sąskaita tai vyksta? Ypač tai jaučia jauni žmonės – jie labai jautriai reaguoja į neskaidrumą, švaistymą, netikrumą. Todėl atsigręžimas į etninę kultūrą, į rankų darbą – tai ir vertybinis pasirinkimas, ir savotiška priešprieša „greitajai kultūrai“.

Audimo procesas Tekstilės atkūrimo dirbtuvėse | S. Samsonas, LNM nuotr.
Audimo procesas Tekstilės atkūrimo dirbtuvėse | S. Samsonas, LNM nuotr.

Kur dizainas susitinka su paveldu

– Kaip susikalba du iš pirmo žvilgsnio skirtingi pasauliai – dizaino ir amatų? Ar tai konkurencija, ar kūrybinis dialogas?

– Man labai džiugu stebėti, kaip dizainas ir amatai vis labiau artėja vienas prie kito. Tai nebėra atskiri pasauliai, tai tampa kūrybiniu dialogu, bendru mokymusi.

VDA Tekstilės meno ir dizaino katedroje mes tekstilę dėstome labai įvairiai: kaip amatą, kaip šiuolaikinį meną, kaip buitinę, funkcinę tekstilę. Tai plati, daugiasluoksnė sritis. Ir manau, kad įdomiausi rezultatai ir gimsta būtent tame, kur dizainas susitinka su amatu.

– Ar darbas su etniniu paveldu jus labiau įkvepia, ar įpareigoja? Ir kaip šis santykis keitėsi projekto eigoje?

– Negalėčiau savęs vadinti aistringa etnokultūros puoselėtoja, bet man visada buvo svarbūs autentiški, tikri dalykai. Galbūt būtent dėl to etnomados linija mane ir patraukė, – joje pajutau galimybes atliepti šiuolaikinį žmogų, bet kartu išlaikyti ryšį su šaknimis.

Tai labai daugiasluoksnis reiškinys. Į šiuos aksesuarus galima žiūrėti per istorijos prizmę, per amato meistrystę ar mokomąją vertę. O galima tiesiog žavėtis jų grožiu. Ir visi tie požiūrio kampai vienodai galioja.

Dizainerė D. Gudačiauskaitė | S. Samsonas, LNM nuotr.
Dizainerė D. Gudačiauskaitė | S. Samsonas, LNM nuotr.

Naujoviška etnokultūros kalba

– Ar įmanoma perkurti etninę estetiką taip, kad ji taptų patraukli šiuolaikiniam miestiečiui?

– Man labai norėjosi parodyti, kad etnokultūra nebūtinai reiškia šiaudinę skrybėlę ar senovišką drabužį. Galima ją pateikti naujoviškai – naudoti juodą spalvą, šiuolaikiškus užtrauktukus, aiškias formas. Kartais užtenka mažų detalių, kad viskas įgautų visiškai kitą estetiką.

Mes labai žavimės Afrikos, Azijos tekstilėmis, o savąją dažnai pamirštame. Ji mums atrodo niūri ar nemadinga, bet taip nėra. Mūsų tekstilė – labai įdomi, tik reikia ją pateikti taip, kad būtų galima pamatyti kitomis akimis.

– Ar galima sakyti, kad kiekvienas etnomados aksesuaras – tai ir stiliaus bruožas, ir asmeninė kultūrinė žinutė?

– Man labai patinka priešpriešos – kai kažkas labai naujoviško derinama su visiškai išskirtiniu rankų darbo daiktu. Turiu delmoną, kurį darė jau minėtos moterys, ir kai užsijuosiu jį ant paprasto juodo rūbo – tai tampa tikru „saldainiu“.

Ir tada užtenka, kad kas nors paklaustų: „O kas čia?“, ir prasideda pasakojimas apie tvarumą, apie rankų darbą, apie lėtą gyvenimą. Galima kalbėti ir labai konkrečiai – apie tai, kiek metrų siūlų prireikė, kaip jie buvo dažyti, kiek valandų sugaišta, kurioje dirbtuvėje visa tai vyko. Tokie aksesuarai atveria pokalbius, kurie su įprastais daiktais tiesiog neįvyksta.

– Jei reikėtų vienu sakiniu pasakyti, kodėl verta rinktis rankų darbą, ką atsakytumėte?

– Kiekviename audinyje slypi istorija. Laikas ir meilė, įausti į siūlą, man atrodo viena didžiausių vertybių – tai mūsų paveldas. Labai norėčiau, kad visi mokėtume tuo didžiuotis – palaikyti kultūrą, skleisti apie ją žinią. Aš pati nuolat galvoju, kaip tai parodyti, kaip pateikti taip, kad tai būtų ne tik priimta, bet ir vertinama. Nes tas laikas, tos rankos, kurios kuria, yra tikra vertybė.

Šūkiu „Savo kultūrą ant podiumo statome patys“ pristatomi vienetiniai rankų darbo tekstilės gaminiai, skirti šiuolaikiškiems, bet kartu ir įkvėpimo praeities paprotyje ieškantiems žmonėms, kuriems nesvetimi aukšti kokybės ir tvarumo standartai.

Visus dirbinius muziejuje veikiančiose tekstilės atkūrimo dirbtuvėse pagamino sertifikuotos tradicinių amatų meistrės. Įsigyti etnomados tekstilės gaminių galima Lietuvos nacionalinio muziejaus elektroninėje parduotuvėje ir Kazio Varnelio namų-muziejaus, Senojo arsenalo, Pilininko namo, Istorijų namų kasose.

Kalbino Živilė Stadalytė (Lietuvos nacionalinis muziejus).

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Seime – konferencija „Tapatybė ir etninė kultūra Rusijos ir Ukrainos karo kontekste“
  2. Ką etnografijos fondai gali papasakoti šiandien?
  3. R. Kačkutė apie istoriją ir „Netflix“: „Geriau vikingai su ragais, kurių neturėjo, nei nieko apie juos“
  4. Rengiama konferencija „Lietuvių kalba ir tapatybė“
  5. Pokalbis apie karių aprangas: ką jos liudija apie praeitį ir kaip įkvėpė dabartį? (video)
  6. R. Vanagas. Tipu tapu į tapatybę
  7. Šiandien pirmą kartą pažymima Sutartinių diena
  8. L. Klimka: Laikas bėga tik šiandien, seniau jis slinko šešėliu, lašėjo, byrėjo ir netgi degė
  9. Apie Lietuvos kariuomenei gamintus ginklus su Gediminaičių stulpais
  10. „Veikti tai, kas teikia džiaugsmą“: A. Elskaus vaikai pasakoja apie vitražo legendą
  11. Etninės kultūros vakare – apie muzikavimo tradicijas
  12. Apie Lenkijos lietuvių etninės kultūros draugiją (III)
  13. Fizikas prof. G. Valušis apie Vilniuje vyksiančią tarptautinę mokslo konferenciją: Žmonės moksle jau kalba apie 6g ir 7g ryšį
  14. „Baltų šventadieniai“ apie žiemos švenčių magiją (video)
  15. Jaunimas padeda kurti parodą apie Barborą Radvilaitę ir Kotryną Jogailaitę

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Ar pamenate, says:
    3 savaitės ago

    kaip gal prieš 25 metus kaunietė išvyko į JAV, ten, berods, pati audė audinius mūsų tautiškais raštais, pati kūrė moteriškų eilučių modelius ir siuvo. Spaudoje rašė, jog jos eilutės susilaukė nemažos sėkmės, damos jomis iškilmingomis progomis vilkėjo. Kažin, kaip šiandien jai sekasi. Gal jau laikas pakartoti?

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Edvardas Zaikovskis
Žmonės

Mirė garsus baltų-slavų praeities tyrėjas, archeologas Edvardas Zaikovskis

2025 07 24
„Jaunas kaip Vilnius“
Gamta ir žmogus

Vilnius gimtadienis: nuo pirmosios pagalbos iki civilinės saugus

2025 07 24
Ignas Hofmanas
Lietuvoje

Ministras kritiškai vertina siūlymą dėl ilgalaikio ES biudžeto

2025 07 24
Gyvūnai
Gamta ir žmogus

Laikinai stabdomas Klaipėdos zoologijos sodo lankymas

2025 07 24
Ukrainos sportininkai
Lietuvoje

Ukrainos sportininkams padedančioms organizacijoms – valstybės parama

2025 07 24
Žaliųjų ežerų paplūdimys
Gamta ir žmogus

Į sostinės paplūdimius – autobusu ar dviračiu

2025 07 24
Jūros šventė
Gamta ir žmogus

Klaipėda kviečia į Jūros šventę

2025 07 24
Audra
Lietuvoje

Audrų nuostoliai siekia dešimtis tūkstančių. Kaip apsisaugoti?

2025 07 24

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Tomas Jakutis apie Konservatoriai reiškia nepasitikėjimą Ministru Pirmininku
  • H2O - saugosim, ar švaistysim? apie Karštis ir sveikata: kaip apsisaugoti karštomis vasaros dienomis?
  • skt. apie Mirė garsus baltų-slavų praeities tyrėjas, archeologas Edvardas Zaikovskis
  • Kažin apie Seimo narys V. Sinica prašo panaikinti akreditaciją S. Cichanouskajos atstovybei

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Mirė garsus baltų-slavų praeities tyrėjas, archeologas Edvardas Zaikovskis
  • Vilnius gimtadienis: nuo pirmosios pagalbos iki civilinės saugus
  • Ministras kritiškai vertina siūlymą dėl ilgalaikio ES biudžeto
  • Laikinai stabdomas Klaipėdos zoologijos sodo lankymas

Kiti Straipsniai

Edvardas Zaikovskis

Mirė garsus baltų-slavų praeities tyrėjas, archeologas Edvardas Zaikovskis

2025 07 24
Gintautas Paluckas

Konservatoriai reiškia nepasitikėjimą Ministru Pirmininku

2025 07 24
Vytautas Sinica

Seimo narys V. Sinica prašo panaikinti akreditaciją S. Cichanouskajos atstovybei

2025 07 24
Gintautas Paluckas

Prezidentas pasiūlė G. Paluckui pasitikrinti pasitikėjimą Seime

2025 07 23
Dalia Asanavičiūtė

Siekiama drausti Rusijos pilietybę turintiems asmenims dalyvauti politinių partijų veikloje

2025 07 22
Žalgirio mūšio minėjimas Kaune

Z. Tamakauskas. Žalgirio mūšio minėjimas Kaune

2025 07 22
Elžbietos Habsburgaitės įkapių karūna prieš restauravimą (XVI a.). Aistės Karpytės nuotr. Dirbiniams smarkiai pakenkė geležinės dėžutės rūdys. Aistės Karpytės nuotr. Plaketė-votas, vaizduojanti šv. Kazimiero stebuklą. Prieš restauravimą. Gedo Čiuželio nuotr. Barboros Radvilaitės karsto plokštelė prieš restauravimą

Kada išvysime neseniai aptiktas karališkąsias insignijas ir kitus radinius?

2025 07 22
Robertas F. Kenedis jaunesnysis ir Markas Rubijus

R. Aušrotas. JAV nepritaria PSO reformoms: per mažai pasitikėjimo, per daug kontrolės

2025 07 21
Agnė Bilotaitė

Dėl ministro veiksmų A. Bilotaitė kreipėsi į STT ir prokuratūrą

2025 07 21
Unsplash.com, D. Fonteino nuotr.

Nuogas Rusijos caras

2025 07 20

Skaitytojų nuomonės:

  • Tomas Jakutis apie Konservatoriai reiškia nepasitikėjimą Ministru Pirmininku
  • H2O - saugosim, ar švaistysim? apie Karštis ir sveikata: kaip apsisaugoti karštomis vasaros dienomis?
  • skt. apie Mirė garsus baltų-slavų praeities tyrėjas, archeologas Edvardas Zaikovskis
  • Kažin apie Seimo narys V. Sinica prašo panaikinti akreditaciją S. Cichanouskajos atstovybei
  • Pagonė apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Apie kūrybinį dialogą su Čiurlioniu: įkvepiantis pokalbis su žymia Lietuvos choreografe ir režisiere Anželika Cholina | ciurlionis.lt nuotr.

Apie kūrybinį dialogą su Čiurlioniu: įkvepiantis pokalbis su žymia Lietuvos choreografe ir režisiere A. Cholina

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai