„Via Lietuva“, siekdama kokybiškai prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, diegia naujoves, padėsiančias geriau valdyti procesus. Pasitelkiant inovatyvius sprendimus – specialiai dangos būklei vertinti sukurtą mobilią aplikaciją – planuojama per keletą metų įvertinti visą pėsčiųjų ir dviračių takų, esančių prie valstybinės reikšmės kelių, tinklą. 2025 m. bus įvertinta dangos būklė daugiau kaip 220 km pėsčiųjų ir dviračių takų, esančių Kauno apskrityje.
„Via Lietuva“ patikėjimo teise valdo daugiau nei 2000 km dviračių bei pėsčiųjų takų, esančių prie valstybinės reikšmės kelių. Bendrovė rūpinasi nuoseklia šios darnaus judumo infrastruktūros plėtra ir esamų pėsčiųjų bei dviračių takų priežiūra.
Tikslas – saugumas
„Mūsų tikslas – saugi ir patogi infrastruktūra visiems eismo dalyviams. Skatiname kuo dažniau keliauti dviračiais ar pėsčiomis, tačiau suprantame, kad tik patogi ir saugi pėsčiųjų bei dviračių infrastruktūra gali tapti realia alternatyva kelionėms automobiliais, ypač jei keliaujame mieste ar priemiestyje. Turime tinkamai ir laiku įvertinti šios infrastruktūros būklę ir planuoti jos tvarkymo darbus“, – kalbėjo „Via Lietuva“ Infrastruktūros duomenų valdymo skyriaus vadovas Benas Urbelis.
Iki šiol dviračių ir pėsčiųjų takų dangos būklė buvo nustatoma pavienių auditų metu, todėl bendrovės inžinieriai ieškojo sprendimų, kaip būtų galima efektyviai vertinti šios infrastruktūros būklę. Sprendimas buvo rastas – skaitmenizavimas: dabar surinktus duomenis „Via Lietuva“ specialistai galės analizuoti nuotoliu, tai leis greičiau ir tiksliau sudaryti pėsčiųjų ir dviračių takų tvarkymo pirmumo eilę.
„Ieškodami šiuolaikinio sprendimo vertinome kelionių dviračių takais komfortą. Naudojame specialiai paruoštą elektrinį dviratį, kuris turi kameras gale ir priekyje, GPS stotelę, o svarbiausias prietaisas, akselerometras, apskaičiuojantis trūkčiojimą važiavimo metu, t. y. kuo labiau važiuojant jaučiamas dviračio trūkčiojimas, tuo mažiau komforto jaučia dviratininkas, todėl tako dangą reikia tvarkyti“, – paaiškino Stebėsenos ir kontrolės skyriaus komandos vadovas Robertas Juozėnas.
Kad visi duomenys būtų perduodami tiksliai ir efektyviai, buvo sukurta vidiniam įmonės naudojimui skirta aplikacija, į ją visi matavimo duomenys perduodami realiu laiku ir yra sisteminami, todėl specialistai aiškiai žino, kurioje tako vietoje jaučiamas dviratininko diskomfortas, ir iš padarytų nuotraukų gali nuspręsti, kokių veiksmų reikia imtis: augmenijos šalinimo, duobės lopymo ar sudėtingesnio remonto.
„Via Lietuva“ specialistai pastebi, kad kartais visas takas tik užmetus akį gali atrodyti netinkamas, tačiau jo atkarpoje būna vos keletas vietų, kur jaučiamas dviratininko nepatogumas.
Pirmas šios naujovės etapas – nustatyti ir išanalizuoti daugiau nei 2000 km dviračių ir pėsčiųjų takų bei atnaujinti aktualius duomenis apie juos duomenų bazėje. Tuomet lauks antras etapas, kai bus didinamos matavimo apimtys, o turimi duomenys leis geriau planuoti tvarkymo darbus.
Parengta pagal „Via Lietuva“ pranešimą