Šeštadienis, 14 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kai nedidelė avarija paralyžiuoja miestą: ką žinoti vairuotojams?

www.alkas.lt
2025-05-25 09:50:00
0
Avarija

Avarija | pixabay.com nuotr.

Didžiųjų miestų pagrindinėse arterijose piko metu net menkiausias susidūrimas gali sukelti grandininį efektą – spūstis kone visame mieste. Nors eismo įvykiai dažnai būna nežymūs, chaosą sukelia ne jų mastas, o vairuotojų nežinojimas, kaip greitai ir tinkamai spręsti padėtį. Savo ruožtu žinovai pabrėžia, kad viena taisyklė gali išgelbėti gyventojus nuo paralyžiuotos transporto sistemos.

Vienas ryškiausių šios problemos pavyzdžių – Geležinio Vilko gatvė sostinėje. Čia intensyvus eismas nenutrūksta nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro, todėl vos vienas įvykis gali sukelti eismo griūtį. Vėliau ji išsiplečia į visas pagrindines miesto arterijas, o kai sustoja ši gatvė – sustoja visas Vilnius.

Dažniausios klaidos – emocijos, delsimas ir nežinojimas

Pasak BTA Draudimo žalų departamento direktorės Karolinos Emanuelės Karpovos, viena didžiausių problemų po nedidelės avarijos – tai, kaip vairuotojai reaguoja.

„Net ir nedidelis smūgis gali sukelti šoką ar adrenalino antplūdį, todėl vairuotojai tampa išsiblaškę, lėčiau reaguoja, sunkiai susikalba. Dažnai jie pradeda emocingai kaltinti vienas kitą, nors nė vienas nebesugeba objektyviai įvertinti padėties“, – sako K. E. Karpova.

Tą patvirtina ir Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato (AVPK) atstovai, kurie pabrėžia, jog viena pagrindinių priežasčių dėl kurių po mažų avarijų kyla kamščiai – nežinojimas.

„Viena dažniausių klaidų – vairuotojai bijo patraukti automobilius iš įvykio vietos ir deklaracijas pildo ten pat, taip užblokuodami eismą ir sukeldami spūstis. Nors pagal taisykles pakanka nufotografuoti susidūrimo vietą, apgadinimus ir tuomet transporto priemones patraukti į šalikelę.

Kitas dažnas atvejis – kai vairuotojai nesutaria dėl kaltės, nes vienas iš jų nežino arba neteisingai supranta Kelių eismo taisykles. Tuomet prasideda ginčai, bandymas įrodyti savo tiesą, o tai tik dar labiau apsunkina padėtį ir trikdo eismą“, – teigia Vilniaus AVPK atstovai.

Elektroninė deklaracija – greičiau, saugiau ir be papildomo streso

K. E. Karpova atkreipia dėmesį, kad viena dažniausiai pasitaikančių problemų – deklaracijos formos neturėjimas arba nemokėjimas jos pildyti.

„Vairuotojai blaškosi, ieško sprendimo, o tuo metu kelias lieka užblokuotas. Kartais jie kviečia policiją, nors padėtis yra visiškai aiški ir galima apsieiti be pareigūnų“, – sako ji.

Sprendimu tampa elektroninė deklaracija, kuri, pasak žinovės, vis dažniau padeda išvengti bereikalingo streso ir gaišaties.

„Reikia naudotis tik oficialia sistema – svetainėje www.draudimoivykiai.lt arba to paties pavadinimo programėlėje. Ji užpildoma greičiau nei popierinė forma – nereikia ieškoti rašiklio ar dokumentų, daug duomenų įtraukiami automatiškai“, – aiškina draudimo bendrovės BTA atstovė.

Draudikė pažymi, kad elektroninė deklaracija padeda išvengti netikslumų, o užpildžius ją, informacija iškart perduodama draudikui, todėl galima greičiau pradėti žalos administravimą.

Tą akcentuoja ir Vilniaus AVPK atstovai, kurie pabrėžia, kad kamščių išvengti padėtų supratimas, jog deklaraciją galima užpildyti ir internete.

„Dažnai vairuotojai tiesiog neturi eismo įvykio deklaracijos formos arba nežino, kur ją rasti internete. Jie mano, kad ją būtina užpildyti būtent įvykio vietoje, nors tai galima padaryti ir vėliau, jei abi pusės sutaria dėl aplinkybių.

Kita dažna priežastis – nesutarimai dėl to, kas kaltas. Neretai vienas iš dalyvių netinkamai interpretuoja ar paprasčiausiai nežino kelių eismo taisyklių, nors situacija būna pakankamai aiški“, – sako Vilniaus AVPK atstovai.

Ką svarbiausia prisiminti po nedidelės avarijos?

Draudikė tikina, kad pirmiausia būtina sustoti, įjungti avarinius žibintus ir įsitikinti, ar niekas nenukentėjo.

„Prieš patraukiant automobilius būtina padaryti kelias nuotraukas – turi matytis transporto priemonių padėtis, pažeidimai, kelio ženklai ir situacija aplink“, – primena K. E. Karpova.

Tuomet, anot jos, jei aplinkybės aiškios, automobilius reikėtų patraukti į šalikelę, kad netrukdytų eismui ir nesukeltų papildomos rizikos kitiems eismo dalyviams. Tik tada reikėtų pildyti deklaraciją – popierinę arba elektroninę.

„Net jei vairuotojai nesutaria dėl kaltės, tai neturėtų tapti kliūtimi. Deklaracijoje galima pažymėti skirtingas pozicijas – vėliau situaciją įvertins draudimo bendrovė“, – akcentuoja ji.

Vairuotojų elgsena keičiasi – bet nepakankamai greitai

Pasak K. E. Karpovos, per pastaruosius metus matomas teigiamas pokytis – vis daugiau vairuotojų žino, kaip elgtis po įvykio, geba greičiau reaguoti, naudojasi elektroninėmis priemonėmis.

„Elektroninės deklaracijos naudojimas ypač populiarus tarp jaunesnių vairuotojų, gyvenančių didmiesčiuose, tačiau ši tendencija plinta ir į mažesnius miestus bei gyvenvietes“, – pastebi ji.

Nors padėtis gerėja, emocijos po avarijos – vis dar dažnas reiškinys.

„Svarbiausia – išlikti racionaliam, nesivelti į ginčus ir kuo greičiau pašalinti kliūtį nuo kelio. Aiškūs, struktūruoti veiksmai padeda išvengti papildomo streso ir leidžia eismui greičiau grįžti į įprastą ritmą“, – reziumuoja K. E. Karpova.

Parengta pagal BTA pranešimą

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kelių tvarkymo įkarštis: ką reikia žinoti vairuotojams?
  2. Avarija. Kaip nelikti be kaltės kaltu?
  3. Apsipirkimo karštinė neša nuostolius vairuotojams
  4. Įspėjimas vairuotojams – karantinas laukiniams gyvūnams „negalioja“
  5. Paskutinė savaitė prieš Kalėdas – testas didmiesčių vairuotojams
  6. Pirmieji veiksmai papuolus į avariją
  7. Karantino taisyklės vairuotojams: žieminės padangos tiks, dygliuotąsias – geriau keisti
  8. Kas vairuotojams kelia teigiamas emocijas?
  9. Vairuotojams patariama neprarasti budrumo
  10. Karštis daro įtaką ir vairuotojams
  11. Vairuotojams – keletas draudimo naujovių
  12. Eismo taisyklės – ne tik automobilių vairuotojams
  13. Įspėjimas vairuotojams: vyksta gyvūnų migracija
  14. Ruduo atneša naujų iššūkių vairuotojams
  15. Plikledis tampa išbandymu ir patyrusiems vairuotojams

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Aniulio šaltinis | lgt.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Kaip stebima požeminio vandens būklė Lietuvoje

2025 06 14
Gidas pirkėjui: kaip išsirinkti maistą su mažiau cukraus | vmvt.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Gidas pirkėjui: kaip išsirinkti maistą su mažiau cukraus

2025 06 14
Pinigai
Gamta ir žmogus

Tyrimas atskleidė, kam dažniausiai aukoja lietuviai

2025 06 14
Daniliškių Švč. Trejybės sentikių cerkvė | Paveldo komisijos nuotr.
Kultūra

Paveldo komisija Vilniaus apskrityje: trys savivaldybės – skirtingi veidai

2025 06 14
Vidzgirio miškas | vmu.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Parengta atmintinė apie dažniausias klaidas rengiant vidinės miškotvarkos projektus 

2025 06 14
Vyriausybė suteikė septynis nacionalinio rėmėjo vardus | lrkm.lrv.lt nuotr.
Kultūra

Vyriausybė suteikė septynis nacionalinio rėmėjo vardus

2025 06 14
Pirmasis Lietuvos–Japonijos mokslo forumas: skatins šalių mokslinį bendradarbiavimą | novamedia.lt nuotr.
Mokslas

Pirmasis Lietuvos–Japonijos mokslo forumas: skatins šalių mokslinį bendradarbiavimą

2025 06 14
Užsienio reikalų ministerija
Lietuvoje

URM ragina atsisakyti kelionių į Izraelį, išvykti iš Irano

2025 06 13

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Tomas Jakutis apie A. Medalinskas. Trampo „lankstumas“ – žalia šviesa Putino raketoms ir dronams
  • Tomas Jakutis apie A. Medalinskas. Trampo „lankstumas“ – žalia šviesa Putino raketoms ir dronams
  • Vilna apie Vytauto Didžiojo karo muziejuje – radiniai iš LDK tvirtovės Chersono srityje
  • +++ apie S. Tutlys. Istorijos mokslas Lietuvoje 1940–1990 metais

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kaip 10 kartų sumažinti skendimo pavojų
  • Nektarinai – desertams ir pikantiškiems patiekalams
  • Kertant geležinkelį svarbiausia – budrumas
  • „ChatGPT“ jau gali atspėti, kur daryta jūsų nuotrauka

Kiti Straipsniai

Atostogos

Lietuviai kelionėms taupyti neketina

2025 06 13
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

E. Sabutis ragina EK imtis veiksmų dėl navigacijos trikdžių

2025 06 10
Gitanas Nausėda

Prezidentas lankosi Japonijoje

2025 06 09
Motociklo avarija

Žinovai įvardijo pagrindines motociklininkų avarijų priežastis

2025 06 07
Šuo, spanielis | pixabay.com nuotr

Dauguma žmonėms skirtų vaistų sukelia pavojų gyvūnams

2025 06 07
Atnaujintas kelias | sumin.lrv.lt nuotr.

Prasti keliai ne tik vairuotojų galvos skausmas

2025 06 02
Policija | policija.lrv.lt nuotr.

Birželį numatyti policijos patikrinimai

2025 06 02
Automobilių statymas Neringoje

Nuo birželio – rinkliava už automobilių statymą Nidoje

2025 06 02
Motociklininkas

Motociklininkas be šalmo – kaip kareivis be šarvų

2025 06 02
Audra, namas

Draudikai ragina pasiruošti vasaros netikėtumams

2025 05 31

Skaitytojų nuomonės:

  • Tomas Jakutis apie A. Medalinskas. Trampo „lankstumas“ – žalia šviesa Putino raketoms ir dronams
  • Tomas Jakutis apie A. Medalinskas. Trampo „lankstumas“ – žalia šviesa Putino raketoms ir dronams
  • Vilna apie Vytauto Didžiojo karo muziejuje – radiniai iš LDK tvirtovės Chersono srityje
  • +++ apie S. Tutlys. Istorijos mokslas Lietuvoje 1940–1990 metais
  • +++ apie A. Medalinskas. Trampo „lankstumas“ – žalia šviesa Putino raketoms ir dronams
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Lašiša

Lašiša – nebrangu, skanu ir itin naudinga

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai