Krunos tilto atnaujinimas – vienas didžiausių šiais metais AB „Via Lietuva“ vykdomų kelių infrastruktūros projektų. Šiuo metu vykdomi I etapo darbai – griaunamas vienas iš dviejų tiltų, t. y. kairės pusės tiltas, kuriuo eismas vyko Kauno link. Baigus griovimo darbus, gegužės pabaigoje planuojama pradėti statyti naują tiltą.
Ankstyvą pavasarį prasidėję blogiausio Lietuvoje titulą turėjusio tilto per Kruną atnaujinimo darbai sparčiai juda į priekį. Pastačius laikiną tiltą ir perorganizavus eismą, pradėtas griauti vienas iš esamų tiltų.
Daugeliui važiuojančiųjų Krunos tiltas galėjo atrodyti kaip vienas, nors iš tiesų tai buvo du atskiri tiltai, sujungti asfalto danga. Dėl to demontavimas buvo pradėtas nuo tiltų atskyrimo išilgai pjaunant asfaltą. Toliau demontuojant tiltą, buvo sukarpyta arka ir pradėta karpyti danga. Baigus šiuos darbus ir demontavus šonines atramas, iškart pradėta naujo tilto statyba, kurią planuojama baigti iki 2027 metų pavasario.
„Skiriame ypatingą dėmesį senų ir intensyviausiai naudojamų tiltų būklei visoje šalyje. Strateginę reikšmę turintis Krunos tiltas – vienas sudėtingiausių infrastruktūros atnaujinimo projektų šiuo metu. Džiaugiuosi, kad darbai čia vyksta laiku ir be trikdžių: kuo greitesnė darbų pabaiga svarbi tūkstančiams kasdien juo važiuojančių žmonių“, – sakė susisiekimo viceministras Roderikas Žiobakas.
„Krunos tilto atnaujinimas – išskirtinis projektas savo apimtimi ir darbų atlikimu. Džiugu, kad darbai vyksta sklandžiai. Tiltas intensyviausioje šalies automagistralėje, todėl sklandus, patogus ir saugus susisiekimas svarbus ir eismo dalyviams, ir šalies ekonomikai bei kariniam mobilumui“ – sakė „Via Lietuva“ projektų komandos vadovas Vaidrius Andrikonis.
Vykdant I etapo darbus, eismas Kauno kryptimi vyksta pastatytu laikinu tiltu dviem juostomis, o eismas Vilniaus kryptimi esamu senu tiltu taip pat dviem juostomis. Važiuojant tiltais, greitis yra ribojamas iki 50 km / val.
Tilto atnaujinimas – reikšminga investicija
Darbus atliekančios UAB „Tilsta“ generalinis direktorius Eduardas Grinaveckas pažymi, jog „šis tilto atnaujinimas – reikšminga infrastruktūros investicija regione, kuri pagerins susisiekimą ir užtikrins ilgametį statinio patvarumą.“
Pabaigus vieno naujojo tilto statybas, keisis eismo organizavimo tvarka – eismas Kauno link vyks naujai pastatytu tiltu ir vienu laikinu tiltu, o likęs senas tiltas bus griaunamas ir statomas naujas.
Tilto per Kruną atnaujinimo projektas apima tilto ir jo prieigų atstatymą, įrengiant naujas atramas, perdangą, pakloto elementus, vandens nuvedimo sistemą ir visus likusius tilto elementus. Naujas nuolatinis tiltas bus pastatytas iš plieno ir gelžbetonio konstrukcijų, jo perdangų ilgis sieks 125 metrus.
Visas projektas – laikinojo tilto pastatymas ir esamo tilto atnaujinimas – bus baigtas 2027 m. pabaigoje.
Parengta pagal „Via Lietuva“ pranešimą