Šeštadienis, 6 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Oro uostai 2025 m. planuoja tolesnę plėtrą

www.alkas.lt
2025-01-09 13:22:00
1
Vilniaus oro uostas | LTOU nuotr.

Vilniaus oro uostas | LTOU nuotr.

       

Pernai Lietuvos oro uostų (LTOU) pasiektas aptarnautų keleivių rekordas (6,6 mln.) – tarpinė stotelė puoselėjant lyderystę Baltijos regione ir toliau vykdant strateginę plėtrą. Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdanti bendrovė šiemet numato įgyvendinti esminius projektus, kurie ateityje leis kokybiškai aptarnauti iki 10 mln. keleivių per metus. Planuojama, kad 2025-aisiais į visą LTOU tinklo infrastruktūrą bus investuota daugiau nei 58 mln. eurų.

„Šie metai yra laikas, kai žengsime strateginius žingsnius toliau keldami paslaugų kokybę, skaitmenizuodami tam tikrus etapus ir stiprindami šalies oro uostų indėlį į ekonomiką. Didžiausių projektų sąrašas rodo, jog, kol vieni darbai finišuoja, kiti prasideda, o tai yra svarbiausia, nes toliau vykstant infrastruktūros pokyčiams, oro uostai veikia kaip įprasta, be veiklos stabdymų ir pertrūkių. Tai leidžia išlaikyti veiklos pagreitį ir neprarasti, bet auginti konkurencingumą regione“, – sako LTOU generalinis direktorius Simonas Bartkus.

Skaičiuoja dienas iki naujo terminalo starto

S. Bartkus atkreipia dėmesį, kad šių metų pradžią vainikuos naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo atidarymas. Kaip tik vykdomi paskutiniai testavimo ir kiti procesai. Vasarį terminalui pradėjus veikti, bendras Vilniaus oro uosto plotas išaugs trečdaliu (14,4 tūkst. kv. metrų), o keleivių pralaidumas dvigubai – nuo 1 200 iki 2 400 keleivių per valandą.

Nuo pat pradžių išvykimo terminalo projekte didelis dėmesys skiriamas ne tik keleivių patogumui, greitam aptarnavimui, bet ir tvarumui. Naujasis pastatas yra A++ energinės klasės, turės „BREEAM” tarptautinį sertifikatą, o tvari statyba lems geresnius eksploatacinius parametrus. 5 tūkst.  kv. metrų plotą ant pastato stogo dengia saulės moduliai – pagaminta energija patenkins apie trečdalį viso naujojo išvykimo terminalo elektros poreikio.

Ruošiantis naujam startui Vilniaus oro uoste praėjusių metų pabaigoje įgyvendinta ir nauja transporto judėjimo bei stovėjimo vietų schema, suteikianti galimybę efektyviau aptarnauti automobilių ir viešojo transporto srautus.

Vilniuje keisis senųjų terminalų veidas

Šiemet bus pradėtas ir Vilniaus oro uosto esamų erdvių konversijos projektas. Numatyta, kad dviejų terminalų, kurie buvo pastatyti dar 1993 ir 2007 m., pertvarka, turėtų būti atlikta per pusantrų metų – nuo 2025-ųjų vidurio iki 2026 m. pabaigos. Jos metu Vilniaus oro uostas dirbs kaip įprasta.

„Senųjų terminalų išplanavimas nebegali užtikrinti sėkmingos oro uosto plėtros, todėl erdvės bus perplanuotos ir pertvarkytos. Tai leis reikšmingai išplėsti komercinės veiklos apimtis, o keleiviams užtikrins daugiau galimybių gauti įvairesnes ir kokybiškesnes paslaugas“, – sako S. Bartkus. Viso numatyta, kad pertvarkos bus atliktos maždaug 10 tūkst. kv. metrų ploto erdvėse – sprendimai apims visas erdves t.y. nuo grindų iki stogo.

Terminalų konversijai šiuo metu ieškomas rangovas – paskelbtas viešasis pirkimas. Šiuo projektu siekiama įgyvendinti platesnę pažangių technologijų integraciją į kasdienes Vilniaus oro uosto veiklas ir pagerinti senųjų pastatų energijos efektyvumą. Šiuo metu planuojamuose pertvarkyti terminaluose (T2 ir T3) veikia bendra išvykstančių keleivių registracijos salė, bagažo patikros ir aviacijos saugumo zonos, atvykimo ir išvykimo vartai bei komercinės patalpos.

Ruošiamasi naujo atvykimo terminalo statyboms

Taip pat šiuo metu vyksta ir tarptautinis architektūrinės idėjos konkursas Vilniaus oro uosto naujo atvykimo terminalo tolesniam projektavimui atrinkti. Galutinius pasiūlymus architektai gali teikti iki 2025 m. kovo pabaigos.

Architektūrinės idėjos konkurso tikslas – sukurti modernų ir efektyvų atvykimo terminalą, kuris leistų ateityje oro uostui integruotis su būsima „Rail Baltica“ jungtimi, naujai pastatytu išvykimo terminalu bei rekonstruota centrine aikšte. Naujasis atvykimo terminalas taip pat turės užtikrinti galimybes aptarnauti augančius keleivių srautus ateityje, sudaryti galimybes geresnei keleivių patirčiai bei veikti modernioms oro uosto technologijoms.

Pajėgumus augins ir Kaunas

Anksčiau negu numatyta baigtas statyti Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas Lietuvos oro uostams suteikė vertingos patirties ir leido tobulinti didelio masto projektų valdymo praktiką. Įgytos pamokos sėkmingai pritaikytos įgyvendinant Kauno oro uosto keleivių terminalo plėtros projektą, kuris bus baigtas jau šių metų rudens pradžioje.

Išplėstas Kauno oro uosto terminalas bus pritaikytas aptarnauti dvigubai daugiau keleivių – iš viso apie 2 mln. keliaujančiųjų per metus. Čia padidės tiek atvykimo, tiek išvykimo erdvės, bus pasiekta didesnė technologijų pažanga, o tai reikš greitesnes procedūras bei patogesnį skrydžių laukimą. Bendras terminalo plotas turėtų išaugti apie 4,4 tūkst. kv. metrų ir oro uostas galės aptarnauti iki šešių keleivinių skrydžių per valandą. Palyginti, šiuo metu Kauno oro uostas yra pajėgus aptarnauti keturis keleivinius skrydžius vienu metu.

Kartu su terminalo statyba Kauno oro uoste 2024 m. pradėtas įgyvendinti ir kitas svarbus projektas – šiaurinio perono plėtros darbai. Projektą planuojama užbaigti 2025 m. pavasarį. Tuomet Kauno oro uoste orlaivių stovėjimo vietų skaičius padidės daugiau nei pusantro karto. Atsiras papildomos lėktuvų statymo ir variklių bandymo vietos. Projektas atvers galimybes Kaune auginti ir techninio lėktuvų aptarnavimo paslaugų apimtis, nes Kauno oro uostas yra viena iš svarbių orlaivių remonto ir techninio aptarnavimo bazių Baltijos šalių regione. Taip pat bus sukurtos sąlygos didinti krovinių gabenimo apimtis – Kauno oro uostas turi strateginę reikšmę NATO partnerių logistikos grandinėje.

Plės rizikos pasidalinimo modelio taikymą

S. Bartkus pastebi, kad praėję metai buvo svarbūs ir dėl naujų maršrutų skatinimo. Pagal rizikos pasidalinimo modelį pasirašytos sutartys atvėrė dar daugiau strategiškai svarbių visai šaliai maršrutų Vakarų kryptimis ir sustiprino Lietuvos ryšius su ekonominiais, gynybos bei politiniais partneriais. Pirmą kartą rizikos pasidalinimo modelis buvo pritaikytas 2023 m. – tuomet tiesioginiai „LOT Polish Airlines“ skrydžiai sujungė Vilnių ir Londono Sičio oro uostą. Pernai su Latvijos oro bendrove „Air Baltic“ sudaryta sutartis nutiesė oro kelius iš Vilniaus į Lisaboną, Diuseldorfą ir Hamburgą.

„Šiuo metu analizuojame situaciją aviacijos rinkoje ir oro bendrovių padėtis bei planus, kurie atspindi galimybes ir partnerysčių potencialą. Esame užsibrėžę tęsti modelio plėtrą, nes tai yra tinkamiausias būdas skatinti strategiškai svarbias Lietuvai kryptis“, – teigia LTOU vadovas.

LTOU vadovo teigimu, jau žinoma, kad šiemet planuojamos naujos reguliarios skrydžių kryptys iš Vilniaus oro uosto į Prahą (Čekija) ir Tiraną (Albaniją), taip pat šiais metais turėtų startuoti ir užsakomieji skrydžiai iš Palangos oro uosto į Turkiją bei Egiptą.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Lietuvos oro uostai pristatė plėtros planą
  2. Šalies oro uostai pasiekė naują keleivių rekordą
  3. Oro uostai dėlioja žiemos tvarkaraščius
  4. Oro uostai skaičiuoja rezultatus ir žvelgia į ateitį
  5. Oro uostai skaičiuoja naujus keleivių rekordus
  6. Oro uostai skaičiuoja naujus keleivių rekordus
  7. Nuostolius skaičiuojantys oro uostai optimizmo nepraranda
  8. Lietuvos oro uostai išlaikė NATO egzaminą
  9. Lietuvos oro uostai pirks elektra varomus autobusus
  10. Lietuvos oro uostai telkia investicijas skrydžių srautų atstatymui
  11. Vyriausybė pritarė investavimui į skrydžių plėtrą
  12. Naujas VNO išvykimo terminalas duris atvers 2025 m. pradžioje
  13. Oro uostai atsigauna vis sparčiau
  14. Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių
  15. Į ateinančius metus oro uostai žvelgia viltingai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Kažin says:
    8 mėnesiai ago

    Plečiantis oro uostams, susisiekimui su Vakarais pakaks skrydžių lėktuvais. Jokia nauja “Rail Baltica” susisiekimui su Vakarais per Lenkiją Baltijos šalims nėra reikalinga. Akivaizdu, kad į Vakarus ir tolimesnį pasaulį bus skrendama lėktuvais. Tad esant nedideliam keleivių srautui susisiekimui pakaks dabar esamo geležinkelio. Greitoji 249 km/val greičio “Rail Baltica” yra būtina tik Baltijos šalių tarpusavio bei susisiekimui su Suomija.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

„Vilniaus dienos“
Šventės

„Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)

2025 09 05
Dviračių takas
Lietuvoje

Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą

2025 09 05
Simonas Gentvilas
Lietuvoje

Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

2025 09 05
Pratybos
Lietuvoje

Prasideda JAV kariuomenės pratybos „Geležinis kumštis“

2025 09 05
Sukurtas bepiločių orlaivių naudotojams skirtas filmas (video)
Lietuvoje

Po orlaivių eismą sutrikdžiusio bepiločio – imtasi veiksmų

2025 09 05
Treniruoklis BAT
Lietuvoje

KOP Aviacijos bazėje pristatytas naujas treniruoklis

2025 09 05
Dirbtinis intelektas
Gamta ir žmogus

Sukčiai prabyla artimųjų balsais: DI jau „išmoko“ lietuvių kalbą

2025 09 05
Gitanas Nausėda ir Karolis Narvockis
Lietuvoje

Į Lietuvą atvyksta Lenkijos Prezidentas

2025 09 05

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Markas Soloninas apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • +++ apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • Varlinas apie M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija
  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Ką kiekvienas turėtų žinoti apie skydliaukės vėžį
  • „Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)
  • Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą
  • Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

Kiti Straipsniai

Pratybos

Prasideda JAV kariuomenės pratybos „Geležinis kumštis“

2025 09 05
Sukurtas bepiločių orlaivių naudotojams skirtas filmas (video)

Po orlaivių eismą sutrikdžiusio bepiločio – imtasi veiksmų

2025 09 05
Lėktuvas

Rugpjūtį – daugiausia keleivių per visą šalies oro uostų istoriją

2025 09 04
Lėktuvas

Atsirado galimybė mažinti tiukšmo poveikį gyvenantiems šalia oro uostų

2025 09 04
Dronas

Tiriamos aplinkybės dėl orlaivių eismą sutrikdžiusio bepiločio

2025 09 03
Malaga

Dar neatostogavusiems – dvi pasakiško grožio vietos

2025 09 01
Kauno oro uostas

Kauno oro uosto terminalo plėtra – jau finišo tiesiojoje

2025 08 27
Oro uostas

Pokyčiai keliautojams: iš rankinio bagažo nebereiks ištraukti skysčių

2025 08 22
Vilniaus oro uostas | Alkas.lt, nuotr.

Oro uostai: kaip pasiruošti kelionei ir išvengti streso?

2025 08 16
Lėktuvas.

Kitąmet numatomi skrydžiai iš Palangos oro uosto į Kretą

2025 08 14

Skaitytojų nuomonės:

  • Markas Soloninas apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • +++ apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • Varlinas apie M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija
  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas
  • +++ apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Susitikimas Vyriausybėje | lrv.lt

G. Paluckas susitiko su verslo asociacijų atstovais

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai