Pirmadienis, 7 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Pavarų dėžių tepalu rūpinasi tik vienetai

www.alkas.lt
2024-12-29 18:28:00
0
Automobilis | pixabay.com, Devolk nuotr.

Automobilis | pixabay.com, Devolk nuotr.

Ilgą laiką buvusios prabangos atributu, automatinės pavarų dėžės šiandien jau nebestebina nei kompaktiškų ekonominės klasės hečbekų, nei greičiausių ir galingiausių pasaulyje automobilių vairuotojų.

Šiuolaikinės automatinės pavarų dėžės suteikia sklandesnį bei tolygesnį įsibėgėjimą, daugiau patogumo ir gali užtikrinti geresnę degalų ekonomiją. Tačiau norint mėgautis visais jų suteikiamais privalumais, būtina nepamiršti tinkamai jomis rūpintis – laiku keisti tepalus bei įvertinti tai, kad amžinų dalykų nebūna.

Ilgo veikimo tepalai – rinkodaros triukas

Jei įsigijote naudotą automobilį su automatine pavarų dėže, kurio rida didesnė nei 100 ar 150 tūkst. kilometrų, tačiau neturite jokių jo priežiūros istorijos įrašų, kurie patvirtintų pavarų dėžės tepalo keitimą, patartina nuvykti į servisą, kuriame būtų įvertinta ar reikėtų atlikti aptarnavimą. Pavarų dėžėje susidaro metalo dulkių ar net drožlių, kurios gali užkimšti tepalo filtrą bei trikdyti kitų svarbių komponentų veikimą, o galiausiai – pavarų dėžę sugadinti nepataisomai.

Priklausomai nuo tepalo būklės, gali tekti atlikti dalinį arba pilną pavarų dėžės tepalo keitimą. Dalinio aptarnavimo metu, pakeičiama 40-60 proc. tepalo ir šis sprendimas tinka tiems, kurių pavarų dėžė nerodo jokių veikimo sutrikimų –pavaros perjungiamos švelniai, be delsimo, nėra vibracijų. Jei pastebimas netinkamas pavarų dėžės veikimas, gali tekti atlikti pilną jos aptarnavimą keičiant visą tepalą bei filtrą, o kai kuriems automobilių modeliams, norint tai atlikti kokybiškai, pavarų dėžę gali tekti net išmontuoti.

Taip pat žinovai atkreipia dėmesį, kad kai kurie gamintojai nurodo, jog jų automobiliuose sumontuotose pavarų dėžėse tepalų keisti nereikia, tačiau tai – rinkodaros triukas, o ne absoliuti tiesa.

„Yra gamintojų, kurie pataria pavarų dėžės tepalų nekeisti ir vadina juos „Lifetime“, ilgo veikimo. Tačiau amžinų dalykų nebūna, tepalas savo gerąsias savybes praranda tiek dėl laiko, praėjus keliems metams nuo pagaminimo, tiek ir dėl mechaninio poveikio. Tokie ilgo veikimo tepalai dažniausiai reiškia, kad jų keisti nereikia kol automobiliui galioja gamintojo suteikta garantija, kuri gali būti trys, keturi ar penki metai arba, pavyzdžiui, 150 tūkst. kilometrų. Todėl reikėtų tai įvertinti ir visgi praėjus garantiniam laikotarpiui ar įveikus atitinkamą ridą, tepalus pavarų dėžėje visgi pakeisti“, – paaiškina „Xado“ klientų vadybininkas Ramūnas Kieras.

Jis priduria, kad keičiant tepalus, būtina atkreipti dėmesį ar juose nėra didelės metalo dalelių koncentracijos arba drožlių, nes tai gali identifikuoti apie stiprų vidinių detalių nusidėvėjimą ar net gedimus.

Lepios dvigubos sankabos pavarų dėžės

Prieš dvidešimt metų, „Volkswagen“ pristatė pirmąją dvigubos sankabos automatinę pavarų dėžę, kuri į automobilius pradėta montuoti serijiniu būdu. Ji sukėlė tikrą revoliuciją, nes veikia greičiau, tiksliau ir efektyviau nei tradicinės. Netrukus tokio tipo automatines greičių dėžes pradėjo kurti bei naudoti ir kiti gamintojai, todėl jas galima rasti vis didesnėje dalyje automobilių. Tačiau ekspertai atkreipia dėmesį, kad norint užtikrinti sklandų jų veikimą, būtina reguliari priežiūra.

„Automatinės greičių dėžės turinčios dvigubą sankabą yra reiklios tepalo kokybei, o jų aptarnavimo intervalas yra gerokai dažnesnis, nei kitų tipų greičių dėžių. Pavyzdžiui, įprastoms automatinėms greičių dėžėms gamintojai tepalus rekomenduoja keisti kas 100, 120 ar net 150 tūkst. kilometrų, tuo metu dvigubos sankabos greičių dėžėms tą reikia daryti ne vėliau kaip kas 60 tūkst. kilometrų. Delsiant tepale gali susidaryti per didelis kiekis nuosėdų ir metalo dalelių, kurios daro neigiamą įtaką pavarų dėžės veikimui, o ilgainiui gali sukelti gedimus, kurių šalinimas nepigus“, – pabrėžia R. Kieras.

Priedai užtikrina ilgaamžiškumą, bet ne šalina gedimus

Net ir labai atsakingai prižiūrimų pavarų dėžių detalės natūraliai dėvisi ir ilgainiui gali pareikalauti keitimo, tačiau jų tarnavimo laiką galima prailginti naudojant specialius revitalizantus. Tokios priemonės ant pavarų dėžių vidinių detalių sukuria apsauginį sluoksnį, kurio dėka detalės dėvisi gerokai lėčiau. Bet nereikėtų tikėtis stebuklų, jei pastebite, kad pavarų dėžė jau veikia ne taip, kaip turėtų.

„Būtina pabrėžti, kad revitalizantai nepadės pašalinti pavarų dėžės gedimų, nes mechaniškai pažeistas detales reikia keisti. Tačiau jei viskas veikia kaip priklauso, papildomos priemonės gali padėti gerą būklę palaikyti gerokai ilgiau“, – paaiškina „Xado“ klientų vadybininkas.

Daugelis puikiai žino, kada ir kodėl reikia keisti variklio tepalus, tuo metu pavarų dėžėmis pasirūpiname rečiau. Tačiau tai taip pat pakankamai sudėtingas, svarbus ir svarbiausia, nepigus elementas, kuris reikalauja atitinkamos priežiūros.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Padirbtų gaminių sąraše – ir automobilių tepalai
  2. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  3. Ką žinome ir ko nežinome apie elektromobilius?
  4. Atšilus orams – dėmesys ir automobiliui
  5. Kaip keičiasi įpročiai persėdus į elektromobilį
  6. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  7. Greičio mėgėjai kviečiami lenktyniauti saugiai
  8. Ketvirtadalis Lietuvos žmonių neturi automobilio, vis didesnę paklausą įgyja paspirtukai
  9. Kelių direkcija: saugos diržas gali išgelbėti gyvybę
  10. Jei automobilis ima slysti šlapiame kelyje
  11. Pareigūnai paskelbė spalio menėsio patikras
  12. Vairuotojus labiausiai domino „Volkswagen Golf“
  13. Ketvirtadalis vairuotojų vėluoja atlikti techninę apžiūrą
  14. Kad pavasario kelionės būtų saugios
  15. Per pusmetį – pusė milijono KET pažeidimų

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Paspirtukas
Gamta ir žmogus

Įspėjinas dėl karščio pavojų: baterijos gali virsti sprogmenimis

2025 07 07
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Aviacijos bendruomenė spaudžia Rusiją dėl GNSS signalų

2025 07 07
Nerūkymo zana
Gamta ir žmogus

Kauno rajone apie 100 nerūkymo zonų

2025 07 07
Gatvė | panevezys.lt nuotr.
Lietuvoje

Panevėžys Mažos taršos zonos planą atidėjo iki spalio

2025 07 07
Kauno Rotušės aikštė
Lietuvoje

Kaunas kviečia įvertinti pokyčius Rotušės aikštėje

2025 07 07
Sveikata | sam.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Kokius tyrimus skiria šeimos gydytojas ir kada jie nemokami?

2025 07 07
XVIII PLB Seias Vilniuje
Lietuvoje

Vilniuje – XVIII Pasaulio lietuvių bendruomenės Seimas

2025 07 07
Kompiuteris,užrašai
Lietuvoje

Tyrimas: renkantis darbą – svarbi ir darbo vieta

2025 07 07

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Jordan Peterson apie D. Razauskas: Kas išvaduos iš baudžiavos? Tik Dievo sūnus
  • Rimgaudas Dilius apie D. Razauskas: Kas išvaduos iš baudžiavos? Tik Dievo sūnus
  • Rimgaudas Dilius apie D. Razauskas: Kas išvaduos iš baudžiavos? Tik Dievo sūnus
  • Rimgaudas apie Druskininkuose – Justino Marcinkevičiaus vardu pavadintas miesto skveras

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Įspėjinas dėl karščio pavojų: baterijos gali virsti sprogmenimis
  • Aviacijos bendruomenė spaudžia Rusiją dėl GNSS signalų
  • Kauno rajone apie 100 nerūkymo zonų
  • Panevėžys Mažos taršos zonos planą atidėjo iki spalio

Kiti Straipsniai

Gatvė | panevezys.lt nuotr.

Panevėžys Mažos taršos zonos planą atidėjo iki spalio

2025 07 07
Automobilis

Kuo pasikliauti renkantis naudotą automobilį?

2025 07 05
Klaipėda

Klaipėdoje bus įrengta dar 500 automobilių statymo vietų

2025 07 02
Automobilių statymas

Vilniuje – automobilių statymo pokyčiai

2025 07 02
Poilsis gamtoje

Aplinkosaugininkai ragina gamtoje poilsiauti atsakingai

2025 07 02
Policija

Policija paskelbė liepą eismo dalyvių laukiančias patikras

2025 07 01
Daugiabutis

Daugiabučių gyventojams teks plačiau atverti pinigines

2025 07 01
Aplinkos tarša

Norintys gauti kompensaciją tvariam judumui turi paskubėt

2025 06 30
Kelionė, automobilis

Draudikai primena kaip tvirtinti vasaros krovinius

2025 06 29
Automobilis BMW

Kodėl 10 metų automobilis – patraukliausias pasirinkimas?

2025 06 29

Skaitytojų nuomonės:

  • Jordan Peterson apie D. Razauskas: Kas išvaduos iš baudžiavos? Tik Dievo sūnus
  • Rimgaudas Dilius apie D. Razauskas: Kas išvaduos iš baudžiavos? Tik Dievo sūnus
  • Rimgaudas Dilius apie D. Razauskas: Kas išvaduos iš baudžiavos? Tik Dievo sūnus
  • Rimgaudas apie Druskininkuose – Justino Marcinkevičiaus vardu pavadintas miesto skveras
  • P.Skutas apie D. Razauskas: Kas išvaduos iš baudžiavos? Tik Dievo sūnus
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Energetikos ir technikos muziejus pasipildys išskirtiniu ANBO-I lėktuvo modeliu | etm.lt nuotr.

Energetikos ir technikos muziejus pasipildys išskirtiniu ANBO-I lėktuvo modeliu

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai