Daugiau nei 1000 jaunųjų verslininkų „Litexpo“ parodų rūmuose sukūrė tikrą sumanymų, siekių ir antreprenerystės šventę.
„Lietuvos Junior Achievement“ rengiamos Kalėdinės eXpo parodos „Kosminės Kalėdos: atrask jaunųjų žvaigždžių idėjas“ metu atsiskleidė jaunimo gebėjimas kurti naujoviškus, drąsius ir ateities iššūkius sprendžiančius verslus.
Didžiausias dėmesys šiais metais buvo skirtas EdTech gaminiams, technologiniams sprendimams, dirbtinio proto (DI) prototipams. Pagrindinį prizą laimėjo trys komandos: „Erdvė visiems“, „Antrepreneriai“ ir „S&D Basketball Skills Academy“.
Šis, jau papročiu tapęs, „Lietuvos Junior Achievement“ renginys – mokomųjų mokinių bendrovių (MMB) programos „accelerator_x“, kuri leidžia moksleiviams įgyti praktinės verslumo patirties kuriant, valdant ir vystant tikras bendroves, dalis.
Šiemet verslų parodoje daugiau nei 200 mokomųjų bendrovių pristatė savo naujoviškus sumanymus, sprendžiančius tikras socialines, ekonomines ir aplinkosaugos problemas.
„Dar mokykloje besimokantys jaunuoliai stebina savo kosminiu kūrybiškumu, technologiniais sprendimais ir drąsa žengti už įprastų ribų.
Kalėdinė eXpo pirmiausia – didžiausia antreprenerystės šventė, kurioje mes matome, kaip praktinė verslumo patirtis ugdo naująją kūrėjų kartą, galinčią prisidėti prie Lietuvos ekonomikos pažangos“, – sako „Lietuvos Junior Achievement“ vadovė Andželika Rusteikienė.
Išrinktos trys laimėtojų komandos
Kalėdinės eXpo metu mokomosios mokinių bendrovės apdovanotos 37-iose skirtingose kategorijose. Geriausias komandas apdovanojusi SEB banko ir „Lietuvos Junior Achievement“ valdybos narė Eglė Dovbyšienė teigia, kad šiandien tapo akivaizdu, jog jaunimo kūrybiškumas ir drąsa neturi ribų.
„Mokinių verslumo kelionė ne tik atskleidžia jų gebėjimą kurti ateities sprendimus, bet ir stiprina mūsų šalies ekonomikos pagrindus.
Smagu matyti, kaip kiekvienas jaunas sumanymas tampa kosmine galimybe. Šie jauni žmonės išdrįsta kurti naujoviškus gaminius, sprendžiančius socialinius, ekonominius ir aplinkosaugos iššūkius.
Tai yra ne tik investicija į jų asmeninę sėkmę, bet ir į visos Lietuvos ateitį“, – dalijasi Eglė Dovbyšienė, SEB banko valdybos narė ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė.
Pirmoji apdovanota komanda „Erdvė visiems“ iš Lavoriškių gimnazijos sukūrė naujovišką platformą, skirtą įtraukiajam ugdymui. Jų sukurta mokomoji mokinių bendrovė ne tik padeda negalią turintiems moksleiviams įsitraukti į darbo rinką, bet ir sukuria galimybes darbdaviams pažinti šių jaunuolių stiprybes ir galimybes.
Apdovanojimą taip pat pelnė „Antrepreneriai“ iš Kauno technologijos universiteto inžinerijos licėjaus. Jų sukurta „Spacesplit“ platforma sujungia nekilnojamojo turto savininkus, investuotojus ir nuomininkus į vieną ekosistemą.
Kūrėjai sako, kad ši platforma padės paversti nenaudojamas erdves pajamų šaltiniais, o tai suteiks naudos tiek savininkams, tiek nuomininkams.
Dar viena pirmosios vietos komanda laimėtoja – „S&D Basketball Skills Academy“ iš Vilniaus Abraomo Kulviečio klasikinės gimnazijos.
Moksleiviai siūlo individualias krepšinio įgūdžių treniruotes, pritaikytas pagal kiekvieno kliento poreikius. Komanda dalijasi, kad būdas grįstas amerikietišku stiliumi, kuris Lietuvoje dar nėra paplitęs. Tai leidžia ne tik veiksmingai lavinti įgūdžius, bet ir sukurti šiltą ryšį su klientais.
Antrepreneriais nori tapti ir pradinukai, ir gimnazistai
Lietuva – pirmoji šalis pasaulyje, kurioje įgyvendinama skaitmeninio verslumo mokomųjų mokinių bendrovių programa. Jauniausieji skaitmeninio verslo kūrėjai, 5–8 klasių moksleiviai, taip pat turėjo galimybę pasirodyti parodoje.
Jie dalyvavo žaibiškose verslo sumanymų pristatymo varžytuvėse „Drąsiau į skaitmeninį verslą“. Anot „Lietuvos Junior Achievement“ vadovės A. Rusteikienės, jaunesnių moksleivių įtraukimas yra svarbus žingsnis įgyvendinant organizacijos tikslą – nuosekliai ugdyti antreprenerystės kompetencijas nuo mažens iki mokyklos baigimo.
„Kalėdinė eXpo“ yra viena iš daugelio mokomųjų „accelerator_x“ programos patirčių, padedančių moksleiviams praktiškai pritaikyti įgytas žinias. Programa nuosekliai plečiama nuo 2019 metų, suteikdama galimybes dar daugiau jaunimo įgyti finansinio raštingumo, kūrybiškumo ir verslumo įgūdžių.
Nuo to laiko MMB programa išsiplėtė keturis kartus, o 2023 m. atliktas „Global Entrepreneurship Monitor“ tyrimas parodė, kad jaunimo antreprenerystės aktyvumas Lietuvoje auga. Daugiau nei 50 000 moksleivių turėjo galimybę mokytis pagal „Lietuvos Junior Achievement“ programas, kurios apima progresinį verslumo ugdymą nuo pradinių iki baigiamųjų gimnazijos klasių.
„Lietuvos Junior Achievement“ yra nevyriausybinė organizacija, daugiau nei 30 metų dirbanti jaunimo antreprenerystės, finansinio raštingumo ir ekonomikos švietimo srityje.
Mokomųjų mokinių bendrovių programos strateginės plėtros partneriai „Naujovių agentūra“ bei Ekonomikos ir naujovių ministerija, poveikio investuotojai „SEB bankas“ ir „Moody‘s Lietuvoje“, bendrovės „Narbutas“, „UPS Lietuvoje“, „Scandagra“, Mariaus Jakulio Jason fondas, „Nordcurrent“, „Kauno grūdai“.