Gruodžio 11 d. vykusiame „Solve for Tomorrow“ varžytuvių baigiamajame renginyje buvo apdovanoti kūrybiškiausi ir naujoviškiausiai mąstantys jaunuoliai iš trijų Baltijos šalių. Lietuvą atstovaujanti Vilniaus licėjaus dešimtokių komanda iškovojo pirmąją vietą bei buvo apdovanota pagrindiniu varžytuvių prizu.
Dešimtokių komanda iš Vilniaus nuskynė pergalę tarptautinės technologinių sumanymų varžytuvėse: laimėjo 10 tūkst. eurų pagrindinį prizą
Šį rudenį 9–12 klasių moksleivius „Samsung“ bendrovė pakvietė kurti technologijomis paremtus sumanymus. Jais moksleiviai siekia atrasti būdus, kaip tikslingai panaudoti dirbtinį protą (DI) mokymosi procese.
Jaunuoliai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos renginio metu pristatė išskirtinius sumanymus, kurie, įgalindami dirbtinį protą, padeda spręsti įvairius iššūkius. Padeda mokytojams optimizuoti darbo krūvį, mokiniams – planuoti laiką, mokytis matematikos ar užsienio kalbų.
Moksleivių komandos parodė, kaip DI gali suasmeninti mokymosi procesą ar padėti vaikams ugdyti skaitymo įgūdžius.
Trečiadienį vykusias varžytuves vainikavo Lietuvos komandos iš Vilniaus licėjaus „The Brotherhood“ pergalė. Dešimtokių merginų komanda pristatė dirbtiniu protu paremtos mokymosi programėlės prototipą.
Priklausomai nuo vartotojo mokymosi stiliaus – jis gali būti skaitymo/rašymo, vaizdinis, klausymo, ar praktinis. Programėlė atitinkamai pritaiko mokomąjį turinį – nuo vaizdinių schemų iki įgarsintų konspektų ar praktinių užduočių.
Komandos „The Brotherhood“ teigimu, programėlės veikimo principas nesudėtingas: pirmiausia, mokinys atlieka testą, kurio metu išsiaiškina savo mokymosi stilių.
Vėliau į programą įkelia savo mokymosi medžiagą, o DI, pasinaudodamas gautomis žiniomis, sugeneruoja suasmenintą išeigą. Naudodamiesi šia priemone, mokiniai gali ne tik pagerinti savo mokymosi veiksmingumą, bet ir atrasti malonumą pažinimo procese, ugdyti savo motyvaciją.
Pirmosios vietos laimėtojoms buvo įteiktas įspūdingas prizas – 5 tūkst. eurų piniginis prizas ir 5 tūkst. eurų vertės kuponas technologijų bendrovės „Samsung“ įrenginiams įsigyti.
Antroji vieta atiteko komandai „LaKiKe“ iš Estijos, kuri pasiūlė sprendimą, kaip pagerinti jaunesniųjų mokinių raštingumą, naudojant dirbtinio proto programėlę. Ši aiškina istorijas per animaciją, derindama smagias vizualizacijas ir interaktyvias funkcijas.
Latvijos komanda „HearAI“ užėmė trečiąją vietą varžytuvėse, vertinimo komisijai pristačiusi savo sumanymą apie užsienio kalbų mokymuisi skirtą DI įrankį, kuris siūlo individualiai pritaikytus klausymo pratimus, tarimo analizę ir pokalbių simuliacijas.
Varžytuvių baigiamajame renginyje Lietuvai atstovavo ir Šilutės r. Vainuto gimnazijos, Vilniaus Žirmūnų gimnazijos, Kauno Maironio universitetinės gimnazijos bei Alytaus šv. Benedikto gimnazijos mokiniai.
„Šių metų konkursas rodo, kad jaunimas gali ne tik suprasti šiandienos technologinius iššūkius, tačiau ir pasiūlyti savo naujoviškus sprendimus pasitelkdamas dirbtinį protą.
Tai ypač svarbu šiandien, kai DI atlieka vis svarbesnį vaidmenį mūsų kasdieniame gyvenime ir tampa nepakeičiama priemone, padedančia prasmingai ir veiksmingai naudoti išteklius.
Jaunų žmonių sumanymai įkvepia – jie demonstruoja teisingo ir korektiško DI naudojimo svarbos suvokimą ir ryžtą kurti teigiamus pokyčius“, – sako Eglė Tamelytė, „Samsung“ sumanymo „Solve for Tomorrow“ vadovė Baltijos šalyse.
Ketvirtose jaunimo sumanymų varžytuvėse „Solve for Tomorrow“ dalyvių paraiškas pateikė net 204 komandos, o 15 iš jų susitiko baigiamajame varžytuvių renginyje Rygoje.
Prie projekto įgyvendinimo prisidėjo DI ir švietimo žinovai bei organizacijos. Tarp jų – „Robotikos akademija“, Lietuvos dirbtinio proto asociacija, Naujovių agentūra, „WoW University“, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir naujovių ministerija ir kt.