Sekmadienis, 20 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Pavojų keliuose kelia ne tik neblaivūs ir nekultūringi vairuotojai

www.alkas.lt
2024-10-20 06:00:00
0
Automobiliai

Automobiliai | am.lrv.lt nuotr.

Didžiausią pavojų keliuose lietuviams kelia išgėrę vairuotojai, prasta vairavimo kultūra ir kelių būklė, atskleidė apklausa. Vairavimo profesionalai teigia, kad neretai stokojame įgūdžių, kurie eismo įvykių išvengti padėtų bent jau važiuojant prastos kokybės keliais ar esant blogoms oro sąlygoms, tačiau pagrindinis vaistas nuo visų pavojų – mažesnis greitis.

„Mylios be promilių su „Švyturys nealkoholinis“ projektui atlikta gyventojų apklausa atskleidė, kad daugumos respondentų (77 proc.) manymu, didžiausią pavojų keliuose kelia alkoholio kiekis vairuotojų kraujyje.

Apklausos dalyvių nuomonę atspindi ir statistika. Per pirmąjį 2024-ųjų metų pusmetį dėl neblaivių vairuotojų kaltės šalyje žuvo 4, o sužeista net 111 asmenų.

Vis dėlto gyventojai pavojų keliuose mato kur kas daugiau. Ne ką mažiau jų (66 proc.) išskyrė ir vairavimo kultūrą, 60 proc. įvardijo kelio būklę, 51 proc. – oro sąlygas. 46 proc. mano, kad saugumui kelyje didelę įtaką turi vairuotojų įpročiai ir tradicijos, 45 proc. – automobilių techninė būklė.

Jei vairavimas išgėrus ir nekultūringas elgesys kelyje yra savaime suprantami pavojų keliantys veiksniai, tai kur kas daugiau diskusijų gali kelti kelių kokybė ir oro sąlygos, sako buvęs lenktynininkas ir vienas žinomiausių vairavimo instruktorių Lietuvoje Artūras Pakėnas.

„Be abejo, eismo sąlygos prastos visų pirma gali būti dėl natūralaus kelio nusidėvėjimo – duobių, žvyro, provėžų ir pan. Kitas dalykas, kai tą kelią pablogina oro sąlygos – lietus, sniegas, plikledis, purvo sluoksnis. Žmonės abiem atvejais kelio dažnai neįvertina arba į kelią nė nežiūri, nes pirmiausia mums rūpi komforto savybės važiuojant – kad kelias būtų lygus ir nepurtytų automobilio“, – sako vairavimo instruktorius.

Pataria tiesiog sumažinti greitį

Jo nuomone, daugybės eismo įvykių išvengti būtų galima tiesiog sumažinus greitį, kai pastebima, kad eismo sąlygos yra prastesnės nei įprasta.

„Žmonės bijo prastesnių sąlygų, tačiau mažai kas galvoja, kad joms suprastėjus visų pirma reikia mažinti greitį. Dažnai dėmesys kreipiamas tik į tai, ką reikės daryti, kai mašina paslys, ją sumėtys, tačiau nemąstoma apie tai, ką reiktų padaryti, kad taip nenutiktų“, – sako A. Pakėnas.

Anot jo, valstybė galbūt neturi tiek pinigų ar jų tiek neskiria, kad keliai būtų remontuojami ir idealiai valomi, tad atsakomybės turime imtis patys.

„Viskas priklauso nuo mūsų prioritetų – ar norime užsitikrinti saugumą, ar nepaisant pavojų važiuoti ne mažesniu nei maksimalus leistinas greitis. Reikia pasirinkti strategiją – nepatekti į bėdą ar vyniotis iš jos tuomet, kai jau patenki. Aš manau, kad geriausias požiūris yra nepatekti į tokią situaciją“, – svarsto pašnekovas.

Už saugumą kelyje atsakingi esame visi

Švyturys-Utenos alus“ vadovas Rolandas Viršilas pastebi, kad saugūs kelyje būsime tik tuomet, kai atsižvelgsime į visus apklausoje gyventojų išvardintus saugaus eismo veiksnius.

„Negalime daryti įtakos kelio būklei ar oro sąlygoms, greičiausiai niekaip nepamokysime ir nedrausmingų, agresyvių vairuotojų, tačiau galime pradėti nuo savęs – investuoti į įgūdžių gerinimą, sumažinti greitį, pykti ir stresą išlieti ne kelyje, o, pavyzdžiui, sportuodami. Eismo įvykių ir juose žuvusiųjų statistika negailestinga ir už tai atsakinga yra visa visuomenė“, – mano R. Viršilas.

Bendrovės vadovas sako, kad įmonė investuoja į jos vairuotojų įgūdžių gerinimą, reguliariai organizuoja mokymus.

„Saugus vairavimas yra ne tik asmeninė atsakomybė, bet ir gyvybiškai svarbi įmonės kultūros dalis. Norime, kad vairuotojai drąsiai ir saugiai kelyje jaustųsi visais metų laikais, kad vairuotų naujus, tvarkingus ir aplinkai nekenksmingus automobilius. Jiems nuolat primename apie vairavimo kultūrą. Be abejo, apie vairavimą apsvaigus ar kitų eismo taisyklių nesilaikymą nėra nė kalbos“, – priduria R. Viršilas.

Alkoholis latviams – mažiau baisus nei eismo kultūra

Įdomu tai, kad panaši Latvijoje atlikta apklausa parodė, kad šios šalies gyventojai dėl pavojų keliuose dažniausiai kaltina vairavimo įpročius ir kultūrą – šias priežastis įvardijo 55 proc. apklaustųjų. Dažnai buvo minima ir kelių būklė – ją įvardijo 22 proc. apklaustųjų. Kiek mažesnė reikšmė saugiam eismui, vairuotojų nuomone, atiteko prastoms oro sąlygoms.

Nedidelė dalis apklaustųjų kaip vieną pavojų kelyje keliančių veiksnių įvardijo ir automobilių techninę būklę.

Ir tik dešimtadalis latvių vairuotojų mano, kad pavojus kelyje sukelia viršytas alkoholio kiekis kraujyje.

Beje, verta pažymėti, kad Latvijoje kaip ir Lietuvoje daugiausia kelių eismo įvykių įvyksta šiltuoju metų laiku. Nors vasarą keliai yra sausi, dienos ilgos, vairuotojai dažnai praranda budrumą ir tampa pernelyg drąsūs.

Vasarą ir šiltą rudenį kaip šiemet keliuose taip pat yra daugiau motociklininkų, dviratininkų ir vairuotojų, kuriems trūksta vairavimo patirties.

Padėtų žinios ir praktika

Neturėjimas žinių, kaip vairuoti sudėtingesnėmis sąlygomis, pastebi A. Pakėnas, kartais suveikia ir atvirkščiai – vos pradėjus lynoti važiuoti bijome arba greitį sumažiname neadekvačiai.

„Man ne kartą yra buvę, kad skambina mokinys ir prašo atidėti pamoką, nes pradėjo lyti. Klausiu – kas nutiko? Sako – lyja, bus labai slidu. Tad žmonės nesupranta ir bijo. Be abejo, šlapio asfalto visiškai neįvertinti negalime, bet važiuojant 50 km/h greičiu šlapias asfaltas tikrai netampa lediniu“, – kalba A. Pakėnas.

A. Pakėnas priduria, kad nemažai žmonių vis dar neįvertina ir važiavimo žvyrkeliais ypatybių. Nors maksimalus leistinas greitis juose dabar siekia tik 70 km/h, ir tokiu greičiu važiuojant automobilį juose suvaldyti gali būti sudėtinga.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Pavojų vairuotojams kelia ir duobės keliuose
  2. Didžiausią pavojų automobiliams kelia blogi technikai
  3. Nevalyti automobiliai kelia nemažai pavojų
  4. Eismo įvykių priežastys Baltijos šalyse: koks elgesys kelia pavojų?
  5. Pašalinės veiklos prie vairo vairuotojai vis dar neatsisako
  6. Vairuotojai pagalbos šaukiasi ne tik žiemą
  7. Apklausa: Lietuvos vairuotojai labiausiai nerimauja dėl stabdžių
  8. Nors ir suprasdami grėsmę eismo saugumui, telefonų vairuotojai nevengia
  9. Kaip išvengti pavojų slidžiame kelyje?
  10. Pėstieji keliuose jaučiasi nemirtingais
  11. Balandį keliuose – visapusės policijos patikros
  12. Žemės ūkio technika keliuose: papildomas pavojus?
  13. Draudikai: vairuotojai išnaudoja ne visas galimybes
  14. Vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys
  15. Eismo taisyklė, kurią pamiršta ir patyrę vairuotojai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Unsplash.com, D. Fonteino nuotr.
Ukrainos balsas

Nuogas Rusijos caras

2025 07 20
ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.
Istorija

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

2025 07 20
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
Istorija

Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

2025 07 20
Vyksta Žagarės Vyšnių šventė
Kultūra

Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

2025 07 19
Dviračių takas
Lietuvoje

Radviliškyje atsiras 15 kilometrų naujų dviračių takų

2025 07 18
Smiltynės perkėla
Lietuvoje

Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

2025 07 18
Maistas, maisto ruošimas
Lietuvoje

Aštuoniose mokyklose vaikai permokėjo už maistą

2025 07 18
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.
Lietuvoje

Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

2025 07 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Ar leisime? apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Vilna apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Mikabalis apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pagrindinės taisyklės, užtikrinant telefono apsaugą
  • Sveikatingumo pleistrai: pagalba ar tiesiog placebas?
  • Ką gali išgirsti išmanieji įrenginiai?
  • Nuogas Rusijos caras

Kiti Straipsniai

Kelionė, automobilis

2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

2025 07 20
Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kaip išvengti didelių degalų sąnaudų?

2025 07 19
Automobilis BMW

Greičio mėgėjų įpročiai nesikeičia

2025 07 18
Laivas „Rytas“ | Vilniaus savivaldybės nuotr.

Į Vilnių atvyko pirmasis elektrinis keleivinis laivas

2025 07 14
Šuo

Tyrimas atskleidė, kas lietuviams suteikia daugiausia saugumo

2025 07 13
Automobilių statymas

Sotinėje – nauji atsiskaitymo už automobilių statymą būdai

2025 07 11
Pinigai, taupyklė

Tyrimas: vasarą lietuviai linkę išlaidauti

2025 07 09
Elektromobilio įkrovimas

Sostinėje panaikintos elektromobilių lengvatos. Ar tai atsilieps plėtrai?

2025 07 09
automobilis

Lenktynininkai: vairavimo sąmoningumas auga, bet pasitempti reikia

2025 07 09
Parama Ukrainai

Valstybinių miškų urėdija Ukrainai perdavė 15 automobilių

2025 07 08

Skaitytojų nuomonės:

  • Ar leisime? apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Vilna apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Mikabalis apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kažin apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Piniginė, pinigai | pixabay.com, Blickpixel nuotr.

Jei būsto paskolos įmokos tapo per didelės

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai