Dviračių takai nuo Lietuvos valstybės sienos su Latvija iki Nidos bus plėtojami kaip tarptautinio dviračių tako „EuroVelo Geležinės uždangos“ („EuroVelo 13“) dalis. Rugpjūčio 30 d. Palangos Kurhauzo salėje vyks projekto pristatymas, o rugpjūčio 31-ąją Palangos oro uoste – spaudos konferencija.
„Kelionės dviračiais Europoje itin populiarios. Įgyvendinus šį prasmingą projektą Lietuva neabejotinai sulauks didesnių turistų srautų. Išplėtota dviračių infrastruktūra galės džiaugtis ir šalies dviratininkai“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
„EuroVelo 13“ sumanytojas – Europos Komisijos Transporto ir turizmo komiteto pirmininkas, Europos parlamento (EP) narys Michaelis Krameris. Rugpjūčio pabaigoje jis viešės Lietuvoje ir dalyvaus šio projekto pristatyme.
Europarlamentaras taip pat susitiks su savivaldybių, per kurių žemes numatytas tarptautinis dviračių takas, ir institucijų, atsakingų už dviračių takų plėtrą Lietuvoje, atstovais. Susitikime bus kalbama apie „EuroVelo13“ ir dviračių takų plėtros galimybes.
Buvusią „Geležinę uždangą“ – po Antrojo pasaulinio karo padalintos Europos ribas – žymintis takas tęsiasi 6800 km. Ji prasideda prie Barenco jūros Norvegijoje, eina palei Suomijos ir Rusijos valstybių sieną iki Baltijos jūros, toliau – Estijos, Latvijos, Lietuvos, Kaliningrado srities, Lenkijos pajūriu iki Liubeko miesto Vokietijoje. Dviračių takas tęsiasi palei Rytų ir Vakarų Vokietijas skyrusią sieną, Čekijos sieną su Vokietija ir Austrija, Austrijos sienas su Slovakija ir Vengrija, pasiekia buvusią Jugoslaviją, Rumuniją ir Bulgariją. Tako pabaiga – Carevo miestas Bulgarijoje, prie Juodosios jūros.
Lietuvoje „Geležinės uždangos“ takas driekiasi išskirtinėmis vietomis – pajūriu, per Kuršių neriją.
EP narys M. Krameris pastarąjį kartą Lietuvoje viešėjo 2011 m. ir šį tarptautinį dviračių taką pristatė Susisiekimo ministerijoje.