Pirmadienis, 21 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Pėsčiųjų takų ilgis Vilniuje jau siekia 1871 km

www.alkas.lt
2024-09-03 15:05:00
0
Pėsčiųjų takas | S. Žiūros nuotr.

Pėsčiųjų takas | S. Žiūros nuotr.

Vilnius, turintis žaliosios sostinės titulą, gali didžiuotis įspūdinga pėsčiųjų takų infrastruktūra. Bendras pėsčiųjų takų ilgis mieste siekia 1871 km, iš kurių net 1124 km yra geros kokybės atnaujinti takai, o 619 km sudaro šaligatviai su pavieniais trūkumais. 2023 metais mieste sutvarkyta ir įrengta 62 km pėsčiųjų takų, o 2024-aisiais planuojama dar 66 km. Rytinio piko metu šiais takais naudojasi apie 10–15 % Vilniaus gyventojų, o dienos metu šis skaičius dar šiek tiek padidėja. Kyla klausimas – kokia ateitis laukia Vilniaus miesto vaikštumo?

„Skatiname vaikštumą keičiant netvarkingus pėsčiųjų takus ar įrengiant trūkstamas atkarpas. Taip pat įgyvendinamos ramaus eismo zonos daugiabučių rajonuose, užtikrinant saugą pėstiesiems. Neseniai įrengtas pėsčiųjų takas bei dviračių kelias P. Vileišio g., o asfaltuojant gatves, modernizuojami ir šaligatviai. Šiemet tvarkomi Panerių g., Tolimosios g. ir Šv. Stepono g. takai“, – apie pėsčiųjų infrastruktūrą pasakoja Indrė Ivanauskaitė, JUDU atstovė.

2023 m. buvo įrengti nauji šaligatviai ir dviračių takai: Fabijoniškėse L. Giros g. (1,4 km), Karoliniškių–Žvėryno jungtyje T. Narbuto g. (3,1 km), Žirmūnuose Kareivių g. (0,6 km) ir Lazdynuose Laisvės pr. (0,6 km). Kairiajame Neries krante įdiegta dviračių gatvė ir nauji šaligatviai, jungiantys Antakalnį su centru P. Vileišio gatve (3,5 km). Žvėryne, Miglos g. sumontuotas bendras dviračių – pėsčiųjų takas (1 km).

„Pastebimas pėsčiųjų jungčių per Nerį populiarumas, ypač Baltasis tiltas, kuriuo vakarinio piko metu pereina net 918 žmonių per valandą. Nors Žaliasis tiltas yra transportinis, jis taip pat reguliariai sulaukia itin didelio srauto pėsčiųjų. Kita vertus, daugiau nei pusė kasdienių kelionių atliekamos seniūnijų viduje – kai gyvenamoji ir darbo vieta yra kaimynystėje. Patys judriausi maršrutai tarp seniūnijų yra Lazdynų – Senamiesčio, Žirmūnų – Šnipiškių ir Žvėryno – Šnipiškių takai“, – dėsto JUDU atstovė.

Infrastruktūra vaikščiojimui – mažiau laukimo

Gerinant pėsčiųjų infrastruktūrą siekiama, kad iki 2030 metų 30% vilniečių rinktųsi kasdienes keliones atlikti pėsčiomis. Pavyzdžiui, Vilniuje yra trumpinamas pėsčiųjų laukimo laikas ties šviesoforais. Šiuo metu mieste yra 132 šviesoforai, reguliuojantys pėsčiųjų perėjas ir sankryžas, kuriose laukimo laikas sumažintas – vidutinis laukimo laikas nuo 2021 metų iki dabar sumažėjo jau 30 %, iki 33,5 sekundės.

Gyventojų patogumui prioritetas teikiamas centrinei miesto zonai, tačiau laukimo laikas trumpinamas ir vidurinėje miesto teritorijoje. Siekiama gyventojams palengvinti kasdienes keliones trumpinant laiką ten, kur gyvenamosios vietos jungiasi su verslo, pramogų, kultūriniais ar paslaugų centrais. Visgi kai kuriose sankryžose dėl srautų intensyvumo ir sudėtingo šviesoforų valdymo nėra galimybės sumažinti pėsčiųjų laukimo laiko. Ukmergės – Geležinio Vilko, Žalgirio – Geležinio Vilko ir visos Kareivių g. sankryžos sulaukia gausaus transporto priemonių eismo, todėl šiose vietose vis dar yra iššūkis keisti šviesoforų veikimą.

Tyrimai rodo, kad Vilniečiai praleidžia apie 25 minutes judėdami iš namų į savo užimtumo vietą (pavyzdžiui, darbus, ugdymo įstaigas). Justiniškių seniūnijoje matomas kelionių pėsčiomis augimas, tačiau pokytis yra smulkus, vos 1,7 %, o kitose seniūnijose skaičius tik mažėja.

Pėsčiųjų saugumas

JUDU atstovė primena, pėsčiųjų saugumui svarbias Kelių eismo taisykles: „Pėsčiomis kirsti važiuojamąją dalį galima tik per perėjas, o kur jų nėra – sankryžose pagal šaligatvių arba kelkraščių liniją. Kertant važiuojamąją dalį draudžiama naudotis mobiliuoju telefonu ir būtina apsidairyti, o einant tamsiuoju paros metu taip pat privalu dėvėti atšvaitą. Draudžiama vaikščioti dviračių takais – ši problema lieka aktuali, pėstieji toliau jais naudojasi, sukeldami pavojų sau ir dviratininkams. Pastebima, kad dviračių takais vaikšto ir tėvai su mažais vaikais, kurių priežiūrai reikia skirti papildomo dėmesio.“

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. 80 Vilniaus pėsčiųjų perėjų taps saugesnės
  2. Pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti siūlomi Kelių eismo taisyklių pakeitimai
  3. Kaune – pirmoji šalyje įstrižinė pėsčiųjų perėja
  4. Vilniuje aptariama saugumo padėtis
  5. Vilniuje įsibėgėja NATO viršūnių susitikimas
  6. Vilniuje pradėtas sankryžų atnaujinimas
  7. Vilniuje įrengta moderniausia šalies perėja
  8. Vilniuje neleistinai pastatyti automobiliai bus nutempiami
  9. Nuo šiol Vilniuje turėtų būti saugiau
  10. Vilniuje – pirmosios šalyje dviračių gatvės
  11. Vilniuje bus įrengta 40 naujų vaizdo stebėjimo kamerų
  12. T. Bakučionis. Saugaus eismo dienos proga: ar gera Vilniuje dviratininkams?
  13. Vilniaus senamiestyje – mažiau eismo, daugiau erdvės pėstiesiems
  14. Į sostinės sankryžas grįžta žaliosios rodyklės
  15. Klaipėdoje – šaligatvių tvarkymo metas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Grįžta tradicinė kuprinių svėrimo akcija
Lietuvoje

Dėl paramos mokiniams metas kreiptis jau dabar

2025 07 21
Agnė Bilotaitė
Lietuvoje

Dėl ministro veiksmų A. Bilotaitė kreipėsi į STT ir prokuratūrą

2025 07 21
Unsplash.com, D. Fonteino nuotr.
Ukrainos balsas

Nuogas Rusijos caras

2025 07 20
ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.
Istorija

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

2025 07 20
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
Istorija

Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

2025 07 20
Vyksta Žagarės Vyšnių šventė
Kultūra

Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

2025 07 19
Dviračių takas
Lietuvoje

Radviliškyje atsiras 15 kilometrų naujų dviračių takų

2025 07 18
Smiltynės perkėla
Lietuvoje

Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

2025 07 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • >jurui apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • juras Rimvydui apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Naivus klausimas apie L. Kalėdienė. Žalgiris šiandien

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Dėl paramos mokiniams metas kreiptis jau dabar
  • Dėl ministro veiksmų A. Bilotaitė kreipėsi į STT ir prokuratūrą
  • Pagrindinės taisyklės, užtikrinant telefono apsaugą
  • Sveikatingumo pleistrai: pagalba ar tiesiog placebas?

Kiti Straipsniai

Telefonas

Pagrindinės taisyklės, užtikrinant telefono apsaugą

2025 07 20
Dviračių saugykla

Per 2 metus sostinėje atsiras per 100 dviračių saugyklų

2025 07 18
Automobilis BMW

Greičio mėgėjų įpročiai nesikeičia

2025 07 18
Lietuvos kariai

Krašto apsaugai svarbių specialybių studentams – parama

2025 07 16
Protokolo pasirašymas

VRM ir Vilniaus savivaldybė stiprina bendradarbiavimą

2025 07 15
Emocijos, kompiuteris

Programišiai atakuoja 1,5 karto aktyviau nei pernai

2025 07 15
Laivas „Rytas“ | Vilniaus savivaldybės nuotr.

Į Vilnių atvyko pirmasis elektrinis keleivinis laivas

2025 07 14
Šuo

Tyrimas atskleidė, kas lietuviams suteikia daugiausia saugumo

2025 07 13
Mokytoja, mokiniai

Svarstoma plėsti pilietiškumo ugdymą mokyklose

2025 07 11
Troleibusas

Vilnius įsigis 73 naujus troleibusus

2025 07 11

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • >jurui apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • juras Rimvydui apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Naivus klausimas apie L. Kalėdienė. Žalgiris šiandien
  • juras apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pasas | vrm.lrv.lt nuotr.

Įregistruotos sugriežtintos Pilietybės įstatymo pataisos

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai