Pirmadienis, 21 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Elektromobilių įkrovimas daugiabučiuose – kaip įsirengti ir valdyti?

www.alkas.lt
2024-08-16 16:16:08
0
Elektromobilių įkrovimas daugiabučiuose – kaip įsirengti ir valdyti?

Elekromobilio įkrovimas | pixabay.com, Falco nuotr.

Elektromobilių naudojimas Lietuvoje kasmet auga, AB „Regitra“ duomenimis, 2024 m. birželio 1 d. iš viso buvo užregistruoti 22853 M1 ir N1 klasės elektromobiliai. Numatoma, jog iki 2030 m. skaičius turėtų išaugti iki 240 tūkst. Augant elektromobilių skaičiui, auga ir įkrovimo galimybių poreikis daugiabučiuose namuose. Naujuose projektuose įkrovimo stotelės vis dažniau planuojamos statybos etape, tačiau jas galima įrengti ir senesniuose pastatuose. Estijos elektromobilių įkrovimo bendrovės VOOL generalinis direktorius Juhanas Harmas dalijasi patarimais, ką svarbu žinoti įrengiant elektromobilių įkrovimo stoteles daugiabučiuose.

Nauji daugiabučiai – elektromobilių įkrovimo ateitis

Daugiabučių namų gyventojai, turintys automobilių stovėjimo vietą požeminėje aikštelėje, gali įsirengti elektromobilio įkrovimo stotelę. Tam yra net keli būdai. Vienas jų – įkrovimo stotelę jungti prie savo buto elektros įvado. Kitas būdas – įkrovimo stotelę prijungti prie bendrosioms reikmėms skirto elektros įvado, įrengiant papildomą skaitliuką bei dinaminį galios valdiklį.

Nuo 2022 m. elektromobilių įkrovimo stotelės prie pastatų turi sudaryti penktadalį stovėjimo aikštėlės įrengtų parkavimo vietų. Kai yra statomi, modernizuojami arba rekonstruojami gyvenamieji ir negyvenamieji pastatai, jų stovėjimo aikštelėse turi būti įrengta bent 20 proc. elektromobilių įkrovimo vietų nuo bendro automobilių stovėjimo vietų skaičiaus. Likusiose automobilių stovėjimo vietose siūloma įrengti elektros tinklų infrastruktūrą, įskaitant elektros kabelių kanalus, kad prireikus jose būtų galima įrengti elektromobilių įkrovimo stoteles.

Pasak J. Harmo, tokiais atvejais tinkamiausias bus modulinis įkrovimo sprendimas: jei įkrovimo kurį laiką neprireiks, kabelių galus bus galima paslėpti įkroviklio dėžutėje ir automobilių stovėjimo aikštelėje neliks nereikalingų kabelių ir laidų. Kai įkrovimo prireiks, tereiks kreiptis į profesionalų elektriką, kuris tuščioje įkroviklio dėžutėje sumontuotuos įkrovimo valdiklį.

Kiek amperų reikia elektromobilių įkrovimui?

Mažiausia galia, kurios reikia, kad automobilis būtų pradėtas krauti nuo vienfazės jungties, yra 1,4 kW. Norint per naktį visiškai įkrauti elektromobilį, rekomenduojama, kad vienam automobiliui būtų prieinama bent 4 kW galia, t. y. 6A kiekvienai fazei trifazėje jungtyje.

Anot J.Harmo, tam, kad turima galia tarp energiją naudojančių prietaisų būtų paskirstyta saugiai, energijos įkrovimo spintelėje turėtų būti įrengtas dinaminis galios valdiklis. Jis nuskaito bendrą namo suvartojamos energijos kiekį ir siunčia signalą įkrovikliams, nurodydamas, kiek turimos energijos liko automobiliams įkrauti. Namo sunaudojamai elektros energijai teikiama pirmenybė prieš automobilių įkroviklius.

Dinaminis galios valdiklis taip pat leidžia efektyviai naudoti turimą energiją, kad automobilis būtų įkraunamas taip greitai, kaip leidžia elektros jungtis, dažnai be brangiai kainuojančio tinklo atnaujinimo. Jis taip pat leidžia prijungti saulės baterijas į automobilių įkrovimo sistemą”, – teigia įmonės vadovas.

Kas yra išmanusis įkrovimas?

Nors dažnai manoma, kad išmanusis įkrovimas – tai, kai pagal algoritmą nustatomos geriausios elektros energijos kainos ir tuo metu įkraunama elektra, taip sumažinant išlaidas, tačiau tai kur kas daugiau. Išmanieji įkrovikliai yra prijungiami prie interneto ir gali būti valdomi automatiškai arba rankiniu būdu, kada ir kiek jie įkraunami. Be to, kartu su dinaminiu galios valdikliu galite sekti visą namuose suvartojamos energijos kiekį ir naudoti tik jau turimą energiją. O jei naudojamos saulės baterijos ir saulės energijos yra daug, išmanusis įkroviklis kartu su dinaminiu galios valdikliu gali padėti nemokamai įkrauti automobilį.

Koks įkrovimo sprendimas tinkamiausias daugiabučiams?

Kai kalbama apie elektromobilio įkrovimą daugiabučiame name, svarbu išanalizuoti ne tik įkroviklių įrengimą, bet ir keletą kitų aspektų. Pavyzdžiui, rekomenduojama, kad visi įkrovikliai būtų toje pačioje sistemoje ir atsižvelgtų į vienas kito įkrovimo poreikius ir neperkrautų elektros jungties.

J.Harmas pažymi, jog renkantis tinkamiausią įkrovimo sprendimą, patartina rinktis ir įrangą, ir programinę įrangą, kuri veikia pagal bendrą atvirojo tipo standartą OCPP. „VOOL” siūlo visą įkrovimo sprendimą, į kurį įeina su OCPP suderinami įkrovikliai ir apkrovos valdymo valdikliai, taip pat įkrovimo valdymo programinė įranga.

Jei privatus įkroviklis stovi savininko automobilių stovėjimo aikštelėje, juo gali naudotis tik savininkas, tačiau jei įkroviklis yra bendroje įkrovimo vietoje, gyventojai gali juo naudotis paeiliui, o jį valdo pastato valdytojas arba pastatą administruojanti įmonė.

Sąskaitų valdymas – į ką atkreipti dėmesį?

Įkrovimo stotelės daugiabučiuose namuose yra investicija į ateitį, tačiau svarbu susitarti, kas bus atsakingas už įkrovimo stotelių valdymą. Ten, kur yra daug įkrovimo stotelių, svarbu turėti bendrą sistemą, kad būtų užtikrintas paprastas, skaidrus sąskaitų išrašymas ir veiksmingas apkrovos valdymas.

„Svarbu pasirinkti tokį programinės įrangos sprendimą, kuris leistų atsiskaityti pagal kiekvieno naudotojo suvartojimą. Mūsų sprendime naudotojas identifikuojamas asmenine RFID kortele arba telefonu ir mėnesio pabaigoje gauna sąskaitą pagal suvartotą elektros energiją. Be to, atsiskaitymo sistemą lengva valdyti pačioje programinės įrangos platformoje”, – pažymi J.Harmas.

Renovuojant automobilių stovėjimo aikštelę arba kuriant naują, jis siūlo atsižvelgti į tai, kad įkrovimo stotelių poreikis ateityje tikrai išaugs. „Elektromobilių įkrovimas jau nebėra prabanga, o būtinybė, kuri prisideda prie geresnės gyvenimo kokybės ir didesnės nekilnojamojo turto vertės.”

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Elektromobilių įkrovimas – iššūkis daugiabučių gyventojams
  2. Prietaisų įkrovimas gali baigtis ir nelaime
  3. Elektromobilių privalumai ir trūkumai
  4. Ar verta įsirengti elektromobilio krovimo stotelę prie namo?
  5. Elektromobiliu į užsienį: kas svarbu, ruošiantis ilgai kelionei?
  6. Šalia kelio Kaunas–Klaipėda – 4 itin greiti elektromobilių įkrovimo taškai
  7. Kuriamas elektromobilių įkrovos stotelių tinklas
  8. Pradedamas statyti pirmasis elektromobilių įkrovimo parkas
  9. Elektromobilių įkrovimo plėtrai – 12 mln. eurų
  10. Palnuojama 3 840 elektromobilių įkrovimo vietų
  11. Elektromobilių rinkoje jaučiamas sulėtėjimas
  12. Prie pastatų – ir elektromobilių krovimo stotelės
  13. Palangoje jau veikia greito elektromobilių įkrovimo parkas
  14. Kaip elektromobilis gali atsipirkti greičiau
  15. Kaip keičiasi įpročiai persėdus į elektromobilį

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Atnaujinta geležinkelio atšaka
Lietuvoje

Pratybose išbandytas perdislokavimas į Pabradės poligoną

2025 07 21
Ukrainos gynėjų vaikų vasaros stovykla
Lietuvoje

Prezidentas atidarė Ukrainos gynėjų vaikų vasaros stovyklą

2025 07 21
Pasieniečiai padeda Latvijos kolegoms
Lietuvoje

Dar 8 pasieniečiai išvyko saugoti Latvijos sienos su Baltarusija

2025 07 21
Valgyklų atnaujinimas
Lietuvoje

Kariuomenės valgyklų atnaujinimui KAM skiria 8,6 mln.

2025 07 21
Mokinių sveikatos patikra
Gamta ir žmogus

Profilaktinė vaikų patikra vasarą – mažiau steso ir rūpesčių

2025 07 21
Gėlynai
Gamta ir žmogus

Baltijos sostinės varžosi dėl gražiausio gėlyno

2025 07 21
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Daugėja gaisrų dėl netinkamo ličio jonų baterijų naudojimo

2025 07 21
Grįžta tradicinė kuprinių svėrimo akcija
Lietuvoje

Dėl paramos mokiniams metas kreiptis jau dabar

2025 07 21

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vilna apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pratybose išbandytas perdislokavimas į Pabradės poligoną
  • Struvės geodezinis lankas: neįtikėtina Žemės matavimo istorija jau 20 metų UNESCO Pasaulio paveldo sąraše
  • Prezidentas atidarė Ukrainos gynėjų vaikų vasaros stovyklą
  • Dar 8 pasieniečiai išvyko saugoti Latvijos sienos su Baltarusija

Kiti Straipsniai

Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Daugėja gaisrų dėl netinkamo ličio jonų baterijų naudojimo

2025 07 21
Elektromobilio įkrovimas

Iki 99 proc. elektromobilių baterijų ardomos nelegaliai

2025 07 19
Saulės elektrinė

Saulės energija galima naudotis ir bute

2025 07 18
Elektra

Vyriausybė pritarė elektros tinklų pralaidumų paskirstymui

2025 07 17
Žalioji energetika

Lietuva stiprina kritinę energetinės infrastruktūros apsaugą

2025 07 15
Namas su terasa

Namo fasadas – ne tik išvaizda, bet ir investicija

2025 07 12
Elektromobilio įkrovimas

Sostinėje panaikintos elektromobilių lengvatos. Ar tai atsilieps plėtrai?

2025 07 09
Saulės elektrinė

Gyventojų saulės elektrinėms – dar 9,3 mln. eurų

2025 07 08
Elektra

DI įvertino, kokių elektros kainų tikėtis liepą

2025 07 02
Elektra

Vartotojai gaus atnaujintas elektros sąskaitas

2025 07 02

Skaitytojų nuomonės:

  • Vilna apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pirmoji pagalba | pixabay.com, JamesRein nuotr.

Kaip nepasimesti, kai šalia esančiam būtina pirmoji pagalba

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai