Artėjant gegužės 12-osios referendumui, vis uoliau sukama daugybinės pilietybės reklamai skirtų valstybės 500 000 eurų įsisavinimo ruletė.
Vienas iš šios ruletės krupjė – Seimo narys liberalas Andrius Bagdonas. Dalyvaudamas LRT referendumo agitacijos laidose jis nesugebėjo rišliai atsakyti į daugybinės pilietybės priešininkų klausimus, todėl griebėsi paskutinio šiaudo – neva sutriuškinti visus kitaminčius vienu smūgiu iškart ir DELFI, ir LRT, ir 15min.lt. Nedrįso užsipulti garsiųjų – Songailos, Radžvilo ar Sinicos, todėl savo strėles nukreipė į mane – kuklų visuomenininką, tautininką Joną Vaiškūną.
Man garbė. Ir ačiū, kad referendumo proga su šypsena, o ne sukandęs dantis laikotės referendumo įstatymų reikalavimų ir suteikiate man „daugiau nei įprasta“ eterio, nes mat „rinkimų organizavimo tvarka reikalauja girdėti visas nuomones“… Ačiū, kad vis dar laikote žmogumi.
Toks neišpasakytas dosnumas priverčia suklusti: „Kad jau žmogus kaip joks kitas pasižymėjo agituodamas prieš Lietuvos pilietybės išsaugojimą ją gimimu įgijusiems, suteikime ekspertui dar daugiau eterio, negi gaila, tik jau paskutinį kartą“…
Šiek tiek sunerimau dėl to „paskutinio karto“… Kol dar ne vėlu, skubu atsakyti į Jūsų, Andriau Bagdonai, „triuškinančius“ samprotavimus.
1. Klausimas: Kodėl J. Vaiškūnas klaidina visuomenę teigdamas, kad tik liberalai kelia pilietybės išsaugojimo tikslą? Kodėl nutyli kitus referendumo politinius autorius – tai yra visų parlamentinių frakcijų atstovus?
Nuo nepriklausomos Lietuvos atkūrimo laikų tautinius mitus mėgsta triuškinti ir griauti naujieji liberalai, dangstydamiesi įvairių kitų partijų iškabomis. „Mitu“ paskelbta žmogaus lytis, „mitu“ siūloma laikyti šeima, „mitui“ prilyginama valstybinė lietuvių kalba, tik „mitas“ tesąs ir „lengvųjų“ narkotikų kenksmingumas. Dar vienas „mitas“ esąs ir pagrindinis Valstybės statramstis – Lietuvos Respublikos pilietybė.
2. Pramanas: Referendumu keičiama Konstitucija ir konstitucinis įstatymas leistų išsaugoti Lietuvos piliečius ir susigrąžinti prarastuosius.
Įteisinę daugybinę pilietybę paskatintumėme Lietuvos piliečius rinktis kitų valstybių pilietybes, pastūmėtume svetur gyvenančius Lietuvos piliečius stiprinti „emocinius“ ir kitus ryšius su svečiomis šalimis, kurių piliečiais jie galėtų tapti jau nenuogąstaudami dėl savo gimtosios šalies pilietybės. Tai tikrai nepagausintų sugrįžtančių į Tėvynę skaičiaus.
3. Klaidinimas: „2022 m. birželį Seime sudaryta parlamentinė grupė referendumui pasirengti /…/ kolegialiai surado tokią referendumo įgyvendinimo formą, kokią rado. Niekas nesiruošia gvieštis tautos suvereniteto – tai sausas teisėkūros procesas“…
Jei pritartumėme šiam Seimo narių sugalvotam „teisėkūros procesui“, referendumo biuletenyje pažymėdami TAIP, tai iš svarbiausiojo Konstitucijos 1-ojo skirsnio „LIETUVOS VALSTYBĖ“, apibrėžiančio Lietuvos valstybingumo pagrindus, būtų išbraukta 12-ojo straipsnio formuluotė, kad „Išskyrus įstatymo numatytus atskirus atvejus, niekas negali būti kartu Lietuvos Respublikos ir kitos valstybės pilietis“, o vietoje to būtų įrašytas teiginys, kad „pilietybės netekimo pagrindus ir tvarką“ nustato Konstitucinis įstatymas – kuris Seime dar nėra net pateiktas ir kurį tik žada priimti kadenciją baigiantys Seimo nariai.
Jei tam pritartume, Seimo nariai iš karto ir visiems laikams iš mūsų – Lietuvos piliečių – perimtų teisę spręsti jau be referendumo kas, kada, kiek ir kokių daugybinių pilietybių nori ir gali turėti… Pagal Konstitucinio teismo išaiškinimą bet koks Konstitucinis įstatymas yra žemesnio lygmens teisės aktas nei Konstitucija, o juo labiau jos 1-ojo skirsnio nuostatos.
4. Klaidinimas: Pažymėdami „taip“ mes sutinkame, kad gimimu Lietuvos pilietybę gavę žmonės, įgiję draugiškos Lietuvai šalies pilietybę, galėtų išsaugoti ir Lietuvos pilietybę.
Šio referendumo biuletenyje pažymėdami TAIP mes sutiktume ne su tuo, kad Lietuvos piliečiai, pasirinkę kitų šalių pilietybes, pasilaikytų dar ir Lietuvos pilietybę, o tik sutiktume Seimui perleisti savo konstitucinę teisę spręsti, kaip ten toliau bus su ta pilietybe. Jis tą galėtų daryti nebeatsiklausdamas Tautos, nebepaisydamas ir pačios Konstitucijos. Jei kas netikite – perskaitykite, kas parašyta referendumo biuletenyje.
5. Klaidinimas: Šį kartą ypač stengėmės, kad piliečiai neapsigautų kaip praėjusį kartą [2019 m. referendume ,– J.V] ir kuo geriau suprastų, kokį sprendimą priima. Be to, 2019 m. referendume piliečių valia buvo priešinga, negu teigia J. Vaiškūnas: daugiau kaip pusė balsavusių tarė „taip“ dvigubai pilietybei.
Jei Seimo nariai būtų sąžiningai norėję, kad piliečiai ne tik aiškiai suprastų, už ką jie iš tikrųjų balsuoja referendume, reikėjo siūlomoje 12-ojo Konstitucijos straipsnio pataisoje tik dar vieno papildomo sakinio (siūlomas sakinys pajuodintas):
„Lietuvos Respublikos pilietybė įgyjama gimstant ir kitais konstitucinio įstatymo nustatytais pagrindais ir tvarka. Konstituciniame įstatyme nustatytais atvejais Lietuvos Respublikos pilietis gali būti kartu ir kitos valstybės pilietis. Konstitucinis įstatymas taip pat nustato Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo pagrindus ir tvarką.“
Apie tai, kad 2019 m. referendumas esą patyrė sėkmę, nes daugiau negu pusė balsavusiųjų jame tarė „taip“ daugybinei pilietybei… Tai kam jau kam, o Seimo nariui Bagdonui tikrai yra žinoma, kad 1-ojo Lietuvos Respublikos Konstitucijos skirsnio straipsnių, tarp jų ir Lietuvos pilietybės pagrindus nustatančio 12-ojo straipsnio, pakeitimui reikia ne „daugiau nei pusės balsavusiųjų“, o daugiau nei „pusės visų balsavimo teisę turinčių“ Lietuvos piliečių pritarimo. Jeigu, pasak Bagdono, piliečių valia buvo priešinga negu teigia J. Vaiškūnas, tai kam kartojamas referendumas?
6. Klaidinimas. Pilietybes „daugina“ beveik visos Europos Sąjungos šalys, išskyrus 5 – tarp kurių yra ir Lietuva. Manau, kad nesuteikdamos galimybės išsaugoti gimimu įgytos pilietybės, save apgaudinėja būtent šios penkios valstybės – mes taip pat.
Teiginys, kad „pilietybių nedaugina“ tik penkios Europos Sąjungos šalys yra tuščias, propagandinis sakinys. Pirma, net jeigu tai būtų tiesa, kad 22 ES šalys numato dvigubas pilietybes, tai ir Lietuva turėtų būti priskaičiuojama prie jų. Galiojantis LR Pilietybės įstatymas numato net 11 atvejų, kai LR pilietis gali turėti ir kitos šalies pilietybę. Antra, Seimo nariai nėra pateikę ne tik konkrečios analizės, kaip dvigubos pilietybės atvejai yra reguliuojami ES šalyse, bet nėra ir pateikę nė vieno ES šalies pavyzdžio, kai „pilietybių dauginimas“ būtų neribotas arba kad jis apsiribotų tik piliečiais „pagal gimimą“, kaip dabar žadama. Lietuvos praktika rodo, kad vieną kartą atidarius konstitucinę užtvarą, politikų apetitas tik auga. Tą rodo ir besitęsianti valstybinės kalbos maitojimo orgija, kuri prasidėjo nuo Konstitucijos laužymo dėl tariamų „trijų raidelių“.
7. Išsisukinėjimas: Priešininkas nesąžiningai kalba už kitus. Pasaulio lietuvių bendruomenės atstovai nuolat kartoja priešingai: jiems reikalinga Lietuvos pilietybė, nes jiems rūpi Lietuva /…/ atsainus požiūris nepriklauso nuo jų deklaruotos gyvenamosios vietos… [Ginčijamas mano teiginys: „Jie gyvens kitoje šalyje, sieks naudos kitoje šalyje, jiems Lietuva rūpės kaip antraeilis dalykas.“]
Prie iš kalbos išplėšto ginčijamo sakinio bepridursiu tik tiek – skaidoma ir smulkinama daugybinė pilietybė negali prilygti vienatinei, kuri remiasi įsipareigojimais vienai šaliai, vienai istorijai, vienai Tėvynei, vienai valstybei. Gal koks guminis golemas ar dirbtinis intelektas ir dvigubindamasis, trigubindamasis, n-gubindamasis gali ir sustiprėti. Tik ne pilietiškumas.
8. Gudravimas: Dviejų pilietybių sugretinimas su daugpatyste yra retorinė priemonė. Moterį lyginti su Lietuva – nuvalkiota literatūrinė klišė. [Čia ginčijamas mano sakinys „Iš tikrųjų norisi turėti daugiau žmonų, bet įstatymai draudžia. (…) Aišku, jeigu aš nesituoksiu su meiluže, niekas iš manęs žmonos neatims.“]. Galime valstybę lyginti ne tik su sutuoktiniu, bet ir su branginamu ir saugomu turtu. Įstatymai nedraudžia turėti dviejų namų.
Kaip ir dera liberalui, tradicinių mitų „triuškintojui“, pilietybės lyginimas su santuoka ir tradicine šeima jam atrodo „nuvalkiota literatūrinė klišė“, o pilietybę lyginti su nekilnojamuoju turtu – tinkamas pavyzdys. Jeigu Seimo narys „namų“ sąvoką vis dėlto supranta plačiau nei „pastato“, ir jei jis norėtų tiesiog pasilikti atsarginius namus Lietuvoje, tai kur bus jo tikrieji namai? Jei jis bus apsigyvenęs kituose namuose, tai ir rūpinsis pirmiausia jais, o ne tais, kuriuos paliko atsargai.
9. Klaidinimas: Lietuvos įstatymai neleidžia užsienyje įsikuriantiems lietuviams jaustis gerai: jeigu nori ten gyventi patogiai, tai nebent be Lietuvos paso. Teigiamas referendumo rezultatas ištaisytų šią neteisybę.
Net amą užgniaužia: Lietuvos įstatymai trukdo kitos šalies pilietybes pasirenkantiems lietuviams jaustis gerai… gyventi patogiai? Ir dėl to reikia keisti Lietuvos įstatymus ir netgi Konstituciją, kad dar labiau paskatintume Lietuvos piliečius išvažiuoti – ir kurti patogų gerą gyvenimą ne Lietuvoje? O čia teatvažiuoja kiti? Iš kokios partijos programos tai nurašyta? Jei tam trukdo Lietuvos pilietybė, lai tetrukdo…
10. Sutikimas: Ko gero, tai svariausias referendumo oponento [ mano – J.V.] argumentas.
Įsivaizduokime, jeigu NATO ir ES priklausanti valstybė išsižadėtų demokratijos, žmogaus teisių apsaugos, veltųsi į tarptautinius konfliktus? Tuomet iš tikrųjų galimai tektų keisti konstitucinį įstatymą, kurie taisomi ypač sunkiai.
Taip politikas atsakė į mano pastabą: „Dabar pateikti sąrašą draugiškų šalių konstituciniame įstatyme, kai kitą dieną viena iš tų šalių sulaužys, pavyzdžiui, draugišką sutartį. Tada greitai rinksis Seimas ir, užuot skelbę karą, jie keis Konstituciją, kad šitas šalis pirmiausia reikia paskelbti nedraugiškomis, o tuos piliečius, ten esančius, gal greitai evakuoti?“
Pritaręs dėl šio argumento svarumo, čia pat mus visus paguodė, kad toks scenarijus įmanomas tiktai bepročio sapne… Tačiau istorijoje gausu pavyzdžių, kaip bepročių sapnai keičia mūsų likimą: Suvalkuose, Jaltoje, Miunchene, Kryme…
Visų partinių grupių, šiuo metu palaikančių daugybinę pilietybę, liberalusis globalistinis naratyvas yra toks:
Užsienyje plušantiems Lietuvos piliečiams „vienguba“ Lietuvos pilietybė labai trukdo laisvai ir nevaržomai rinktis kitos šalies pilietybę. Pagal galiojantį Konstitucijos 12 str. ir Pilietybės įstatymą kitos šalies pilietybę pasirinkęs lietuvis praranda Lietuvos pilietybę. Todėl privalu „viengubus“ Lietuvos piliečius įtikinti perrašyti Lietuvos Konstitucijos 12 straipsnį, kad nebeliktų Lietuvos pilietybės išskirtinumo pricipo. Ir dar taip, kad ne jie, piliečiai, o tik Seimo nariai turėtų teisę spręsti kas, kiek ir kokių pilietybių galės turėti.
POTEKSTĖ: Tik taip pasieksime, kad Lietuvos piliečiams, kurie nori savo gyvenimą susieti ne su Lietuva, o su kita mūsų globalaus pasaulio valstybe ar valstybėmis (jeigu jie gyvena šiuo metu draugiškoje Lietuvai valstybėje), bus pagaliau atrištos rankos drąsiai, be abejonių rinktis užsienio šalių pilietybes, gyventi tose šalyse patogiai, nepatiriant jokio „emocinio ryšio“ su Lietuva pablogėjimo, nemalonių išgyvenimų, tam kartui pasirinkus kitą Tėvynę.
Užsimojęs iš pilietybės griuvėsių sulipdyti globalią Lietuvą, ponas A. Bagdonas sąmoningai nutylėjo ir nepaminėjo dar vieno jam labai neparankaus visose radijo ir TV laidose kartoto Lietuvio paso „mito“… Net ir kitų šalių pilietybes įgiję lietuvių kilmės išeiviai, turėdami Lietuvio pasą, kartu gautų ir visas mūsų valstybės piliečio teises, išskyrus politinių sprendimų teisę: gautų laisvo atvykimo, nuolatinio gyvenimo, švietimo ir mokslo, kitas socialines teises, o jų vaikai ir vaikaičiai – Lietuvos pilietybės atkūrimo teisę.
Pilietybė įprasmina pačią valstybę ir yra kertinis valstybingumo akmuo, kuriant ir išsaugant šiuolaikinę konstitucinę sąrangą. Neatsitiktinai LR Seimo 1996 m. priimtame Nacionalinio saugumo pagrindų įstatyme, kuriame buvo nurodyti Lietuvai gresiantys rizikos veiksniai ir pavojai, vienu iš tokiu veiksnių ir pavojų buvo laikomos „kitų valstybių pastangos primesti Lietuvai dvigubos pilietybės principus“ (II dalis, 9 skyrius, 1 skirsnis).
Nepasimeskime mitų triuškintojais apsiskelbusiųjų klystkelyje ir į akis mums pučiamoje pažadų migloje. Neleiskime, kad nepriklausomybę atkūrusios mūsų Tėvynės konstitucinius pamatus prilyginę mitams ir atgyvenusiems pramanams benamiai globalistai pervažiuotų su buldozeriu per Lietuvos Valstybę. Taip pažangos vardan per Vilniaus Šv. Onos bažnyčią ketino su „Stalinecu“ (toks sovietinis buldozeris) pervažiuoti ir į šviesų rytojų greitkelį mums panūdęs nutiesti Josifas Visarjonavičius Stalinas.
Autorius yra Asociacijos „Talka kalbai ir tautai“ narys, Nacionalinės J. Basanavičiaus premijos laureatas
P.S. Masinės daugybinės pilietybės prastūminėtojai nė nesusimąsto dėl daugybės neigiamų pasekmių. Jei jų puolimas prieš konstitucinius pagrindus pavyktų, atsirastų daug ne tik dvigubų piliečių, bet ir asmenų su daugybine tapatybe. Priėmęs kitos šalies pilietybę asmuo galėtų keisti ir savo pavardės rašybą, o gal net ir visą pavardę. Kiltų daug keblumų teisėsaugai, ar asmuo, kuris kažką negero padarė vienoje šalyje, yra tas pats asmuo, kuris yra padorus pilietis kitoje. Seniai žinoma apie tyrimų sunkumus, kai asmuo turi daug pasų.
Žalgirio mūšį laimėjo du lietuviai – Didysis Lietuvos kunigaikštis Vytautas ir Lenkijos karalius Jogaila. Žečpospolitos teritorija susidėjo iš dviejų dalių – Didelės dalies, esančios tarp Baltijos ir Juodosios jūros, kurią valdė Vytautas Didysis ir Mažosios dalies, kurią valdė kitas lietuvis Lenkijos karalius Jogaila. Pagal tarptautinę teisę visos Lietuvos valdovu teisiškai tuomet turėjo būti paskirtas Didžiosios dalies valdovas Vytautas Didysis, o ne Mažosios dalies valdovas Lenkijos karalius Jogaila. Tačiau lenkai apmulkino Lietuvos teisininkus, skelbdami Mažos dalies viršenybę Didžiajai Lietuvos daliai. Negana to, lenkiški slavai šliaužiančios polonizacijos būdu prijunginėjo Lietuvos bajorų herbus prie lenkų herbų, suteikdami taip lenkų bajorų herbams pirmenybę. Jie mulkina Lietuvos teisininkus ir toliau, vis rėkdami kad “Vilno naše!”. Ir todėl Lietuvos teisininkus klausiu – kiek laiko leisite slavų diasporai mulkinti jus Lietuvos Konstitucijos vertybinių nuostatų klausimais? Juk, juridiškai Lietuvoje tautinių mažumų nėra, o tėra tautinės bendruomenės, ką smulkiai išaiškino a. a. Dr. Algimantas Liekis.
Balsavimo langelyje dėkim vieningą NE! masinės daugybinės pilietybės stūmėjams ir pergalę Baltų Vienybės dienos paminėjimo proga švęsim drauge su etniniais prūsais, lietuviais, žemaičiais, kuršių kovinės vėliavos vedami, per amžius.
Ponas įstrigote kažkur XIX amžiuje
O tu net ne Lietuviškai vadiniesi, novi 😀
būtinai balsuokime UŽ referendume, Staipsnį perskaičiau jokių rimtesnių argumenų nėra vien emocijos
apie tokius juozus Visatos ribotumo kontekste yra pasisakęs įžymusis Albertas Einšteinas…
Supratau, Balsuoti prieš referendume agituoja ES ir NATO priešininkai, tai vie dėl to reikia balsuoti UŽ (nes prieš NATO ir ES yra arba kremliaus pakalikai arba tie kuriuos vadina naudigais (kremliui) idiotais )
Balsuoti- tik PRIEŠ. Be jokių skupulų pastoviai meluoja apie viena, nutyli kita, vengia to ir to, tai tau valdžiagyviai.
Referendume pažymėkite žodelį NE , nes juk nenorime kad Tautos – Suvereno teises perimtų Seimas ir su pilietybėm elgtųsi neatsakingai ,t.y. dalintų pilietybes visokiems svieto perėjūnams.
Kažkodėl Referendumo organizavimo metu nebuvo pakankamai pabrėžta, kad pakeitus Konstitucijos 12 str., strategiškai taptų galimu Lenkijos imperinių grėsmių Lietuvos valstybei ir tautai atsiradimas, be to, tokiu atveju galia spręsti pilietybės klausimus tampa Tautos perduota Seimo kompetencijai. O juk dėl to turėtume būti pasimokę iš bendros istorijos su Lenkija patirtų skriaudų valstybei ir tautai. Be to, kad tokį gyvybiškai svarbų klausimą negalima perduoti spręsti Seimui, rodytų jo nesenas sprendimas “sodinti” lenkiškas raides į valstybines lietuviškųjų vietas. Tokiu atveju vien dėl imperinių grėsmių per siūlomą pilietybės institucijos pakeitimą atsivėrimo iš Lenkijos, referendumas kaip stokojantis teisinės ir politinės kompetencijos – boikotuotinas.
Jei nebūtume putoję prieš Lenkiją nebūtume buvę inkorpuruoti į SSSR, Vasario 16 nulėmė, kad tapome 15-tą stalinio respublika, nepagalvojai
Į tokius manymus su “jeigu” – lietuviai turi atsakymą, – “jeigu šuo būtų neap…kęs, būtų zuikį sugavęs”…
Ką konkrečiai reiškia tavo „putoję prieš Lenkiją“? Panašiai kaip dabar ukrainiečiai „putoja prieš Rusiją“, t.y., ginasi nuo okupacijos? O jei būtume 1920 m. neapsigynę nuo agresorės Lenkijos ir iki 1940 m. pabuvę Lenkijos sudėtyje, tai būtume po to inkorporuoti ne tik į SSRS, bet ir į BSSR (kaip Lenkijos okupuotieji Gardinas, Lyda, Varanavas, Rodūnia, Ašmena, Smurgainys, Astravas…) – nebūtų net 15-a ssrs respublika.
tam jo. Nesupranti istorijos, prieš rusams ir vokeičiams pasidalijant abiejų tautu resbubliką 1795 metais mes buvome sąjungoje su Lenkija – abiejų tautų resubilka, tai ir atsikurti turėjome kaip sąjunga, tai mes Lietuva esame tas Donbasas, separatistai, mes išdavėme Lenkus. Tai va ką reiškia “putotis prieš lenkus”. Dar tie lenkai palyginus gražiai su mumis pasielgė. Aš aišku nesigailiu ir džiaugiuosi kad taip gavosi, bet istorija tai tokia ir nekraipykime jos kaip kokie putlerio fašitiniai rusai
Manau, nereikia čia tų pasakų apie “išdavystes”. Jau Lietuvos kunigaikštis Mikalojus Radvila Rudasis nepasirašė Liublino unijos su Lenkija, nes matė joje Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės, kaip nepriklausomos valstybės, žlugimą. Manau, jei būtų atsikūrusi ATR, vargu ar būtų išlikusi lietuvių kalba.
> Jouzas
Varai apie Lietuvą iš Lenkijos pusės lygiai tokią pačią šovinistinę, fašistinę propagandą kaip ir rusai apie Ukrainą. Vadinasi ir esi Lietuvai toks pat priešas, norintis sunaikinti, kaip ir rusai Ukrainą.
Neįvesti Lietuvai savo kariuomenės į savo žemes (pirmiausiai į Vilnių ir aplink jį), t.y. į buvusias Lenkijos klasta užgrobtas teritorijas, kai jas 1939-09-17 Lenkijai kapituliavus, bėgdama į Lietuvą ir mesdama ginklus prie demarkacinės linijos, paliko Lenkijos kariuomenė, negali būti niekuo nei paaiškinama, nei pateisinama. Tai suprastina tik kaip Lietuvos valdžioje slypėjusios lenkybės pasireiškimas – išdavystė. Juk rugsėjo 17 d. Lietuvos kariuomenė buvo čia pat prie Vilniaus, o Sovietai prie Minsko, t.y. už 150 km. Tai padaryti objektyviai buvo visos galimybės. Juolab, Smetonai buvo gerai žinoma, kad Stalinas su Hitleriu Vilnių su Lenkijos užgrobtomis teritorijomis visada laikė teisėtais Lietuvos interesais. Būtent Lietuvos kariuomenės nepasiuntimas 1939 m. rugsėjo 17 d. (Lenkijai kapituliavus) pasiimti Lenkijos okupantų palikto Vilniaus ir teritorijų, iki kurių (net iki demarkacinės linijos) Sovietai atžygiavo tik po kelių dienų, lėmė Lietuvos tapimą 1940 metais Sovietų teritorija ir atitinkamą, skirtingą nuo Lenkijos likimą po karo. Taigi ne “putojimai prieš Lenkiją”, o akivaizdus solidarizavimasis su ja jau nuo 1938 metų lėmė 1940 m. ir tolimesnį Lietuvos likimą. Atstatyti ginklą į 1938 m. Lenkijos ultimatumą Lietuvai, ginant valstybės suverenumą, buvo būtina. Smetona savo konstitucinės pareigos neįvykdė.
Tam kažin. Kažin ar suvoki, kad tada istorijioje būtume minimi kaip II pasaulinį karą pradėjusi valstybė kartu su Vokietija ir SSSR, Gerai, kad tuo metu LT vyriausybėje neatsirado tokių “išminčių” kaip tamista.
Baime, kad Lietuvos priešų propagandoje būtų mesti tokie tikrovės neatitinkantys kaltinimai, gali teisintis kaimo bobutės, o ne valstybės vyrai. Be to, čia dera prisiminti tą faktą, kad dėl Vilniaus tuo metu Lietuva de jure buvo karo būklėje su Lenkija bei tai, kad Smetona dar 1938 m. uždarė Sąjungą Vilniui vaduoti. Šie faktai rodo išankstinę Smetonos kapituliaciją Vilniaus vadavimo klausimu. Gi konstitucinė Smetonos pareiga buvo suverenumą ginti iš paskutiniųjų, o šiuo atveju okupantės Lenkijos kariuomenė buvo palikusi Vilnių ir per demarkacinę liniją internavosi į Lietuvą. Taigi Vilniuje Lenkijos jau nesant Lietuvos kariuomenei, buvusiai apie 20 km. nuo Vilniaus, tereikėjo atsidurti jame ir sovietus pasitikti prie 1920 m. sutartimi su Rusija nustatytos sienos. Tai va trumpai tiek dėl to “suvokimo”…
> New
Vilniuje Onos Šimaitės ir Bokšto gatvių sankirtoje, vietoje, kur praeina tūkstančiai, šimtai sostinės gyventojų ir svečių, 2016 m. buvo atidengti Nobelio premijos laureato lenko (rašė lenkiškai) Č. Milošo laiptai su jo kūrybos citatomis. Juose, tačiau, nėra įrašyta kūrybinė rašytojo mintis, kad, “Lietuvai norint išlikti, pirmiausia reikia nesusidėti su lenkais. Ir nedaryti abortų”. Dėkočiau už tai, ponas, labai, kviesdamas pasiskaityti kartu ir laikraštį News.
Tai, kad ta mintis yra Oskaro Milašiaus, o ne Č. Mološo. Jų pozicijos dėl Lietuvos yra skirtingos. Oskaro lietuviška, o Česlovo – lenkiška.
Tikrai ne Česlovo, jis troško Lietuvą įtraukti į Lenkiją, o Oskas buvo žydas ir žydai darbavosi tada savo pimpalais laisvai Lietuvoje. Abortai būtų -pastangos : šuniui ant uodegos.
> Klaustukas
Oskaras Milašius studijavo rytų kalbas, tarp jų ir hebrajų. Klausimėlis: “Kam reikia studijuoti hebrajų kalbą, jeigu ir taip ja moki kalbėti? Išvada: Oskaras Milašius nėra žydas. Dėkoju.
Oho!… Na, nieko sau!.. Lietuvos poetui ir diplomatui Oskarui Milašiui, kurio poezija ir mintys pripažįstamos visame pasaulyje, dirbusiam netoli Paryžiaus esančiame Fonteblo, yra pastatytas paminklas. Tačiau Vilniuje ir Mogiliove (gimė Baltrusėje) geros kaimynystės vardan derėtų šiai iškiliai asmenybei 150 m. gimimo jubiliejaus proga 2027 m. pastatyt po paminklą su citatomis iš eilėraščių ar kūrybine mintimi, kad “Lietuvai norint išlikti, pirmiausia reikia nesusidėti su lenkais. Ir nedaryti abortų” tik Vilniuje. O Oskaro Milašiaus mintį apie Varšuvą, kad “Už skriaudas, padarytas Lietuvai, Varšuva bus sulyginta su žeme” (taip ir atsitiko), balsuokime atskiru referendumu. Išvada: balsuodami todėl jau šiame referendume “už” arba “prieš” daugialypę pilietybę, langelyje NE užtikrintai dėkime kryžių – tepadeda mums Dievas!
Beje, tie lenkų rašytojo Č. Milošo laiptai įrengti vadovaujant tuo metu Kultūros ministru buvusiam Gelūnui tarpukario lenkybei Vilniuje propaguoti ir atminti. Už tai Gelūnas pelnė Lenkijos valdžios apdovanojimus. Jo pavyzdžiu vėliau sekė ir premjeru tapęs Skvernelis, perdavęs Lietuvos turtą – Pranciškonų bažnyčią, regis, su vienuolynu (Trakų g.) Pranciškonų ordinui Lenkijoje (dabar, kiek teko patirti, ten lenkybės židinys), taip pat jis priėmė sprendimą transliuoti Lietuvoje 5-ias valstybinės Lenkijos TV programas lenkų kalba už biudžeto lėšas. Įžvelgtina čia ir Konstitucijos nepaisymo. Už šiuos nuopelnus lenkybei Lietuvoje gaivinti Skvernelis taip pat pelnė aukštus Lenkijos valstybės apdovanojimus. Taigi nepamirškime, ką iš tikrųjų Lietuvai gali reikšti ta Skvernelio politika “Vardan Lietuvos”, jeigu su šiuo vardu jo įkurta partija dar įsitaisytų ir būsimos kadencijos Seime. Tai akivaizdus prieštaravimas Vasario 16 -osios politiniam atskiros suverenios nuo Lenkijos Lietuvos valstybės principui.
Man vis kirba klausimas : kam tos ontros pielitybės reikia ? O jei lietuviai , gautų ukrainos pilietybę, neprarasdami savos, tai , gal, juos būtų galima pasiūsti į Ukrainą ir jie nebūtų NATO įsiveržimas į Rusiją ? Taip būtų galima ir Lietuvos denacifikaciją išplėsti ?
„Draugiškos” valstybės apibrėžimas tuo tarpu nėra aktualus, nes siūlomoje Konstitucijos pataisoje šios sąvokos apskritai nėra – joje tiesiog naikinamas dvigubos (daugybinės) pilietybės draudimas. Ta „draugiškumo” sąvoka yra tik (melagingoje) agitacinėje retorikoje ir jokio apibrėžimo nereikalauja, nes ta retorika bus užmiršta jau sekančią dieną po referendumo ir jokių teisinių pasekmių neturės.
Tą Konstitucijos nuostatą, kad niekas negali kartu būti Lietuvos ir kitos šalies pilietis, sąlygoja pražūtinga istorinė Lietuvos praeitis ir kaimynų politikoje puoselėjamos strategijos ją atkurti. Todėl tų atskirų atvejų, kuomet kartu su Lietuvos pilietybe galima būtų turėti ir Lenkijos ar Rusijos pilietybę, įstatymu nustatytų negali būti.
> Juozas
Jums 2 val. ago: Kaip dukart du, gerb. Juozai. Dėkoju.
>Juozas
Atsiprašau,
>Juozas
Jums 3 val ago: Kaip dukart du, gerb. Juozai. Dėkoju.
> Klaustukas
1 d ago .Oskaras Milašius mokėsi rytų, tame tarpe hebrajų, kalbos. Išvada: jeigu Oskaras Milašius būtų buvęs žydas, mokytis kalbėti hebrajų kalba jam nebūtų buvę jokio reikalo. Išvada: Oskaras nėra žydas.
Tai, nuo seno (viduramžių) svetimųjų naudojamas principas, jeigu tik iškyla koks protingesnis, žymesnis lietuvis, tai jį apšaukti žydu. Regis, taip šiuo atveju yra padaryta ir Oskaro Milašiaus atžvilgiu.