AB „Kelių priežiūra“ skelbia, kad per pastaruosius keturis žiemos sezono mėnesius užtaisyta kiek daugiau nei 43 tūkst. m2 išdaužų arba daugiau kaip 180 tūkst. duobių. Vien per sausio ir vasario mėnesius valstybinės reikšmės keliuose užtaisytų išdaužų plotas siekia virš 36 tūkst. m2. Dėmesys skirtas ne tik intensyviausiems valstybinės reikšmės keliams, bet ir krašto bei rajoniniams keliams, ypač tose vietovėse, kur danga labiau susidėvėjusi.
Be to, išdaužų taisymo darbai vyko naudojant efektyvesnes technologijas, leidžiančias panaudoti karštąjį asfalto mišinį, bei tokiu būdu padidinti remontu sukuriamą naudą. Tuo tikslu įjungta „Kelių priežiūros“ asfalto gamykla.
Nors apie išdaužas dažnai girdima pavasarį, sausį ir vasarį vyravę nepastovūs orai lėmė pavojingų kelio pažaidų susidarymą ženkliai anksčiau ir gausiau nei įprastai. Dangos viršutinio sluoksnio bei duobių susidarymą lemia klimato ir orų pokyčiai kuomet per degradavusių kelių dangos plyšius ir plyšių tinklą atlydžio metu vanduo prasiskverbia į gilesnius dangos sluoksnius, o vėliau šalant plečiasi ir ardo dangos sluoksnius. Vykstant eismui, tuose ruožuose susidaro išdaužos. Bendrovės teigimu, ši žiema buvo ypač nedėkinga keliams dėl agresyvių užšalimo ir atšilimo ciklų, tad jau sausį buvo taisomos pirmosios išdaužos.
„Kelių priežiūros“ teigimu, išdaužos valstybinės reikšmės keliuose tvarkomos periodiškai, atsižvelgiant į sezoniškumą ir kelio būklę. Visi valstybinės reikšmės keliai yra apžiūrimi nustatytu periodiškumu, reaguojama pagal patrulinių apžiūrų rezultatus, gaunamus išorės pranešimus, nustatytų defektų eiliškumą bei svarbą. Gavus kritinį pranešimą – darbai organizuojami bei vykdomi nedelsiant.
Nors pavasaris dar tik prasideda, sezoniniai darbai jau smarkiai įsibėgėjo. Sudėtingiausia padėtis pastebima tuose ruožuose, kur dangos konstrukcijoje ir aplink ją užsilaiko vanduo bei vyrauja intensyvus sunkiojo transporto eismas. Tokiu būdu, pasak kelininkų, susidaro dangos deformacijos, kurios ilgainiui tampa išdaužomis ir didelėmis duobėmis.
„Kelių priežiūros“ specialistai atkreipia dėmesį, kad visų duobių sutvarkyti „čia ir dabar“ ne visuomet pavyksta, tačiau pabrėžia, kad to siekia. Aktyviai reaguoja į pranešimus medijose, priklausomai nuo laikotarpio intensyvina patruliavimą keliuose bei taiko naujus IT sprendimus.
Vairuotojų prašoma būti budriais, ypač važiuojant vietomis, kur sunku įžiūrėti galimą duobę, pasirinkti saugų greitį, stebėti kelio ženklus, ypač tamsiuoju paros metu, lyjant lietui ar po jo, kai duobes užpildo vanduo ir kartais sunku įvertinti, kokio dydžio bei gylio gali būti ištrupėjusi kelio dalis.