Trečiadienis, 20 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Žinovai mato dvi spūsčių priežastis

www.alkas.lt
2023-09-20 12:22:54
0
Eismo spūstis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Eismo spūstis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Rugsėjį į Vilniaus gatves grįžusios transporto spūstys primena liūdną statistiką, kad vidutiniškai vilniečiai kamščiuose praleidžia maždaug 35 minutes per dieną arba 136 valandas per metus. Žinovai įvardija dvi pagrindines to priežastis – infrastruktūros silpnybės ir gyventojų įpročiai. Deja, tyrimai rodo, kad  ligi šiol didžioji dalis miestiečių savo kelionėms renkasi asmeninį automobilį, užuot naudojęsi alternatyviais keliavimo būdais.

Net 30 proc. vilniečių automobilį vairuoja kasdien, o 20 proc. – kelis kartus per savaitę. Palyginimui, viešąjį transportą savo kasdienėms kelionėms renkasi apie 19 proc., o dviratį – vos 3 proc. Vilniaus gyventojų, atskleidžia nekilnojamojo turto plėtros bendrovės „Darnu Group“ inicijuotas tyrimas „Gyvenimo kokybė“.

„Nuolat analizuodami judėjimą Vilniaus mieste, matome, kad transporto spūstys susidaro dėl vienu metu rytais ir vakarais konkrečiomis kryptimi pajudančių didelių automobilių srautų. Iš esmės svarbiausia kamščių priežastis yra ta, kad vilniečiai nepakankamai lanksčiai renkasi kelionės būdą ir daugiausiai juda nuosavu automobiliu“, – situaciją komentuoja Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ (JUDU) judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius.

Anot jo, rudenį naują transporto spūsčių bangą sukelia ir beprasidedantys mokslo metai. „Susisiekimo paslaugos“ duomenimis, Vilniaus aukštosiose mokyklose mokosi apie 65 tūkst. studentų, bendrojo lavinimo mokyklose yra apie 67 tūkst. mokinių, o ikimokyklinio ugdymo įstaigas lanko apie 23 tūkst. darželinukų. Pasak J. Damidavičiaus, kasdienės studentų, mokinių ir jų tėvų kelionės į ugdymo įstaigas, darbovietes, būrelius ir atgal, ir lemia didžiąją dalį rudeninių transporto spūsčių Vilniuje.

Keliavimo įpročius lemia infrastruktūra

„Darnu Group“ tyrimas parodė, kad kamščius sukelia ne tik atėjęs ruduo, bet ir miesto infrastruktūros silpnybės. Pavyzdžiui, miestiečiai gatvių kokybę vertina 6,1 balo iš 10, o gatvių pralaidumą – vos 5,7 balo. Taip pat itin žemai Vilniuje vertinama ir paslaugų pasiūla – 6,3 balo iš 10, o tai lemia, kad miestiečiai vis daugiau migruoja po miestą ir ieško jiems reikalingų komercinių ir socialinių paslaugų.

„Keliavimo įpročiams, taigi, ir kamščių formavimuisi mieste, esminę įtaką daro gyvenamoji vieta bei aplink ją esanti infrastruktūra. Kuo lengviau ir greičiau galima pasiekti darželius, mokyklas, parduotuves ar gydymo įstaigas, tuo labiau mažėja poreikis keliauti automobiliu. Kai praeities sprendimų užkoduotas problemas šiandien tenka spręsti aktyviai investuojant į alternatyvaus transporto paslaugas ir infrastruktūrą, ateitis priklauso nuo atsakingo vystytojų ir miesto valdžios požiūrio – vykdant plėtrą atskirose teritorijose būtina užtikrinti kuo įvairesnes paslaugas ir patogias jungtis jas pasiekti ne automobiliu, o pėstute ar alternatyviomis transporto priemonėmis“, – sako „Darnu Group“ korporatyvinių reikalų ir rinkodaros direktorė Akvilė Liaudanskienė.

Įmonės atstovė teigia, kad alternatyvios transporto priemonės – dviratis ar paspirtukas – Vilniuje kol kas yra tik pramogos ir laisvalaikio, o ne kasdienio susisiekimo priemonės. Apie 17 proc. apklaustųjų jas naudoja kartą ar kelis kartus per savaitę, apie 20 proc. – kartą ar kelis kartus per mėnesį. Skaičiai nėra itin pozityvūs kalbant ir apie viešąjį transportą – autobusu ar troleibusu kartą per savaitę ir dažniau važinėja 30 proc. vilniečių, o 32 proc. viešuoju transportu teigia važiuojantys bent kartą per mėnesį ar dažniau.

Be to, maždaug 6 iš 10 vilniečių teigia apskritai nevažinėjantys dviračiu ar paspirtuku, o viešuoju transportu niekada nevažinėja apie 18 proc. apklaustųjų, rodo „Darnu Group“ tyrimo „Gyvenimo kokybė“ duomenys.

Infrastruktūra gerės, o kelionės keisis

Pasak judumo eksperto J. Damidavičiaus, kasdien į Vilniaus centrą atvyksta ir išvyksta apie 150 tūkst. automobilių. Siekiant mažinti jų srautą, priimami strateginiai automobilių eismo reguliavimo sprendimai, sparčiai plečiama alternatyvaus susisiekimo infrastruktūra, kurios plėtros apsukos artimiausiais metais tiktai didės. Todėl ir keliavimo mieste įpročiai, ypač centrinėje jo dalyje, neišvengiamai keisis.

Vilniaus Darnaus judumo plane yra numatyta, kad 2030 m. automobiliu būtų atliekama apie 30 proc. visų kelionių (šiuo metu – 45 proc.). Lygiai taip pat 30 proc. vilniečių kelionių turėtų vykyti viešuoju transportu, o apie 30 proc. – pėsčiomis. Siekiama, kad naudotojų dviračiais ar paspirtukais skaičius išaugtų bemaž 5 kartus, o šias transporto priemones savo kelionėms rinktųsi 7,5 proc. gyventojų.

„Siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, pastaraisiais metais sparčiai kuriamas dviračių takų tinklas, įrengiamos ramaus eismo zonos, kuriose dėl eismo organizavimo subtilybių mažinamas transporto eismas, o tranzitinis automobilių srautas nukreipiamas į aplinkkelius. Lygiagrečiai gerinama ir viešojo transporto kokybė – buvo atnaujinami autobusų ir troleibusų parkai, koreguojami ir optimizuojami maršrutai“, – teigia J. Damidavičius.

Specialisto teigimu, šiuo metu mieste jau driekiasi apie 150 km kokybiškos dviračių infrastruktūros, įrengta 2,5 tūkst. dviračių stovų, planuojama, kad kasmet bus įrengiama dar po 1000 dviračių stovų. Infrastruktūrą pagerina įrengiamos dviračių gatvės, numatoma, kad iki 2030 metų Vilniuje jau bus įrengta apie 190 km dviračių trasų. Vaikščioti pėstute vilniečius skatina ir sparčiai vystoma pėsčiųjų takų infrastruktūra,  skaičiuojama, kad Vilniuje jau yra nutiesta apie 1,5 tūkst. takų, o dar 9,2 km planuojama nutiesti šiemet.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Dėl spūsčių miestuose kalti ne tik studentai
  2. Dažniausia eismo įvykių spūstyse priežastis – atstumo nesilaikymas ir nesaugus rikiavimasis
  3. Kauno rajono savivaldybė Ringaudus ir Akademiją sieks išvaduoti nuo spūsčių
  4. Artėjant rugsėjui – patarimas vairuotojams: pagalvokite, kaip eismą mato vaikai
  5. Aplinkosaugininkai tiria nuotekų avarijos Vilniuje priežastis ir vertina žalą aplinkai
  6. Akcija „Būk saugus kelyje“ paneigia įsitikinimą, kad aukštai sėdintis vilkiko vairuotojas jus visada gerai mato
  7. Vilniuje automobiliai bus statomi išmaniai
  8. Vilniaus senamiestyje – mažiau eismo, daugiau erdvės pėstiesiems
  9. Kaune gimsta nepaprasta žiedinė sankryža
  10. Kelininkai skaičiuoka, kiek užtaisyta duobių
  11. Įsigalios keletas KET pakeitimų
  12. Gegužę numatytos policijos patikros
  13. Kitąmet Vilnių pasieks 91 naujas troleibusas
  14. Kas keliuose trina juodąsias dėmes?
  15. Gerinamas eismas magistrale Vilnius-Klaipėda

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Jonas, Grasilda ir Vytautas Šliūpai
Architektūra

Tiškevičių statyta vila, kurioje gyveno pirmasis Palangos burmistras, laukia lankytojų

2025 08 20
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas sveikina JAV įsipareigojimą dėl saugumo garantijų Ukrainai

2025 08 19
Eugenijus Sabutis
Lietuvoje

Prašoma naikinti E. Sabučio neliečiamybę

2025 08 19
Telefonas
Lietuvoje

Ryšio paslaugos Ukrainoje ir Moldovoje kainuos kaip namuose

2025 08 19
Dronų pilotai | I. Eimutytės-Mikelkevičienės nuotr.
Lietuvoje

Sostinėje įkurta Antano Gustaičio vardo bepiločių orlaivių kuopa

2025 08 19
Turizmas
Lietuvoje

Turistų pritraukimui – 78 tūkst. investicijų

2025 08 19
Seimas
Lietuvoje

Seimas rinkis į neeilinę sesiją

2025 08 19
Zelenskio ir Europos lyderių susitikimas su Trampu Vašingtone 2025-08-18
Akiračiai

L. Kojala. Zelenskio ir Europos lyderių vizitas Vašingtone

2025 08 19

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Juras Staniui Buškei apie S. Buškevičius. Beviltiškas susitikimas, šou publikai
  • ... apie Monstriukas.lt pataria: kaip atskirti originalią Labubu lėlę nuo klastotės „Lafufu“?
  • Aleksandras Dubinskis apie D. Trampo ultimatumas: taika mainais į Krymą ir NATO atsisakymą
  • Anna Skorochod, Eduardas Glioza apie Prezidentas sveikina JAV įsipareigojimą dėl saugumo garantijų Ukrainai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kaip senąsias kultūros šaknis pristatyti taip, kad jos kalbėtų šiandienos žmogui?
  • Tiškevičių statyta vila, kurioje gyveno pirmasis Palangos burmistras, laukia lankytojų
  • Kauno IX forto muziejuje atidaroma paroda „Lietuvos partizanų batuose…“
  • Kūrybiškiausia vasaros diena Kintuose: nuo lietuviškos dokumentikos, iki prieš šimtmečius parašytos muzikos interpretacijų 

Kiti Straipsniai

Dronų pilotai | I. Eimutytės-Mikelkevičienės nuotr.

Sostinėje įkurta Antano Gustaičio vardo bepiločių orlaivių kuopa

2025 08 19
Elektrinis laivas

Į Vilnių atvyko antrasis elektrinis keleivinis laivas

2025 08 19
Kelio darbai

Kelio darbai keliasi į magistralę Vilnius–Panevėžys

2025 08 19
Automobilių statymas Trakuose

Trakų savivaldybė imasi veiksmų prieš nelegalų verslą

2025 08 18
Sankryža

Prasidėjo darbai vienoje judriausių Klaipėdos sankryžų

2025 08 18
Kelionė, automobilis

Ilgos kelionėms automobiliu: dėmesys kūnui sumažins nuovargį

2025 08 16
Degalinė

Važiuojant iki paskutinio lašo pasekmės gali būti liūdnos

2025 08 15
iki.lt nuotr.

S. Buškevičius. Šiandienos Vilnius: lietuviškai kalbantis vaikas išvadintas „labusu“

2025 08 15
Žemės ūkis

Ūkininkams primenama apie kelių mokesčio lengvatą

2025 08 14
Tiltas per Dubysą

Raseinių rajone prasideda tilto per Dubysą atnaujinimo darbai

2025 08 14

Skaitytojų nuomonės:

  • Juras Staniui Buškei apie S. Buškevičius. Beviltiškas susitikimas, šou publikai
  • ... apie Monstriukas.lt pataria: kaip atskirti originalią Labubu lėlę nuo klastotės „Lafufu“?
  • Aleksandras Dubinskis apie D. Trampo ultimatumas: taika mainais į Krymą ir NATO atsisakymą
  • Anna Skorochod, Eduardas Glioza apie Prezidentas sveikina JAV įsipareigojimą dėl saugumo garantijų Ukrainai
  • Michailas Velleris apie L. Kojala. Zelenskio ir Europos lyderių vizitas Vašingtone
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
„Via Baltica“ | sumin.lrv.lt nuotr.

Du „Via Balticos“ ruožai bus baigti dar šiemet

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai