Trečiadienis, 1 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Įprasti automobiliai virsta elektriniais

www.alkas.lt
2023-08-07 06:00:23
0
Automobilis | renault.com.pl nuotr.

Automobilis | renault.com.pl nuotr.

       

„Renault“ dar tvirčiau žengia tvarumo keliu. Dviejose jau veikiančiose prancūzų prekės ženklo gamyklose Flinse (Prancūzija) ir Sevilijoje (Ispanija) atkuriami 3–4 metų senumo naudoti automobiliai. Šis pakeitimas yra pasaulinio „Renault“ grupės pertvarkos plano, orientuoto į vertės kūrimą ir tvarumą, dalis. „Refactory“ pradedama ir kita veikla: klasikiniuose grupės automobiliuose vidaus degimo variklis pakeičiamas elektrine pavara. Planuojama, kad „Refactory“ projektas taps pasauliniu, o jo veikla kaip dekarbonizacijos kelio dalis iki 2040 m. atves „Renault“ grupę į anglies neutralumą Europoje.

Daugelyje Europos šalių valdžios institucijos, kovodamos su oro tarša, spartina planus apriboti įprastais degalais varomų transporto priemonių naudojimą. Tokiu būdu siekiama, kad po kelerių metų gatvėmis tyliai riedėtų vien tik elektromobiliai.

Visgi dalis ekspertų pripažįsta, kad visą esamą vidaus degimo automobilių parką pakeisti naujais elektromobiliais nei įmanoma, nei pageidautina. Šiuo atveju kaip vienas ateities sprendimų matomas automobilių atnaujinimas, galintis paspartinti energijos transformaciją ir sumažinti anglies dvideginio išmetimą.

Kad nauji elektromobiliai – ne vienintelė išeitis, – siekia įrodyti į prancūzų gamintoja „Renault“. Tam ji pasitelkė gerokai pigesnę alternatyvą: benzininį ar dyzelinį automobilį paversti 100 proc. elektromobiliu. Štai gamykloje Flinse (Prancūzija), be kelių metų senumo „Renault“ automobilio atnaujinimo, galima pakeisti vidaus degimo variklį į elektrinį.

Tiesa, šiuo metu minėtas pasiūlymas galioja ikoniniams modeliams: „Renault 4“ ir „Renault 5“ bei pirmosios kartos „Twingo“. Bet gamintoja žada, kad laikui bėgant galima bus modernizuoti ir kitų modelių automobilius.

„Renault“ yra pirmasis automobilių gamintojas, bendradarbiaujantis su modernizavimui skirtų komponentų gamintoju „R-fit“. Modernizavimo rinkinį „Renault 4L“ modeliui jau galima įsigyti nuo šių metų vasario už 11 900 Eur. Savo ruožtu „Renault 5“ modeliui skirtą rinkinį bus galima įsigyti nuo 2023-ųjų rugsėjo. Šiuo metu pasiūlymas yra prieinamas Prancūzijoje, kur pagal reglamentus gamintojas leidžia atlikti tokius pakeitimus.

Virsmas – per kelias dienas

Vidaus degimo varikliu aprūpintos transporto priemonės pertvarkymas į elektrinę taikomas visoms senesnėms nei penkerių metų transporto priemonėms su benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Šią „operaciją“ atlieka įgalioti automobilių techninės priežiūros ir remonto specialistai, o jos metu montuojami jau pagaminti rinkiniai.

Minėtas procesas trunka nuo kelių valandų iki keleto dienų, priklausomai nuo modelio. Po pertvarkymo automobiliui suteikiama garantija. Atlikus transformaciją, transporto priemonės registracijos liudijimas turi būti atnaujintas, kad būtų patvirtintas variklio galios šaltinio pakeitimas. Beje, po modifikacijos klasikiniam automobiliui būtina iš naujo atlikti techninę apžiūrą.

Esminė sąlyga, keliama inžinieriams, – išlaikyti automobilio svorį, neviršijantį 120 proc. pirminio nustatyto svorio. Šį apribojimą diktuoja saugumo sumetimai. Šiuo atveju visos sudedamosios dalys, pavyzdžiui, stabdžiai ir pakaba, suprojektuotos atsižvelgiant į konkretų svorį.

Minėti reikalavimai yra esminė priežastis, kodėl per sunkūs akumuliatoriai negali būti montuojami į klasikinius automobilius ir jų rida po transformacijos bus apribota maždaug iki 90 km. Po pertvarkymo klasikiniai automobiliai bus prilyginami naujiems elektromobiliams, todėl jiems bus taikomos elektromobilių lengvatos ir 2 metų garantija. Be to, transporto priemonei ir toliau bus taikomos tokio paties dažnumo techninės apžiūros kaip ir anksčiau.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kokie automobiliai nuvertėja labiausiai?
  2. Parduodami automobiliai slepia begalę trūkumų
  3. Nevalyti automobiliai kelia nemažai pavojų
  4. Ilgapirščių taikinys – automobiliai
  5. Vilniuje automobiliai bus statomi išmaniai
  6. Automobiliai dažniausiai apdaužomi 3 ir 6 valandą ryto
  7. Kas labiau teršia – elektromobiliai ar dyzeliniai automobiliai?
  8. Šį pusmetį naudoti automobiliai nepigs
  9. Patikslinti eismo ribojimai liepos 7–13 dienomis
  10. Kaip elektromobilis gali atsipirkti greičiau
  11. Pritarta VRM siūlymui vietoje 4 dokumentų vežiotis vieną
  12. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  13. Automobilių dalių vagims karantinas – „pats darbymetis“, įspėja draudikai
  14. Artėja metas, kai reikės keisti padangas
  15. Vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Eurolygos turas #1
Lietuvoje

Eurolygos startas – ar „Žalgiris“ sugrįš tarp geriausių?

2025 10 01
Virgilijus Alekna
Lietuvoje

Socialdemokratai politizuoja sporto finansavimo valdymą, pastebi liberalai

2025 10 01
Senas automobilis
Lietuvoje

Vairuotojams nebenaudojamo automobilio atsisakyti bus paprasčiau

2025 10 01
Pinigai, biudžetas | pixabay.com, Bru-nO nuotr.
Lietuvoje

Artėjama prie naujosios Nacionalinės kolektyvinės sutarties pasirašymo

2025 10 01
Karvė
Lietuvoje

Ūkių apsaugai nuo užkrečiamųjų ligų grėsmės – pustrečio milijono eurų

2025 10 01
Miškas
Gamta ir ekologija

EK svarsto dar metams nukelti Kovos su miškų naikinimu reglamento pradžią

2025 10 01
Vyriausybė | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Dėl padėties Zaporižios atominėje elektrinėje Lietuvos gyventojams grėsmės nėra

2025 10 01
Lėktuvas
Lietuvoje

Pradėti skrydžiai iš Palangos į Šarm aš Šeichą ir Hurgadą

2025 10 01

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Mikabalis apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • +++ apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • +++ apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • Rimgaudas apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Nuo vietinės parduotuvės iki pardavimų visoje Europoje: kaip ištrūkau iš 95 % spąstų
  • Eurolygos startas – ar „Žalgiris“ sugrįš tarp geriausių?
  • Socialdemokratai politizuoja sporto finansavimo valdymą, pastebi liberalai
  • Vairuotojams nebenaudojamo automobilio atsisakyti bus paprasčiau

Kiti Straipsniai

Senas automobilis

Vairuotojams nebenaudojamo automobilio atsisakyti bus paprasčiau

2025 10 01
Miško burtai 2024

„Miško burtai 2025“: išskirtiniai žygiai ir nepamirštamos patirtys gamtoje visai šeimai

2025 10 01
Burbiškio dvare – paskutinė galimybė iš sodininkės išgirsti gėlių istorijas

Burbiškio dvare – paskutinė galimybė iš sodininkės išgirsti gėlių istorijas

2025 10 01
Diržo krepšys. XIV a. pab. – XV a. pr. Oda. Matmenys: aukštis apie 18,5 cm, plotis apie 20,5 cm, storis apie 2,5 cm. Blaževičius P. [ir kt.], Vilniaus Žemutinės pilies valdovų rūmai. Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės Valdovų rūmų rytinio korpuso šiaurinio priestato archeologinių tyrimų 2003, 2006–2007 m. ataskaita, radinio inv. Nr. O1

Valdovų rūmuose pristatomas diržo krepšys, surastas 2007 m. atliekant archeologinius tyrimus

2025 10 01
Europos kultūros dienų renginyje Daugyvenės muziejus pakvietė pažinti dvarus

Europos kultūros dienų renginyje Daugyvenės muziejus pakvietė pažinti dvarus

2025 10 01
Brandos egzaminai

Ministrės 10 pridėtų balų gali sudominti ir Konstitucinį Teismą

2025 09 30
Julius Sabatauskas

Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus

2025 09 30
Informacinis stendas

Magistraliniuose keliuose – nauji stendai

2025 09 30
Kompiuteris

Keisis bankinių pavedimų tvarka: į ką atkreipti dėmesį?

2025 09 30
Per vasarą Lietuvos geologijos tarnyba paėmė 200 požeminio vandens mėginių

Per vasarą Lietuvos geologijos tarnyba paėmė 200 požeminio vandens mėginių

2025 09 30

Skaitytojų nuomonės:

  • Mikabalis apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • +++ apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • +++ apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • Rimgaudas apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • +++ apie Eurolygos startas – ar „Žalgiris“ sugrįš tarp geriausių?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Baldai |gintarobaldai.lt nuotr.

Netvarkos namuose atsikratyti padės 4 patarimai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai