Penktadienis, 22 rugsėjo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Šylantys orai ragina „žadinti“ namelius ant ratų

www.alkas.lt
2023-05-21 11:05:35
0
Kemperis | V. Valiukevičiaus nuotr.

Kemperis | V. Valiukevičiaus nuotr.

Orams vis labiau šylant, kemperių entuziastai jau pradeda skaičiuoti dienas iki pirmosios kelionės po žiemojimo. Kad ji pavyktų kuo sklandžiau, reikia ne tik teisingai „pažadinti“ savo namelį ant ratų, bet ir įsidėmėti kelis vertingus patarimus, kurie leis sutaupyti bei nepervargstant mėgautis nauju nuotykiu.

Laisvė rinktis kryptį – ir neišlaidauti

„Didžiausias kelionės kemperiu privalumas – laisvė, – įsitikinęs patyręs keliautojas, rašytojas ir kemperių žinovas Valdas Valiukevičius. – Kelionei kemperiu nereikia smarkiai planuoti: jeigu turite nuosavą, galite išvykti išsyk, kai tik turite laisvo laiko.

Kelionės kryptį galite pasirinkti akimirksniu. Jeigu galvojote važiuoti Kroatiją, bet ją tuo metu užklupo karščio banga, tuomet sukate vairą gaivesnės Norvegijos link. Lygiai taip pat galite pakeisti kryptį ir jau pačios kelionės metu.“

Dar vienas privalumas – pasirinkus šią transporto priemonę, nereikia iš anksto užsisakyti viešbučių ar sudaryti išsamų maršrutą, nes kur sustojote – ten namai. Europą su kemperiu išnaršęs keliautojas patikina, kad mūsų žemyne yra šimtai tūkstančių vietų, kur galima nemokamai sustoti nakvynei.

„Jeigu kemperis yra autonomiškas, nereikia išlaidauti kempinguose. Autonomiški nameliai ant ratų turi savas saulės elektrines, dideles vandens talpas. Juose yra visi patogumai – salono vėsinimas, šildymas, tualetas, dušas, viryklė, šaldytuvas“, – pasakoja V. Valiukevičius.

Galiausiai, kelionės metu nereikia gaišti laiko ir švaistyti pinigų ieškant restoranų, nes virtuvė ir šaldytuvas važiuoja kartu. Patogiame kemperyje galima gyventi ne dienas ar savaites, o mėnesius.

Jis pastebi, kad daugybė Šiaurės Europos kemperistų žiemą gyvena Pietų Europos pakrantėse ar Maroke. Sausio mėnesį tai išbandė ir pats V. Valiukevičius – su žmona kelias savaites keliavo po Maroką ir mėgavosi šiluma bei naujais įspūdžiais.

Tačiau kad išties lengvai būtų galima pasimėgauti kemperio suteikiama laisve, prieš išriedant su juo į naująjį sezoną, svarbu transporto priemonę tinkamai parengti.

Svarbiausi pavasariniai darbai

Kaip rudenį reikia paruošti kemperį žiemai, taip pavasarį būtina patikrinti, kaip jis peržiemojo, pabrėžia V. Valiukevičius, šiemet su kemperiu jau spėjęs išvažinėti ne tik egzotiškąjį Maroką, bet ir pakeliauti Ispanijoje.

„Kemperis yra du viename – tai ir automobilis, ir namas. Rūpinantis pirmuoju, pavasarį reikia patikrinti automobilio skysčius, ar niekas neteka. Reikia patikrinti stabdžius, ar jie nesurūdijo, ar veikia efektyviai. Taip pat – padangas, ar jos nesideformavo stovėdamos vienoje vietoje. Norint to išvengti, prieš žiemą padangas reikia maksimaliai pripūsti“, – patarimais dalijasi kemperių žinovas.

Darbų sąrašas laukia ir rūpinantis nameliu, kuriam reikia atskiros patikros. Pasak keliautojo, jame reikia patikrinti, ar per žiemą neatsirado drėgmės, patikrinti elektros sistemą, vandentiekį, kanalizaciją.

„Kiek ir kokių darbų lauks – priklauso ir nuo to, kaip gerai parengėte kemperį žiemojimui. Pavyzdžiui, jeigu rudenį jo sistemoje palikote vandens, galimi nemalonūs atradimai – nuo šalčio sutrūkę vamzdžiai, čiaupai“, – įspėja V. Valiukevičius.

Patarimai, kad kelionė pavyktų

Daug metų su kemperiu Europoje ir už jos ribų keliaujantis V. Valiukevičius pastebi, kad „kemperistų“ bendruomenė šalyje vis plečiasi. Viena vertus, šią transporto priemonę išbando vis daugiau žmonių, o pamėginę – nori taip keliauti vėl ir vėl. Kita vertus, šalyje daugėja kemperių nuomos kompanijų, tad keliautojams nebūtina investuoti į savą kemperį, jie gali nesunkiai išsirinkti tinkamą su specialistų pagalba.

Aktyvus keliautojas visgi pastebi, kad nepatyrusiems naujokams leidžiantis į pirmą tokią kelionę atsiranda nemažai iššūkių, kurie gali brangiai atsieiti tiek laiko, tiek emocijų prasme.

„Planuojant kelionę, patariu išvengti tipinių klaidų, kurios gimsta dėl pernelyg didelio noro sutaupyti. Kaip žinia, kemperio nuoma parai kainuoja 80–200 eurų, tad žmonės stengiasi nuomotis kuo trumpesniam periodui, įveikti kuo didesnį atstumą  ir važiuoti kuo didesne kompanija“, – pastebėjimu dalijasi keliautojas.

Tačiau einant tokiu keliu rezultatas gali būti nedžiuginantis – kemperis, pasak V. Valiukevičiaus, visgi yra skirtas vienai šeimai, tad nereikėtų stengtis susigrūsti šešiese ar septyniese. Kelias savaites taip leidžiant laiką mažoje erdvėje gali nukentėti ir kelionės kokybė, ir draugystės.

„Taip pat nereikia svajoti, kad per savaitę apžiūrėsite Italiją, pailsėsite Kroatijoje ar aplankysite Prancūzijos įžymybes. Taip, tai įmanoma, bet jūsų tuomet lauks darbas, o ne atostogos. Optimalus kelionės atstumas per dieną yra 300–400 kilometrų.

Mano patarimas – planuoti lėtą važiavimą, sustojant vienoje vietoje po 2 naktis, kad galėtumėte pajusti naujų vietų gyvenimo džiaugsmą“, – pataria keliautojas.

Sutaupyti laiko ir jėgų kelionėje leidžia ir kombinuotas keliavimo būdas – dalį ilgo važiavimo greitkeliais iškeičiant į naktį kelte.

„Keliautojai vis dažniau į savo keliones įtraukia keltus – pernai dalimi Baltijos jūros reisų jau vyko netgi daugiau keleivių nei priešpandeminiais 2019-aisiais, – sako keltų operatoriaus „DFDS Seaways“ rinkodarinių kampanijų vadovė Neringa Sinkevičienė. – Prie to prisideda pastaraisiais metais sugrįžęs „AUTOstogų“ – kelionių automobiliu – bumas, kuris išaugino ir kemperių gerbėjų gretas.

Tokie keliautojai vertina patogumą ir laisvę, todėl patrauklia alternatyva nuobodesnėms atkarpoms per kaimynines šalis jiems tampa keltas: kelte galima puikiai pailsėti, išsimiegoti ir papusryčiavus tęsti savo kelionę jau Vokietijoje ar Švedijoje.“

Ji pastebi, kad vasaromis išauga keliautojų kemperiais skaičius tiek į Kylio, tiek į Karlshamno uostus. Pirmasis tampa vartais į puikia infrastruktūra kemperistams garsėjančią Vokietiją ir tolimesnes Vakarų Europos šalis, o antrasis – gerokai sutrumpina kelionę į pasakiško grožio Skandinaviją.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Poilsiautojai suskubo užpildyti lėktuvus
  2. Gera žinia keliautojams: draudimas galios ir koronaviruso atveju
  3. Didėjant užsikrėtusiųjų skaičiui gyventojai raginami rimtai pagalvoti dėl kelionių į Ispaniją
  4. Koronaviruso paveiktų šalių sąrašą papildė Kirgizija
  5. Susisiekimas traukiniais tarp miestų išlieka, keleiviams patariama pasirūpinti dokumentais
  6. Keliautojai jau galvoja, kur norėtų apsilankyti kitais metais
  7. Seimas linkęs grįžti prie ankstesnės pinigų grąžinimo už neįvykusias keliones tvarkos
  8. Lietuvos keliautojų nuotaikos – geriausios Baltijos šalyse
  9. Gido diena: kokios naujovės laukia keliautojų?
  10. Seimas pritarė pirmumui keltis į Neringą
  11. Lietuviai kemperius tiesiog graibsto
  12. Žiemos atostogos kainuos brangiau
  13. Į pagalbą keliautojams – nemokamos programėlės
  14. Keletas patarimų skrendantiems atostogų
  15. Kelionės į Nidą – ar tikrai pamatyti Negyvąsias kopas yra prabanga?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Autobusai | vilnius.lt nuotr.

Vilnius imasi pokyčių viešajame transporte

2023 09 21
Ekspertai pataria ką reikia žinoti apie starterių priežiūrą | unsplash.com, S. Ro nuotr.

Ekspertai pataria: ką reikia žinoti apie starterių priežiūrą

2023 09 20
Troleibusas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Tam tikroms grupėms siūloma keliauti nemokamai

2023 09 19
Lėktuve | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Lietuviai renkasi ir netikėtas kelionių kryptis

2023 09 17
sumin.lt nuotr.

Eismo saugumą lemia ir jausmai

2023 09 17
Tinkamo padangų montavimo svarba | gpadangos.lt nuotr.

Tinkamo padangų montavimo svarba

2023 09 14
Knygos | pixabay.com, lil foot nuotr.

12 knygų, kurios paaiškina kas yra grafinis dizainas

2023 09 14
Nuo kovo vidurio prasideda didieji kelių statybos darbai

Gerinamas eismas magistrale Vilnius-Klaipėda

2023 09 14
Google reklama | reklamainternete nuotr.

Norite naudotis adwords reklama? Štai kas gali jus pašalinti iš sistemos

2023 09 08
Šviesoforas | S. Žiūros nuotr.

Vilniuje daugėja baltos spalvos rodyklių

2023 09 05
Rodyti daugiau

Naujienos

Kvietimas kurti pašto ženklus 2024 | Lietuvos pašto nuotr.
Lietuvoje

Lietuvos paštas kviečia sukurti 8 pašto ženklus 

2023 09 22
Siūloma leisti sumedžioti 341 vilkų | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Siūloma leisti sumedžioti 341 vilkų

2023 09 22
Lietuvių kalba | lietuviukalbosmokytojas.lt nuotr.
Kalba

Rugsėjo 25 d. bus atidaryta paroda „Lietuvių kalba. Myliu…“

2023 09 22
LŠMPS pirmininku perrinktas Egidijus Milešinas
Lietuvoje

Sutarti esminiai pokyčiai švietimo sistemoje

2023 09 22
I-ąją vietą užėmęs Naglio Baltušniko sukurtas 47-asis pasiūlymas | kpd.lrv.lt nuotr.
Kultūra

Išrinktas nacionalinio M. K. Čiurlionio kelio ženklas

2023 09 22
Žemės ūkis | zum.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Ar ūkininkaujantys ekologiškai sulauks didesnių išmokų?

2023 09 22
Rusofašistai nepraeis! | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Didžiausia stichinė nelaimė – Rusija

2023 09 21
Lietuva pasirašė Europos plastiko paktą
Lietuvoje

Gamintojams didės atsakomybę už aplinkos taršą

2023 09 21

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimgaudas apie M. Kundrotas. Ar istorija žudo?
  • Mozaika apie M. Kundrotas. Slinktis į vulgarybę
  • jo apie V. Sinica. Švietimo ministras kaip švietimo krizės simbolis: „Nežinau, kiek yra lyčių, aš ne ekspertas“
  • Anupras Duokpinigauskis apie M. Kundrotas. Slinktis į vulgarybę

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Lietuvos paštas kviečia sukurti 8 pašto ženklus 
  • Bitkoinai ir „Bitcoin Cash“
  • Siūloma leisti sumedžioti 341 vilkų
  • M. Kundrotas. Slinktis į vulgarybę
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Vilnius imasi pokyčių viešajame transporte

by Ditė Česėkaitė
2023 09 21
0
Autobusai | vilnius.lt nuotr.

Gera žinia vilniečiams ir miesto svečiams – jau 2024 m. Vilniaus miesto viešajame transporte už vienkartinius kelionės bilietus bus galima...

Skaityti toliau

Ekspertai pataria: ką reikia žinoti apie starterių priežiūrą

by daiva
2023 09 20
0
Ekspertai pataria ką reikia žinoti apie starterių priežiūrą | unsplash.com, S. Ro nuotr.

Sugedus jūsų automobiliui ir diagnozavus, kad jo gedimas yra starteryje, mes visi imame ieškoti, kur ir kaip įsigyti starterį pigiau....

Skaityti toliau

Tam tikroms grupėms siūloma keliauti nemokamai

by Ditė Česėkaitė
2023 09 19
0
Troleibusas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Vilniaus savivaldybės taryboje trečiadienį bus svarstomas opozicinės socialdemokratų partijos siūlymas leisti Vilniaus viešuoju transportu nemokamai naudotis moksleiviams, studentams, pensininkams, neįgaliesiems...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimgaudas apie M. Kundrotas. Ar istorija žudo?
  • Mozaika apie M. Kundrotas. Slinktis į vulgarybę
  • jo apie V. Sinica. Švietimo ministras kaip švietimo krizės simbolis: „Nežinau, kiek yra lyčių, aš ne ekspertas“
  • Anupras Duokpinigauskis apie M. Kundrotas. Slinktis į vulgarybę
  • jo apie V. Sinica. Švietimo ministras kaip švietimo krizės simbolis: „Nežinau, kiek yra lyčių, aš ne ekspertas“
Kitas straipsnis
Alma Adamkienė | wikipedia.org nuotr.

Mirė prezidento V. Adamkaus žmona Alma Adamkienė

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | kemi.lt | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | ket testai | Interjero detalės

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai