Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) ir „Škoda Group“ atstovai pasirašė pirkimo laimėtojo sutartį ir pradeda naujų troleibusų gamyba. Iš viso čekai gamins 91 troleibusą su autonomine rida, pirmieji „Škoda 32Tr“ troleibusai Vilnių pasieks 2024 metų vasaros pabaigoje. Vieno troleibuso kaina – 574 990 eurų, o bendra sandorio vertė – 52,3 mln. eurų.
Spaudos konferencijos metu Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas pažymėjo, kad viešojo transporto sistemos laukia tikrai dideli darbai ir iššūkiai, o tokie įvykiai žymi teisingą Vilniaus pasirinktą kryptį.
„Troleibusai yra viena iš mažiausiai taršių transporto priemonių, tad per artimiausius kelerius metus esame pasiryžę nupirkti mažiausiai 159 naujus autonominės ridos troleibusus, investuoti į kontaktinio tinklo atnaujinimą ir smarkiai išplėsti A juostų tinklą spartesniam viešojo transporto judėjimui. Tokios šalys, kaip Šveicarija, Prancūzija, Austrija, Čekija ar Lenkija didina investicijas į troleibusų plėtrą ir naujus projektus. Ateityje visas viešasis transportas pereis į elektrinį transportą arba naudos alternatyvių degalų rūšis, tačiau kol infrastruktūra yra vystoma, troleibusų parko atnaujinimas yra reikšmingas žingsnis, prisidedantis prie Vilniaus, kaip žaliojo miesto iki 2025-ųjų, vizijos“, – teigė meras.
Vit Korsel, Čekijos Respublikos ambasadorius Lietuvoje, pasidžiaugė, kad Čekijos gamintojai prisideda prie viešojo transporto modernizacijos Vilniaus mieste ir didžiuojasi, kad „Škoda Group“ tvirtai žengia su pažanga tvaraus transporto srityje.
„Škoda 32Tr“ troleibusai – modernūs ir pritaikyti keleivių poreikiams
Šiuolaikinio dizaino „Škoda 32Tr“ troleibusai pradėti gaminti 2018 metais. Pasak „Škoda Group“ komponentų ir autobusų mobilumo prezidento Petr Novotny, čekų gamintojas džiaugiasi, kad savo produktais gali prisidėti kuriant ekologiškesnę ir patogesnę viešojo transporto sistemą Lietuvos žmonėms.
„Didžiuojuosi, kad dar kartą patvirtinome savo, kaip lyderiaujančio troleibusų gamintojo Europoje, poziciją. Mes daug dėmesio skiriame tvarumui ir inovacijoms transporto priemonių gamyboje, todėl galime pasiūlyti savo partneriams sprendimus, kurie yra ir efektyvūs, ir draugiški aplinkai. Baltijos šalys yra vienas svarbiausių mūsų regionų, mes čia jau pristatėme šimtus transporto priemonių ir džiaugiamės bendrais projektais“, – sako P. Novotny.
Gauta konkurencinga kaina
Vertinant troleibusų kainą ir jų eksploatavimo bei remonto kaštus 10 metų laikotarpiui, laimėtoju pripažintas čekų gamintojas „Škoda Group”. Palyginus pirkimo laimėtojo pateiktą kainą su kitais neseniai vykusiais troleibusų pirkimais kitose šalyse, gauti konkurencingi pasiūlymai, atitinkantys rinkos kainą. Troleibusų garantinis aptarnavimas numatytas 5 metams, kurį tiek jo metu, tiek po vykdys bendrovė.
Naujų autonominės ridos troleibusų gamyba po sutarties pasirašymo prasidės birželio mėnesį. Troleibusų pristatymas numatytas partijomis po 20, 35, 28 ir 8 vienetus. Visi troleibusai bus pristatyti 2025 metų pirmąjį pusmetį.
Šiam projektui finansavimas gautas iš Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko (ERPB), finansiniais partneriais taip pat tapo Taivano tarptautinis bendradarbiavimo ir plėtros fonas. Bendrovė dalį finansavimo užsitikrino ir per Klimato kaitos programos lėšas.
VVT sieks klimatui neutralios bendrovės statuso
Pasak VVT generalinio direktoriaus Dariaus Aleknavičiaus, daugelis Europos miestų sugrįžta prie troleibusų kaip netaršios alternatyvos elektriniams autobusams, ne išimtis ir Vilnius.
„Troleibusai su traukos baterijomis ir dinamine įkrovimo sistema nuo kontaktinio tinklo yra efektyvi technologija, turinti didžiulį ekonominį ir aplinkosauginį potencialą. Su naujais troleibusais atsiras galimybės peržiūrėti maršrutus, jie gali būti ilginami ar įveikiami iki 50 proc. be kontaktinio tinklo. Nebus problemų apvažiuoti susidariusias kliūtis eisme, didės eksploatacinis greitis, tuo pačiu ir transporto priemonės panaudojimo efektyvumas. Be abejo, naujos transporto priemonės užtikrins greitesnes, punktualesnes ir patogesnes keliones mūsų keleiviams“, – pažymėjo D. Aleknavičius.
Anot generalinio direktoriaus, VVT turi gerai išvystytą troleibusų infrastruktūrą. Bendrovė intensyviai ruošiasi troleibusų parko atnaujinimui – pradėjo modernizuoti kontaktinį tinklą, įrengs 80 radijo bangomis valdomų iešmų. Per artimiausius metus planuojamas valdymo sistemos ir pastočių atnaujinimas, tuo pačiu vertinamos galimybės pastotes pritaikyti elektrinio transporto įkrovimui.
Kitas svarbus troleibusų atnaujinimo etapas – 68 naujų triašių troleibusų pirkimo paskelbimas. Iki 2026 metų bendrovė atnaujins visą troleibusų parką ir tai prisidės prie bendrovės strateginio tikslo – iki 2030 metų tapti klimatui neutralia bendrove.