Ketvirtadienis, 11 gegužės, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Keliaujančius autobusais pasitinka nežinia

www.alkas.lt
2023-02-28 15:24:37
0
Autobusas | lkva-asociacija.lt nuotr.

Autobusas | lkva-asociacija.lt nuotr.

Pirmas darbas, kurio skubiai gali tekti imtis būsimiems rajonų savivaldybių merams – spręsti tarpmiestinio susisiekimo autobusais iššūkius, teigia Lietuvos keleivių vežimo asociacija (LKVA). Asociacijos vadovas Gintaras Nakutis sako, kad institucijų nesusikalbėjimas šiuo metu rinkoje kelia chaosą, o dėl padėties neapibrėžtumo keleiviai jau dabar negali užsisakyti bilietų kelionėms po balandžio 1 dienos.

„Visuomet sakėme – kad ir kokius pokyčius valstybė šioje rinkoje beįgyvendintų, mūsų visų pagrindinis tikslas turi būti, kad sąlygos keleiviams nepablogėtų. Dabar matome, kad šiam pamatiniam tikslui kyla grėsmių“, – sako G. Nakutis.

Tapo institucinio nesusikalbėjimo įkaitais

Šiuo metu Susisiekimo ministerija jau yra parengusi Kelių transporto kodekso (KTK) pataisas, kuriomis bus apibrėžta liberali patekimo į tolimojo susisiekimo rinką procedūra. Šios pataisos lapkritį buvo aptartos Seimo Ekonomikos komitete, joms pritarta, tačiau galutinis svarstymas atidėtas iki pavasario sesijos.

Anot vežėjų asociacijos prezidento, neapibrėžtumą rinkoje kelia tai, kad nelaukdama minėtų pataisų priėmimo, ministerijai pavaldi Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) paskelbė konkursus, skirtus naujiems vežėjams atrinkti. Motyvuojama tuo, kad dabar galiojančios sutartys su esamais vežėjais baigs galioti balandžio 1 d.

„Susiklosto tokia dviprasmiška situacija: Susisiekimo ministerija parengė pataisas, kad patekimas į rinką būtų liberalus ir nereikėtų konkursų, o jai pavaldi įstaiga – organizuoja konkursą. Kaip šis chaosas bus sprendžiamas, jei Seimas pavasarį priims KTK pataisas, o konkursai jau bus įvykę ir vežėjai maršrutams atrinkti?“, – klausia G. Nakutis.

Anot jo, Vilniaus apygardos administracinį ir Vilniaus apygardos teismus jau yra pasiekę vežėjų ir kitų suinteresuotų asmenų skundai dėl LTSA vykdomo konkurso. Juose keliami ne tik konkurso teisinio pagrįstumo klausimai, bet ir argumentuojama akivaizdžiais praktinio įgyvendinimo trūkumais: pavyzdžiui, niekas negali atsakyti, kaip galima vykdyti maršrutą, kurio reiso tvarkaraštis sudarytas tik viena kelionės kryptimi arba kaip apskaičiuoti paslaugos įkainį, jei nėra nurodytas net preliminarus keleivių skaičius.

Keleiviai piktinasi: negali planuoti kelionių Velykoms

Dabartinių vežėjų sutartys su LTSA baigiasi kovo pabaigoje, nuo balandžio yra stabdomi pardavimai ir žinių teikimas keleiviams apie tarpmiestinių autobusų eismą portale www.autobusubilietai.lt, autobusų stotyse, turizmo informaciniuose centruose ir kituose informacijos kanaluose.

„Jau dabar sulaukiame pasipiktinusių keleivių skambučių – kodėl negalima užsisakyti bilieto iš anksto, susižinoti maršruto? Savaitė, kai bus sustabdytas tiek bilietų pardavimas, tiek informacijos teikimas – priešvelykinė, kai tradiciškai autobusais keliaujama daugiau. Tai Lietuvos gyventojams ir šalies svečiams gali turėti ypač neigiamos įtakos. Žmonės nežinos nei kaip važiuos autobusai, nei kaip nusipirkti bilietą“, – teigia bendrovės „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.

Klaipėdos autobusų parko generalinio direktoriaus Vaido Ramanausko teigimu, visa ši padėtis – tai dar viena nežinomybė ir keleiviams, ir vežėjams.

Neturime supratimo, kaip dirbti toliau, kaip planuoti ateitį. Tenka aiškintis keleiviams, kodėl negalime jiems suteikti informacijos apie autobusų eismą Velykų švenčių laikotarpiu, teisintis, jog tai – ne mūsų, vežėjų, problema. Nežinomybė atbaido keleivius, skatina juos rinktis kitus keliavimo būdus, nors valstybė teigia žengianti Žaliojo kurso keliu ir teikianti prioritetą viešajam transportui“, – sako V. Ramanauskas.

Tuo metu Rokiškio autobusų parko direktorius Antanas Taparauskas teigia, kad apskritai nėra aišku, kaip keleiviai galės iš rajonų nuvykti į didžiuosius miestus.

„Gali nutikti taip, kad žmonės, užsiregistravę pas gydytojus, laukę eilėje apie pusmetį ir suplanavę važiavimus po balandžio 1-osios, liks be galimybės nuvykti taip lauktos konsultacijos. Galbūt kam nors tai – gyvybės ir mirties klausimas“, – pabrėžia A. Taparauskas.

Siūlo sprendimą

Vežėjų atstovai nesupranta, kam LTSA prireikė skelbti konkursą, kol tebevyksta Susisiekimo ministerijos parengtų pataisų projekto svarstymas Seime.

„Mūsų manymu, visų pirma derėtų sulaukti teisinio tolimojo susisiekimo autobusais reguliavimo, Seimo sprendimų, nes kitaip pasekmės gali atsiliepti daugeliui mūsų šalies gyventojų“, – sako G. Nakutis.

Jo teigimu, iki tol, kol bus priimtos KTK pataisos ir įsigalios naujas teisinis reguliavimas, dabartiniams keleivių vežėjams galėtų būti išduoti laikini leidimai vežti keleivius turimais maršrutais.

„Tokiu atveju neliktu dviprasmybės, keleiviai net nepajustų, kad kažkas pasikeitė įstatymuose. Jie jau dabar vėl galėtų įsigyti bilietus iš anksto, žmonėms nereikėtų nerimauti iki paskutinės kelionės dienos – pavyks ar nepavyks? Turime ieškoti geriausio sprendimo keleiviams jau dabar, nes priešingu atveju pirmas darbas, kurio turės imtis naujai išrinkti rajonų merai – spręsti užgriuvusias susisiekimo problemas“, – pažymi G. Nakutis.

Nuogąstavimą, kad šalyje gali sumažėti tarpmiestinių autobusų maršrutų ir gyventojams taps sunkiau pasiekti kitus miestus žiniasklaidoje praėjusią savaitę išreiškė ir Lietuvos savivaldybių asociacija.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ministerija rengia susisiekimo autobusais reformą
  2. Autobusais vėl galima bus keliauti į Varšuvą, Berlyną ir Prahą
  3. 80-mečiai keleiviai Vilniaus autobusais ir troleibusais gali važinėti už 10 litų per metus
  4. Sostinėje keleivius pasitinka naujos švieslentės
  5. Nuolaida važiuoti autobusais ir traukiniais turi galioti visiems moksleiviams
  6. Keleivių vežėjai ragina atsisakyti reformos
  7. „Lietuvos geležinkeliai“ naujuoju maršrutu ruošiasi sujungti Kauną su Varšuva
  8. Autobusai dar vyksta į Baltarusiją, vežėjai stebi padėtį
  9. Keleivių vežėjai sako negalėsiantys užtikrinti, kad visi keleiviai turėtų Galimybių pasą
  10. Vežėjai žada sklandžias siuntų keliones
  11. Brangstant degalams, gali brangti ir kelionės
  12. Kaip sudominti vairuotojo darbu?
  13. Keleivių vežėjai: padėtis keliuose negerėja
  14. Klaipėdai skirta 4 mln. 6 elektriniams autobusams
  15. Ribojant traukinių eismą daugės autobusų

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Vievio viadukas | lakd.lt nuotr.

Bus leidžiamas eismas Vievio viaduku

2023 05 11
Funikulierius | wikipedia.org nuotr.

LKVA siūlo naujas susisiekimo priemones

2023 05 10
Autobusas | vilnius.lt nuotr.

Važiuojant autobusu – pasakojimai apie Vilnių

2023 05 10
Priverstinis automobilių nuežimas | S. Žiūros nuotr.

Kyla įkainiai už priverstinį nuvežimą

2023 05 07
VNO po rekonstrukcijos | ltou.lt nuotr.

Vilniaus oro uostas pasikeis neatpažįstamai

2023 05 05
Aplinkelis | sumin.lrv.lt nuotr.

Ruošiamasi tiesti Jonavos pietrytinį aplinkelį

2023 05 03
Aplinkos apsaugos departamento logotipas | aad.lrv.lt nuotr.

Gegužę – aplinkosauginkų patikros miškuose

2023 04 30
Eismas mieste | sumin.lt

7 iš 10 lietuvių automobiliu naudojasi kasdien

2023 04 29
Dviratis | neringa.lt nuotr.

Kelionių dviračiu į Neringą dar geriau neplanuoti

2023 04 29
Ilgiausias šalyje pažintinis takas per pelkę dar pailgėjo

Atostogoms Lietuvoje – nepakartojamas lietuviškų kraštovaizdžių grožis

2023 04 25
Rodyti daugiau

Naujienos

Vievio viadukas | lakd.lt nuotr.
Lietuvoje

Bus leidžiamas eismas Vievio viaduku

2023 05 11
Petras Gražulis | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.
Lietuvoje

Dėl Vilniaus gatvių – kreipimasis į prokurorus

2023 05 11
Gamta | vstt.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Gamtos pažinimo moko be vadovėlių!

2023 05 11
Turiu kelių avilių bityną. Ar reikia jį registruoti? | vmvt.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Turiu kelių avilių bityną. Ar reikia jį registruoti?

2023 05 11
Susitikimas | lrs.lt nuotr.
Istorija

A. Jakavonytė: Nukentėjusieji nuo okupacijų turi sulaukti daugiau dėmesio iš savivaldybių

2023 05 11
Kėdainiai rinko gražiausius lietuviškus įmonių pavadinimus | vki.lrv.lt nuotr.
Kalba

Kėdainiai rinko gražiausius lietuviškus įmonių pavadinimus

2023 05 11
Seime atidaryta paroda „Lietuvos Puodžių karalių darbai“ | lrs.lt nuotr.
Etninė kultūra

Seime atidaryta paroda „Lietuvos Puodžių karalių darbai“

2023 05 11
Karas Ukrainoje | Alkas.lt nuotr.
Ukrainos balsas

Kam ruošiasi Rusija?

2023 05 10

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Morta apie S. Buškevičius. Kodėl Lenkija pervadino Kaliningradą į Karaliaučių (Królewiec)?
  • jo apie S. Buškevičius. Kodėl Lenkija pervadino Kaliningradą į Karaliaučių (Królewiec)?
  • to šiaip apie D. Apalianskienė. Lietuvių kalbos naikinimai ir kitos kasdienybės
  • Žemyna apie S. Buškevičius. Kodėl Lenkija pervadino Kaliningradą į Karaliaučių (Królewiec)?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Bus leidžiamas eismas Vievio viaduku
  • Dėl Vilniaus gatvių – kreipimasis į prokurorus
  • Gamtos pažinimo moko be vadovėlių!
  • Turiu kelių avilių bityną. Ar reikia jį registruoti?
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Bus leidžiamas eismas Vievio viaduku

by Ditė Česėkaitė
2023 05 11
0
Vievio viadukas | lakd.lt nuotr.

Po atliktų apkrovų bandymų, planuojama pilnai paleisti eismą naujuoju Vievio (Paparčių) viaduku. Taip pat š. m. gegužės 16 d. planuojamas...

Skaityti toliau

LKVA siūlo naujas susisiekimo priemones

by Ditė Česėkaitė
2023 05 10
0
Funikulierius | wikipedia.org nuotr.

Lietuvos keleivių vežimo asociacija parengė Kelių transporto kodekso pataisas, kurių tikslas  – pripažinti funikulierius ir kabamųjų lynų kelių keltuvus keleivinėmis...

Skaityti toliau

Važiuojant autobusu – pasakojimai apie Vilnių

by Ditė Česėkaitė
2023 05 10
0
Autobusas | vilnius.lt nuotr.

Psivažinėti išskirtine trajektorija net per tris miestus 68-uoju autobusu ir studijuoti Vilnių pakeliui siūloma naujuoju „Neakivaizdinio Vilniaus“ audiomaršrutu „Iš Vilniaus...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Morta apie S. Buškevičius. Kodėl Lenkija pervadino Kaliningradą į Karaliaučių (Królewiec)?
  • jo apie S. Buškevičius. Kodėl Lenkija pervadino Kaliningradą į Karaliaučių (Królewiec)?
  • to šiaip apie D. Apalianskienė. Lietuvių kalbos naikinimai ir kitos kasdienybės
  • Žemyna apie S. Buškevičius. Kodėl Lenkija pervadino Kaliningradą į Karaliaučių (Królewiec)?
  • Aha apie Vėl kviečia „Šeimų maršas“
Kitas straipsnis
Atidengtas paminklas A. Smetonai | palanga.lt nuotr.

Prezidentas Gitanas Nausėda: A. Smetona buvo itin ryški asmenybė

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | Pirčių pasaulis

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai