Ketvirtadienis, 3 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Auga ekologiško dyzelino paklausa

www.alkas.lt
2022-09-15 11:25:55
1
Sunkvežimis greitkelyje | Bendrovės nuotr.

Sunkvežimis greitkelyje | Bendrovės nuotr.

Kol gamintojai ieško būdų, kaip atpiginti elektrinės pavaros technologiją sunkiajam transportui, rinkos dalyviai žvalgosi į jau dabar pasiekiamus sprendimus.

Vienu tokių įvardijamas iš hidrinto augalinio aliejaus (angl. Hydrotreated Vegetable Oil, HVO) gaminamas biodyzelinas – ekologiški degalai iš atsinaujinančių žaliavų.

Šiandien tai viena „žaliausių“ degalų alternatyvų dyzeliniams automobiliams.

HVO gaminamas tik iš maisto atliekų ar panaudotų medžiagų – pavyzdžiui, vaisių likučių ar sukepusio aliejaus, todėl priskiriamas prie atsinaujinančių šaltinių.

Biodyzelinu varomi automobiliai į aplinką išmeta iki 90 proc. mažiau CO2, 30 proc. mažiau kietųjų dalelių ir 9 proc. mažiau NOx, palyginti su iškastinės kilmės dyzelinu.

Vis daugiau transporto gamintojų – nuo „Scania“ ar „Volvo Trucks“ iki „Audi“ – skelbia, kad jų dyzelinių automobilių varikliai tinkami biodyzelinui ar įvairiems jo mišiniams naudoti.

„Biodyzelinas yra pagamintas iš atsinaujinančių žaliavų – tai ypač svarbu.

Galimybė kurti tokį svarbų žiedinės ekonomikos šaltinį yra labai svarbi, ieškant alternatyvų tradiciniams degalams“, – pažymi Artūras Michejenko, bendrovės „DKV Mobility Baltics“ vadovas.

Gerėja prieinamumas

Transporto ir gamybos pramonės atstovai skaičiuoja, kad grynas biodyzelinas gali padėti sparčiau pasiekti griežtus Europos Sąjungos taršos mažinimo ir ekologiškų energijos šaltinių naudojimo tikslus.

Toks pasirinkimas taip pat turėtų realios įtakos mūsų visuomenės sveikatos gerinimui.

HVO gamybos technologija žinoma jau ne vienus metus. Jos pirmasis garsintojas buvo suomiškas „Neste“ prekių ženklas, tiekęs biodyzeliną Lietuvoje, Latvijoje, Suomijoje ir Švedijoje.

Vakarų Europos tinklai, kaip antai „Total“ ir „Eni“, dabar seka jo pėdomis.

Lenkijoje HVO sėkmingai išbandžiusios „Lotos“ ir „Orlen“ degalinės įsitikino, jog šie degalai kokybės savybėmis nenusileidžia iškastiniam dyzelinui ar net jį pranoksta.

Vis dėlto, ar ekologiškas kuras bus priimtas į rinką, priklauso ne tik nuo jo kainos bei sudėties, bet ir nuo tinklo prieinamumo, įskaitant degalų korteles.

Pavyzdžiui, HVO biodyzelinas siūlomas pirmaujančios Europoje „verslo verslui“ mokėjimų ir sprendimų keliuose platformos „DKV Mobility“ degalų kortelių turėtojams, taip auginant jo prieinamumą.

„HVO vežėjams pradėjome siūlyti jau prieš dvejus metus. Šiandien šis kuras įgauna vis didesnę paklausą“, – sako A. Michejenko.

HVO biodyzelinas gali būti parduodamas grynas (HVO100) arba maišomas su tradiciniu iškastinės kilmės dyzelinu įvairiomis proporcijomis, pavyzdžiui, 30 proc. (HVO30) ar 50 proc. (HVO50).

Grynas HVO dyzelinas leidžia sumažinti jį naudojančios transporto priemonės CO2 emisiją apie 90 proc.

HVO (įskaitant HVO100) puikiai tinka įprastiems šiuolaikiškiems dyzeliniams varikliams be jokių modifikacijų. Štai kodėl pirmaujantys sunkvežimių gamintojai remia jo paplitimą.

Neseniai DAF paskelbė, kad visi jo siūlomi modeliai gali naudoti HVO degalus, o jau kelerius metus tai deklaruoja „Scania“, MAN, „Volvo Trucks“, „Mercedes“, „Renault“ ir „Iveco“.

Degalų kortelė | Bendrovės nuotr.
Degalų kortelė | Bendrovės nuotr.

Kaina – nebe vienintelis veiksnys

Žinovai sutinka, jog aukštesnė nei iškastinio dyzelino kaina kol kas yra biodyzelino naudojimą varžantis veiksnys.

Tačiau Europos žaliasis kursas artina momentą, kai kaina nebebus vienintelis degalų paklausumą lemiantis veiksnys.

Jau dabar „DKV Mobility“ statistikos duomenys rodo, kad, pavyzdžiui, Nyderlanduose ar Belgijoje besipilančiųjų HVO degalus netrūksta nepaisant kainų skirtumo tradicinio dyzelino naudai.

Tai tiesiogiai susiję su ES teisės aktų paketo „Fit for 55“ įvedimu, kuris verčia įmones greitai sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją.

Siekiama, kad jau iki šio dešimtmečio pabaigos Europos valstybėse būtų pasiekti reikšmingi pažangos rodikliai, o šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis sumažėtų bent 55 proc., palyginti su 1990-ųjų lygiu.

Žvelgiant į bendrus įmonių, neatitinkančių ES emisijos reikalavimų, kaštus, sprendimas naudoti švarius degalus sulaukia vis didesnio pritarimo.

Be to, ekologijos reikalavimai apima ne tik transportininkus, bet ir visų tipų gamybos įmones – jos privalės pranešti apie panaudotos atsinaujinančios energijos procentą per visą produkto gamybos ciklą.

„Tarp klientų pasitaiko atvejų, kai transporto įmonės gauna kompensaciją iš savo atstovaujamų klientų už tai, kad vietoj klasikinio dyzelino naudoja žaliąjį dyzeliną.

Priežastis ta, kad kartais lengviau pagerinti savo tvarumo rezultatus investuojant į brangesnius tiekėjo degalus, o ne keičiant visą gamybos liniją.

Taip pat daugėja įmonių, kurios ryžtasi investuoti į žaliuosius sprendimus dėl įvaizdžio, nes taip rinkoje laimi klientų“, – aiškina A. Michejenko.

Degalinė | Bendrovės nuotr.
Degalinė | Bendrovės nuotr.

Socialinė atsakomybė

Be ES reikalavimų, rinką veikia ir spaudimas dėl socialinės atsakomybės. Krovininis ir keleivinis transportas išmeta penktadalį pasaulio šiltnamio efektą sukeliančių dujų.

Didžiausią nemalonaus pyrago riekę – net tris ketvirtadalius – atsiriekia kelių transportas.

Europos Komisijos 2021 m. liepos mėnesį pakoreguotoje Atsinaujinančios energetikos direktyvoje numatyta, kad 7 proc. transporto sektoriuje suvartojamos energijos turėtų būti iš biodegalų.

Būtent tokiu santykiu Lietuvoje biopriedai (HVO arba RRME) maišomi į visose degalinėse parduodamą vasarinį dyzeliną.

Laikantis įsipareigojimų dėl klimato kaitos, per dešimtmetį transporto sektoriuje turėtume sumažinti išmetamų teršalų kiekį 20 proc.

Tokie degalai kaip HVO biodyzelinas gali paspartinti šį pokytį.

Tik klausimas, kaip greitai jie išplis. Pavyzdžiui, DKV tinklas šiuo metu apima apie 20 000 alternatyvaus kuro degalinių.

Prieš dvejus metus Lietuvos Seimo priimtame Alternatyviųjų degalų įstatyme numatyta, kad palaipsniui degalai iš atsinaujinančių energijos šaltinių turi sudaryti vis didesnę vidaus rinkai patiekto benzino ir dyzelino energetinės vertės dalį. Iki 2030 metų ji turės pasiekti 16,8 proc.

Apie „DKV Mobility“

„DKV Mobility“ yra Europoje pirmaujanti verslo verslui (B2B) mokėjimų ir mobilumo paslaugų platforma, skaičiuojanti 90 metų tikslingo augimo istoriją.

Beveik 259 tūkst. mūsų aktyvių klientų, naudodamiesi „DKV Mobility“ paslaugų kortelėmis, gali papildyti savo transporto priemonių degalų bakus ar elektros baterijas, nes jie turi prieigą prie didžiausio šių paslaugų tinklo Europoje.

Tinklas apima apie 67 tūkst. įprastų degalinių, apie 310 tūkst. elektromobilių įkrovimo taškų ir apie 20 tūkst. alternatyviųjų degalų stotelių.

Be to, „DKV Mobility“ yra pirmaujanti kelių rinkliavos paslaugų teikėja Europoje, siūlanti mobilumo sprendimus, įskaitant aptarnavimą maždaug 30 tūkst. remonto dirbtuvių, ir naujoviškus skaitmeninius gaminius.

Taip pat esame PVM susigrąžinimo paslaugų teikimo lyderė – ši sritis yra dalis mūsų siūlomų finansinių sprendimų. 

2021 m., pasitelkusi apie 1 700 darbuotojų, „DKV Mobility“ pasiekė 12 mlrd. Eur apyvartą ir 492 mln. Eur pelną.

Įmonės tikslas – paskatinti pereiti prie tvaraus mobilumo, nes tai – visų mūsų ateitis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Miškų mokslo darbams, kurie skatins naujovėmis grįstą miškininkavimą – 357 tūkst. eurų

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. įsigijau says:
    3 metai ago

    elektromobilį, nes dyzelį pardaviau. Dabar esu labai patenkintas, neteršiu aplinkos, elektra smarkiai pinga, smagu lėkti su vėjeliu, įkrovimo vietų pilna, o dar ir kompensacijos išmokamos. Esu tik už žalią energetiką: vėją, saulę, mėnulį, šiaudus ir pjuvenas.

    „HVO gaminamas tik iš maisto atliekų ar panaudotų medžiagų – pavyzdžiui, vaisių likučių ar sukepusio aliejaus, todėl priskiriamas prie atsinaujinančių šaltinių.“ – ir iš kur tiek vaisių likučių ir smirdančio aliejos nuo spurgyčių, ką?

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kompiuteris
Gamta ir žmogus

3 iš 10 lietuvių tenka dirbti per atostogas

2025 07 03
Vandens duksna
Gamta ir žmogus

Panevėžyje nuo karščio gelbsti vandens dulksna

2025 07 03
Avarija
Lietuvoje

Pernai keliuose mažiau žuvusiųjų, bet iššūkių išlieka

2025 07 03
K. Budrys susitinka su Sviatlana ir Siarhejumi Cichanouskiais
Lietuvoje

K. Budrys: Lietuva dės visas pastangas išlaisvinti politinius kalinius Baltarusijoje

2025 07 03
Frankas Valteris Štainmajeris ir Gitanas Nausėda | R. Dačkaus nuotr.
Lietuvoje

Lietuvoje lankysis Vokietijos Prezidentas

2025 07 03
Kruizinių laivų terminalas
Lietuvoje

Pradedamas vystyti naujas kruizinių laivų terminalas

2025 07 03
Traukiniai
Lietuvoje

Nauji traukiniai Lietuvoje riedės jau kitąmet

2025 07 03
Liepos 6-oji Kaune
Kultūra

Kaunas Valstybės dienai skirtus renginius pradės jau penktadienį

2025 07 03

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie Juodonyse – XXIV prigimtinės kultūros seminaras „Prigimtinė kultūra ir šiuolaikinis dvasingumas“
  • Rimvydas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 2-oji diena (III)
  • +++ apie V. Ruzas. Ką žinome apie memorialinę lentą ant Signatarų namų Vilniuje
  • Giedrius apie K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • 3 iš 10 lietuvių tenka dirbti per atostogas
  • Panevėžyje nuo karščio gelbsti vandens dulksna
  • Pernai keliuose mažiau žuvusiųjų, bet iššūkių išlieka
  • K. Budrys: Lietuva dės visas pastangas išlaisvinti politinius kalinius Baltarusijoje

Kiti Straipsniai

Rimantas Vanagas

R. Vanagas. Tipu tapu į tapatybę

2025 07 03
Pasaulio lietuvių sporto žaidynių 2022 Druskininkuose archyvo nuotr.

Pasaulio lietuvių sporto žaidynės Palangoje suburs apie 3 tūkst. dalyvių

2025 07 03
Lietuvos trispalvė | A. Stanevičius, MLIM archyvo nuotr.

Valstybės dienos proga – kamerinės muzikos magija ir Klaipėdos muziejų lankymas

2025 07 03
Cie Bruboc (Italija) – „Woow!“ | zvejurumai.lt nuotr.

Į Klaipėdą kviečia spalvingoji gatvės teatrų šventė „Šermukšnis“

2025 07 03
Elektra

Vartotojai gaus atnaujintas elektros sąskaitas

2025 07 02
Namai po vandentiekio avarijos | 123RF.com nuotr.

Atostogų išvakarėse – svarbiausi namų darbai

2025 07 02
„Saulės žiedas“

Šiauliuose iškilmingai atidarytas jubiliejinis X tarptautinis folkloro konkursas-festivalis „Saulės žiedas“

2025 07 02
Poilsis gamtoje

Aplinkosaugininkai ragina gamtoje poilsiauti atsakingai

2025 07 02
Mokesčių reforma sumažino savivaldybių savarankiškumą

Mokesčių reforma sumažino savivaldybių savarankiškumą

2025 07 02
S. Burneikaitė. Mintys, grįžus iš Tekančios saulės šalies | Autorės nuotr.

S. Burneikaitė. Mintys, grįžus iš Tekančios saulės šalies

2025 07 02

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie Juodonyse – XXIV prigimtinės kultūros seminaras „Prigimtinė kultūra ir šiuolaikinis dvasingumas“
  • Rimvydas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 2-oji diena (III)
  • +++ apie V. Ruzas. Ką žinome apie memorialinę lentą ant Signatarų namų Vilniuje
  • Giedrius apie K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“
  • Rimvydas apie Juodonyse – XXIV prigimtinės kultūros seminaras „Prigimtinė kultūra ir šiuolaikinis dvasingumas“
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Arvydas Anušauskas | Alkas.lt nuotr.

KAM ruošiasi įsigyti bepiločių orlaivių sistemas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai