Pietinėje Klaipėdos uosto dalyje, Malkų įlankoje, baigta konteinerių krovai skirtų krantinių rekonstrukcija, pasiektas naujas gylio parametras. Uosto direkcijos investicijos UAB Klaipėdos konteinerių terminalui užtikrina galimybę priimti didesnių parametrų „Post Panamax“ tipo laivus, padidinti krovos galimybes ir įmonės konkurencingumą.
„Nauja infrastruktūra įmonei jau leidžia priimti didesnių parametrų „Post Panamax“ tipo laivus krovai, tai reiškia didesnį uosto patrauklumą, efektyvesnę logistinę grandinę krovinių siuntėjams. Krovinių konteineriuose krova Klaipėdos uoste šiuo metu auga sparčiausiai, šių krovinių tipui taip pat taikomos išskirtinės rinkliavų sąlygos, tad tikiu, kad įmonei šio projekto įgyvendinimas kartu atveria ir naujas konkurencines sąlygas“, – pabrėžia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
2019 m. pradėtos ir šių metų viduryje baigtos krantinių rekonstrukcijos metu iš viso sutvarkyta 781 metro ilgio atkarpa. Rekonstrukcijos metu įrengta nauja krantinių įlaidinė sienutė, papildomas pokraninis bėgis naujiems STS tipo kranams, rekonstruoti lietaus nuotekų surinkimo tinklai.
Krantinėse įrengta nauja trinkelių danga, nauji atmušai, švartavimo stulpai. Krantinių rekonstravimui buvo panaudota daugiau kaip 5,2 tūkst. tonų metalo konstrukcijų, 4,2 tūkst. kubinių metrų betono. Prie krantinių pasiektas 14 metrų gylis.
„Krantinių rekonstrukcija ir prie jų pasiektas didesnis gylis leis padidinti terminalo krovą iki 700 tūkst. TEU per metus. Žengiame į platesnių krovos galimybių etapą ir toliau tęsiame investicijas į naują, aplinkai draugišką krovos techniką, perplanuojame konteinerių sandėliavimo aikštelę, įsisaviname papildomą 40 tūkst. m2 teritoriją. Artimiausiuose planuose – terminalo apšvietimo rekonstrukcija ir automatizuotų vartų statybos projektas, kurio įgyvendinimas leis pagerinti krovinių priėmimo arba išdavimo procesą terminale“, – pasakoja UAB Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius Vaidotas Šileika.
Krantinių rekonstrukcijos ir gilinimo prie jų darbus atliko atvirą tarptautinį konkursą laimėjusi UAB „Tilsta“, veikianti pagal jungtinės veiklos sutartį su UAB „Fegda“. Atliktų darbų kaina siekia 31 mln. Eur su PVM.
„Šis krantinių rekonstrukcijos projektas buvo sudėtingas, bet įdomus. Jį įgyvendinant teko susidurti ir su netikėtais iššūkiais, pavyzdžiui, kai iš 14 metrų gylio pasitelkus specialią kasimo techniką reikėjo pašalinti didelius riedulius, kurie trukdė projekte numatytiems įlaidų kalimo darbams.
Iššūkius įveikti padėjo „Tilsta“ turima rimta darbo Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste patirtis bei išmanūs sprendimai. Mūsų bendrovė įsigijo ir pirmoji Klaipėdos jūrų uoste panaudojo teleskopinį ekskavatorių, kuriuo sklandžiai po akvatorijos gilinimo atliko grunto šalinimo darbus“, – sako UAB „Tilsta“ generalinis direktorius Eduardas Grinaveckas.
Uosto direkcijos pagrindinis tikslas – plėtoti uosto infrastruktūrą, kad drauge su uoste veikiančiomis įmonėmis sukurtas infrastruktūros ir suprastruktūros kompleksas generuotų finansinę grąžą ir kurtų pridėtinę vertę valstybei ir miestui.