Sekmadienis, 1 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Ką žinome ir ko nežinome apie elektromobilius?

www.alkas.lt
2022-09-03 18:21:11
0
Elektromobiliai | sumin.lt nuotr.

Elektromobiliai | sumin.lt nuotr.

Pastaruosius porą metų Lietuvoje registruotų elektromobilių skaičius sparčiai auga. VĮ „Regitra“ duomenimis, per dvejus metus bendras elektromobilių skaičius Lietuvoje padidėjo 3 kartus (nuo 3366 iki 10372). Tačiau bendrai lengvųjų automobilių parke ekologiškesnis pasirinkimas vis dar gana retas – elektromobiliai sudaro vos 3 proc. visų Lietuvoje registruotų lengvųjų automobilių. Tad natūralu, jog visuomenėje sklando įvairūs mitai, tačiau specialistai atskleidžia, kaip tinkamai pasirūpinti elektra varomomis transporto priemonėmis.

Mitas: elektromobiliai bijo vandens

Vienas iš didžiausių ir dažniausiai girdimų mitų yra tai, kad elektromobilis reikalauja specifinės priežiūros. Tarp žmonių sklando kalbos, kad elektromobilis bijo vandens, kad juo negalima naudotis lyjant lietui, ar kad jo negalima įkrauti, esant prastoms oro sąlygoms. Iš tiesų, elektromobiliai nebijo vandens, tačiau juos, kaip ir vidaus degimo variklį (VDV) turinčius automobilius reikia reguliariai prižiūrėti, kad būtų techniškai tvarkingi, tuomet jie kur kas ilgiau tarnaus ir išlaikys savo prekinę išvaizdą.

„Elektromobilių vairuotojus galima išskirti į dvi grupes – naujokai, kurie įsigijo savo pirmąjį elektromobilį ir naudotojai jau „su stažu“. Natūralu, kad pereinant prie naujos technologijos  ir ką tik nusipirkus elektromobilį kyla daug klausimų ir nerimo ne tik dėl plovimo, bet ir dėl planinių aptarnavimų, krovimo ar panašiai. Tačiau nerimauti nėra pagrindo, nes elektromobilių  priežiūra yra paprasta ir beveik identiška VDV turinčio automobilio priežiūrai“, – teigia „Švaros brolių“ Automobilių švaros centrų tinklo vadovas Algirdas Plečkaitis.

Tiek elektriniai, tiek ir VDV automobiliai yra skirti tam pačiam tikslui – nuvykti iš taško A į tašką B. Elektromobiliai yra gaminami tomis pačiomis technologijomis, išskyrus tai, jog varančioji jėga generuojama ne iš skysto iškastinio kuro, o iš elektros energijos.

„Elektromobilio išorės ir salono priežiūra yra identiška VDV automobilio priežiūrai. Juos galima plauti tiek savitarnos, tiek tunelinėse plovyklose, taip pat ir rankiniu būdu. Vienintelis niuansas į kurį reikėtų atkreipti dėmesį yra baterijos vieta automobilyje, nes plaunant variklio skyrių ar automobilio dugną vanduo neturėtų patekti ant elektromobilio baterijos. Tačiau vairuotojai dažniausiai patys variklio ar automobilio dugno neplauna, o švaros specialistai puikiai žino, kaip tai padaryti teisingai“, – komentuoja specialistas.

Lygiai taip pat visiškai nebijant vandens elektromobilį galima ir krauti esant prastoms oro sąlygoms. Vandeniui jautresnė vieta elektromobiliuose galėtų būti nebent baterija, tačiau jos yra sumontuotos taip, kad išoriniai veiksniai jų nepasiektų, tad jeigu vairuojate elektromobilį lyjant lietui, tokiu oru nesijaudindami galite ir jį įkrauti.

Algirdas Plečkaitis pastebi, kad šiai dienai baimių dėl elektromobilio priežiūros yra sumažėję, tačiau dar vis pasitaiko. O prieš keletą metų, elektromobiliams dar tik pradėjus skverbtis į Lietuvos rinką, vairuotojams kildavo kur kas daugiau klausimų.

Elektromobilio salono priežiūra

„Verta paminėti tai, jog į rinką atėjus tam tikrų rūšių elektromobiliams, kartu su jais visų automobilių salonuose, atsirado nauja medžiaga – kokybiškas vinilas. Šios medžiagos atsiradimas stipriai palengvina salono priežiūrą, nes ji labai paprastai ir lengvai valosi. Ši medžiaga buvo naudojama salonuose ir anksčiau, tačiau buvo labai nekokybiška ir trūkinėdavo nuo ultravioletinių spindulių, tačiau tobulinant technologijas šios problemos nebelieka“, – sako A. Plečkaitis.

Specialistas akcentuoja ir dar vieną aspektą – liečiamuosius valdymų skydelius. Nors šie ir neatėjo kartu su elektromobiliais, bet dauguma elektromobilių juos turi ir jiems reikalingas šioks toks dėmesys.

„Būtent elektromobiliuose dažnai būna du valdymo skydeliai – prietaisų skydelis ir multimedijos bei klimato kontrolės valdiklis. Šie ekranai yra padengti specifine medžiaga tam, kad neblizgėtų, tačiau tai reiškia, jog juos valyti reikėtų su specifine, itin minkšta šluoste, nes kitu atveju galima lengvai subraižyti ekraną. Nutrynus šią apsauginę plėvelę, ekranas gali tapti labai blizgus, o tuomet jame bus sunku ką nors įžiūrėti“, – tikina specialistas.

Anot A. Plečkaičio, nusprendus įsigyti elektromobilį nėra pagrindo nerimauti dėl jo priežiūros, ypač jei anksčiau turėjote VDV automobilį. Na, o jeigu elektromobilis taps pirmąja jūsų transporto priemone – teks išmokti visiems įprastus priežiūros žingsnius – reguliariai tikrinti techninę elektromobilio būklę, plauti išorę ir valyti saloną. Tuomet elektromobilis tarnaus ilgai ir nepraras savo prekinės išvaizdos.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Elektromobilius galima bus įkrauti veltui
  2. Kauno rajonas populiarins elektromobilius
  3. Persėsti į elektromobilius kliudo kaina
  4. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  5. Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti
  6. Vairuotojams įspėjimas apie artėjančią žiemą
  7. Pernai keliuose – apie 700 tūkst. pažeidimų
  8. Elektra vietoje dyzelio ir dujų: ką rinksis sumanūs vairuotojai
  9. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams
  10. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  11. Valstybinės reikšmės keliuose jau įrengta 70 naujos kartos greičio matuoklių
  12. Netinkamų padangų žalą gali tekti atlyginti patiems
  13. Daugėja prašymų dėl pagalbos kelyje
  14. Vairuotojams prasideda žiemos sezonas
  15. Kuo gali baigtis remontas „garažiukuose“?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais | lzs.lt nuotr.
Etninė kultūra

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais

2025 06 01
Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.
Energetika

Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

2025 06 01
Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.
Kultūra

Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

2025 06 01
LNM
Architektūra

Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

2025 06 01
Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais
  • Pomidorai: ar žinote, kaip ilgai juos galima virti bei kepti?
  • Kad sodas būtų saugus ir sutemus
  • Ką verta pirkti šiandien, kad sutaupytum rytoj? Akcijų analizė be reklaminio triukšmo

Kiti Straipsniai

Automobilis

Laiku nesutvarkytas automobilio stiklas gali lemti nemažus nuostolius

2025 05 31
KET testų spąstai

KET testų spąstai, kuriuose griūna net tie, kurie vairuoja 10 metų

2025 05 30
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

Privalomą žinių atnaujinimą vairuotojai laiko nereikalinga našta

2025 05 28
Avarija | pixabay.com, Alexas Fotos nuotr.

Šiemet keliuose – daugiau nukentėjusių, mažiau dėmesingumo

2025 05 26
Avarija

Kai nedidelė avarija paralyžiuoja miestą: ką žinoti vairuotojams?

2025 05 25
Automobilis

Naujų automobilių skaičius Lietuvoje šoktelėjo net 35 proc.

2025 05 25
Klaipėda

Klaipėdoje atsiras dar 500 automobilių statymo vietų

2025 05 23
Kintamos informacijos ženklai | „Via Lietuva“ nuotr.

Vairuotojams – priminimas apie kintamos informacijos kelio ženklus

2025 05 23
Policija

Išskirtinis pareignų dėmesys – dviračiams eismo dalyviams

2025 05 20
Automobilio nutempimas

Įžūlaus vairuotojų elgesio Kaunas netoleruos

2025 05 20

Skaitytojų nuomonės:

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimvydas apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Michailas Gorbačiovas | wikipedia.org nuotr.

L. Mažylis. Nauja „geležinė uždanga“ ir įstrigusi Gorbačiovo „demokratizacija“

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai