Sekmadienis, 10 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Patvirtintos kelių priežiūros gairės

www.alkas.lt
2022-07-12 14:12:26
0
Laukiama pasiūlymų kelio Molėtai–Utena remontui

Kelias Molėtai–Utena | sumin.lrv.lt nuotr.

Lietuvos valstybinės reikšmės kelių kokybė nuo šiol bus gerinama laikantis ilgalaikių prioritetų ir strateginių krypčių. Susisiekimo ministras Marius Skuodis įsakymu patvirtino Valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros 2022–2035 metų strategines gaires, kurias Susisiekimo ministerija parengė kartu su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija. Šios gairės patvirtintos po viešųjų konsultacijų, svarstymo su savivaldybėmis ir Vyriausybe.

„Ilgalaikės Lietuvos valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros strateginės gairės parengtos atsižvelgiant į svarbiausius susisiekimo poreikius, siekiant gerinti eismo sąlygas ir saugą, skatinti darnų judumą. Šiuo metu pernelyg didelės dalies valstybinės reikšmės kelių būklė nėra tinkama, todėl šioje srityje prireiks nemažai darbų ir investicijų. Svarbu, kad tikslų būtų siekiama kryptingai ir nuosekliai pagal ilgalaikius prioritetus“, – sako susisiekimo ministras M. Skuodis.

Strateginėse gairėse numatyti kelių priežiūros ir plėtros prioritetai, tikslai ir veiksmai, taip pat žaliojo kurso ir inovacijų diegimo projektai. Ministro teigimu, šios gairės bus svarbi žinia gyventojams, valstybės institucijoms, savivaldybėms ir verslo atstovams, planuojantiems savo veiklą ir investicijas.

Jau iki 2024 m. pabaigos planuojama atlikti didelę dalį darbų, numatytų magistralėse „Via Baltica“ ir A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Per šį laikotarpį numatoma baigti „Via Balticos“ ruožo tarp Marijampolės ir Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos rekonstrukciją į 4 eismo juostų magistralę, o kelyje A1 ties Kaunu iki 2025 m. rekonstruoti 4 tiltus – Pietinį, Šiaurinį, A. Meškinio ir tiltą per Kruną. Toliau tęsiant darbus, šios magistralės bus rekonstruojamos, kad atitiktų pagrindiniam transeuropinio transporto tinklui TEN-T keliamus reikalavimus. Visą „Via Balticos“ ruožą per Lietuvą planuojama sutvarkyti iki 2030 m.

Taip pat bus tvarkomi prastos būklės arba eismo intensyvumo neatitinkančių magistralinių kelių A14 Vilnius–Utena, A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė, krašto kelių Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ir Nr. 141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda ruožai. Pirmiausia numatomi darbai nesaugiame magistraliniame kelyje Vilnius–Utena – iki 2024 m. planuojama sutvarkyti betoninio kelio ruožą tarp Vilniaus ir Molėtų, iki 2025 m. – baigti viso kelio rekonstrukciją iki Utenos. Kelias Kaunas–Prienai bus rekonstruojamas etapais 2024–2026 m.

Keliamas tikslas stabilizuoti ir iš esmės pagerinti valstybinės reikšmės kelių būklę, spręsti įsisenėjusias problemas. Iki 2024 m. netinkamos būklės kelių dalis valstybinės reikšmės kelių tinkle turės sumažėti bent 5 proc., iki 2030 m. turėtų nebelikti per siaurų krašto kelių – numatoma rekonstruoti beveik 200 km krašto kelių, kurių danga yra siauresnė nei 5 m. Kasmet rekonstruojant po 5–10 tiltų, iki 2035 m. planuojama sutvarkyti visus 73 šiuo metu prastos būklės tiltus.

Taip pat iki 2035 m. planuojama išasfaltuoti mažiausiai 1900 km žvyrkelių – visus, kurių asfaltavimas duoda socialinę-ekonominę naudą, t. y. eismo intensyvumas ne mažesnis kaip 120 automobilių per parą. Planuojama, kad valstybinės reikšmės kelių tinkle jų liks ne daugiau kaip 18 proc. Kartu keliamas papildomas tikslas, kad iki 2024 m. gyvenvietėse neliktų valstybinių žvyrkelių, kuriuose eismo intensyvumas didesnis nei 50 automobilių per parą arba yra bent 10 gyventojų.

Lietuvoje bus plečiamas pėsčiųjų ir dviračių takų tinklas. 2022–2035 m. planuojama nutiesti apie 600 km naujų takų, dviračių takų ilgį gyvenvietėse padidinant 40 proc. Be to, numatoma sutvarkyti maždaug pusę esamų prastos būklės takų – iš viso apie 350 km.

Planuojama toliau diegti inžinerines eismo saugumo priemones, pertvarkyti pavojingas sankryžas ir pėsčiųjų perėjas. Siekiama, kad iki 2024 m. valstybinės reikšmės keliuose nebeliktų pavojingų pėsčiųjų perėjų – numatoma sutvarkyti apie 1720 tokių perėjų. 2022–2035 m. planuojama pertvarkyti apie 140 vieno lygio sankryžų.

Gerinant eismo saugą, siekiama iki 2030 m. daugiau nei perpus sumažinti žuvusiųjų keliuose skaičių, palyginti su 2020 m., t. y., kad per metus keliuose žuvusiųjų skaičius, tenkantis 1 mln. gyventojų, sumažėtų nuo 63 (2020 m.) iki daugiausia 30 (2030 m.). Tai padės siekti iki 2050 m. „Vizijos 0“ keliamo tikslo, kad šalies keliuose nežūtų nė vienas žmogus.

Strateginėse gairėse taip pat pateikiami apibendrinti duomenys apie strateginius tikslus, esamą konkrečių kelių objektų situaciją, numatomą darbų apimtį ir preliminarų lėšų poreikį. Investicijų planavimas ir finansavimo užtikrinimas bus svarbi šių gairių įgyvendinimo prielaida.

Su Valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros 2022–2035 m. strateginėmis gairėmis galima susipažinti čia.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vyriausybė imasi kelių priežiūros įmonių pertvarkos
  2. Kelių kokybės audito rezultatai: be defektų – tik 4 iš 33 kelių
  3. Bus ieškoma būdų, kaip didinti lėšas kelių priežiūrai
  4. „Kelių priežiūrą“ ministras paragino vykdyti pagrindinius įsipareigojimus
  5. Prezidento darbotvarkėje – kelių pertvarka
  6. Keisis kelių finansavimo tvarka
  7. Automobilių kelių direkcijos laukia pertvarka
  8. Ilgainiui neliks siauresnių nei 5 metrai kelių
  9. Panevėžyje aptarta būsima kelių pertvarka
  10. Ministras pristatė kelių strategiją iki 2035 m.
  11. Bus išasfaltuoti beveik 104 kilometrai kaimo kelių skirtingose vietovėse
  12. Susisiekimo ministerija pradeda Lietuvos kelių kokybės auditą
  13. Lietuvos kelių pertvarkai skiriamos lėšos pirmą kartą numatytos 3 metams
  14. Vyriausybė pritarė valstybės įmonių Vidaus vandens kelių direkcijos ir Lietuvos oro uostų pertvarkai į akcines bendroves
  15. Lietuva ir toliau gerina kelių eismo saugą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Trampas, Putinas, nafta
Ukrainos balsas

A. Navys, M. Sėjūnas. Putino karinio koncerno kolapsas yra realus

2025 08 10
Paroda „Laimingi, nes vaikai“
Kultūra

Šliūpo muziejus kviečia į poezijos skaitymus su Rolandu Kazlu

2025 08 09
D. Trampas ir V. Putina
Užsienyje

Trampas ir Putinas susitiks Aliaskoje: sankcijos Rusijai atidėtos – istorija perspėja apie pavojus

2025 08 09
Kviečia jau šeštasis sutartinių maratonas „Suburtynė“!
Etninė kultūra

Kviečia jau šeštasis sutartinių maratonas „Suburtynė“!

2025 08 09
Atidaryk duris
Kultūra

Kauno dramos teatro spektaklio „Atidaryk duris“ tarptautinės gastrolės!

2025 08 09
Žemės ūkis, laukai
Lietuvoje

Priimti išimtiniai sprendimai nukentėjusiems ūkininkams

2025 08 08
Slaugos ir globos namai
Lietuvoje

Kaune plečiamos slaugos ir globos paslaugos

2025 08 08
Ugniagesiai
Gamta ir žmogus

Gaisruose šiemet prarasta mažiau gyvybių

2025 08 08

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Aleksandras Dubinskis apie Trampas ir Putinas susitiks Aliaskoje: sankcijos Rusijai atidėtos – istorija perspėja apie pavojus
  • +++ apie Trampas ir Putinas susitiks Aliaskoje: sankcijos Rusijai atidėtos – istorija perspėja apie pavojus
  • Marija apie V. Radžvilas. Mokytojos Alinos laisvo lietuviško žodžio galia
  • Rimgaudas apie K. Urba. Mezolito baltai (I)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • 5 klausimai, padėsiantys išsirinkti būstą
  • Ar greitai atsisveikinsime su pinigine?
  • A. Navys, M. Sėjūnas. Putino karinio koncerno kolapsas yra realus
  • Šilauogės mėgstamos ne tik dėl skonio

Kiti Straipsniai

Šviestuvas | pexels.com nuotr.

Kokią įtaką mūsų sveikatai turi apšvietimas?

2025 08 10
Lėktuvas

Keliaujant į užsienį pasirenkite ir galimiems netikėtumams

2025 08 10
Kanceliarinės prekės | pixabay.com, Erbs55 nuotr.

Pasiruošimas mokyklai – su mažiau streso ir išlaidų

2025 08 10
Užstato pakuočių grąžinimo rekordas peržengė 700 mln. ribą

Užstato pakuočių grąžinama vis daugiau

2025 08 10
Literatūriniai maršrutai

Kauno regiono bibliotekos kviečia į literatūrines keliones

2025 08 09
Paroda „Laimingi, nes vaikai“

Šliūpo muziejus kviečia į poezijos skaitymus su Rolandu Kazlu

2025 08 09
Menčių klinčių karjeras

Kaip buvę karjerai prisikelia naujam gyvenimui: aplankykite 8 įdomiausias poilsio vietas

2025 08 09
Siunta

Siuntų saugumas priklauso ir nuo orų

2025 08 09
Atidaryk duris

Kauno dramos teatro spektaklio „Atidaryk duris“ tarptautinės gastrolės!

2025 08 09
Ant pašto ženklo nutūpė vienas ryškiausių Lietuvos paukščių

Ant pašto ženklo nutūpė vienas ryškiausių Lietuvos paukščių

2025 08 09

Skaitytojų nuomonės:

  • Aleksandras Dubinskis apie Trampas ir Putinas susitiks Aliaskoje: sankcijos Rusijai atidėtos – istorija perspėja apie pavojus
  • +++ apie Trampas ir Putinas susitiks Aliaskoje: sankcijos Rusijai atidėtos – istorija perspėja apie pavojus
  • Marija apie V. Radžvilas. Mokytojos Alinos laisvo lietuviško žodžio galia
  • Rimgaudas apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
  • Budweiser apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Karas Ukrainoje | Alkas.lt nuotr.

Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 07 12 12:33

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai