Sekmadienis, 8 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Krovinių vežimo rinka ženkliai traukiasi

www.alkas.lt
2022-07-02 18:23:47
0
Krovinių pervežimas | lietuva.raben-group.com nuotr.

Krovinių pervežimas | lietuva.raben-group.com nuotr.

Pastaruosius kelis metus nuosekliai augusi tarptautinio krovinių vežimo kelių transportu rinka Lietuvoje dėl rekordinės infliacijos ir sunkvežimių vairuotojų trūkumo pirmąkart patyrė pastebimą susitraukimą.

Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) vadovo Povilo Drižo, pirmasis šių metų ketvirtis kelių transporto krovinių rinkai buvo prasčiausias per paskutinius trejus metus. Jis pažymi, kad tuo laikotarpiu beveik dešimtadaliu kritusi tarptautinių pervežimų rinka aiškiai liudija – sektorius įžengė į sudėtingą laikotarpį.

„Reikšmingą vertę ekonomikai kuriančio sektoriaus laukia tolesnis susitraukimas, jeigu Vyriausybė ignoruos daugkartinius verslo ir pramonės raginimus užtikrinti kvalifikuotų darbuotojų pritraukimą iš užsienio adaptuojant administracinius valstybės resursus ir pasitelkiant technologinius sprendimus“, – sako P. Drižas.

Statistikos departamento duomenimis, per šių metų pirmąjį ketvirtį kelių transporto krovinių vežimo apyvarta tarptautiniais maršrutais siekė 13,4 mlrd. tonkilometrių – 9,2 proc. mažiau, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu metais anksčiau. Minimu laikotarpiu šįmet kelių transportu tarptautiniais maršrutais vežta 17,2 mln. tonų krovinių – 8,3 proc. mažiau nei 2021 metų pirmąjį ketvirtį.

„Europos rinką neigiamai paveikė drastiškai išaugusios degalų kainos, infliacija, išaugusi logistikos paslaugų paklausa ir išbalansuota jų pasiūla. Lietuvoje turime papildomą niekaip valdžios nesprendžiamą problemą – metai iš metų augantį laisvų darbo vietų skaičių transporto sektoriuje, kurias užpildyti galime pasitelkę vairuotojus iš užsienio. Lietuvių vairuotojų ištekliai jau seniai išsemti“, – sako P. Drižas.

Jo teigimu, didžiosios įmonės nesinaudoja mokestinėmis lengvatomis augančioms verslo sąnaudoms suvaldyti, o ragina valdininkus užtikrinti laisvų darbo vietų užpildymą: liberalizuoti darbo rinką kvalifikuotai darbo jėgai iš trečiųjų šalių, greitinti darbo vizų išdavimo procedūras.

„Šalies verslui reikalingas pakankamas vairuotojų rezervas tam, kad galima būtų palaikyti stabilią ir efektyvią veiklą eksporto rinkose, į kurias mūsų įmonės pernai paslaugų eksportavo už 4,1 mlrd. eurų. Tai sudaro trečdalį Lietuvos verslo paslaugų eksporto apimties“, – sako P. Drižas.

Naujausiame Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU tyrime teigiama, kad profesionalių vairuotojų laisvų darbo vietų skaičius pasaulyje toliau auga nerimą keliančiu greičiu – vairuotojų trūkumas 2022 metais turėtų išaugti iki 40 proc. Dėl to kyla didesnė infliacijos, socialinio mobilumo problemų ir tiekimo grandinės žlugimo rizika, įspėja IRU.

Pasak P. Drižo, krovinių vežimo keliais paklausa Europoje auga, tačiau transporto ir logistikos kompanijos negali užtikrinti pervežimo pasiūlos dėl vairuotojų trūkumo. „Stebime tendenciją, kad Lenkijos transporto įmonės didina savo ES krovinių rinkos dalį po to, kai Lietuva sustabdė darbo vizų išdavimą Baltarusijos piliečiams, ukrainiečiai vairuotojai grįžo ginti tėvynės, o Kazachstane stringa vairuotojų įdarbinimo procedūros. Tuo tarpu Lenkijos įmonės didina baltarusių, uzbekų, kazachų vilkikų vairuotojų rezervą taip užtikrindamos reikiamą krovinių pervežimų paslaugų pasiūlą“, – sako P. Drižas.

TTLA vertinimu, transporto ir saugojimo sektorius pajėgus 2023 metais į valstybės biudžetą mokamų mokesčių sumą padidinti iki 1 mlrd. eurų, tačiau tam būtina viena sąlyga – efektyviai veikianti darbo rinka ir vairuotojų iš užsienio pritraukimo sistema. Pernai sektoriaus įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos sąskaitą sumokėjo 792 mln. eurų mokesčių ir kitų įmokų.

Per 2022 metų pirmąjį ketvirtį transporto ir saugojimo įmonės į valstybės biudžetą sumokėjo per 196 mln. eurų mokesčių – 21 proc. daugiau, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2021 metais ir buvo vienos daugiausiai mokesčių sunešusių mokėtojų.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Lietuva ir Azerbaidžanas stiprins susisiekimą
  2. Pradeda stigti ne tik vairuotojų, bet ir sunkvežimių

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

LMA - Lietuvos muziejų asociacija | lma.lt nuotr.
Istorija

Lietuvos muziejų asociacija: kviečiame Valstybės kontrolę dialogui dėl muziejinių vertybių apskaitos

2025 06 07
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

Ministerijos susitarė dėl bendrų veiksmų ugdant pilietišką jaunimą

2025 06 06
Lėktuvas | sumin.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Sukčių taikiklyje – neatidūs keliautojai

2025 06 06
Sveikata | sam.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Kada ligoniai siunčiami į kitas šalis ir kas už tai moka?

2025 06 06
Dviračių takas
Lietuvoje

Klaipėdoje atnaujinami dviračių ir pėsčiųjų takai

2025 06 06
Ankstyvojo skaitymo erdvė
Lietuvoje

Sostinės darželiuose – naujos ankstyvojo skaitymo erdvės

2025 06 06
Gelbėjimosi ratas
Gamta ir žmogus

Prasidedant maudyniu metui – ugniagesių įspėjimai

2025 06 06
Tiltas
Lietuvoje

Pradedami pasienio su Lenkija kelio atnaujinimo darbai

2025 06 06

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Reikalavimas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • :( :( :( apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Ne apie didvyrius daina apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Klausimėlis: apie A. Zuokas siūlo neapmokestinti pagrindinio būsto ir mažinti tarifus

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Vasaros pietums – suktinukai su traškiomis daržovėmis
  • Žinovai įvardijo pagrindines motociklininkų avarijų priežastis
  • Kodėl vienus uodai puola labiau nei kitus?
  • Augant vaikui svarbu stebėti ne tik ūgį ir svorį

Kiti Straipsniai

Atnaujintas kelias | sumin.lrv.lt nuotr.

Prasti keliai ne tik vairuotojų galvos skausmas

2025 06 02
Policija | policija.lrv.lt nuotr.

Birželį numatyti policijos patikrinimai

2025 06 02
Automobilis

Laiku nesutvarkytas automobilio stiklas gali lemti nemažus nuostolius

2025 05 31
KET testų spąstai

KET testų spąstai, kuriuose griūna net tie, kurie vairuoja 10 metų

2025 05 30
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

Privalomą žinių atnaujinimą vairuotojai laiko nereikalinga našta

2025 05 28
Avarija | pixabay.com, Alexas Fotos nuotr.

Šiemet keliuose – daugiau nukentėjusių, mažiau dėmesingumo

2025 05 26
Avarija

Kai nedidelė avarija paralyžiuoja miestą: ką žinoti vairuotojams?

2025 05 25
Kintamos informacijos ženklai | „Via Lietuva“ nuotr.

Vairuotojams – priminimas apie kintamos informacijos kelio ženklus

2025 05 23
Policija

Išskirtinis pareignų dėmesys – dviračiams eismo dalyviams

2025 05 20
Automobilio nutempimas

Įžūlaus vairuotojų elgesio Kaunas netoleruos

2025 05 20

Skaitytojų nuomonės:

  • Reikalavimas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • :( :( :( apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Ne apie didvyrius daina apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Klausimėlis: apie A. Zuokas siūlo neapmokestinti pagrindinio būsto ir mažinti tarifus
  • jo apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Siekiama glaudžiau bendradarbiauti su JAV verslu

Siekiama glaudžiau bendradarbiauti su JAV verslu

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai