Iki šiol į Šiaulių pramonės parką, Šiaulių laisvąją ekonominę zoną ir Šiaulių oro uostą nebuvo galimybės atvežti ir išvežti krovinių geležinkelio transportu.
Savivaldybei bendradarbiaujant su Susisiekimo ministerija buvo nutiesta dalis reikalingos geležinkelio vėžės (1,4 km), tačiau jos nėra galimybių naudoti, kol ji nebaigta.
Veikianti atšaka tarnautų tiek greta esančioje didžiulėje pramoninėje teritorijoje įsikūrusioms, tiek mieste veikiančioms gamykloms, oro uosto investuotojams ir Lietuvos kariuomenei.
Šiaulių miesto meras Artūras Visockas kreipėsi į Ministrę Pirmininkę Ingridą Šimonytę ir kitus Vyriausybės ministrus, profesorių Vytautą Landsbergį, ,,Lietuvos geležinkelių“ vadovą, prašydamas sutelkus jėgas ir užbaigti strategiškai ir ekonomiškai svarbios geležinkelio vėžės tiesimą.
„Per šiuos ir ateinančius metus būtina įrengti geležinkelio infrastruktūrą iki Šiaulių laisvosios ekonominės zonos teritorijos su galimybe vykdyti krovą ir taip užtikrinant jau investuotų lėšų įveiklinimą, pritraukti naujų investuotojų.
Nebaigta geležinkelio atšaka nekuria jokios naudos, todėl ją reikia užbaigti kuo skubiau, turint omenyje, kad čia yra pati didžiausia regione pramonės teritorija ir susikurtų transporto mazgas, kuriame apsijungia oro, kelių ir geležinkelio transporto galimybės“, – komentavo Artūras Visockas.
Savivaldybė parengė geležinkelio atšakos ir krovos aikštelių techninę dokumentaciją bei atliko visus reikiamus sąmatinius skaičiavimus, kuriais grįstas lėšų poreikis siekia 23,5 mln. eurų.
Šiaulių miesto savivaldybė įgyvendinama Europos Sąjungos lėšomis bendrai finansuojamą projektą už 5,5 mln. eurų numato įrengti privažiavimus prie geležinkelio infrastruktūros ir krovos bei konteinerių saugojimo aikšteles, tačiau projekto lėšomis nefinansuojamas geležinkelio bėgių įrengimas.
Savivaldybė taip pat yra numačiusi, pagal savo finansines galimybes, skirti 3 mln. eurų iš Šiaulių miesto biudžeto. Vyriausybės prašoma 2022 – 2023 m. laikotarpiu skirti vėžės įrengimui trūkstamas lėšas – 15 mln. eurų.
Kuriama geležinkelio infrastruktūra būtina ne tik Lietuvos Kariuomenės reikmėms ir naujų investuotojų pritraukimui, tačiau ji reikalinga ir pramoninėje teritorijoje jau veikiantiems investuotojams, infrastruktūra naudotųsi ir kitose Šiaulių miesto vietose įsikūrusios įmonės.
Šiaulių meras Artūras Visockas pakvietė Ministrę Pirmininkę Ingridą Šimonytę artimiausiu metu atvykti į Šiaulių regione esantį ekonominį centrą, kuriame dirba daugiau nei 7000 darbuotojų.
Iš tikrųjų valstybės valdžių pozicija dėl Šiaulių ir jo oro uosto naudojimo yra kažkokia antivalstybinė. Juk akivaizdu, kad naudingiau būtų turėjus terminalą su krovos aikštelėmis Šiauliuose ir Šeštokuose, o ne vieną centrinį Palemone.
Antai, dabar galbūt galima būtų kariniais transportiniais lėktuvais konteinerius su grūdais iš Ukrainos gabenti į Šiaulius, o iš jų vežti į Klaipėdos, Rygos jūrų uostus. Ar taip jų išgabenimas nebūtų ne tik spartesnis, bet ir pigesnis.