Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Visi įrašai

Vežėjams įsigalios nauji reikalavimai

www.alkas.lt
2022-05-18 17:39:16
0
Vežėjams įsigalios nauji reikalavimai

Krovininiai automobiliai | sumin.lrv.lt nuotr.

Vežėjai, krovinius gabenantys tarptautiniais maršrutais krovininėmis transporto priemonėmis (ar junginiais), kurių didžiausia leidžiama masė daugiau nei 2,5 tonos, bet neviršija 3,5 tonos,  privalės turėti licencijas. Naujoji tvarka įsigalioja nuo šių metų gegužės 21 d. ir bus privaloma visoje Europos Sąjungoje.

Šie pokyčiai numatyti naujuose ES įstatymų pakeitimuose, kuriais siekiama vienodų konkurencinių sąlygų dirbantiems krovinių pervežimo versle.  Jau nuo šios savaitės pabaigos transporto priemonės bei transporto priemonių junginiai, kurių didžiausia leidžiamoji masė nuo 2,5 t iki 3,5 t,  negalės vežti krovinių už Lietuvos ribų, jei vežėjas neturės galiojančios ES licencijos.

„Pokytis palies tiek įmones, tiek ir fizinius asmenis, kurie turi smulkųjį verslą ir krovinius gabena už atlygį. Niekas nepasikeis ir licencijų nereikia tiems, kurie veža krovinius tik mūsų šalies viduje“, – sako Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) Paslaugų departamento direktorius Stanislovas Lingys.

Licencijos prašymo pateikimo eiga

Prašymus licencijoms  ir licencijų kopijoms gauti vežėjai gali pateikti fiziškai atvykę  į bet kurį  LTSA padalinį, esančius Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje. Šiuo metu bus priimami popieriniai prašymai, tačiau netrukus bus sudaryta galimybė tai padaryti ir elektroniniu būdu.

Licencijos kaina ir galiojimas

Krovinių gabenimo įmonėms veiklos licencija galios 10 metų, išdavimas kainuos 57 eurus, o kiekvienos licencijos kopijos  – 43 eurus.

Reikalavimai vežėjui

Licencija vežėjui bus suteikta tuo atveju, jeigu jis atitiks krovinių gabenimo veiklai keliamus reikalavimus. Privaloma turėti faktinę ir nuolatinę buveinę valstybėje narėje, gerą reputaciją, profesinę kompetenciją bei finansiškai pajėgti vykdyti veiklą.

Vežėjo valdymo centras arba biuras

Vežėjo valdymo centras arba biuras yra vieta, kur vežėjas faktiškai vykdo veiklą. Čia turi būti laikomi svarbiausi įmonės dokumentai: apskaitos, personalo valdymo, dokumentai, kuriuose yra duomenys apie vairavimo ir poilsio laiką ir pan.

Jeigu vežėjo valdymo centras nesutampa su nuolatine buveine ar vežėjo gyvenamąja vieta, jeigu vežėjas yra fizinis asmuo, privaloma pateikti teisę į vežėjo valdymo centrą patvirtinančius dokumentus.

Nepriekaištinga reputacija

Vežėjas turi būti nepriekaištingos reputacijos. Šis reikalavimas yra taikomas įmonei, vadovui ir  transporto vadybininkui (jeigu jis ne tas pats asmuo). Pagrindinis įrodymas, kad licencija gali būti išduota, – nėra galiojančių administracinių nuobaudų ir (ar) teistumo pagal atitinkamus straipsnius, kurie gali būti susiję tiek su Kelių eismo taisyklių, tiek komercinės veiklos tvarkos pažeidimais.

Norėdama įsitikinti, kad įmonė ir joje dirbantys asmenys yra nepriekaištingos reputacijos, LTSA tai patikrins savarankiškai Administracinių nusižengimų bei Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registruose, todėl specialių dokumentų vežėjui pateikti nereikia.

Finansinė padėtis

Norėdamas gauti licenciją, vežėjas turi įrodyti, kad gali vykdyti finansinius įsipareigojimus ir kiekvienais metais turi tam tikrą pinigų sumą. Reikalinga suma priklauso nuo transporto priemonių skaičiaus, paprastai tariant, – nuo vežėjo vykdomos veiklos masto.

Jei bus naudojamos tik nuo 2,5 t iki 3,5 t didžiausios leidžiamos masės transporto priemonės (ar transporto priemonių junginiai), vežėjas turi disponuoti nuosavu kapitalu, kurio vertė:

  • ne mažesnė kaip 1800 eurų, kai naudojama tik viena transporto priemonė (ar transporto priemonių junginys) ir
  • po 900 eurų kiekvienai papildomai naudojamai transporto priemonei (ar transporto priemonių junginiai).

Jei bus naudojamos nuo 2,5 t iki 3,5 t didžiausios leidžiamos masės transporto priemonės (ar transporto priemonių junginiai) ir transporto priemonės (ar transporto priemonių junginiai), kurių didžiausia leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t, vežėjas turi disponuoti nuosavu kapitalu, kurio vertė:

  • ne mažesnė kaip 9000 eurų pirmai transporto priemonei,
  • po 5000 eurų kiekvienai papildomai naudojamai transporto priemonei (ar transporto priemonių junginiui), kurios didžiausia leidžiamoji masė viršija 3,5 t ir
  • po 900  eurų kiekvienai papildomai naudojamai transporto priemonei (ar transporto priemonių junginiui), kurios didžiausia leidžiamoji masė nuo 2,5 t iki 3,5 t.

Vežėjo (fizinio asmens) finansinė būklė vertinama ir turi būti užtikrinama remiantis nustatytos formos  nuosavo kapitalo ataskaitos duomenimis.

Vežėjo (juridinio asmens) finansinė būklė vertinama ir turi būti užtikrinama remiantis jo metinės finansinės atskaitomybės (balanso) duomenimis.

Profesinė kompetencija

Vežėjas turės įrodyti, kad jam pakanka profesinės kompetencijos vykdyti saugų bei efektyvų krovinių vežimo verslą. Pagrindinis profesinės kompetencijos įrodymas – dirbantis transporto vadybininkas, kuris išlaikęs reikiamą egzaminą ir turi pažymėjimą.

Šis asmuo turi būti įmonės darbuotojas arba pagal sutartį įgaliotas eiti transporto vadybininko pareigas įmonės vardu.

Transporto vadybininkas gali vadovauti ne daugiau kaip dviejų skirtingų vežėjų, kurie turi ne daugiau kaip 30 licencijos kopijų, transporto veiklai. Vadovaujant vieno vežėjo transporto veiklai licencijos kopijų skaičius neribojamas.

2021 metais LTSA išdavė 622 licencijas vežti krovinius transporto priemonėmis bei jų junginiais, kurių didžiausia leistina masė didesnė nei 3,5 tonos.

Spausdinti 🖨

Nėra susijusių.

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Vilniaus koncertų ir sporto rūmai | Paveldo komisijos nuotr.
Architektūra

Valstybės išlaidos auga, o Sporto rūmų ateitis – vis dar be sprendimo

2025 07 05
Apytalaukio dvaro rūmai | Wikipedia.org nuotr.
Architektūra

Paveldo komisija nepritarė Apytalaukio dvaro išbraukimui iš Neprivatizuotinų buvusių dvarų sodybų sąrašo

2025 07 05
Maisto gaminių klastitės
Gamta ir žmogus

Tarp dažniausių klastočių – vynas ir saldainiai

2025 07 04
Baltijos šalių Prezidentai
Lietuvoje

Baltijos šalių Prezidentai aptarė saugumo klausimus

2025 07 04
Pinigai
Lietuvoje

Pareigūnai ragina nesusigundyti greitu ir lengvu pelnu

2025 07 04
Pasienis
Lietuvoje

Važiuojant į Lenkiją patikrinimai vyks 13-oje vietų

2025 07 04
Vandens dulksnų stotelė
Gamta ir žmogus

Kaune – dar daugiau atsivėsinimo vietų

2025 07 04
„Rail Baltica“
Lietuvoje

„Rail Baltica“ projektui – papildomos ES lėšos

2025 07 04

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Ar pamenate, apie Etnomada, kuri tinka šiandien: apie šiuolaikinę tapatybę su dizainere D. Gudačiauskaite
  • Vis dar awaiting’e? apie R. Vanagas. Tipu tapu į tapatybę
  • >P.Skutas apie Lietuvoje lankysis Vokietijos Prezidentas
  • Michailas Velleris apie K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Valstybės išlaidos auga, o Sporto rūmų ateitis – vis dar be sprendimo
  • Paveldo komisija nepritarė Apytalaukio dvaro išbraukimui iš Neprivatizuotinų buvusių dvarų sodybų sąrašo
  • Tarp dažniausių klastočių – vynas ir saldainiai
  • Baltijos šalių Prezidentai aptarė saugumo klausimus

Kiti Straipsniai

„Rail Baltica“

„Rail Baltica“ projektui – papildomos ES lėšos

2025 07 04
Policija

Policija paskelbė liepą eismo dalyvių laukiančias patikras

2025 07 01
Europos Sąjunga | 123RF.com nuotr.

Lietuva ruošiasi pirmininkavimui ES Tarybai

2025 06 30
Policija

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Smūgio slopintuvas

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Šuo, katė

EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

2025 06 27
Gitanas Nausėda

Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus

2025 06 26
Patikra

Daugės mokamų kelių krovininiam ir komerciniam transportui

2025 06 25
Kęstutis Budrys

K. Budrys Briuselyje ragina Iraną rinktis diplomatinį kelią

2025 06 23
Kelionė, automobilis

Kas laukia viršijus greitį su nuomotu automobiliu

2025 06 21

Skaitytojų nuomonės:

  • Ar pamenate, apie Etnomada, kuri tinka šiandien: apie šiuolaikinę tapatybę su dizainere D. Gudačiauskaite
  • Vis dar awaiting’e? apie R. Vanagas. Tipu tapu į tapatybę
  • >P.Skutas apie Lietuvoje lankysis Vokietijos Prezidentas
  • Michailas Velleris apie K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“
  • Rimgaudas apie R. Vanagas. Tipu tapu į tapatybę
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Alkas.lt ekrano nuotr.

Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 18 14:25

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai