Šiandien Vyriausybė pritarė Finansų ministerijos teiktam Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) įstatymo pakeitimo projektui. Šiomis pataisomis pagal naujausias PVM direktyvos pataisas Seimui teikiamas siūlymas, kad 0 proc. PVM tarifas būtų taikomas paramos organizacijų perkamoms prekėms ir susijusioms paslaugoms, skiriamoms Ukrainos karo ir nelaimių aukoms. Iki šiol paramos gavėjai už surinktas lėšas perkantys prekes ar paslaugas turi mokėti PVM.
„Didžiuojamės Lietuvos piliečių ir labdaros organizacijų aktyvumu, teikiant labdarą bei visokeriopą pagalbą nuo karo bėgantiems ukrainiečiams. Šiandien Vyriausybėje pritarta įstatymo pataisoms, kurios buvo parengtos perkeliant Europos Sąjungos PVM direktyvos naujus pakeitimus. PVM įstatymas leis tam tikrais atvejais taikyti PVM lengvatą prekėms ir paslaugoms, perkamoms pagalba nukentėjusiems užsiimančių organizacijų“, – sakė finansų viceministrė Rūta Bilkštytė.
Naujuoju projektu įtvirtinama, jog paramos gavėjai – paramos organizacijos – ar kiti nelaimių padarinius šalinantys asmenys už suaukotas pagalbai lėšas turės galimybę iš tiekėjų (bendrovių, kitų juridinių asmenų) pirkti maistą, drabužius, vaistus, patalynę ar kitas prekes su 0 proc. PVM tarifu, kai šios prekės bus skiriamos pagalbai nuo karo Ukrainoje nukentėjusiems asmenims ar kitoms nelaimių aukoms. Pažymėtina, jog šią PVM lengvatą būtų galima taikyti nelaimių aukoms skirtoms prekėms, kai bus priimtas Komisijos sprendimas, leidžiantis Lietuvai tokių prekių neapmokestinti importo PVM.
Be to, šių prekių įsigijimas iš kitų Europos Sąjungos valstybių narių bei su tokiomis prekėmis susijusios kitos paslaugos (pavyzdžiui, prekių transportavimas), neatlygintinai teikiamos nuo karo Ukrainoje nukentėjusiems asmenims ar nelaimių aukoms – taip pat bus neapmokestinamas PVM, kai šias paslaugas pirks paramos organizacijos ir nelaminių padarinius šalinantys asmenys.
Pasak viceministrės, paramos organizacijos galės už suaukotas lėšas nupirkti daugiau prekių ar paslaugų.
Pažymėtina, jog PVM lengvatų taikymas prekėms ir paslaugoms reglamentuojamas išskirtinėmis aplinkybėmis, todėl nėra statistinių ir kitų duomenų, kurie padėtų numatyti paramos poreikį bei galimus valstybės biudžeto netekimus.
Be to, siūloma, kad pakeitimai būtų taikomi nuo Europos Komisijos sprendime nurodytos datos.
Įstatymą svarstyti Seimui planuojama teikti skubos tvarka.
Pvz.: ПЛЕШИВОМУ ДАЛИ ПО ЗУБАМ!!! (25.04.2022) ПУТИНУ ПОЗОР НЕ СМЫТЬ ДО КОНЦА ДНЕЙ!!! ДАЖЕ КРЕМЛЬ СМЕЕТСЯ!!
– youtube.com/watch?v=zoT769jIv9A
Ar politikai, politologai, žiniasklaida savo tokiomis frazėmis neskatina ambicingo bandito dar aršiau ir plačiau pulti, dar daugiau išžudyti, – kad bent pats sau įrodytų, jog jis „kietas”? Kad ir šiandienos šaudymą Kremliaus „taikdarių” kontroliuojamoje Moldovos dalyje?
Kita vertus, ar nuolat girdint tokius jų teiginius ir pagyrimus UA adresu , kokius šiandien ir anksčiau girdėjome iš Vakarų politikų – apie tai, koks silpnas VVP karo vadas, kokie nevykę ir menki jo kariuomenės veiksmai, ir kaip šauniai Ukraina juos traiško, – nesumenkina Ukrainos, jog gyventojų patiriamų kančių, mirčių, žalos?.. Jei Putino veiksmai tik bejėgiški pasišaudymai, tai gal nėra ko persistengti padedant Ukrainai – ji ir pati puikiai susitvarko 🙁 . Gal ir verslo rykliai neprivalo ryšių su RU verslais ryšių nutraukti.