Aplinkos ministerija parengė Transporto priemonės taršos mokesčio skaičiuoklę, kuri padės išsklaidyti su šiuo mokestiniu instrumentu susijusias abejones ir neaiškumus.
Naudojantis ja bus galima sužinoti, koks automobilio registracijos mokestis bus taikomas pirmą kartą registruojant automobilį, bei koks bus metinis jo naudotojo mokestis.
„Šios vasaros temperatūros rekordai Lietuvoje, Kanadoje ir Irake, potvyniai, skandinantys Vokietiją, Šveicariją ir Nyderlandus, šokiruoja ir siunčia aiškų pavojaus signalą, kad jei šiandien nesiimsime ryžtingų sprendimų, pasekmės gali būti nevaldomos.
Ši Vyriausybė siekia proveržio mažinant šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimus, o taip pat mažinant oro taršą ir gerinant visuomenės sveikatą.
Motorinių transporto priemonių įstatymas yra vienas iš būdų šiam tikslui pasiekti. Tikiuosi, kad šia skaičiuokle pavyks išsklaidyti mitus, kad nuo šiol gatvėse galės riedėti tik naujausi automobiliai.
Netaršių automobilių tikrai galime rasti visose automobilių klasėse, svarbu pasirinkti teisingai“, – automobilio taršos skaičiuoklę komentuoja aplinkos viceministrė Gintarė Krušnienė.
Naujoje skaičiuoklėje mokesčio dydį gali pasitikrinti ir tie, kurie žino savo automobilio CO2 vertę, ir jos nežinantys.
Nežinant automobilio CO2 vertės gali prireikti nurodyti automobilio masę (kg), pavarų dėžės tipą (mechaninė ar automatinė), variklio galią (kW). Taip pat skaičiuoklė vertina ir įstatymo projekte numatytas lengvatas.
Suvedus būtinus skaičiavimui nurodyti duomenis (kuro rūšis, automobilio Euro standartas, automobilio CO2 vertė ir pan.), skaičiuoklė pateiks palyginimą tarp numatomų mokesčių dydžių nuo 2023 m., kai, tikėtina, mokestis pradės galioti, ir 2025 m., kai nebegalios lengvata naudotojo mokesčiui automobiliams, registruotiems iki 2020 m. liepos 1 d.
Primename, kad keičiamu Motorinių transporto priemonių registracijos įstatymu pagal tą patį būdą apskaičiuojamas ir automobilių registracijos, ir jų taršos apmokestinimas.
Mokestį sudaro du pagrindiniai dalykai – išmetamas anglies dioksido kiekis, tenkantis vienam nuvažiuotam kilometrui (jis yra atitinkamas kuro sąnaudoms ir atspindi automobilio variklio veiksmingumą), bei automobilio Euro standartas (jis parodo automobilio oro taršą ir jai mažinti skirtų technologijų pažangą).
Projektas numato lengvatas daugiavaikėms šeimoms, vyresniems kaip 65 metų vairuotojams ir kitoms visuomenės grupėms.
Iki 2025 m. pabaigos nustatomas pereinamasis laikotarpis visiems vairuotojams, kurie įsigijo transporto priemonę iki pirmojo taršos mokesčio 2020 m.
Sveikatai žalingas kietąsias daleles aplinkos ore skleidžiantis transportas yra ir didžiausią atmosferos taršą didinantis Lietuvos ekonomikos sektorius.
Visai planetai pavojinga tarša šiltnamio dujomis Lietuvoje nuo 2005 m. didėjo 50 proc. – kaip jokioje kitoje srityje.
Pastaraisiais metais automobilių tarša azoto oksidais Lietuvos sostinėje nemažėja ir laikosi arti leistinos ribos.
Užtat karantino metu 2020-aisiais sumažėjus judėjimui asmeniniais automobiliais, vidutinis kietųjų dalelių kiekis Vilniuje ir Kaune sumažėjo trečdaliu.
Daugiau žinių apie motorinių transporto priemonių taršos mokestį galima rasti čia.
Pastabas ir pasiūlymus Įstatymo projektui galima teikti iki liepos 29 d. el. paštu info@am.lt arba aidas.juozapaitis@am.lt.
Gal vienas iš greičiausiai apsivalymo rezultatą duosiančių kelių – liautis skatinti motorizuotą ,,pabėgėlių” turizmą ir madą atostogauti skristi į užsienius? Pėsčiom pakeliauti savo šalyse?
Suprantu – ,,PT” sumanymas neblogas: iš ,,didelio skurdo” A.Rytuose ar Afrikoje švyst lėktuvu į ES, o čia – valstybės, į kurią patekai, sąskaita gyveni, maitiniesi, už savus nebent keliausi per Europą… Į kitą šalį nuvykęs, jau tą šalį melši.
Kodėl nuo Lt reikia pradėti? Nes, nuo čia pradėjęs, visą ES nuo Šiaurės iki Pietų apkeliausi, be to – čia nulėpausių daugiausia, apgauti lengviausia. Iš kvailumo jie dar ir savo ,,politikų” parašu įsipareigojo savo uždirbtais pinigais ne savo šeimas, ne savo piliečius, o mus išlaikyti. Nors savi toli gražu ne visi turi pinigų bilietams ir gyvenimui SAVO šalies poilsiavietėse, jos ribose pakeliauti.
Kai Nepriklausomybės pradžioje neturėjome darbo ir pajamų, kai skurdome, troleibuso talonėlis buvo prabanga. O neduokdie, prireikdavo tolėliau, su persėdimu nuvažiuoti, ar kapelių senokai netvarkei… 🙁 Sėdi ir skaičiuoji, ką daryti – pėsčiom batus greit nudėvėsi, o talonams ten ir atgal pinigų neužtenka.
Jei jau iš skurdo lėktuvais skraidome, laikas judėjimą Žemėje stabdyti. Saiką reikia jausti.
Abejones dėl automobilių taršos mokesčio išsklaidys skaičiuoklė
– am.lrv.lt/lt/naujienos/abejones-del-automobiliu-tarsos-mokescio-issklaidys-skaiciuokle
Transporto priemonės taršos mokesčio skaičiuoklė
(Ne)Žinant CO2
– 130co2.lt
o čia dar ką Delfis nuo savęs prideda –
– delfi.lt/verslas/transportas/paruosta-automobiliu-tarsos-mokescio-skaiciuokle-galima-pasiziureti-kiek-teks-moketi.d?id=87797381
Ozpno kylės afera numeri 2.
Ozono skylės afera numeris 2