Trečiadienis, 1 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Bandoma „prikirpti uodegas“ kiemuose paliktų senų automobilių savininkams

www.alkas.lt
2021-04-17 06:00:58
0
Tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių. Kaip elgtis?

Automobilių atliekos | Gamintojų ir importuotojų asociacijos nuotr.

       

Nuo 2022 metų neeksploatuojamos transporto priemonės bus greičiau priverstinai išgabenamos iš bendro naudojimo vietų. Tai numato Seime svarstomos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos. Ar bendro naudojimo vietose tikrai nebeliks apleistų senų automobilių?

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos numato, kad transporto priemonės savininkas privalės užtikrinti, jog bendrojo naudojimo vietose nebūtų laikoma neeksploatuojama transporto priemonė, kuri dėl akivaizdžių trūkumų ar išorinių požymių nenaudojama ar negali būti naudojama.

Bendro naudojimo vietose turės nelikti ir transporto priemonių, kurios neturi leidimo dalyvauti viešajame eisme ilgiau kaip tris mėnesius arba tiek pat mėnesių buvo neįregistruotos ar išregistruotos. Jei tokių reikalavimų nebus laikomasi, senas nenaudojamas automobilis bus priverstinai išvežtas.

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovo Vladimiro Jankoit teigimu, ir dabar už be priežiūros paliktos transporto priemonės laikymą viešose erdvėse taikoma administracinė atsakomybė, tačiau ji nepadeda išspręsti jau daug metų egzistuojančios problemos.

„Naujos įstatymo nuostatos leis lengviau išgabenti eksploatuoti netinkamus automobilius iš bendro naudojimo vietų, bet iš esmės problemų neišspręs, nes kova ir toliau bus vykdoma su pasekmėmis.

Kai transporto priemonė neeksploatuojama ir neišregistruojama nustatyta tvarka, reikėtų ekonomines baudas savininkams taikyti automatiškai – tai paskatintų savininkus nelaikyti nenaudojamų transporto priemonių bendro naudojimo vietose“, – sako V. Jankoit.

Pasak jo, kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Estijoje nėra neapdraustų automobilių, nes už tokias transporto priemones kiekvieną dieną skaičiuojama draudimo įmoka. Draudimas užtikrina, kad automobilis yra eksploatuojamas, o jei ne – tuomet sunaikinamas.

„Asociacija kasmet gauna apie 2 tūkst. gyventojų pranešimų apie bendro naudojimo vietose (gatvėse, daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose ar pakelėse) paliktas eksploatuoti netinkamas transporto priemones.

Administracinė atsakomybė neatbaido neatsakingų transporto priemonių savininkų nuo pažeidimų, nes pranešimų skaičius iš gyventojų nemažėja“, – tikina V. Jankoit.

Automobilių atliekos | Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) nuotr.

Kartu su Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisomis Seimas numato priimti ir Administracinių nusižengimų kodekso pataisas, kurios taip pat įsigaliotų nuo kitų metų sausio.

Pagal jas už pažeidimą pirmą kartą automobilio savininkas gautų įspėjimą, o už pakartotinį nusižengimą būtų baudžiamas nuo 140 iki 300 eurų bauda arba transporto priemonė būtų konfiskuojama.

Šio metu Administracinių nusižengimų kodeksas numato, kad už neeksploatuojamos ir be priežiūros paliktos transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose gyventojui gresia bauda arba automobilio konfiskavimas.

Už pirmą kartą padarytą pažeidimą numatyta bauda siekia nuo 70 iki 140 eurų, o už antrąkart – iki 300 eurų bauda su (arba be) automobilio konfiskavimu.

Kur atiduoti seną automobilį

Pagal Lietuvos teisės aktus eksploatuoti netinkamos transporto priemonės ir jų dalys turi būti perduotos tik atliekų tvarkytojams, turintiems teisę užsiimti tokių transporto priemonių surinkimu ir tvarkymu.

Seni automobiliai taip pat gali būti pristatyti į transporto priemonių gamintojų ir importuotojų įsteigtas eksploatuoti netinkamų transporto priemonių priėmimo vietas. Gyventojams draudžiama patiems užsiimti senų automobilių ardymo veikla neturint tam tinkamų leidimų.

Pažymėtina, kad pridavus seną taršų (M1 klasės) automobilį ir gavus sunaikinimo pažymėjimą (išregistravus iš Lietuvos kelių transporto priemonių registro), galima bus kreiptis į Aplinkos projektų valdymo agentūrą (APVA) dėl 1 000 eurų kompensacinės išmokos įsigijus mažiau taršią judumo priemonę, elektrinį motociklą ar elektrinį motorolerį.

Visos senus automobilius superkančios įmonės išduoda automobilių sunaikinimo pažymėjimus nemokamai, o netrukus turėtų prasidėti APVA kompensacinės išmokos mokėjimas.

„Netvarkingi automobiliai teršia aplinką dėl iš jų bėgančių įvairių pavojingų tepalų ir skysčių. Deja, bet netinkamos naudojimui transporto priemonės be priežiūros paliekamos ne tik viešose bendro naudojimo vietose, bet ir metų metus dūla nuosavame kieme.

Į aplinką prasiskverbusi automobilių alyva, kaip ir kiti pavojingi skysčiai, užteršia gruntinius vandenis, dirvožemį ir kenkia aplinkai, žmonėms ir gyvūnams“, – teigia Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė Asta Pakštaitė-Marcinkienė.

Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad gyventojai neparduotų netinkamų naudojimui transporto priemonių nelegaliems ardytojams, nes jie dažniausiai tinkamai nepasirūpina neigiamą vertę turinčiomis atliekomis, o gyventojai negauna automobilio sunaikinimo pažymėjimo.

„Vertės rinkoje neturinčios automobilių atliekos dažniausiai nugula atokesnėse vietose (miškuose, pakelėse ar šalia nuošalėje esančių pastatų) ir nepatenka į perdirbimą, nors turėtų.

Ragintume ir ardytojus, ir gyventojus būti atsakingesniems ir tinkamai pasirūpinti atliekomis“, – sako bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė.

Senų automobilių ardymo metu susidaro rinkoje vertės neturinčios atliekos kaip padangos, alyva, plastikas, guma, stiklas, salono apdailos medžiagos, sėdynės ar guminiai kilimėliai.

Tokių atliekų turėtojams už jų pridavimą atliekų tvarkytojams tenka sumokėti. Metalo turinčios automobilių atliekos, kaip akumuliatoriai, amortizatoriai, filtrai, kėbulai, sparnai turi teigiamą rinkos vertę ir už jas galima gauti atlygį.

„Kartu su partneriais esame sukūrę eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ir jų atliekų surinkimo bei tvarkymo sistemą, todėl gyventojams neturėtų kilti sunkumų, kur priduoti seną automobilį.

Leidimus turinčių atliekų tvarkytojų sąrašą galima rasti www.atliekos.lt arba www.autotvarkymas.lt. Be to, kasmet vykdomų aplinkosauginių projektų „Mes rūšiuojam. Autoservise“ ir „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“ metu vykdome atliekų surinkimą ir įmonių švietimą, kaip tinkamai rūšiuoti atliekas“, – sako A. Pakštaitė-Marcinkienė.

Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, 2019 metais Lietuvoje buvo surinkta 36,4 tūkst. tonų naudotų nebetinkamų transporto priemonių, iš jų 35,7 tūkst. tonų buvo apdorota (paruošta naudojimui ar šalinimui). Tačiau dėl automobilių ardymo veiklos šešėlio šie duomenys toli gražu neatspindi tikros padėties šalyje.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Už senų automobilių atliekų netvarkymą gresia didelės baudos
  2. Tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių. Kaip elgtis?
  3. Senų automobilių dalys keliauja į sąvartynus ir į pakeles (video)
  4. Lietuvoje daugėja automobilių plastiko atliekų
  5. Iš kavos pupelių atliekų bus gaminamos automobilių dalys?
  6. Kur dingsta panaudota alyva didėjant automobilių skaičiui?
  7. Prisikaupė senų žaislų – kur juos dėti?
  8. Kodėl senų kompiuterių perdirbimas yra geras sumanymas?
  9. Automobilių dalys, kurias galima perdirbti ar dar kartą panaudoti
  10. Ar automobilių mokestis sumažins aplinkos taršą?
  11. Ketinama pažaboti nelegalius automobilių ardytojus
  12. Kur dingsta naudota automobilių alyva atėjus pavasariui?
  13. Neteisėti automobilių ardytojai šlykščiai teršia gamtą
  14. Iš gyventojų kišenės – iki 10 mln. eurų už automobilių beverčių atliekų sutvarkymą
  15. Kiek žaliavų iššvaistoma neperdirbant automobilio atliekų?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Prezidentas dalyvauja EVT
Lietuvoje

Prezidentas EVT parėmė Europos gynybos parengties planą

2025 10 01
Eurolygos turas #1
Lietuvoje

Eurolygos startas – ar „Žalgiris“ sugrįš tarp geriausių?

2025 10 01
Virgilijus Alekna
Lietuvoje

Socialdemokratai politizuoja sporto finansavimo valdymą, pastebi liberalai

2025 10 01
Senas automobilis
Lietuvoje

Vairuotojams nebenaudojamo automobilio atsisakyti bus paprasčiau

2025 10 01
Pinigai, biudžetas | pixabay.com, Bru-nO nuotr.
Lietuvoje

Artėjama prie naujosios Nacionalinės kolektyvinės sutarties pasirašymo

2025 10 01
Karvė
Lietuvoje

Ūkių apsaugai nuo užkrečiamųjų ligų grėsmės – pustrečio milijono eurų

2025 10 01
Miškas
Gamta ir ekologija

EK svarsto dar metams nukelti Kovos su miškų naikinimu reglamento pradžią

2025 10 01
Vyriausybė | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Dėl padėties Zaporižios atominėje elektrinėje Lietuvos gyventojams grėsmės nėra

2025 10 01

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • > Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • >+++ apie R. Armaitis. Bepiločių sistemų pamoka iš Ukrainos: vieno vado sprendimas, pakeitęs karo eigą
  • Budweiser apie NASA ruošiasi istoriniam skrydžiui

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Prezidentas EVT parėmė Europos gynybos parengties planą
  • Nuo vietinės parduotuvės iki pardavimų visoje Europoje: kaip ištrūkau iš 95 % spąstų
  • Eurolygos startas – ar „Žalgiris“ sugrįš tarp geriausių?
  • Socialdemokratai politizuoja sporto finansavimo valdymą, pastebi liberalai

Kiti Straipsniai

Miško burtai 2024

„Miško burtai 2025“: išskirtiniai žygiai ir nepamirštamos patirtys gamtoje visai šeimai

2025 10 01
Burbiškio dvare – paskutinė galimybė iš sodininkės išgirsti gėlių istorijas

Burbiškio dvare – paskutinė galimybė iš sodininkės išgirsti gėlių istorijas

2025 10 01
Diržo krepšys. XIV a. pab. – XV a. pr. Oda. Matmenys: aukštis apie 18,5 cm, plotis apie 20,5 cm, storis apie 2,5 cm. Blaževičius P. [ir kt.], Vilniaus Žemutinės pilies valdovų rūmai. Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės Valdovų rūmų rytinio korpuso šiaurinio priestato archeologinių tyrimų 2003, 2006–2007 m. ataskaita, radinio inv. Nr. O1

Valdovų rūmuose pristatomas diržo krepšys, surastas 2007 m. atliekant archeologinius tyrimus

2025 10 01
Europos kultūros dienų renginyje Daugyvenės muziejus pakvietė pažinti dvarus

Europos kultūros dienų renginyje Daugyvenės muziejus pakvietė pažinti dvarus

2025 10 01
Brandos egzaminai

Ministrės 10 pridėtų balų gali sudominti ir Konstitucinį Teismą

2025 09 30
Julius Sabatauskas

Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus

2025 09 30
Kompiuteris

Keisis bankinių pavedimų tvarka: į ką atkreipti dėmesį?

2025 09 30
Per vasarą Lietuvos geologijos tarnyba paėmė 200 požeminio vandens mėginių

Per vasarą Lietuvos geologijos tarnyba paėmė 200 požeminio vandens mėginių

2025 09 30
Ekologiškumo teiginiai reklamoje – svarbu pagrįstumas ir aiškumas

Ekologiškumo teiginiai reklamoje – svarbu pagrįstumas ir aiškumas

2025 09 30
J. Jakaitis. „Baltijos aljanso“ konferencija „Okupacijos aukos be sienų“ Taline

J. Jakaitis. „Baltijos aljanso“ konferencija „Okupacijos aukos be sienų“ Taline

2025 09 30

Skaitytojų nuomonės:

  • > Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • >+++ apie R. Armaitis. Bepiločių sistemų pamoka iš Ukrainos: vieno vado sprendimas, pakeitęs karo eigą
  • Budweiser apie NASA ruošiasi istoriniam skrydžiui
  • Budweiser apie R. Armaitis. Bepiločių sistemų pamoka iš Ukrainos: vieno vado sprendimas, pakeitęs karo eigą
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Išrinktos 2020-ųjų Metų knygos

Išrinktos 2020-ųjų Metų knygos

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai