Prieš metus prasidėjusi COVID-19 pandemija ir paskelbtas karantinas pakeitė kasdienius žmonių įpročius bei mąstyseną. Pasaulinis sąstingis įtakojo ir verslo subjektų priimamus sprendimus, kur šalia prioritetu buvusio augimo atsirado papildomos užduotys: išlaikyti apyvartas, išlikti konkurencingu ir atsakingai pasirinkti tolimesnės veiklos modelį.
Be būtinybės uždirbti – poreikis išsaugoti partnerius ir investicijas projektams, kuomet suvaržymai ims laisvėti: kaip niekad tapo svarbu pasirinkti lanksčiausius ir geriausius sprendimus, efektyviai panaudojant ir žmogiškus resursus, ir darbo priemones.
Lankstumas, pokyčių kontrolė, komandinis darbas, lyderystės skatinimas, gebėjimas priimti sprendimus ir už juos atsakyti, laiko planavimas. Šios ir daugybė kitų kompetencijų tampa ypač svarbios pandemijos krizės periodu. Jį suvaldyti, išsaugoti verslą „banguojant“ ekonomikai bei dar daugiau – kontroliuoti pačią situaciją – gali padėti būtent finansinis lankstumas. Reiktų iš arčiau įsigilinti, koks verslo modelis leidžia planuoti pelną net ir per karantiną.
Pranašumas – greitas prisitaikymas
Pandemija verčia verslą prisitaikyti prie nuolat kintančių valdžios strategijų ir planų, operatyviai modifikuojant ir verslo vystymo strategiją, šalia plano „A“ nuolat turint strategijas „B“ ir „C“. Analizuodami situaciją, įmonių vadovai stengiasi susilaikyti nuo ilgalaikių investicijų, nes valstybės parama toli gražu neatstoja finansinių srautų, cirkuliavusių iki 2020 metų pavasario, o nuolat kintančios prognozės padėtį sunkina.
Nežinia, kiek bus tų pandemijos bangų: dar viena, dvi ar trys, kartu su nuolatiniais tvarkos, formuluotės ir ribojimų bei reikalavimų verslo organizavimui pokyčiais. Kaskart šalia strategijos turi būti apsvarstyti keli žingsniai į priekį, prognozuojant, kaip tai paveiks verslo įmonių konkurencingumą.
Tad akivaizdu, kad konkurencingesnis šioje situacijoje tas rinkos žaidėjas, kuris gali būti lankstesnis, priimdamas sprendimus ir gauti (ar suteikti) geresnį paslaugų paketą.
Puikus pavyzdys – krautuvų rinka. Dėl puikios geografinės padėties, Lietuvoje klesti ne tik logistika, bet ir sandėliavimas. Didelės korporacijos kuria terminalus ir nauji, pasauliniai rinkos žaidėjai renkasi mūsų šalį savo paslaugoms teikti arba produktams kurti – pavyzdžiui, padangų gigantas „Continental“. Įmonės, siekdamos efektyviai organizuoti darbą, privalo investuoti į techniką.
Šiuo atveju – į sandėliavimo įrangą. Taigi, siekiant optimalaus išlaidų planavimo, pirkti ar nuomoti – toks klausimas šiais laikais kiltų Hamletui.
Pardavimus keičia nuoma
Žinant tai, kad Lietuvoje gausu tiek krautuvų poreikį jaučiančių įmonių, apstu ir jų tiekėjų, siūlančių skirtingus gamintojus ir, tuo pačiu – skirtingus paslaugų paketus. Vienas tokių tiekėjų – įmonė „Paradis“, bene didžiausią patirtį krovimo technikos srityje Lietuvoje turinti įmonė, sėkmingai dirbanti nuo 1992 metų.
Tarp jų klientų – tiek pavieniai vartotojai, tiek įmonės visoje Lietuvoje ir Baltarusijoje. Skirtingi krūviai ir poreikiai diktuoja sąlygas tiek patiems užsakovams (ar krautuvų pirkėjams), tiek patiems įrangos tiekėjams.
„Paradžio“ pateiktais duomenimis, matyti, kad per veiklos laikotarpį galima atrasti pokyčių, o paskutiniai metai ir sudėtinga padėtis stipriai pakeitė užsakovų pasirenkamas paslaugas. Nors įmonė krautuvų ilgalaike ir trumpalaike nuoma užsiima ilgus metus, pandeminis laikotarpis šią paslaugą paskatino rinktis kur kas platesnį užsakovų ratą.
„Viena iš mūsų veiklos sričių – krautuvų pardavimas, nuoma ir servisas – tiek garantinis, tiek garantijai pasibaigus. Mūsų technikos parke – tiek naudoti, tiek visai nauji produktai, tarp kurių mūsų oficialiai atstovaujama unikalios konstrukcijos, manevringa „Cesab“ technika, sunkesniems darbams atlikti skirti „Ausa“ teleskopiniai krautuvai, galingi ir patikimi „CAT“ šakiniai krautuvai.
Trumpiau kalbant, mūsų parką sudaro ganėtinai plati technika, tad ir mūsų klientų rate – tiek mažos įmonės ar ūkiai, fiziniai asmenys bei verslo subjektai. Tad tai – ganėtinai platus klientų ir duomenų spektras, leidžiantis tiek vertinti patį poreikį, tiek rinkos pokyčius. Paskutiniu metu pastebime, kad net ir buvę krautuvų pirkėjai keičia savo poreikius.
Net ir augant veiklos „apsukoms“, jie renkasi nuomos paslaugas. Dažnas naujas užsakovas, svarstantis tarp „įsigijimo ir serviso“ paketo renkasi nuomą, į kurią jau įskaičiuojama priežiūra, technikos pakeitimas ar, tarkime, nuoma su specialistu, taip taupant išlaidas, kurios atsirastų kartu su papildomu specialisto etatu.“ – sakė UAB „Paradis“ Vilniaus padalinio vadovas Egidijus Gaigalas.
Sutaupyti galima pasirinkus ilgalaikės nuomos paslaugą
Taigi, kam pirkti techniką, ilgam investuojant didelę pinigų sumą, jei galima sutaupyti pasirinkus ilgalaikės nuomos paslaugą? Ir tokiu būdu gaunant ne tik pilnai pagal kliento poreikius parinktą krautuvą, bet visą paslaugų paketą: transportavimo, priežiūros ir, žinoma, visų įmanomų garantijų. Pavyzdžiui, netgi remontuojant išsinuomotą krautuvą, vietoje jo „Paradis“ suteikia pakaitinį.
Taip užtikrinamas nenutrūkstamas darbo vyksmas – jokių prastovų ir laiko švaistymo, išlaikomas įmonės produktyvumas, veiklos tęstinumas, o modernios technologijos didina patikimumą ir gerina darbo saugą.
Krautuvų nuomos paslauga leidžia verslo įmonėms ne tik sutaupyti finansų (ekonomika ypač susitraukė antrojo karantino metu), bet ir planuoti pastovias bei sąlygiškai nedideles išlaidas. Statistiškai, nuomos paslaugomis pradėjo naudotis ne tik nauji klientai, bet ir tie, kurie, tarkime, anksčiau jau yra įsigiję krautuvų ir gal netgi pirktų toliau dėl išaugusio poreikio, jei leistų finansinės galimybės ar nebūtų pandemijos.
Remiantis įmonės turimais duomenimis, nuomos paslaugą linkę rinktis 30 procentų daugiau įmonių.
Įdomu ir tai, kad krautuvų nuomos paslauga susidomėjo netgi tos įmonės, kurios jau turi įsigijusios savo krovimo techniką. Kodėl? Nes taip efektyviau, paprasčiau kalbant – labiau apsimoka. Priežastis ta pati: finansines galimybes investuoti dideles sumas apribojęs ekonomikos sąstingis.
Įmonės „Paradis“ atstovo teigimu, esanti sudėtinga situacija ne tik skatina ieškoti verslams aktualių ir būtinų procesams užtikrinti sprendimų, bet ir skatina verslų sinergiją ir bendradarbiavimą: be vieno verslo sėkmės gali strigti kito verslo procesai, taip formuojant uždarą krizės ratą.