Trečiadienis, 1 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Laivybai Kaune – naujos galimybės

www.alkas.lt
2021-04-14 17:44:24
1
Laivyba Nemunu | sumin.lt nuotr.

Laivyba Nemunu | sumin.lt nuotr.

       

Jau artimiausiu metu Nemuno salos akvatorija sulauks gerų pokyčių. Šalia „Žalgirio“ arenos upės vagos tvarkymo darbus pradėjusi Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) šio mėnesio pabaigoje ruošiasi įrengti prieplauką, prie kurios galės švartuotis pramoginiai ir keleiviniai laivai. Kauniečius ir miesto svečius žadama plukdyti po Kauno apylinkes nuo miesto širdies iki pat Kulautuvos. Ir tai – tik dalis numatytų planų.

Tvarkoma upės vaga

Šiemet pavasarį VVKD pradėjo istorinį Nemuno tvarkymo projektą, po kurio apie 225 km ilgio upės vagą reguliuos maždaug 500 pastatytų naujų ir atnaujintų esamų hidrotechnikos statinių – bunų. Projekto pabaiga numatyta 2023 metais.

Lygiagrečiai darbai prasidėjo šalia „Žalgirio“ arenos, kur darbuojasi VVKD žemsiurbė „Upyna“ ir ją aptarnaujantys laivai.

„Į viską žiūrime kompleksiškai. Kaunas ir visa jo teritorija, kur teka Nemunas, mums yra prioritetas. Šių metų tikslas – maždaug 3 kilometrų sutvarkyta atkarpa nuo Nemuno salos iki santakos. Tada šioje teritorijoje bus galima pilnai vykdyti pramoginę ir keleivinę laivybą“, – tikino Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

Įrengs prieplauką

VVKD vadovas pridėjo, kad darbus Nemuno salos akvatorijoje planuojama užbaigti per artimiausias kelias savaites. Tada bus pastatyta prieplauka, prie kurios numatyta galimybė švartuotis minėtų paskirčių laivams.

„Veiksmus deriname su Kauno savivaldybe. Vos išvalius akvatoriją, atsiras galimybė laivams ne tik apsisukti, bet ir prisišvartuoti prieplaukoje, kurią planuojame pastatyti šio mėnesio pabaigoje. Norime, kad miesto gyventojai ir svečiai turėtų galimybę atplaukti į pačią miesto širdį.

Tačiau turime ir daugiau naujienų – po Kauno apylinkes plukdys atnaujintas Vidaus vandens kelių direkcijos 100 vietų keleivinis laivas „Žalgiris“, kuris keliaus nuo Nemuno salos iki pat Kulautuvos“, – artimiausiomis naujienomis dalijosi V. Vinokurovas.

Ateities planuose – šliuzas

Pasak VVKD generalinio direktoriaus, kitąmet Nemune darbai numatyti Kauno hidroelektrinės link. O būtent ten ilgiausią Lietuvos upę atkerta daugiau kaip 20 metrų aukščio užtvanka.

Dar praėjusio mėnesio pabaigoje Kauno miesto vadovai inicijavo siūlymą imtis šliuzo ir žuvitakio projekto įgyvendinimo. Neabejojama, kad tai galėtų paspartinti upeivystės atgaivinimą.

„Matome, kad upės vagos valymas ir gilinimas kyla Nemunu aukštyn Kauno hidroelektrinės link, todėl mūsų iškelta šliuzo idėja yra visiškai savalaikė. Jei laivai galės pasiekti vadinamąjį HES‘ą iš abiejų pusių, šliuzas tiesiog taps neišvengiamas, o drauge ir žuvitakis laisvai žuvų migracijai Nemunu“, – įsitikinęs Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Europos Sąjungoje kasmet įrengiamas ne vienas ir ne du laivų šliuzai. Tokio projekto įgyvendinimui paprastai reikia nuo 50 iki 70 milijonų eurų. Būtent šio šliuzo kaina labai priklausys nuo aplinkosauginių reikalavimų dėl žuvų migracijos užtikrinimo poreikio, sudėtingos inžinerinės situacijos (kelias, geležinkelis).

Minėti atsakymai bus gauti tik atlikus planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procedūras, parengus projektinius pasiūlymus su kainos skaičiavimais.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kaunas ketina atverti Nemuną laivybai per visą Lietuvą
  2. Kaunas imasi išskirtinio plano: metas atverti Nemuną laivybai per visą Lietuvą
  3. Kauniečiai ieško laivo turistinei laivybai Nemune
  4. Kaune pastatytas kruizinis laivas „Perlas“ pradeda keliones Nemunu (nuotraukos)
  5. Kaunas prašo galimybės atlikti tyrimus dėl COVID-19
  6. Kaunas kviečia į naujos irklavimo bazės atidarymą
  7. Esant būtinybei Kaune pradinukus priims dvi mokyklos
  8. Kaune pradedamas gilinti Lampėdžio ežeras
  9. Kaune pradedamas Muzikinio teatro sodelio atnaujinimas
  10. Valstybės šventės dieną atrastas naujas piliakalnis Kaune
  11. Kaune atidaryta Karščiavimo klinika priims ir Kaišiadorių gyventojus
  12. Kaune pristatytas atsinaujinęs Napoleono kalnas – su ryškiu istorijos prieskoniu
  13. Kaune iškilo vienintelis tokio dydžio futbolo maniežas Lietuvoje
  14. A. Juozaitis. Vyčio-„Laisvės kario“ paminklo Kaune atidengimas buvo tobulas
  15. Ekoturizmas Kaune įgauna pagreitį

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Rimgaudas says:
    4 metai ago

    Puiku. Mat, per šliuzą patekę žuvys iš apačios aukštyn perneš vikriųjų žuvų energiją ir liausis marių dugno dumblėjimas. Vivat Vieningam Kaunui.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Virgilijus Alekna
Lietuvoje

Socialdemokratai politizuoja sporto finansavimo valdymą, pastebi liberalai

2025 10 01
Senas automobilis
Lietuvoje

Vairuotojams nebenaudojamo automobilio atsisakyti bus paprasčiau

2025 10 01
Pinigai, biudžetas | pixabay.com, Bru-nO nuotr.
Lietuvoje

Artėjama prie naujosios Nacionalinės kolektyvinės sutarties pasirašymo

2025 10 01
Karvė
Lietuvoje

Ūkių apsaugai nuo užkrečiamųjų ligų grėsmės – pustrečio milijono eurų

2025 10 01
Miškas
Gamta ir ekologija

EK svarsto dar metams nukelti Kovos su miškų naikinimu reglamento pradžią

2025 10 01
Vyriausybė | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Dėl padėties Zaporižios atominėje elektrinėje Lietuvos gyventojams grėsmės nėra

2025 10 01
Lėktuvas
Lietuvoje

Pradėti skrydžiai iš Palangos į Šarm aš Šeichą ir Hurgadą

2025 10 01
Šildymas | klaipeda.lt nuotr.
Lietuvoje

Panevėžys pradeda šildymą šiandien, Klaipėda šils nuo kitos savaitės

2025 10 01

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Gal apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • Manau apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • Manau apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • Manau apie Kokie kalbos mokėjimo reikalavimai bus taikomi „Bolto“ vairuotojams?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Socialdemokratai politizuoja sporto finansavimo valdymą, pastebi liberalai
  • Vairuotojams nebenaudojamo automobilio atsisakyti bus paprasčiau
  • M. Kundrotas. Gėjai nužudė mano draugą
  • Artėjama prie naujosios Nacionalinės kolektyvinės sutarties pasirašymo

Kiti Straipsniai

Šildymas

Kaunas šildymas jungiamas nuo spalio 2 d.

2025 09 30
Kelias prie Gariūnų

Bus platinamas kelias prie Gariūnų

2025 09 26
Kauno Kurhauzas

Kaune įsibėgėja istorinio Kurhauzo atnaujinimas

2025 09 25
Elektrą laivams tieksiantis įrenginys

Klaipėdos uoste pastatytas elektrą laivams nuo kranto tieksiantis įrenginys

2025 09 23
Architektas Audrys Karalius 2015 birželis

Lietuva neteko žymaus Architekto Audrio Karaliaus

2025 09 21
Pratybos

Kauno ir Kėdainių rajonuose – jungtinės šaulių pratybos „Tauras 2025“

2025 09 19
Kauno senamiestis | kaunas.lt nuotr.

Seimo tyrimo grupė aiškinsis sklypų supirkimus Kaune  

2025 09 18
Panemunės baseinas

Panemunės baseino statybvietėje atlikta jau 70 proc. darbų

2025 09 17
Europos kultūros paveldo dienos Kaune

Praeities ir ateities dialogas Kaune: Europos paveldo dienų atidarymas

2025 09 10
Transporto mazgo statybos

Neries pakrantėje Kaune – tilto ir transporto mazgo statybos

2025 09 09

Skaitytojų nuomonės:

  • Gal apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • Manau apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • Manau apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • Manau apie Kokie kalbos mokėjimo reikalavimai bus taikomi „Bolto“ vairuotojams?
  • Prasideda... apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kodėl vaikams geriau dovanoti žaidimus be taisyklių

Vis dar trūksta pagalbos šeimai ir vaikams

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai