Antradienis, 12 rugsėjo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Ar elektromobiliai teršia mažiau?

www.alkas.lt
2021-03-13 06:06:03
2
Elektromobilis | Aplinkos apsaugos instituto nuotr.

Elektromobilis | Aplinkos apsaugos instituto nuotr.

Pastaraisiais metais gatvėse atsiranda vis daugiau elektra varomų transporto priemonių. Ir tai nestebina, nes klimato kaita skatina šalių vyriausybes ieškoti sprendimų, kaip sumažinti poveikį aplinkai. Elektromobiliai – vienas iš pagrindinių būdų, kurio dėka automobilių pramonė gali apkarpyti išmetamų teršalų kiekį.

Kelių transportui tenka 75 proc. anglies dvideginio (CO2) emisijos, kurią į aplinką išmeta transporto pramonė (lėktuvai – 10 proc.), ir sukuria 21 proc. pasaulyje išmetamo CO2 kiekio.

Ar elektrinės transporto priemonės yra geriausias būdas sumažinti pasaulyje išmetamųjų teršalų kiekį ir pasiekti nulinę taršą? Atsakymas būtų taip ir ne, rašo newseu.cgtn.com. Akivaizdu, kad elektrinės transporto priemonės per visą jų naudojimo ciklą yra gerokai mažiau teršiančios nei benzininiai ir dyzeliniai automobiliai, tačiau mažesnė tarša nereiškia, kad apskritai nėra taršos ir elektromobiliai taip pat neteršia aplinkos.

Įprasta transporto priemonė turi vidaus degimo variklį, kuris, degindamas iškastinį kurą, pagamina energiją automobiliui judėti. Benzininiai ir dyzeliniai automobiliai išmeta į aplinką CO2, t. y., išskiria šiltnamio efektą sukeliančias dujas, turinčias įtakos klimato pokyčiams. Maža to, ore tvyrantys toksiški garai gali patekti giliai į žmonių plaučius ir net sukelti ligų, pavyzdžiui, vėžį. Elektra varomo automobilio baterija kaupia elektros energiją, kuri maitina elektros variklį. Elektra varomos transporto priemonės neišmeta jokių išmetamųjų dujų važiuojant, tačiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija susidaro kitose šių transporto priemonių gamybos dalyse.

Kada elektromobiliai kenkia aplinkai?

Elektrinės transporto priemonės sulaukia bene daugiausiai kritikos dėl to, kad jų gamybai reikia 1,5 karto daugiau energijos nei įprastiems automobiliams pagaminti. Visgi, prieš darant išvadas svarbu įvertinti visą elektrinės transporto priemonės gyvavimo ciklą ir bendrą išmetamų teršalų kiekį per visą jos eksploatavimo laiką, t. y., įvertinti tokius veiksnius, kaip išteklių gavyba, žaliavų perdirbimas ir pagaliau, kokį anglies pėdsaką turi pačios transporto priemonės gamyba.

Elektromobilių ličio jonų baterijoms pagaminti reikia daug retų iškastinių žaliavų, kaip litis, nikelis ir kobaltas, kurias iškasus būtina rafinuoti ir tik tada panaudoti baterijų gamyboje. Šis procesas dėl vandens, šilumos ir sterilių sąlygų reikalauja itin daug energijos. Be to, dauguma šių medžiagų išgaunama už Europos Sąjungos ribų, sunkoka užtikrinti, kad tokios medžiagos kaip kobaltas būtų iškasamos etiškai, saugiai ir nedarant žalingo poveikio aplinkai.

Tokiose šalyse kaip Kinija, Japonija ir Pietų Korėja, kur gaminama didelė baterijų dalis, elektros energijos gamyba labai priklauso nuo anglies, o tai padidina išmetamų CO2 dujų kiekį baterijų gamyboje. Naujausia IVL Švedijos aplinkos tyrimų instituto ataskaita parodė, kad gamyboje vienos ličio jonų baterijos kilovatvalandė išmeta vidutiniškai nuo 61 iki 106 kilogramų CO2 ekvivalentų. Tai reiškia, kad tiek baterijų, tiek visos elektrinės transporto priemonės surinkimo linija gamyboje skleidžia šiltnamio efektą sukeliančias dujas.

Išmetamųjų teršalų kiekis priklauso dar ir nuo to, kokioje šalyje elektrinė transporto priemonė naudojama ir įkraunama. Kuo šalyje naudojama švaresnė elektros energijos rūšis, pavyzdžiui, energija gaminama iš atsinaujinančių šaltinių, o ne iš iškastinio kuro, tuo mažiau pagaminama išmetamų teršalų įkraunant elektromobilį ir jis naudojamas ekologiškiau.

Eksploatacijos pabaiga

Visgi, elektrinės transporto priemonės eksploatacijos pabaiga turi mažiausią poveikį bendrai išmetamai emisijai.  Maža to, atsiranda gerų galimybių sumažinti poveikį klimatui. Kodėl?

Pirma, naudotų baterijų metalų perdirbimas mažina naujų žaliavų poreikį. Šiuo metu Europoje kobaltas, nikelis ir varis perdirbami gana veiksmingai, priešingai nei litis, kurio perdirbimo mastas nėra didelis dėl didelių perdirbimo išlaidų, palyginti žemų žaliavų kainų ir nedidelių surinktų baterijų kiekių, teigiama švedų ataskaitoje.

Didžiausio pasaulyje aplinkosauginio tinklo „Friends of the Earth Europe“ duomenimis, Europos rinkoje surenkama tik 5 proc. ličio, o likusi dalis buvo arba sudeginta, arba išmesta į sąvartynus ir tai kenkia aplinkai.

„Tačiau vis labiau paklausėjančios elektrinės transporto priemonės ir naujos technologijos, skirtos geriau pakartotinai naudoti ir perdirbti baterijas bei automobilių dalis, gali padėti sumažinti naujų žaliavų gavybos poveikį aplinkai. Kita vertus, Europos Komisija (EK) siekia, kad pramoninės, automobilių arba elektra varomų transporto priemonių baterijos turėtų būti surenkamos ir perdirbtos visos, kad būtų išgautos vertingos medžiagos, kaip kobaltas, litis, nikelis ir švinas ir taip taupomi gamtos ištekliai“, – sako Aplinkos apsaugos instituto, sukūrusio elektriniam transportui skirtą svetainę www.elv.lt, vadovas Alfredas Skinulis.

EK spėja, kad baterijų paklausa iki 2030 metų išaugs 14 kartų, o daugiausia dėl elektra varomo transporto.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Nauji elektromobiliai nepalieka abejonių dėl to, kas vyraus keliuose
  2. Naujų elektromobilių pardavimas Europoje jau aplenkė dyzelinu varomų
  3. Aplinkos ministerija gražins dalį išlaidų už įsigytą elektromobilį
  4. Visos žinios apie atliekų tvarkymą – naujoje interneto svetainėje
  5. Lietuvoje daugėja automobilių plastiko atliekų
  6. Elektrinės transporto priemonės keičia pasaulį
  7. Europos Parlamentas siekia sparčiau mažinti automobilių taršą
  8. Baltijos Asamblėjos komitetas: bendradarbiaudami kultūros srityje kurkime regioną, išsiskiriantį mažiausiu poveikiu aplinkai
  9. Lietuva parems dešimt saulės elektrinių besivystančiose šalyse
  10. Lietuva pagal finansavimą aplinkosaugai – priešpaskutinėje vietoje ES
  11. Pelkės: kokį vaidmenį jos atlieka mūsų gyvenime?
  12. Lietuvos šiltnamio dujų emisijos vis dar auga
  13. Ambicingas ir visuotinis Paryžiaus klimato susitarimas skelbia iškastinio kuro eros pabaigą
  14. Malaizijoje jau veikia dvi Lietuvos saulės jėgainės
  15. Artėja pavasaris – metas apsivalyti nuo įvairių atliekų

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 2

  1. Balsas-tyruose says:
    3 metai ago

    Vokietijos visa pramonė priklauso globalistų koncernams. Vienintelė liko , įkūrėjų šeimos rankose, automobilių pramonė . Ne čia šuo pakastas ?

    Atsakyti
  2. Buvę VISIukai says:
    3 metai ago

    Ar pamenate – jūs buvote sukūrę VELOMOBILĮ –
    puikią ,gamtos neteršiančią, tylią susisiekimo priemonę,
    kartu tarnaujančia ir kaip mankštinimosi įranga?
    Važiuoji ir mankštiniesi (mini paminas).
    Kadangi važiuotojas sėdi dengtoje kabinoje, Lietuvos lietūs, šlapdriba ar kepures nuo galvų plėšantys vėjai jam nebaisūs… Nebent gatvės užverstos sniego.
    Žinoma, jau nebedirba jo kūrėjai, bet to meto studentai dar yra, gal netgi dirba GTU? KODĖL NEPAKARTOJATE? Vilniuje veikia kažkokia transporto gamykla – gal galėtų ir velomobiliams prisitaikyti?

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Ukraina sumuš maskolius | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Kremlius valosi kruvinus batus į Jungtines Tautas

2023 09 09
Gamtos žvilgsnis | pixabay.com, vthakur12 nuotr.

A. Navys, M. Sėjūnas. Kam tai rūpi?

2023 09 01
Vandenilio autobusai | vilnius.lt nuotr.

Vilnius pirmasis padės žaliojo vandenilio gamybą

2023 08 30
Kelionės elektromobiliu po Lietuvą – ko pasigenda vietos ir užsienio turistai? | fabula.lt nuotr.

Kelionės elektromobiliu po Lietuvą – ko pasigenda vietos ir užsienio turistai?

2023 08 25
Žemės ūkis | zum.lt nuotr.

Sprendimai žemės ūkio bėdoms spręsti: kuo gyvens ateities ūkiai?

2023 08 24
Elektromobiliai | sumin.lt nuotr.

Šalies keliais rieda 16 tūkst. elektromobilių

2023 08 23
Elektromobilio įkrovimas | pixabay.com, G. Horvato nuotr.

Elektromobilių skaičius išaugo 72 proc.

2023 08 14
facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Uranas ir teroristinė Rusija

2023 08 10
Aplinkos tarša | am.lrv.lt nuotr.

Anglies dvideginio išmetimai sparčiai augo

2023 08 08
Naujas ar naudotas automobilis? Kaip pasirinkti? | tokvila.lt nuotr.

Naujas ar naudotas automobilis? Kaip pasirinkti?

2023 08 08
Rodyti daugiau

Naujienos

Vaikai | pixabay.com, HaiBaron nuotr.
Lietuvoje

Seimas svarsto siūlymus dėl vaikų saugumo

2023 09 12
Dronai gina Ukraina | www.facebook.comGeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

„Dronų armija“ kyla prieš driskius

2023 09 12
Kelias | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.
Lietuvoje

Rajoniniai keliai galėtų pereiti savivaldai

2023 09 12
Seimas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Gamta ir žmogus

Nusikaltimus valstybei siūloma vertinti griežčiau

2023 09 12
Mokytojų streikas | lsdps.lt nuotr.
Lietuvoje

Moksleiviai remia mokytojų streiką: kartu rengs eiseną iki ministerijos

2023 09 12
„Bolt“ | lrt.lt, J. Stacevičiaus nuotr.
Kalba

„Bolt“ siūlo: mokėk brangiau ir gausi geresnį automobilį ir vairuotoją kalbantį angliškai, o gal būt, NET ir lietuviškai…

2023 09 12
Per karščius pamokos gali būti trumpinamos
Lietuvoje

Moksleiviai remia visuotinį mokytojų streiką

2023 09 12
Pinigai | pixabay.com nuotr.
Lietuvoje

Skiriant paramą bus vertinamas ir turtas

2023 09 12

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • 2030 m. apie Pristatyti Nacionalinės koncertų salės planai
  • >Kažin apie Tautininkai ir centristai kviečia telktis apie prof. Igną Vėgėlę
  • Pajūrietis apie Pristatyti Nacionalinės koncertų salės planai
  • Taip apie Pristatyti Nacionalinės koncertų salės planai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kam geriau patikėti UAB steigimo naštą?
  • Ką reikia žinoti, nusprendus statytis pirtį?
  • Seimas svarsto siūlymus dėl vaikų saugumo
  • „Dronų armija“ kyla prieš driskius
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Kremlius valosi kruvinus batus į Jungtines Tautas

by Jonas Vaiškūnas
2023 09 09
7
Ukraina sumuš maskolius | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Jungtinės Tautos siūlo atšaukti dalį Rusijai taikomų pagrindinių sankcijų mainais į „susitarimo dėl grūdų“ atnaujinimą. Šį velnio sandėrį Rusijos užsienio...

Skaityti toliau

A. Navys, M. Sėjūnas. Kam tai rūpi?

by Jonas Vaiškūnas
2023 09 01
0
Gamtos žvilgsnis | pixabay.com, vthakur12 nuotr.

Lietuvoje praūžė uraganinės vėtros, išversta gausybė medžių, išguldyti ištisi miškų kvartalai, nukilnoti stogai, ledo gabalais išbarškinti langai. Vieni trina rankomis...

Skaityti toliau

Vilnius pirmasis padės žaliojo vandenilio gamybą

by Ditė Česėkaitė
2023 08 30
1
Vandenilio autobusai | vilnius.lt nuotr.

Vilniaus miesto Taryba pritarė žaliojo vandenilio gamybos ir panaudojimo tiek viešajame, tiek miestiečių transporte vystymui. Sostinė planuoja įsigyti 16 vandeniliu...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • 2030 m. apie Pristatyti Nacionalinės koncertų salės planai
  • >Kažin apie Tautininkai ir centristai kviečia telktis apie prof. Igną Vėgėlę
  • Pajūrietis apie Pristatyti Nacionalinės koncertų salės planai
  • Taip apie Pristatyti Nacionalinės koncertų salės planai
  • Tadas apie Seime atidaryta paroda Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarės Vidmantės Jasukaitytės 75-osioms gimimo metinėms
Kitas straipsnis
Padangos | freepik.com nuotr.

Kaip turėtų atrodyti tinkamas padangų keitimas?

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | kemi.lt | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | ket testai | Interjero detalės

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai