Vasario 23 d. Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ išplatino viešą pareiškimą, ragindama užkirsti kelią keliamam konfliktui tarp Lietuvos Prezidento Gitano Nausėdos ir Ministrės Pirmininkės Ingridos Šimonytės. Stebina ir piktina viešojoje erdvėje pasirodžiusios politikų diskusijos apie tai kas – Lietuvos Prezidentas ar Ministrė Pirmininkė turi vykti į susitikimus Europos Vadovų Taryboje. Mūsų manymu šiuo metu tokio ginčo kėlimas tarp valstybės institucijų yra nepriimtinas.
Lietuvos Respublikos Konstitucijos 77 straipsnis nurodo, kad Lietuvos valstybės vadovas yra Lietuvos Prezidentas, kuris atstovauja valstybei.
Lietuvos rinkėjai prezidentiniuose rinkimuose rinko ne užsienio reikalų ministrą, kaip kai kas bando vaizduoti, o valstybės vadovą, atsakingą už visą valstybės politiką – Lietuvos Prezidentą. Prezidento G. Nausėdos programai kurti Lietuvoje Gerovės valstybę pasitikėjimą išreiškė du trečdaliai Lietuvos rinkėjų.
Džiugina, kad Prezidentas ėmėsi gerų iniciatyvų skatinti socialinį dialogą ir socialinių partnerių įtraukimą į valstybės valdymą.
Pasiūlymas siųsti į Europos Vadovų Tarybos susitikimus ne Lietuvos Prezidentą, o trečią pagal svarbą Lietuvos Respublikos vadovą, mūsų manymu, sumenkintų Lietuvos tarptautinį autoritetą ir parodytų nepagarbą Europos institucijoms.
Šiuo metu Lietuva susiduria su rimtais iššūkiais: nedarbas Lietuvoje yra vienas iš didžiausių Europoje, dalis verslo dėl karantino negali vykdyti savo veiklos, artėja trečioji Covid-9 banga ir labai atsakingas metas, kai reikės teisingai paskirstyti milžinišką europinę lengvatinių kreditų paramą pandemijos pasekmėms įveikti, kurią vėliau reikės grąžinti visiems mokesčių mokėtojams.
Todėl dabar svarbiausi klausimai, kurie Lietuvoje turi būti sprendžiami, yra Covid-19 pandemijos pasekmių įveikimas, Lietuvos gyventojų skiepijimas, ekonomikos atgaivinimas, tinkamos finansinės pagalbos suteikimas jos nesulaukiantiems smulkiesiems verslininkams ir savarankiškai dirbantiems žmonės, darbo vietų kūrimas, skurdo mažinimas. Jau dabar daug žmonių rikiuojasi į eiles, kad gautų maisto davinį.
Reikėtų daugiau dėmesio skirti diskusijoms, kaip Lietuvai padėti atsigauti po pandemijos. Tam yra būtinas visų valdžios institucijų ir socialinių partnerių susitelkimas.
Todėl stebina neapgalvoti politikų pasiūlymai dar apkrauti Ministrę Pirmininkę papildomu darbu užsienio politikos srityje.
Autorė yra Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė
Siūloma atsisakyti draudimo taikyti kriminalinę žvalgybą Respublikos Prezidentui
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/lietuvos_politika/siuloma_atsisakyti_draudimo_taikyti_kriminaline_zvalgyba_respublikos_prezidentui/
(Beje, būtina pašalinti dviprasmiškai skambančias teksto vietas, kad vėliau teismai negalėtų tuo manipuliuoti!)
Algimantas RUSTEIKA: Politinės reformos metmenys
– respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/bus_isklausyta/algimantas_rusteika_politines_reformos_metmenys/
Antroji kadencija: aš nenoriu, tu nenori, bet jis ir ji labai nori.
Teisingas raginimas, tas konservatorių nuolatinis kiršinimas nusibodo, pradėkim gyvent kaip žmonės
tai kad ne. Labiau kirsinimas vyksta is prezidenturos puses.
I.Simonytes laikysena sia tema yra net labai solidi.
O kaip jauciasi prezidentas tarp kitu saliu ministru pirmininku – jam paciam geriau zinoti….
Vokietija, Italija, Austrija ir kitos Europos valstybes irgi turi prezidentus su panasiais igaliojimais kaip ir Lietuvos taciau daugelis , ko gero, ju net pavardziu neatsimenat o atstovauja toms salims A.Merkel., S.Kurzas irt.t.
Aisku, kad geriau vyktu susikalbejimas tarp valstybiu vyriausybiu jei premjerai bendrautu tiesiogiai.
Beje, ES juk nera uzsienis o pacios ES vidaus politika priklauso premjerams…
Garantuotai vakcionu tiekimo problemas vyriausybe ir ES butu issprendusi daug geriau….
Ar Lietuvos valstybės Nepriklausomybė jau panaikinta?
Močiutei: yra toks dalykas, kaip kompetencijos pasidalijimas Europos Sąjungoje. ES įgyvendina tik tą kompetenciją, kurią jai suteikia Sutartys – ES gali veikti tik neperžengdama kompetencijos, kurią, siekiant Sutartyse nustatytų tikslų, jai šiose Sutartyse suteikė ES šalys, ribų. Visa Sutartimis Sąjungai nepriskirta kompetencija priklauso ES šalims. Lisabonos sutartyje paaiškinamas kompetencijos pasidalijimas tarp ES ir jos šalių. Yra trys pagrindinės kompetencijos rūšys: išimtinė kompetencija; pasidalijamoji kompetencija ir papildomoji kompetencija. Dar yra ir specialioji kompetencija. O dabar reikėtų pažvelgti į kiekvieną kompentenciją atskirai… 🙂
Ak, p. Lina, bet ar Jums neatrodo, kad visi vienodi? Ką? 🙂
Lietuvai šiuo metu aktualu sustiprinti Prezidento instituciją tarptautinėje arenoje. Mėginimas Prezidentą nustumti į paraštes tam prieštarauja. Kita vertus, suteikti Prezidentui tinkamas galias reikalauja ir valdžių pasidalijimo principas kuris būdingas bet kuriai demokratinei valstybei.
Jokiu būdu ne valdančiųjų garbintojo, o tik eilinio žmogaus iš gatvės pastebėjimai. Kai kam vertėtų pagaliau susipažinti su Lietuvos Respublikos Konstitucija, po to su 2019–2024 m. strateginė darbotvarke ir pagaliau su konkrečių posėdžių darbotvarkėmis. Pvz., „ES vadovai įvertins epidemiologinę situaciją. Jie toliau tarpusavyje koordinuos atsaką į COVID-19 pandemiją daugiausia dėmesio skirdami visų pirma su vakcinomis susijusių leidimų išdavimui, vakcinų gamybą ir platinimui, taip pat asmenų judėjimui.“ Kieno tai kompetencijos sritis?
Nežiūrėčiau į tai tik kaip į portfelių nepasidalijimą. Žiūrėčiau bendrame dideliame artimiausių planuojamų įstatymų, įv. svarbių sprendinių ir viso to, kas aplink ir šalia verda, kontekste. Pats laikas giedoti itin sutartinai… Klausos stokojantys turėtų kitkuo užsiimti.
Tomkus sakosi vieną šventę pragėręs vakar. O mes???
Prisimenat? Kokia vakar diena buvo?
Su prazdniku pazdravijot?
🙂
Vakar Lrt.lt skelbė, kad Seime yra gauta ekspertų tyrimas su išvada dėl to kam – Prezidentui ar Premjerei pagal kompetenciją ir politiškai derėtų atstovauti EVT Lietuvos valstybę.
Išvada vienareikšmiška, kad pagal kompetenciją atstovavimas EVT priklauso Šimonytei ir kad jos atstovavimas ekonomiškai ir politiškai būtų naudingesnis Lietuvai.
Prezidentui yra pakankamai kitų apleistų vidaus darbų, kurių neatidėliojant derėtų imtis – tai visos Teisingumo vykdymo sistemos kardinalus pertvarkymas, Rinkimų sistemos ir jų vykdymo tobulinimas, politinių partijų funkcionavimo gerinimas, 1994 metų dvišalės sutarties su Lenkija, varžančios Lietuvos suverenumą, pabaigimo klausimas. Lietuvos valstybės teritorijos vientisumo saugojimas, jos nedalomumo į jokius valstybinius darinius užtikrinimas. Šiais metais sukanka 80 metų nuo 1941 m. birželio 23 -osios Tautos sukilimo, paskelbusio Nepriklausomybės atkūrimą, ar ne Prezidentui visų pirma derėtų pasirūpinti deramu jo pažymėjimu ir atminimo įamžinimu…
Taip. Bet ir be žinovų buvo aišku, kas turi dalyvauti. Todėl drįstu suabejoti kai kieno ES teisės pagrindų (!) žinojimu ir supratimu. Tai stebina? Ne kiek.
Galima abejoti ne tik jų ES teisės žinojimu ir supratimu, bet ir ką LR Konstitucijos tekste teisiškai jiems reiškia pvz. sąvoka “Vyriausybės sudėtis”, kurios tvirtinimas Prezidento galioje (84 str.), “tautinė bendrija” (37 str.)…
Pritariu
tvirtina jos sudėtį – formaliai tvirtina Vyriausybės sudėtį, o ne egzaminuoja kiekvieną
37 str. – taip, turi teisę puoselėti, tai viskas, bet yra kaip?
Iš mano darbinės patirties: kuo didesnis bosas, tuo mažiau grabaliojasi savo srities teisėje.
Yra ne visai taip suprasta, ką norėjau pasakyti. “Tvirtinti sudėtį” šiuo atveju reiškia tvirtinti Vyriausybės kaip institucijos struktūrą, t.y. daikto struktūrą, kurios daiktinėmis dalimis yra atitinkamos veiklos, valdomos ministro statuso asmenų, sritys, taip pat Vyriausybės struktūros daiktine dalimi yra Ministro pirmininko statuso institucija. Tai iš esmės ir sudaro frazės – Vyriausybės sudėties tvirtinimo turinį.
Pagal lietuvių kalbos logiką žmogus į daikto sudėtį (struktūrą, sąrangą) neįeina – negali būti suprantamas kaip jo sudedamoji dalis. Tokiu atveju akivaizdu, kad Vyriausybės sudėtimi nėra asmenys užimsiantys atitinkamų veiklos sričių ministrų pareigas. Tad naujos Vyriausybės sudarymo procese asmenų ministrų tvirtinimas Prezidentui Konstitucijoje nėra numatytas.
Ną nepanašu kad Prezidentūra perkrauta darbų . Vienok kada nors teks grįžti prie klausimo kam Lietuvai Prezidentas jei į Briuselį siunčiame Premjera .Pavojinga žaisti tokius žaidimus ,.
Vidaus reikalus spręsti ir socialinius bei ekonominius EVT-oje turi Premjeras.Prezidentui laikas pradėti tvarkyti teisėtvarkos,teisingumo,juridinius reikalus,kad lietuviai nevaitotų,jog Lietuvoje nėra teisingumo.O smurtas Daukanto aikštėje ,kai matėsi aiškiai,kad policininkai
ilgai kankino nukritusį žmogų su už nugaros surakintomis rankomis(rankų laužymas) ir dėytautl to didelio skausmo kankinamas žmogaus garsiai rėkė.Tai sadizmo ir brutalaus lukašenkinio
susidorojimo pavyzdys.Prezidente,tamstai jau seniai reikėjo išeiti pasikalbėti su tais piketuotojais.Ko jūs jų bijote?Iš prezidentūros išėjote susitikti su V.Landsbergiu ,o va su kasmėnesiniais piketuotojais didybės manija neleidžia?Profsąjungiečiai,ginkite dirbančiuosius,o valdininkijai nereikia jūsų užtarimo,nes tai ne jūsų misija.
Dabar spaudžia rinkimų sistemą keisti. Nenori, kad Tauta rinktų sau valstybės vadovą (prezidentą) , nori patys jį paskirti… 21 val. LRT TV Dienos tema apie tai.
Kažin, ar teisingai dėl tų 47% supratau:
daugumą Seime surinkusi partija gavo apie 280.000 balsų.
Tai yra, visų jų gautus balsus sudėjus, iš viso surinko vos 280.000 balsų? Tai kiek jų turi tas, kas daugiausia balsų gavo?… 🙁
Kad ir kaip kas vertintume, G.N. jis beveik 900.000 balsų gavo! O dabar kai kurie iš jų, gal vos 20.000 balsų surinkęs, vaiko G.N., liepia po šluota slėptis ir tylėti:
– youtube.com/watch?v=LML3FULgEm4&feature=emb_rel_end ?
Nesutariant dėl atstovavimo EVT, Nausėdos laukia staigmena: Seime ruošiamas įstatymas žada kreiptis ir į Konstitucinį Teismą
– delfi.lt/news/daily/lithuania/nesutariant-del-atstovavimo-evt-nausedos-laukia-staigmena-seime-ruosiamas-istatymas.d?id=86553387
Tai bent valstybės pinigėliais pasitaškysime :
Sostų karuose dėl valdžios ginklanešiais tapo ekspertai: prezidentui pataria – 26, premjerei – 17
– lrytas.lt/lietuvosdiena/aktualijos/2021/02/25/news/pandemija-slugsta-bet-ekspertu-nemazeja-prezidentui-pataria-26-premjerei-17-18428820/
Į aistras dėl EVT įsisuko ir R. Karbauskis – įvertino S. Skvernelio poziciją, stojo į G. Nausėdos pusę
– lrytas.lt/lietuvosdiena/aktualijos/2021/02/25/news/i-aistras-del-evt-isisuko-ir-r-karbauskis-ivertino-s-skvernelio-pozicija-stojo-i-g-nausedos-puse-18433761/
O ŽT užsidarę surengė slaptą posėdį. Jei viskas iš jų pusės sąžininga – ko slapstytis? – Derina, kaip kuo gudriau atsišaudyti, kad „liaudies priešai” negreit susigaudytų, o jie tuo tarpu taranuos Konstitucij!?