Teisinis ginčas dėl valstybinės, reprezentacinės Lukiškių aikštės su Vyčio simboliu tęsiasi. Lukiškių aikštės sutvarkymo projekto vadovas, architektas Kęstutis Akelaitis sausio 27 d. Lietuvos Aukščiausiam teismui pateikė advokato parengtą 23 lapų apimties kasacinį skundą. Atsakovais šioje byloje yra Lietuvos Respublikos Kultūros ministerija ir BĮ Šiuolaikinio Meno Centras. Kaip tretieji asmenys yra įtraukti Andrius Labašauskas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Vilniaus miesto savivaldybės administracija. išvadą dėl ginčo prašoma pateikti Kultūros Paveldo Departameną prie Kultūros ministerijos.
Kaip žinia, Vilniaus apygardos teismas 2019 m. lapkričio 18 d. sprendimu ir Lietuvos apeliacinis teismas 2020 m. spalio 27 d. nutartimi atmetė Kęstučio Akelaičio vadovaujamo autorinio kolektyvo ieškinį dėl šiurkščių memorialo laisvės kovotojams Lukiškių aikštėje konkursą organizavusios komisijos klaidų ir patvirtino konkurso laimėtoju A. Labašauską. Kasaciniame skunde įvardintos procedūrinės komisijos klaidos vertinant konkurso darbus, pažymėta, kad tuo buvo supriešinta visuomenė. Vilniuje, Lukiškių aikštėje liko nepastatytas Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui skirtas paminklas – per amžius kovojusiems ir žuvusiems už Lietuvos laisvę su vienijančiu valstybės simboliu Vyčiu. Pastarieji keli metai parodė, kad konkursą laimėjusi Andriaus Labašausko idėja nėra reali ir neturi perspektyvos. Šiuo metu Lukiškių aikštė neturi pagrindinio Laisvės kovų akcento ir naudojama ne pagal paskirtį. Todėl 2020 m. birželio 29 d. Lietuvos Respublikos Seimas 2020- 06- 29 d. priėmė ĮSTATYMĄ, kad Lukiškių aikštė yra valstybinė, reprezentacinė, o vienijantis Laisvės kovų momorialą turi būti valstybės simbolis Vytis.
Vyties herbas yra ne lietuviškas o lenkiškas.
Tai reikšmių santrauka iš DLKŽ, o išsamesnius paaiškinimus bei daugiau reikšmių rasite didžiajame LKŽ
Vyr. gim. –
1 vỹtis (2) 1. istor. raitas pasiuntinys. 2. istor. raitas senovės karžygys. 3. Lietuvos valstybės herbas, vaizduojantis raitą valdovą: Salė papuošta Vyčiù
Mot. gim. –
2 vyt‖i̇̀s, ~iẽs m. (4) 1. vytinė, rykštė. 2. lanksti karklo ar kito kurio medžio šaka: Prisikirto vyčių̃ tvorai tverti
Europa su baltų pulkų Vyčiu buvo dar tada susipažinusi, kai apie dar tik po šimtmečių atsirasimą Lenkiją gal net žyniai neįtarė.
Apie tai, kad Vytis ne mūsų, ir ši kalba ne mūsų, nes ji dirbtinė, ruso Jablonskogo sukurta, kad mes ne tauta , mes žinome.
Gal ir mūsų čia nėra, gal mes tik sau čia vaidenamės?
Nežiūrint to, vis dėlto strategiškai svarbu supriešinti dar likusius baltus – latvius, žemaičius, lietuvius. Tada patys išsipjaus, ir kaimynės bei jų maitinamos 5K bus ,,nekaltos”.
Pati viską irodei.. Kalba eina apie raitelį o ne apie raitelį su dvigubu krikšto kriziumi. Būtent šitas herbas su dvigubu kryžiumi atsirado po Vytauto krikšto. Jūs biški atsigaukit. Visiškai nesigaudote.
Apkrikštijo Vytautą, ir davė jam herbą raitelį su dvigubu Lutaringijos kryžiumi kuris dar vadinamas krikšto kryžiumi. Šitas herbas yra gimes Krokuvoje, vienu iš gedingiausiu lietuviams istorinių įvykių simbolis. Europos heraldikoje Erelis ir Liūtas yra viršuje, karališkieji simboliai. Žirgas yra žemesnio rango simbolis. Iki tol yra keletas įrodymų jog lietuviai galėjo turėti karališka liūto herbą. Iki Vytauto krikšto. Bet lenkai Lietuva norėjo matyti kaip provincija o ne tolygią aniems. Liūtas buvo tolygus Lenkų ereliui. Gal net viršesnis. Tai lenkai matomai išdūrė lietuvių delegacija. Paskaitynekit daugiau ta tema yra informacijos. Man kaip ietuviui, nesanciam krikščioniu, šitas Vyties herbas yra kažkokia mazgote, simbolis priverstinio Lietuvos krikšto.
ne toks, nežiūrint turimų būtent tokio jo kilmės ir priežasčių išaiškinimų?…
Tik kodėl tekste taip jaučiamas siekis būtent Vyčio nepraleisti, o kryžius tik todėl paminimas, kad reikia į ką nors pirštu bakstelėti, kaip priežastį nurodant?
Koks virusas įsivėlė į Tamstos galvą?
Antra,- šis beprasmis siekis dėl iškilaus Lietuvos herbo Vytis monumento nepastatymo Lukiškių aikštėje tik patvirtina kaip giliai ženkli Lietuvos visuomenės dalis,ypač intelektualai,kultūros veikėjai ir politikai, užsikrėtę globalizmo-kosmoplitizmo virusu.Deja.Pabrėžtina ir tai,kad Lietuvos teisėsauga yra įklimpusi į teisinį ir moralinį nuopuolį,o tai sukelia didelį tautos,piliečių nepasitikėjimą ja.Tikėkimes,jog liberalmarksistinės ,,vertybės” bus didelės dalies visuomenės galutinai atmestos.
Durniai turguje
valkatos prie turgaus
herojai patys į bunkerį=turgų
(net be konkursų) Vytį brukantys,
na panašiai kaip pasaulinis lojimas ant V. Rakucio atvirų pasamptotavimu.
Net šiandieninį Prezidentą negrabus patarėjai Abiem atvejais ipainiojo.
Turgus yra turgus. O anarchija veidu per daug turi
Išmokim rast vietą Vyciui
Apie svarbų turgaus (dar vadintų ir Rotušės, ir bažnyčios a.) aikščių Europoje vaidmenį, apie tai, kad jose virė ne tik miestiečių, bet ir parapijos, aplinkinių gyventojų pilietinis gyvenimas, kad buvo daug kas organizuojama (pvz., piliečių kreipimosi į įv. lygių valdžias turinys – po mišių, turgaus ar religinių švenčių dieną savaime prisirinkdavo daugiausia piliečių, pg. dabartinę sampratą balsų dauguma), apie tai, jog jose formavosi kultūrinių renginių užuomazgos, užgimė ateities teatras, kad jas supo svarbiausi miesto ir miestelių administraciniai pastatai bei bažnyčia, jau lyg ir nederėtų kalbėti, juolab tuo abejoti. Būtent todėl ir valdžia čia skelbė piliečiams savo paliepimus, nutarimus, o teismas – nuosprendžius, juos čia pat ir vykdydamas. Apie tai informacijos suteikia ne tik grožinė, bet ir istorinė lit-ra, miestų bei teismų archyvų dokumentai, to meto paveikslai, istorinė tautų atmintis.
Europos miestuose tos aikštės išsaugojo savo istorinę svarbą, o blevyzgų (tautos didvyrių bei paminklų jų išsivaduojamosioms kovoms ir didvyriams tema) pabandęs paleisti tuoj pat eilinio piliečio bus užčiauptas. Ir valdžios to neleis. Nebent tik kvailos ar parsidavusios tai leistų – juk po to neprisišauktų nieko į karo tarnybą, nei savęs, nei Tėvynės Tėvynės ginti. Šiandieninėje Europoje jų vaidmuo vėl stiprėja.
Buv. turgaus aikščių menkinimo mintį mums kiša tie patys, kas aiškino, jog mes apskritai ne tauta, kad lietuvių kalbos niekada nebuvę, bet va, Jablonskij išgalvojo ir pkišo mums ją.
15min.:
,, Andrius Labasauskas Tomas Vasaris prieš 2d.
Tomai Vasari, nebijote, kad už šmeižtą- ”Jūs, šaudėte, vežėte į sibirą” atsakyti teisme teks? Komentaras viešas, teiginys yra. Jūs kaip tie trumpo supporteriai, pats save inkriminuojate viešoje erdvėje- genialu. ”
– 15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/faina-kukliansky-jus-vel-tylite-kaip-dauguma-tylejo-1941-metais-18-1447194?comments#order=new&copied
Iš tokio atsiliepimo lyg ir aišku, kas paskatino, iš kur atsirado postūmis nepraleisti Vyčio? Nors čia –
– kalbavilnieciai.lt/andrius-labasauskas-vienas-neigiama-reiksme-turintis-zodis-skandina-visa-memorialo-ideja/ – gal ir kitką teigė.
Kartu išaiškėja, jog gimtoji švietimo sistema puikiai (o gal ir tikslingai?) prisideda prie dauginimo pusiau raštingų piliečių, godžiai susiurbiančių bet kokį melą ir šmeižtą apie ,,išgamų tautą”, ,,niekingą” jos istoriją ir čia gyventi didvyriškai pasiaukojusius šventuosius kitataučius (šio vyruko žinios, išsilavinimas – jau mūsų švietimo sistemos padarinys).
Paprastai kalbant dvigubas kryžius neturi nieko bendro su Vyčių. Ir tai įrodo tai jog Steponas Batoras Vyties Skyde naudojo ženklą S.B. O taip pat buvo naudojamas herbas su Gedimino stulpais. O ne su dvigubu kryziu. Kurio kilmė yra lenkiška kaip bepaziuresi. Jogaila Lenkijos Karalius turėjo herbą su dvigubu kryžiumi, tada logiška už ką kaunasi raitelis kurio skyde yra dvigubas kryžius.
Ir išvis. Jeigu Lietuvos pagonys, senovės baltų kultūros puoselėtojai neskiriat pelų nuo grūdų. Tada patyliu.
Bet kuriuo atveju Tamstai nepatinkantis ,,kryžius” – ne priežastis Vyčio atsisakyti.
Priežastis. Nes žeidžia protėvius šitas herbas. Tuos kurie buvo žudomi ivedinejant čia krikštą. Vytautas su šituo herbu jojo žemaičių malšinti, kurie atmetė krikštą.
pakartoti konkursą. Gal atsiras ne tik daugumai, bet ir Tamstai tinkamas?
Pasiūlymas Lukiškių aikštei: kitas pavadinimas, Tūkstantmečio arka, kario-savanorio kapas
– lrytas.lt/bendraukime/isklausykite/2021/04/30/news/pasiulymas-lukiskiu-aikstei-kitas-pavadinimas-tukstantmecio-arka-kario-savanorio-kapas-19178404/
,,Vilniaus savivaldybė Lukiškių aikštėje toliau ketina tęsti kažkokius miestą ir valstybę kompromituojančius „Open Beach“ tipo žaidimus. Šį kartą numatoma skelbti nežinia kam reikalingus „visų jau įvykusių konkursų nugalėtojų darbus“ .